برای درد معده چه بخوریم؟ لیست غذاهای مفید برای معده درد

غذاهای مفید برای معده درد

فهرست مطالب

 یک لطیفه معروف هست که می‌گوید: «آدم‌ها به 2 دسته تقسیم می‌شوند آن هایی که معده درد دارند و آن‌هایی هایی که سرددرد دارند». شما جزو کدام دسته هستید؟ معده دردی ها یا سردردی‌ها ؟ اگر جز دسته اول هستید این مطلب مجله سلامتی لیمومی مناسب شما است. ما قرار است در ادامه مطلب توضیح دهیم غذاهای مفید برای معده درد چه چیزهایی هستند و چه بخوریم یا نخوریم که دردمان فروکش کند یا حداقل تشدید نشود. همراهمان باشید.

سوالات متداول

چه غذایی برای معده درد مفید است؟
غذاهایی که هضم راحتی دارند و باعث ترشح بیش‌ازحد اسید معده نمی‌شوند،برای معده درد مفید هستند مثل: مایعات رقیق، موز، زنجفیل، برنج سفید، نان تست سفید و پوره سیب.
چه غذایی برای معده درد مضر است؟
لبنیات، غذای پرچرب و سرخ‌شده، غذاهای پرادویه و میوه و سبزیجات خام برای معده درد مناسب نیستند زیرا فرآیند هضم را سخت می‌کنند یا باعث ترشح غیر عادی اسید معده می‌شوند.
نوشیدنی مناسب برای معده درد کدامند؟
آب‌گوشت ساده و رقیق (مثل آب‌گوشت استخوان)، آب‌میوه رقیق، چای کمرنگ، آب نارگیل و دمنوش گیاهی مثل دمنوش بابونه برای معده درد مناسب هستند.
چرا موز برای معده درد مفید است؟
موز به جبران پتاسیم و سایر الکترولیت‌هایی که فرد به خاطر معده درد یا استفراغ و اسهال ناشی از معده درد از دست می‌دهد، کمک می‌کند.

غذاهای مفید برای معده درد

قبل از هرچیزی باید به این نکته اشاره کنیم که معده درد، شوخی‌بردار نیست و در صورت تکرار آن باید حتما زیر نظر پزشک متخصص باشید. درست است که بیشتر دردهای معده ریشه عصبی دارد، اما این دلیل نمی‌شود که آن را کوچک بشمارید و به سراغ پزشک نروید.

فردی که درد را تجربه می‌کند

لیست غذاهای مفید برای معده درد خوش‌بختانه در همه جای دنیا تقریبا شبیه هم و قابل دسترس است. در ادامه به هرکدام از این معجزه‌گران طبیعی برای درد معده اشاره می‌کنیم.

1) مایعات

یکی از عوارض مشکل معده، دچار شدن به اسهال‌های مکرر است. اسهال باعث می‌شود بدن آب زیادی از دست بدهد، در نتیجه اگر به واسطه معده درد اسهال می‌شوید، بهتر است نوشیدن مایعات را فرموش نکنید.

اگر هم به واسطه معده درد نمی‌توانید غذاهای جامد را تحمل کنید، با نوشیدن مایعات یا غذاهایی که شکل مایع دارند، به کاهش  علائم درد خود کمک می‌کنید.

نوشیدنی‌هایی که به معده درد کمک می‌کنند

در ادامه چند نوشیدنی برای معده درد را معرفی می‌کنیم که حال شما را بهتر خواهند کرد:

  • آب‌گوشت شفاف، ساده و رقیق (مثل آب‌گوشت استخوان)
  • آب‌میوه رقیق
  • چای کمرنگ
  • آب نارگیل
  • دمنوش گیاهی

این مواد، به شما کمک می‌کنند که مواد معدنی مورد نیازتان مثل پتاسیم، کلسیم و سدیم را دریافت کنید.

2)  موز

در لیست غذاهای مفید برای معده درد موز نقش مهمی ایفا می‌کند. موز می‌تواند به جبران پتاسیم و سایر الکترولیت‌هایی که ممکن است فرد به خاطر معده درد و در نتیجه استفراغ یا اسهال از دست بدهد، کمک کند. همچنین این میوه باعث هضم راحت‌تر می‌شود و جلوی بیشتر شدن درد معده را هم می‌گیرد.

4 عدد موز

3) زنجفیل

بدون شک زنجفیل یا زنجبیل یکی از پیشنهادهای دست اول ما در رابطه با غذاهای مفید برای معده درد است. زنجبیل می‌تواند به مقابله با احساس تهوع کمک کند. می‌توانید با برش‌دادن یا رنده‌کردن زنجفیل آن را به آب داغ اضافه کنید و بنوشید یا اینکه چای زنجفیل دم کنید و به این شکل آن را میل کنید.

می‌دانیم که مزه زنجفیل ممکن است برای همه خوش‌آیند نباشد، اما اگر مثل آب روی آتش معده درد شما عمل کند چه؟ باز هم حاضر نیستید آن را امتحان کنید؟

4) برنج

ماده نشاسته‌ای و کم‌فیبری مانند برنج سفید ساده، می‌تواند به علائم ناشی از معده درد مثل اسهال، کمک کند و آن را کاهش دهد. اگر در رژیم غذاییتان برنج قهوه‌ای استفاده می‌کنید بهتر است مصرف آن را کم کنید چون هضم آن برای معده سخت‌تر است.

برنج سفید برای معده درد

5) پوره سیب

سیب حاوی آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول است. پلی فنول‌ها به کاهش التهابات مرتبط با دستگاه گوارش از جمله معده کمک و از آسیب به پوشش معده جلوگیری می‌کنند. همچنین هضم پوره سیب راحت‌تر از سیب خام است.

تغذیه سالم
بیشتر بخوانید:

برای درست کردن پوره سیب به مقدار دل‌خواه سیب را خرد کنید، با کمی آب، شکر، دارچین و لیمو به قابلمه اضافه کنید، کمی تفت دهید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید تا به یک پوره  غلیظ تبدیل شود.

نان تست سفید برای معده درد

6) نان تست سفید

در هنگام معده درد، نان تست ساده یا نان سفید بهتر از نان‌های سبوس‌دار عمل می‌کنند نان‌های سبوس‌دار نوعی فیبر دارند که بهتر است زمانی که مشکل گوارش ندارید از آن‌ها استفاده بکنید، چون علائم اسهال و استفراغ را تشدید می‌کنند.

غذاهای مفید برای معده درد 2

چه غذاهایی برای معده درد مناسب نیستند؟

حالا که با لیست غذاهای مفید برای معده درد آشنا شدید نوبت این است که با لیست غذاهای مضر برای معده درد آشنا شوید. به طور کلی غذاهای مضر برای معده درد شامل لبنیات، غذاهای پرچرب، میوه و سبزیجات خام و غذاهای پرادویه می‌شوند.

1) لبنیات برای معده درد

اگر معده درد همراه همیشگی شما است، احتمالا می‌دانید که لبنیات دوست خیلی خوبی برای شما محسوب نمی‌شود. هضم انواع لبنیات برای معده‌هایی که حساس هستند مشکل است، پس بهتر از مصرف شیر، بستنی، پنیر و غیره اجتناب کنید.

تاثیر لبنیات در کاهش وزن
بیشتر بخوانید:

گاهی اوقات هضم لبنیات کم‌چرب برای معده آسان‌تر است، بنابراین اگر حتما اصرار دارید که از لبنیات استفاده کنید، می‌توانید از ماست کم‌چرب یا شیر کم‌چرب شروع کنید. اگر برای معده‌تان هیچ مشکلی پیش نیامد، مصرف آن را پله‌پله بالا ببرید.

ظرف لبنیات و پنیر

2) غذاهای سرخ‌شده و پرچرب

متاسفانه هیچ‌وقت چیزی مثل سیب‌زمینی سرخ شده یا فست فود‌ها در لیست غذاهای مفید برای معده جا نمی‌گیرند. اصولا هضم غذاهای پرچرب برای معده کار راحتی نیست، چه برسد به اینکه معده حساس و مستعد به درد هم باشد.

توصیه می‌کنیم اگر معده درد شدیدی دارید، به جای غذاهای پرچرب، غذاهای آب‌پز را جایگزین کنید و اگر معده دردتان شدید نیست، تا جای ممکن غذاهای کم‌روغن مصرف کنید.

3) میوه و سبزیجات خام برای معده درد

میوه‌ها و سبزی‌ها به طور کلی فیبر زیادی در خود دارند. این غذاهای فیبردار باعث هضم راحت‌تر مواد غذایی، از طریق سیستم گوارش می‌شود. فیبر موجود در سبزیجات و میوه‌ها به خودی خود بد نیست، ولی وقتی صحبت از معده درد به خصوص همراه با علائمی مثل اسهال می‌شود، نقش مثبت فیبر به نقش منفی تمایل پیدا می‌کند.

بهتر است اگر معده درد دارید، سبزیجات یا میوه‌ها را به‌صورت پخته مصرف کنید تا کمتر دچار ناراحتی شوید.

سبزیجات مفید برای معده درد

4)  غذاهای پرادویه

شاید سخت باشد اگر بخواهید از خیر استفاده از بعضی از ادویه‌ها مثل فلفل تند به خاطر معده دردتان بگذرید، اما چاره دیگری نیست؛ این ادویه‌ها علائم معده درد را تشدید می‌کنند، پس اگر بیماری‌ای مثل زخم معده دارید، با دست خودتان، معده حساستان را اذیت نکنید

نان برای رژیم
بیشتر بخوانید:

در نهایت:

منشاء معده درد مهم است؛ فهمیدن اینکه چه چیزی باعث می‌شود معده شما درد بگیرد، راه را برای درمان آن آسان‌تر می‌کند. درست است که مواد غذایی‌ای که به آن‌ها اشاره کردیم برای معده درد مفید هستند اما بهتر است تمام آن‌ها زیر نظر متخصص مصرف شوند.

اگر می‌خواهید بدانید لیست غذاهای مفید برای معده درد شما کدام هستند و بسته به تبعی که دارید بهتر است کدام رژیم غذایی را به کار بگیرید، حتما از مشاوره ما در لیمومی استفاده کنید. به شما قول می‌دهیم متخصصین ما هوای معده شما را داشته باشند.

نکته 1: این مقاله برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و لیمومی در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

نکته 2: اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام موادغذایی لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

منابع:

Healthline

WebMD

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

112 نظر

  1. ممنون از مقاله، اما اکثر پرهیزها مربوط به اسهال و استفراغ بود. من فقط معده درد دارم بدون اون دو مورد.

    1. سلام وقت بخیر دوست عزیز. برای معده درد هم از همین مواد کمک بگیرید. ولی توجه کنید که اگر معده دردتون طولانی شد حتما به پزشک مراجعه کنید. چون درد معده به شکلی هست که باید زمینه‌اش پیدا بشه و برای رفعش اقدام بشه. چای زنجبیل و دارچین هم می‌تونه به تسکین درد شما کمک کنه.

  2. سلام من یه سالی میشه عمده درد دارم پیش سه تا دکتر هم رفتم اما هر سه تا شون فقط قرص میدن قرص ها تاثیر نداشت دکتر برام اندوسکوپی و عکس رنگی نوشت.و اصلا گرسنم نمیشه غذام خیلی کم شده طوری که ۱۱ کیلو کم کردم واقا نگرانم حتی اطرافیانم هم خیلی نگران هستند

    1. سلام دوست عزیز. حتما نتیجه آندوسکوپی و عکس رنگی رو پیش پزشک ببرید و تحت نظر باشید. از طرف دیگه می‌تونید سبک غذایی خودتون رو اصلاح کنید تا درد معده‌تون برطرف بشه و یا تا میزان زیادی کاهش پیدا کنه. برای مشاوره رژیم غذایی مخصوص خودتون می‌تونید ار طریق این لینک اقدام کنید. https://limoo.me/blgcmnt2

  3. سلام و خدا قوت به همه عزیزانی که در این سایت لیمومی زحمت میکشن.
    خیلی عذر میخوام یه هفته پیش به خاطر درد ناحیه شکم و روده رفتم دکتر و به بنده قرص سیپروفلاکساسین تجویز کردن و موقع مصرف قرص انگار یه تیکه غذا سر معده من میمونه ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام بهزاد عزیز
      می‌توانید به صورت مستقیم با متخصصان لیمومی مشورت کنید

      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

      1. سلام معده ام بعد از غذا خیلی درد می‌کند درمانگاه رفتم فقد داروی سفکسیم و امپسلین تزریق کرد ولی هچ اثری نداشت فقد گلویم کمی خوب تر شده چکار کنم یک راهی بهتر برای من پشنهاد کنید ممنون

      2. سلام وقت بخیر. معده درد دلایل مختلفی داره که بیشترش دلایل عصبی و ویروسی رو دربرمی‌گیره. بهتره به پزشک متخصص مراجعه کنید. یعنی پزشکی که تخصص گوارش داره. ایشون براتون آزمایش تجویز می‌کنن و دلیل اصلی معده دردتون مشخص میشه.

    2. سلام من یه مدتها که معدم درد می‌کنه دکتر رفتم بهم فقط قرص فاموتیدین داده دیگه خسته شدم از بس که درد می‌کنه قرص امپرازول هم بهم داده دیگه نمی‌دونم چیکار کنم

      1. سلام وقت بخیر. ممنون از اینکه دغدغه‌تون رو با ما درمیون گذاشتید. بیشتر معده دردها ریشه عصبی یا ویروسی دارن، اما باید حتما توسط پزشک بررسی بشن. علاوه بر این، رژیم غذایی مناسب با طبع شما باعث میشه اگر خدایی نکرده بیماری خاصی نداشته باشین، درد معده کمتری رو تجربه کنید و مشکلتون برطرف بشه (در کنار تجویزهای پزشک) . اگر دغدغه این رو دارید که از رژیم غذایی مناسب با طبعتون هم استفاده کنید، حتما از طریق این لینک با پشتیبانان ما در ارتباط باشید و رژیمتون رو با بیش از 90% تخفیف تا آخر سال 1402 بگیرید. https://my.limoome.com/good-look-new/intro.html?id=33&utm_campaign=tarablogbanerside11&utm_source=limoome&utm_medium=blog

  4. سلام ،بهترین درمان برای معده درد فقط کباب گوشت قرمز است که خوب پخته شده باشد

    1. سلام دوست عزیز
      مرسی از اینکه نظرتونو با ما به اشتراک گذاشتید

    2. گوشت قرمز دقیقا برای ناراحتی های معده و التهاب مضر است. مردم را به کشتن ندهید

      1. من رفتم دکتر و بهم گفت رفلاکس معده و روده تحریک پذیر داری یه سری چیزهارو گفت نخور رو رعایت کردم خیلی بهتر شدم
        سوسیس و کالباس . غذای تند و ترش . شیر و نوشابه . میوه هایی مثل سیب که خام نخوریم
        گفتن که روغن زیتون خالی بخورم که من نتونستم درعوض توی برنج میرختم که معلوم نشه . تخم شربتی و خاکشیر هم مصرف بشه
        همیاری یادمه ولی دیگه سنگینی سردل رو نداشتم

    3. همین الان توی راه پشت فرمون معده درد شدیدکرفتم به حدی شدید بود که قفسه سینه و کردنم درد شدیدی داشت زنگ زدم خونه برام دو سیخ گوشت کباب کردن الان دارم میخورم واحساس میکنم دردش خیلی کم شده اینم تجربه من بود

      1. الان دکتر خود ادم هست هر کسی باید دکتر خودش باشه چیزی ضرر میکنه نخوره مونده چه غذایی سازگار با
        شه

  5. سلام.من بخاطر مصرف قرص بیش از حد. و غذا نخوردن.معدمو داغون کردم‌
    آنقدر غذام کم شده ک وقتی معده درد میگیرم حتی نمیتونم یک قاشق غذا بخورم. حالت تهوع واستفراق ک ب هفته ها میکشه کارم همش سرم زدن وامپول زدنه. آنقدر نمیتونم چیزی بخورم ک تاسوتغذیه هم پیش میرم.الان ک دارم براتون مینویسم از درد معده نخوابیدم.توروخدا کمکم کنید 😭😭

    1. سلام رخساره عزیز
      ممنون که دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید
      می‌توانید با متخصصان لیمومی مشورت کنید تا انشالله حالتون بهتر بشه

      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

      1. سلام ببخشید من خیلی نفخ میکنم .الانم یه هفتس زیر سینه چپم درد میکنه و به پشتم میزنه ،با دراز کشیدن و سرفه بدتر میشه.دکتر رفتم فاموتیدین داد بی فایده بود .دوباره رفتم دی سیکلومین داد بی فایده .چکنم ؟

      2. سلام دوست عزیز
        دردهایی مانند معده درد به مرور حل می‌شوند لطفا دارو را مصرف کنید و در عین حال آرامش اعصاب خود را حفظ کنید چون بسیاری از معده دردها عصبی هستند

    2. دو قاشق بارهنگ با یک فنجان عرق نعنا ۱۵ دقيقه بجوشان بزار سرد شود بعد بنوش

  6. سلام منم ۱۰ساله مشکل معده دارم نفخ و ورم معده خیلی هم دکتر رفتم میگن باید غذاتو کنترل کنی.. بیشترین چیزی که اذیتم می‌کنه اسید میزنه بالا گلوم همیشه درد می‌کنه سوزش و‌خلط دارم

    1. سلام آدینه عزیز
      آرام غذا خوردن، مصرف غذاهای ارگانیک و غیر محرک مانند ترشی‌ها و تندی‌ها تاثیر زیادی در بهبود معده دارد.
      حتما به توصیه پزشک توجه کنید

      1. سلام من چند روزی هست ک بعد غذا میوه پرتقال یا نارنگی میخورم معدم درد میکنه بنظرتون معدم چ مشکلی داره مممنون میشم جوابمو بدین

      2. سلام دوست عزیز
        اگر معده شما نسبت به میوه‌ها واکنش نشان می‌دهد، بهتر از دکتر گوارش مشورت کنید

    2. برو تهران پیش پروفسور آگاه سعادت آباد میدان کاج من مشکلاتم شدید تر بود باید دارو بخوری خوب بشه

  7. سلام ممنون بابت توضیحات جامع وکاملتون…یه هفته میشه معده ام درد میکنه یه بلال خوردم روز بعدش درد معده شروع شد نمیدونم چه کنم احساس میکنم خام بود وهمون داخل معده مانده وهضم نشده خیلی اذیتم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال اینکه دانه‌های بلال سنگین بوده و هضم نشده‌اند بسیار وجود دارد. تنها راه استفاده از عرق نعنا به همراه نبات داغ است. تا معده کمی آرام بگیرد و بتواند هضم کند.

      1. سلام خسته نباشید من معده درد دارم خیلی وقت هست که دارم پرهیز میکنم برج ساده میخورم ولی معدام بدت. شد علتش چیه

      2. سلام محدثه جان
        پرهیزها باید طبق دستور پزشک باشد

      1. سلام وقت بخیر. ممنون از اینکه دغدغه‌تون رو با ما درمیون گذاشتید. بیشتر معده دردها ریشه عصبی یا ویروسی دارن، اما باید حتما توسط پزشک بررسی بشن. علاوه بر این، رژیم غذایی مناسب با طبع شما باعث میشه اگر خدایی نکرده بیماری خاصی نداشته باشین، درد معده کمتری رو تجربه کنید و مشکلتون برطرف بشه (در کنار تجویزهای پزشک) . اگر دغدغه این رو دارید که از رژیم غذایی مناسب با طبعتون هم استفاده کنید، حتما از طریق این لینک با پشتیبانان ما در ارتباط باشید و رژیمتون رو با بیش از 90% تخفیف تا آخر سال 1402 بگیرید. https://my.limoome.com/good-look-new/intro.html?id=33&utm_campaign=tarablogbanerside11&utm_source=limoome&utm_medium=blog

    1. سلام چند وقتی است معده درد دارم وسط قفسه سینه ام داع می کند ودرد دارم موقع که دارز می کشم قرص پنتو پرازول و فاموتادین وکلیدیوم سی مصرف می کنم باز هم جواب نمیده ممنون میشم علت این درد چیه

      1. سلام وقت شما بخیر
        اگر این دارو ها تون رو زیر نظر پزشک متخصص مصرف میکنید
        نوع تغذیتون در حال حاضر بسیار مهمه و باید با توجه به شرایط حال حاضرتون رژیم گوارشی باشه
        برای دریافت مشاوره رایگان برای دریافت برنامه از طریق لینک زیر اقدام کنید
        https://limoo.me/blgcmnt2

  8. سلام خسته نباشید من الان سه روز معده درد دارم خیلی اذیتم بعددرد شدید دارم بی حال میشم و ضعف میکنم هرچی میخورم انگارهیچی نخوردم باید چیکارکنم

    1. اگر نرفتی دکتر برو دارو خانه فاموتیدین فک کنم اسمشه قرص بخور برای تنظیم اسید معده هست ضرر ندارد

  9. شاید چیزی تو معدتون گیر کرده و تبدیل ب کیست شده.باعث میشه احساس سنگینی در معدتون داشته باشین و زود احساس سیری کنین…

    1. سلام من معده درد دارم دو روزه و هر موقع گرسنه میشم معدم در د میکنه فکر کنم رژیم نا مناسب گرفتم و معدم دردر میکنه زیاد سرویس بهداشتی نمیرم و درد ها کاملا فرق میکنه داروی ثقل امروز خوردم ببینم خوب میشم یا برم دکتر

  10. سلام من معده درد داشتم معده هم خوب شد اما حالت تهوع دارم بی جون شده ام

    1. سلام معصومه جان
      بهتر است با پزشک مشورت کنید و از وضعیت عمومی بدنتان مطلع شوید.

    2. شاید چیزی تو معدتون گیر کرده و تبدیل ب کیست شده.باعث میشه احساس سنگینی در معدتون داشته باشین و زود احساس سیری کنین…

  11. سلام من معده درد ندارم ولی زمانی که گرسنه بشوم و سر موقع غذا نخورم نفسم تنگ میشود و نفس کم میارم و چند بار هم به همین دلیل تشنج کردم وپیش دکتر متخصص مغز و اعصاب رفتم که بعد از نوار مغذ هیچ مشکلی نداشتم

    1. سلام دوست عزیز
      توصیه می‌کنیم وعده‌های خود را سر وقت انجام دهید احتمال زیاد واکنش عصبی بدن شما نسبت به گرسنگی این گونه است
      پس هیچوفت گرسنه نمانید

      1. سلام من شوهرم چند روز میشه که آندوسکوپی کرده ولی متاسفانه وقتی غذا میخوره خیلی معدش اذیت میشه باید چکار کنه

      2. سلام دوست عزیز
        آندوسکوپی امکان تحریک معده را دارد اما در صورت تشدید با پزشک مشورت کنید

  12. من دوهفته اس که معده درد دارم اونم بعض شب ها اصلا خواب ندارم باید چیکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      اگر معده درد شما ادامه دار شده است حتما با پزشک مشورت کنید

  13. معده درد ناشی از مصرف قرصهای متعدد(قلب،فشار خون،قندخون)که به صورت طویل المدت مصرف شده و باعث این عارضه گردیده با چه غذاهایی باید مصرف شود

    1. سلام دوست عزیز
      به طور کلی این مقاله برای تمامی معده دردها توصیه‌هایی ارائه داده است.
      برای بهتر شدن معده خود با پزشک مشورت کنید که از عوارض قرص ها کاسته شود.
      مرسی که دغدغه تونو با ما در میان گذاشتید

  14. باسلام من معده درد درارم به صورت نفغ یاباد شکم خیلی شدید راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      برای برطرف شدن این عارضه می‌توانید از دمنوش‌های گرمی مانند دارچین، زنجیبل و نعنا استفاده کنید.
      نعنا به همراه نبات داغ می‌تواند تسکین درد باشد

    2. سلام
      فک کنم روده هات پولیب داره اندوسکوپی کن حتما منم با چنین چیزی مواجه بودم با اندوسکوپی متوجه شدم انسداد نسبی روده دارم

  15. سلام خسته نباشید
    من همسرم ۳روزه معده درد شدید داره هی میگیره ول میکنه دردش دکترم بردمش اما بهتر نشده سروم امپول هم زده است و دارو هایش را مرتب خورده ولی هیچ تعصیری نداشت
    لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم🙏

    1. سلام مجید عزیز
      اعصاب و روان روی بدن بسیار تاثیر گذار هستند و در صورت داشتن مشکلات فکری، آرامش می‌تواند داروی خوبی برای معده باشد. بیشتر معده دردها عصبی هستند و نیاز به آرامش روان دارند. مرسی که دغدغه‌تونو با ما در میان گذاشتید.

    2. داش اگر پیامم دیدی سریع دمنوش زیره درست کن یعنی معجزه می‌کنه

    3. پدر منم عمل قلب باز کرد و داروهای زیادی میخورد و دکتر بهش دایجستیو داد دو تا وسط غذا جویدنی

    1. سلام رویا جان
      امیدوارم که به زودی خوب شوید اما قبل از هرگونه رژیم با پزشک مشورد کنید.

  16. سلام وقتتون بخیر٫ من چند وقته معده درد شدید و حالت تهوع دارم و نمیدونم چیکار باید بکنم و چی باید مصرف کنم. پیشنهاد شما چیه؟ ممنون

    1. سلام من معده درد عصبی دارم وغذا هم نمی توانم بخورم لطفا کمکم کنید

  17. سلام من معده رو عمل کردم باید چه غذاهایی بخورم ممنون میشم اگه جواب بدین بخاطر این که معده هوا می‌کشید عمل کردم

    1. سلام طاها جان

      در این مقاله مواد غذایی مفید برای بعد عمل را مطرح کردیم اما بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

      1. واقعا بابای من خیلی معده درد داره
        د
        رفته دکتر یه عالمه قرص داره

      2. امیدواریم که بهبود به زودی حاصل شود.

  18. سلام دوستان بهترین روش برای درمان معده درد خوردن سیاه دانه ی آسیاب شده که با عسل مخلوط شده باشه هست،روزی دو تا سه بارهمراه با مقدار کمی آب،طور که از نتیجه ش شگفت زده میشید.
    یا حق

      1. سلام من معده هم زیاد درد شدیدی داری خیلی درد میکنی هیچ چیزی خورده نمیتونم معده م ورم کرده خیلی زیاد ورم کرد میشه بگیدچیکار کنم ممنون

      2. سلام فرشته عزیز

        توصیه می‌کنیم برای مشکل خود به پزشک مراجعه کنید و سپس رژیم درمانی لیمومی را امتحان کنید. زیرا مواد غذایی که مصرف می‌کنید تاثیر زیادی روی معده درد دارد.

      3. سلام فرشته عزیز
        برای دریافت رژیم لیمومی و مشاوره رایگان وارد لینک زیر شوید و با متخصصان لیمومی مشورت بگیرید.

        https://limoo.me/blgcmnt

        این لینک را در گوگل کپی کنید و سپس وارد صفحه شوید.

      4. سلام اول اینکه باید مطمئن شوید زخم معده ندارید
        ولی باوحود مصرف دارو ودرمان اگر بهتر نشدید حتما از نظر روحی برسی بشید اعصاب با معده رابطه بسیار مهمی دارد با تشکر

      1. سلام من چندوقت که معده درد دارم عرق نعنا عرق رافویه میخورم خوب نمیشم وقتی که عصبی هم میشم درد م بیشترمی لطف راهنمایی کنید.من هرچند وزیر باردارم به آمپول وسرمایه کشیده میشه

      2. سلام دوست عزیز. وقت بخیر. اگر باردارید حتما برای درمان درد معده خود باید زیر نظر پزشک دارو و مواد غذایی مصرف کنید تا خدایی نکرده به جنین و وضعیت سلامتی شما آسیبی نرسد.

  19. من مدتی درد معده سوزش معده دارم و بزاق تو دهانم زیاده نمیدونم چه غذاهایی برام مناسبه

  20. سلام من درد معده ام شدیده چکار کنم هر دکتر رفتم بهم دارو داد خوردم خوب نشدم

    1. سلام دوست عزیز
      با اصلاح سبک غذایی، میتونید تا حدی این مشکل رو درمان کنید
      در لینک زیر، وارد بخش رژیم درمانی گوارشی بشید و درخواست رژیم بدید. این رژیم میتونه در درمان بسیار بهتون کمک کنه.
      https://limoome.com/landing/diet-therapy/

      یا شماره تون رو در لینک زیر وارد کنید تا مشاوره های ما باهاتون تماس بگیرن و بهتون مشاوره رایگان بدن.
      https://limoo.me/blgcmnt

      1. سلام وقتتون بخیر خوشحال و سلامت باشید. ببخشید من ۱۰ ساله مشکل معده دارم خیلی دوکتور رفتم آندوسکوپی کرد میگه اسید معده تو زیاده
        زیاد دارو مصرف کردیم بی فایده
        الانم درد شدید پشت کمرم میزنه صبح ها نمیتونم نفس بکشم موندم چکارکنم

      2. سلام آقای عظیمی عزیز
        باید حتما به دستورات پزشک عمل کنید و توصیه‌های لازم را جدی بگیرید
        انشالله بهبود حاصل شود.

  21. من الان سه روزه معده درد شدید دارم هرچی میخورم بالا میارم هیچی تو دلم نمیمونه دکترم رفتم تا الان پنج تا امپول زدم با سرم ولی خوب نشدم چیکار کنم؟

    1. سلام سارای عزیز
      با اصلاح سبک غذایی، میتونید تا حدی این مشکل رو درمان کنید
      در لینک زیر، وارد بخش رژیم درمانی گوارشی بشید و درخواست رژیم بدید. این رژیم میتونه در درمان بسیار بهتون کمک کنه.
      https://limoome.com/landing/diet-therapy/

      1. سلام من یه هفته است معده درد دارم در کنارش اسهال و استفراغ هم دارم رفتم دکتر برای معده درد فاموتیدین داد خوردم خوب نشدم خودم کلیدیوم سی هم مصرف میکنم درد چندوقت اروم میکنه اما شب شدنی دردش زیاد میشه و استفراغ ها شروع میشه چیکار کنم بهتر بشه؟

      2. سلام وقت بخیر
        همچنان زیر نظر پزشک باشید. همچنین می‌تونید از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید که درد معده‌تون رو تا حد امکان برطرف کنه. برای مشاوره با کارشناسان ما می‌تونید روی لینک زیر کلیک کنید. https://limoo.me/blgcmnt2 . کارشناسان ما بهتر راهنماییتون میکنن که چه رژیمی برای معده شما مناسبه.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید