راه‌های افزایش میل جنسی زنان به همراه خوراکی های مفید

افزایش میل جنسی زنان

فهرست مطالب

زندگی ما از جنبه‌های مختلفی تشکیل شده است که هرکدام به نوعی روی دیگری تاثیر می‌گذارد. برای مثال همین مساله چاقی یا لاغری، چقدر می‌تواند در اعتماد به نفس شما در زمان‌های مختلف، مکان‌های متفاوت و در ارتباط با دیگران اثرگذار باشد؟

داشتن ارتباط عاطفی و جنسی با همسر نیز یکی از همین جنبه‌های بسیار مهم است که هم تاثیری زیادی بر سایر جریان‌های زندگی ما دارد و هم خودش تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد. ما خانم‌ها طبق گفته‌های علمی، بیشتر از مردان با احساسات عاطفی درگیر هستیم و زودتر بیداری جنسی را تجربه می‌کنیم.

 

همین مساله باعث می‌شود که تمایل زنان به برقراری ارتباط با همسرشان نیز در سنین پایین‌تر از مردان رو به افول برود و کمتر شود. تغذیه و خوراکی‌های شما می‌تواند باعث تقویت قوای جنسی زنان شود یا آن را کاهش دهد. برای آشنایی با خوراکی‌های افزایش میل جنسی زنان با «مجله سلامتی لیمومی» همراه باشید.

سوالات متداول

علت کاهش میل جنسی زنان چیست؟
دلایل زیادی می‌تواند باعث کاهش قوای جنسی در زنان شود که می‌توان به افزایش سن، تغذیه نادرست، نداشتن خواب کافی، استرس، عدم تحرک و ورزش اشاره کرد.
خوراکی‌های مفید برای افزایش میل جنسی زنان کدام‌اند؟
سبزیجاتی مانند چغندر، اسفناج، کاهو، کرفس و تربچه، مغز‌هایی مانند گردو، فندق، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو و بادام زمینی و گوشت مرغ، گاو و ماهی سالمون، عسل و مکمل روی از خوراکی‌های افزایش دهنده میل جنسی زنان است.
آیا مصرف دارو می‌تواند میل جنسی زنان را افزایش دهد؟
بسیاری از داروهای شیمیایی و گیاهی در بازار وجود دارد که هدفشان افزایش قوای جنسی زنان است؛ اما نباید بدون مشورت با پزشک از این داروها استفاده کنید چون ممکن است اعتیادآور باشند. مکمل روی می‌تواند تاثیر خوبی در افزایش تمایلات جنسی شما ایفا کند.
میل جنسی زنان در چه سنی بالاتر است؟
اگرچه به طور کلی، زنان در دوران نوجوانی از نظر جنسی فعال هستند، اما در 30 سالگی به اوج ارگاسم می‌رسند و تا سن 55 سالگی ظرفیت جنسی ثابتی دارند،

دلایل کاهش میل جنسی در زنان

عوامل داخلی و خارجی مختلفی می‌تواند بر میل جنسی بانوان تاثیر بگذارد. از سطح هورمون‌ها گرفته تا داروها و عادت‌های خواب و خوراک شما، همگی جنبه جنسی زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هرچند میل جنسی هر کس متفاوت است، اما تجربه کاهش این تمایلات با افزایش سن امری بسیار معمول است. تحقیقات پزشکی و روانشناختی نشان می‌دهد که 40 درصد از زنان اختلال عملکرد جنسی را تجربه می‌کنند و با مشکلات متفاوت و مداومی در زندگی زناشویی مواجه هستند.

استرس، عزت نفس پایین، مشکلات روابط، زایمان، یائسگی و کمبود خواب همگی می‌تواند به کاهش میل جنسی کمک کند. مصرف الکل و مواد مخدر نیز به مرور زمان تمایلات شما را به طور کامل از بین خواهد برد. 

علاوه بر این، برخی بیماری‌ها مانند سندروم تخمدان پلی‌کیستیک، دیابت، فشار خون بالا، تیرویید کم‌کار یا پرکار، عدم تعادل هورمونی و کمبود آهن بر عملکرد و تمایل جنسی زنان تاثیر منفی دارد.

 رایج‌ترین داروهای کاهش‌دهنده میل جنسی 

  • داروهای ضد افسردگی، به ویژه، سلکسا (سیتالوپرام)، پروزاک (فلوکستین)، پاکسیل (پاروکستین)، زولافت (سرترالین) و افکسور (ونلافاکسین)
  • داروهای ضد درد اپیوئیدی
  • داروهای کاهش دهنده کلسترول به نام استاتین ها، مانند لیپیتور (آتورواستاتین)

بهتر است بدانید که اگر در حین مصرف این داروها میل جنسی شما پایین آمد، نباید مصرف آن‌ها را ناگهانی قطع کنید. زیرا ممکن است عوارض جانبی زیادی به همراه داشته باشد. در چنین شرایطی با تجویز پزشک احتمالا به شما گفته می‌شود که مقدار دوز مصرفی دارو را کاهش دهید و مصرف داروی جایگزین را به تدریج شروع کنید.

داروهای کاهنده میل جنسی

خوراکی‌های مفید برای افزایش میل جنسی زنان

حالا که با دلایل کاهش میل جنسی بانوان آشنا شدید، وقت آن رسیده است که به سراغ خوراکی‌های مفید و داروهای گیاهی افزایش دهنده میل جنسی زنان هم آشنا شوید.

شاید ابتدا فکر کنید که بعید است خوردن یک یا دو عدد توت فرنگی آغشته به شکلات، میل جنسی شما را افزایش دهد. با این حال، داشتن یک رژیم غذایی متعادل، استراحت کافی و مراقبت از خود برای بهبود سلامت ضروری است و می‌تواند در افزایش میل جنسی زنان اثرگذار باشد.

  • مکمل روی
  • شکلات تلخ
  • میوه یا پودر میوه‌هایی مانند توت فرنگی، انجیر، موز، سیب، انگور قرمز، مرکبات، بلوبری، انار و آووکادو
  • صدف خام
  • قهوه
  • عسل
  • سبزیجاتی مانند ریحان و سیر در کنار غذا
  • گوشت گاو
  • لوبیای پخته
  • غلات غنی شده با روی
  • گوشت مرغ
  • ماهی سالمون
  • مغزیجاتی مانند گردو، فندق، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو و بادام زمینی
  • سبزیجاتی مثل چغندر، اسفناج، کاهو، کرفس و تربچه
  • فلفل چیلی و ادویه‌های تند
  • روغن زیتون

همچنین توجه به این نکته ضروری است که هیدراته ماندن برای سلامت عمومی بدن و به‌طور ویژه واژن شما ضروری است و می‌تواند میل جنسی شما را بهبود ببخشد.

مواد غذایی برای افزایش میل جنسی

ارتباط رژیم غذایی با افزایش میل جنسی زنان

باید این را باور کنید که شما همان چیزی هستید که می‌خورید. یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم می‌تواند تاثیر زیادی در سطح انرژی، استقامت جنسی، تولید تستوسترون و سایر جنبه‌های روحی زندگی شما داشته باشد و برایتان معجزه کند.

غذاهای سالم به عنوان یک منبع ویتامین و ماده تقویت کننده قوای جنسی عمل می‌کنند، در حالی که یک رژیم غذایی ناسالم (پر از غذاهای سرخ شده، کربوهیدرات و چربی‌های مضر) خطر ابتلا به اختلال نعوظ و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

اگر احساس می‌کنید چندان تمایلی برای ارتباط با همسرتان ندارید، بهتر است حتما یک فکر اساسی برای تغییر سبک زندگی‌تان کنید. با این کار در واقع شما، هم به خودتان کمک کرده‌اید و هم زندگی مشترکتان را نجات خواهید داد.

پیروی از برنامه غذایی اصولی، علاوه بر افزایش میل جنسی زنان، سلامت جسمی و تناسب اندام شما را به همراه خواهد داشت. بهتر است قبول کنید که این انتخاب، اولین و ساده‌ترین قدم برای بازیابی صمیمیت جنسی با شریک زندگی‌تان است‌.

حتی اگر اختلال عملکرد جنسی شما ناشی از داروهای ضد افسردگی، بیماری‌ها، اختلال نعوظ و … باشد، باز هم داشتن رژیم غذایی می‌تواند در بهبود شرایط به شما کمک کند. البته این موضوع، به معنای درمان کامل و افزایش میل جنسی زنان نیست، اما تا حد مطلوبی از کاهش تمایلات جنسی جلوگیری می‌کند.

شکلات برای افزایش میل جنسی زنان

سایر توصیه‌ها برای افزایش میل جنسی زنان

همانطور که گفتیم به جز تغذیه، موارد دیگری در زندگی وجود دارد که به بهبود عملکرد جنسی‌تان در اتاق خواب کمک می‌کند. در ادامه برخی از توصیه‌هایی که می‌تواند در کنار تغذیه به تقویت قوای جنسی زنان کمک کند را نام برده‌ایم.

  • نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید.

احساسی که نسبت به بدن‌تان دارید بر احساس شما نسبت به رابطه جنسی‌تان تاثیر می‌گذارد. بهتر است با انجام ورزش‌های سبک مثل یوگا، هم به آرامش روحتان توجه کنید و هم با بدنتان ارتباط مثبتی برقرار کنید تا تصویر ذهنی‌تان از خودتان بهتر شود. همچنین می‌توانید تمام تمرکزتان را بر لذت بردن در طول رابطه جنسی بگذارید و از فکرهای بیهوده دوری کنید.

  • مدیتیشن را امتحان کنید.

در بسیاری از زمان‌ها استرس می‌تواند عامل کاهش میل جنسی شما باشد. این درحالی است که اغلب مردان با برقراری رابطه جنسی، استرس خودشان را از بین می‌برند. در چنین مواقعی مدیتیشن می‌تواند به‌عنوان راهی برای رسیدن به آرامش و افزایش دهنده میل جنسی زنان عمل کند.

  • خواب منظم و کافی داشته باشید.

افرادی که زندگی پرمشغله‌ای دارند، همیشه دچار کمبود وقت کافی برای خواب هستند. همچنین مشغله زیاد، وقت گذاشتن برای رابطه جنسی را دشوار می‌کند. سعی کنید مدت زمان و ساعت خوابیدن‌تان را مدیریت کنید تا انرژی کافی برای ارتباط جنسی داشته باشید.

  • نزدیکی عاطفی با همسرتان را حفظ کنید.

دعوا و مشاجره در هر خانواده‌ای هست؛ اما نباید اجازه دهید این موضوعات تلخ باعث از بین رفتن صمیمیت عاطفی و جنسی شما با شریک زندگی‌تان شود. سعی کنید حتی در چنین مواقعی، با گفتگو و ابراز احساسات منفی مشکلات را حل و نزدیکی با همسرتان را حفظ کنید.

نزدیکی عاطفی با همسر

  • از مشاور کمک بگیرید.

بسیاری وقت‌ها کمک گرفتن از یک تراپیست می‌تواند زندگی شما را زیرورو کند. اگر فکر می‌کنید خودتان و همسرتان به‌تنهایی قادر به مدیریت جو منفی و عدم ارتباط جنسی‌تان نیستید حتما از یک مشاور یا سکس‌تراپیست کمک بگیرید و از نتیجه آن لذت ببرید.

جمع بندی

کاهش میل جنسی در زنان می‌تواند دلایل مختلفی ازجمله بیماری‌ها و مصرف دارو، نداشتن تغذیه سالم، استرس زیاد، اعتماد به نفس پایین، مشکلات در رابطه، زایمان، یائسگی و کمبود خواب داشته باشد.

با وجود اینکه حدود 40 درصد از زنان با افزایش سن، کاهش میل جنسی را تجربه می‌کنند، اما پیروی از یک رژیم غذایی سالم، خواب کافی و ورزش می‌تواند تاثیر چشمگیری در افزایش میل جنسی زنان داشته باشد.

میوه‌هایی مثل توت فرنگی، انجیر، موز، سیب، انگور قرمز، مرکبات، بلوبری، انار و آووکادو، شکلات تلخ، قهوه، سبزیجاتی مانند چغندر، اسفناج، کاهو، کرفس و تربچه از خوراکی‌های افزایش دهنده میل جنسی زنان است.

به علاوه مغزیجاتی مانند گردو، فندق، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو و بادام زمینی و گوشت مرغ، گاو و ماهی سالمون، عسل و مکمل روی هم می‌تواند میل جنسی زنان را تقویت کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد. برای استفاده و اجرای آن، لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منابع:

verywellhealth

healthline

penuma

 

 

 

 

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب