پودر ۱۲ گیاه لاغری| تاثیرات طب گیاهی در کاهش وزن

پودر ۱۲ گیاه لاغری

فهرست مطالب

در میان انواع قرص‌ها و مکمل‌های شیمیایی مختلف، قطعا گزینه‌هایی هم برای طرفداران طب سنتی وجود دارد. یکی از موثرترین این داروها در زمینه کاهش وزن، پودر ۱۲ گیاه لاغری است.

این داروی گیاهی موثر، از چندین گیاه مختلف تشکیل شده که به بهبود متابولیسم و کاهش وزنتان کمک خواهد کرد. البته که باید در نظر داشته باشیم نمی‌توان برای کاهش یا افزایش وزن تنها به داروها اکتفا کرد.

باید رژیم غذایی اصولی متناسب با وضعیت بدنی خود را دنبال کنید و در کنار آن و طبق نظر پزشک، می‌توانید به سراغ این دست ابزارهای کمکی هم بروید. در این مطلب از مجله سلامتی لیمومی، با پودر ۱۲ گیاه لاغری و تاثیرات طب سنتی بر کاهش وزن آشنا خواهید شد.

 

سوالات متداول

این دارو فقط به صورت پودر در بازار موجود است؟
می‌توانید آن را در قالب عصاره یا عرقیجات گیاهی نیز از عطاری‌ها تهیه کنید.
پودر ۱۲ گیاه لاغری چه عوارضی را به همراه دارد؟
سعی کنید حتما این دارو را تحت نظر پزشک مصرف کنید تا از بروز عوارض احتمالی پیشگیری شود. همچنین به ترکیبات تشکیل‌دهنده آن توجه کنید تا در صورت وجود حساسیت به آنها، از مصرف دارو خودداری کنید. لاغری همه چیز نیست و این دارو هم تنها راه لاغری نیست!
ترکیبات این دارو به تنهایی هم در لاغری موثرند؟
قطعا بله. طبیعتا اثرگذاری ترکیب بیشتر خواهد بود، اما می‌توانید برخی مواد تشکیل‌دهنده آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا اثرات آن را مشاهده کنید.
آیا محدودیتی در مصرف داروی ۱۲ گیاه برای لاغری وجود دارد؟
تنها نکته این است که حتما این دارو را با مشورت پزشک مصرف کنید تا از بروز عوارض و حساسیت جلوگیری کنید.

داروهای گیاهی، مسیر رویایی رسیدن به وزن ایده‌آل؟

اگر به دنبال کاهش یا افزایش وزن خود باشید، احتمالا اکثر راه‌های سخت و آسان را برای رسیدن به این هدف بررسی کرده‌اید. بیشتر افراد به دنبال آن راه رویایی و جادویی به عنوان یک میان‌بر هستند، که معمولا به قرص و داروهای مختلف روی می‌آورند.

شاید قرص یا دارویی به عنوان تنها راه رسیدن به هدفتان وجود نداشته باشد، اما چندین گیاه وجود دارند که می‌تواند به بهبود متابولیسم بدن و ​​کاهش وزن کمک کند.

supersmart اثربخشی این گیاهان به گونه‌ای است که افزایش متابولیسم و بالا رفتن سوخت و ساز بدن را به همراه خود دارند. برخی گیاهان نیز می‌توانند احساس گرسنگی را کاهش دهند.بنابراین می‌توانید به این روش و به طور طبیعی مصرف کالری خود را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید:آیا گشنیز لاغر می‌کند؟ 
از طرفی، بسیاری از افراد با طب سنتی و داروهای گیاهی ارتباط بهتری دارند. استفاده از انواع گیاهان دارویی، عرقیجات، عصاره‌ها و روغن‌ها و پودرهای مختلف باعث ایجاد حس بهتری در آنها می‌شود.

به همین علت ممکن است پیدا کردن یک داروی گیاهی یا شناخت گیاهان موثر در کاهش وزن مانند پودر ۱۲ گیاه لاغری، اتفاق خوشایندی برای آنان باشد.

مانند هر داروی دیگری، این فرمول‌های گیاهی باید به درستی استفاده شوند تا نتیجه کاهش وزن را به حداکثر و در عین حال عوارض جانبی ناخواسته را به حداقل برسانند. هنگامی که گیاهان کنترل‌کننده وزن همراه با رژیم غذایی و برنامه ورزشی استفاده شوند، وزن ایده‌آل قابل دستیابی است.

کاهش اشتها با پودر گیاهی لاغری

پودر ۱۲ گیاه لاغری؛ معجزه‌ای که به دنبال آن بودیم!

این داروی موثر در زمینه لاغری، از بهترین گیاهان دارویی تهیه شده است. در کاهش وزن تاثیر به‌سزایی داشته و باعث می‌شود اضافه وزن شما به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کند.

این اتفاق را درکوتاه‌ترين زمان ممکن و با کمترین میزان عوارض جانبی برای ما رقم می‌زند. پودر ۱۲ گیاه لاغری با افزایش متابوليسم بدن و میزان چربی‌سوزی، چربی‌های شکمی را نیز از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید:بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو چیست؟
از دیگر مزایای استفاده از این ترکیب، کاهش چربی خون و بهبود وضعیت سیستم گوارش هستند. همچنین می‌تواند از بالا رفتن وزن افراد مستعد به چاقی هم جلوگیری کند.

طول دوره مصرف این داروی گیاهی، به میزان وزن اضافه، بافت چربی، سطح متابولیسم و چندین عامل دیگر وابسته است. بهتر است این دارو را مانند سایر داروها تحت نظر پزشک خود مصرف کنید تا از بروز عوارض جلوگیری شده و بهترین نتیجه را بگیرید.

اجزای تشکیل‌دهنده پودر ۱۲ گیاه لاغری عبارتند از:

زنجبیل، فلفل سیاه، زیره، دارچین،  قهوه سبز، گل محمدی، اسطوخودوس، خرنوب، سیر، چای سبز، انیسون، لیمو ترش.

در ادامه نگاهی به اصلی‌ترین مواد تاثیرگذار این ترکیب می‌اندازیم.

مواد تشکیل دهنده پودر لاغری

زنجبیل

این گیاه از آسیای جنوب شرقی آمده است و قرن‌هاست که در طب سنتی چینی استفاده می‌شود. زنجبیل دارای اثرات ضدالتهابی قوی است و به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن کمک می‌کند. مکمل‌های حاوی زنجبیل می‌توانند به کاهش وزن بدن و نسبت دور کمر به باسن کمک کنند. زنجبیل همچنین به کاهش BMI و سطح انسولین و بالا رفتن سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه همان ادویه‌ای است که همیشه در قفسه ادویه‌های اکثر خانه‌ها یافت شده و کمتر غذایی بدون فلفل سیاه پخته می‌شود.

حاوی ترکیب قدرتمندی به نام پیپرین است که هم طعم تندی آن و هم اثرات کاهش وزن را تامین می‌کند. طبق برخی مطالعات، مصرف مکمل پیپرین به کاهش وزن بدن در موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند، کمک کرده است؛ حتی بدون تغییر در رژیم غذایی! همچنین گفته می‌شود این ماده از تشکیل سلول‌های چربی نیز جلوگیری می‌کند.

بنابراین سعی کنید تا جای ممکن این ادویه جذاب و موثر را از غذاهای خود حذف نکنید، مگر در صورتی که برای شما حساسیتی ایجاد کند. فلفل سیاه یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده پودر ۱۲ گیاه لاغری است.

ترکیبات داروی گیاهی لاغری

دارچین

این ادویه معطر، سرشار از آنتی‌اکسیدان است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. حتی برخی از مطالعات نشان داده که دارچین می‌تواند سرعت و میزان کاهش وزن را بیشتر کند.

دارچین به صورت ویژه در تثبیت میزان قند خون موثر است، که به کاهش اشتها و گرسنگی کمک می‌کند. دارچین همچنین ممکن است میزان آنزیم‌های گوارشی خاصی را کاهش دهد تا تجزیه کربوهیدرات‌ها را آهسته‌تر کند. این موضوع باعث می‌شود دیرتر احساس گرسنگی داشته باشید.

دانه قهوه سبز

عصاره دانه قهوه سبز معمولا در بسیاری از مکمل‌های کاهش وزن مانند پودر ۱۲ گیاه لاغری یافت می‌شود. از دانه‌های قهوه که بو داده نشده‌اند تهیه می‌شود و حاوی اسید کلروژنیک بالایی است که تصور می‌شود اثراتی در زمینه کاهش وزن را به همراه دارد.

مصرف قهوه سبز در برخی افراد باعث کاهش شاخص توده بدنی (BMI) و چربی شکمی می‌شود؛ حتی بدون این که کالری دریافتی خود را تغییر دهند.

زیره

زیره از سری گیاهانی است که به خاصیت چربی‌سوزی شهرت دارد. این ادویه خوش‌خوراک می‌تواند به خوبی شما را در راه رسیدن به وزنی که در نظر دارید همراهی کند. طبق یک مطالعه سه ماهه، زنانی که دو بار در روز ماست را با ۳ گرم زیره مصرف می‌کردند نسبت به گروهی که مصرف زیره را در برنامه غذایی خود نداشتند، وزن بیشتری را از دست دادند.

ورزش با پودر لاغری

داروهای لاغری به تنهایی تاثیرگذار نیستند!

درست است که مصرف داروها و مکمل‌ها تاثیرات خود را دارند، اما نمی‌توان به عنوان تنها راه اثربخش به آنها نگاه کرد. تمام این داروها، خواه گیاهی و خواه شیمیایی، مانند مکملی در کنار سایر عوامل عمل می‌کنند.

پیروی از یک رژیم غذایی که بر اساس وضعیت بدن شما طراحی شده و انجام فعالیت‌های ورزشی، ۲ عامل مهم دیگر در زمینه کاهش وزن اصولی هستند.

تنها نکته این است که حتما این دارو را با مشورت پزشک مصرف کنید تا از بروز عوارض و حساسیت جلوگیری کنید. شما هم از تاثیراتی که با مصرف مکمل‌های لاغری تجربه کرده‌اید برای ما بگویید. آیا تاثیری از مصرف پودر ۱۲ گیاه لاغری دیده‌اید؟ اگر گیاهان دیگری را برای کاهش وزن سراغ دارید، به ما معرفی کنید.

نکته 1: این مطلب برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

نکته 2اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام توصیه‌های لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

منابع:

healthline

 

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

28 نظر

    1. سلام حامد عزیز
      می‌توانید دم کنید یا داخل کپسول بریزید و میل کنید.

  1. سلام این پودر برای افراد سالمند که فشار خون بالا داره قابل استفاده است

    1. فاطمه عزیز
      برای مصرف این موارد حتما با پزشک مشورت کنید

      1. سلام شما آماده شده ی این پودر رو دارید ؟ میشه برای من ارسال کنید ؟

      2. سلام دوست عزیز
        این مطلب برای اطلاع رسانی است می‌توانید این پودر را از داروخانه بگیرید

  2. سلام ببخشیداین دارو۱۲ گیاه بایدبچه صورت خوردصبح ظهرشب قبل غذابع چه میزان ازهرکدامش بایدبریزی پودرکنید.

  3. ممنون که اسم ۱۲ ادویه رو گفتین
    ممکنه شخصی به یکی از داروها آلرژی داشته باشه.واقعا ممنون.

  4. سلام من از این روشی ک گفتین چطور میتونم اسفتاده کنم همه ی این ادویه ها گفتین چطور درست کنم بخورم همه رو سر هم درست کنم یا جداگانه

    1. سلام مهدی جان
      این پودر را در عطاری‌ها می‌توانید پیدا کنید.

    1. سلام سیمین جان
      از عطاری‌ها می‌توانید تهیه کنید
      مرسی از توجهتون

  5. سلام
    سپاس بابت اطلاعات مفید سایتتون لطفا طریقه مصرف این پودر ۱۲ گیاه رو بگین؟
    مثلا الان میشه این ۱۲تا رو باهم ترکیب کرد و خورد ؟توی چای بریزیم ؟یا دمنوش کنیم ؟

    1. سلام مصطفی جان
      بله می‌توان ترکیب کرد و به صورت دمنوش مصرف کرد
      مرسی از توجهتون

    1. برای دریافت مشاوره رایگان با این شماره [021] 91090110 تماس بگیرید.

      1. سلام وقت بخیر.. میتونم ب یه اندازه از همش ترکیب کنم آسیاب کنم داخل کپسول خالی بعد بخورم؟؟

      2. سلام دوست عزیز
        بله می‌توانید اینکار را انجام دهید

      3. سلام وقتتون بخیر پسرم ده سالشه و اضافه وزن داره میتونم از این پودر دوازه گیاه درست کنم بهش بدم
        بعد لیموترش را خشک شده بابد به مواد اضافه کنیم یا مایع

      4. سلام وقت بخیر. نه به هیچ عنوان نباید بدون مشورت پزشک به کودکتون این مواد رو بدید. حتما باید رژیم اصولی بگیرن تا خدایی ننگرده به سلامتیشون آسیبی وارد نشه. لطفا روی لینکی که براتون می‌گذارم کلیک کنید و از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیرید. https://limoome.com/landing/disease/babydiet/

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب