تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت؛ افسانه یا واقعیت؟

تاثیر شیرخشک برای چاقی صورت

فهرست مطالب

شاید صورتی لاغر دارید یا اینکه در حال وزن‌کم‌کردن هستید. در هر صورت به احتمال زیاد یکی از دغدغه‌های شما این است که هرجور شده صورتتان لاغر نباشد. دنبال روش‌های مختلف برای چاق نگه‌داشتن صورت در اینترنت می‌گردید و با این تیتر مواجه می‌شوید: «معجزه شیر خشک و چاقی صورت». خوشحال شدید. نه؟

اما لطفا سریع برای خرید شیر خشک نروید و کمی صبر کنید. ما در این مطلب مجله سلامتی لیمومی قرار است راجع به تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت توضیح کاملی بدهیم که دید شما را نسبت به شیر خشک عوض می‌کند.

 

 

آیا شیر خشک صورت را چاق می‌کند؟

 تاثیر چاقی شیر خشک، خود را روی کل بدن نشان می‌دهد. در واقع هیچ شکلی از ماده غذایی وجود ندارد که فقط روی چربی‌های یک نقطه از بدن(مثل صورت)، تاثیر داشته باشد. شیر خشک هم از این قائده مستثنی نیست.

با این حساب در همین اول کار خیالتان را راحت می‌کنیم و می‌گوییم، گول تبلیغاتی که شیر خشک را عامل چاقی صورت می‌دانند، نخورید. تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت افسانه‌ای بیش نیست.

شیر خشک چه خواصی دارد؟

شیر خشک همان شیری است که عمل تبخیر روی آن انجام شده است. قطعا این شیر پودری، خواص زیادی دارد که برای نوزادان استفاده می‌شود، اما بدن بزرگسالان با نوزادان تفاوت زیادی دارد.

بعضی از پزشکان برای افراد بزرگسال هم مصرف شیر خشک را توصیه می‌کنند. در ادامه به این خواص اشاره می‌کنیم، ولی قبل از اینکه خواص شیر خشک را بدانید به این موارد توجه کنید.

  • بین شیر خشک و شیر تازه، قطعا شیر تازه برای بزرگسالان بهتر است؛
  • اگر کلسترول، چربی خون و مشکل گوارشی دارید شیر خشک مصرف نکنید؛
  • فقط زیر نظر پزشک متخصص شیر خشک تهیه کنید، حتی اگر جسم کاملا سالمی دارید.

لطافت پوست صورت با شیرخشک

1)     به استحکام استخوان کمک می‌کند

شیر خشک سرشار از اسیدهای آمینه، کلسیم، پتاسیم، فسفر و پروتئین است که همگی برای سلامت استخوان‌ها مهم هستند.

thinkusadairy می‌گوید در هر ۱۰۰ گرم شیر خشک بدون چربی، ۱۳۰۰ میلی‌گرم کلسیم وجود دارد. بعضی از برندها، شیر خشک را با ویتامین D هم غنی می‌کنند که جذب کلسیم را بالا ببرد. به همین خاطر گاهی اوقات پزشکان به خصوص برای افراد بالای ۵۰ سال، مصرف آن را توصیه می‌کنند.

2)     به سلامت قلب کمک می‌کند

شیر خشک‌هایی وجود دارند که به نسبت شیر خشک‌های دیگر کم‌چرب هستند. بعضی از بدنسازان برای عضله‌سازی از این شیر خشک‌ها استفاده می‌کنند.

شیر خشک‌های کم‌چرب حاوی پتاسیم و منیزیم بالایی هستند که به سلامت کلی قلب و عروق و فشار خون کمک می‌کنند، اما پیشنهاد می‌کنیم چه ورزشکار باشید و چه نه ، زیر نظر متخصص شیر خشک مصرف کنید که به سلامتیتان آسیبی نرسد.

بهبود قلب با شیرخشک

3)     مدت زمان طولانی‌تری می‌ماند

به طور میانگین، شیر خشک تا ۱۸ ماه می‌تواند در کابینت دوام بیاورد. به همین خاطر برای بعضی از افراد به‌صرفه‌تر است که به جای خریدن هفتگی شیر تازه، از شیر خشک استفاده کنند. علاوه بر این حمل شیر خشک برای افرادی که زیاد مسافرت می‌روند، راحت‌تر است.

شیر خشک چه مضراتی دارد؟

کلسترول اکسید‌شده دارد

کلسترول اکسید‌شده شکلی از چربی است که در رگ‌ها می‌ماند و باعث گرفتگی رگ‌ها و سکته می‌شود.  شیر خشک‌هایی که از شیر پرچرب تهیه شده‌اند کلسترول اکسیدشده بالایی زیادی دارند.

علاوه براین شیر خشک به دلیل چربی و کالری بسیار بالایی که دارد، ممکن است افراد را دچار اضافه‌وزن و کبد چرب کند.

چاقی با شیرخشک

فواید شیر خشک برای پوست صورت

همان طور که اشاره کردیم تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت تا به حال اثبات نشده، اما به دلیل اینکه شیر خشک ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی دارد، بعضی از افراد ماسک آن را نه برای چاقی صورت که برای شفافیت پوست استفاده می‌کنند.

مواد موجود در شیر خشک باعث نرمی و لطافت در پوست بعضی از افراد می‌شود. در ادامه چند نوع ماسک خانگی را که می‌توانید با شیر خشک در منزل درست کنید، معرفی می‌کنیم.

3 نوع ماسک شیر خشک برای صورت

1)     شیر خشک، زردچوبه، گوجه‌فرنگی و کشک

اگر پوست شما کدر، خشک و تیره شده است، این ماسک برای شماست. یک گوجه فرنگی را رنده کنید، زردچوبه، کشک و شیرخشک را اضافه کنید تا خمیری شکل شود.

 ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب سرد یا ولرم بشویید.

ماسک شیرخشک برای پوست

2)     شیر خشک، آرد نخودچی و لیمو

اگر پوست چربی دارید، این ترکیب برنده را از دست ندهید. آرد نخودچی چربی اضافه پوست را می‌گیرد و اسیدلاکتیک شیر خشک باعث پاک‌سازی پوست می‌شود.

3 ماده‌ای که گفتیم را با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیایند. آن را ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

3)     شیر خشک، آب لیمو و گلاب

این ماسک به داشتن پوستی صاف، روشن و درخشان کمک می‌کند. ۲ قاشق پودر شیر خشک، یک قاشق چایخوری آب لیمو و مقداری گلاب را با هم مخلوط کنید. مثل ماسک‌های قبلی این ماسک را هم ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

لپ کلام

تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت اثبات‌شده نیست. اگر رژیم لاغری دارید، باید بدانید که شیر خشک کالری و چربی زیادی دارد و به احتمال زیاد باعث اختلال در رژیم شما می‌شود.

اگر هم رژیم چاقی دارید، باید حتما و حتما زیر نظر پزشک شیر خشک را مصرف کنید تا تاثیر منفی روی سلامتی شما نگذارد.

در آخر همیشه برای چاق یا لاغر‌شدن از تیمی متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید و اگر سوالی  در رابطه با رژیم غذایی داشتید، از کارشناسان ما در لیمومی بپرسید تا راهنماییتان کنند.

نکته 1: این مطلب برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

نکته 2اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام توصیه‌های لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

منابع

Mom’s Meals

ThinkUSAdairy.org

Roastea

HealthShots

 

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

20 نظر

  1. سلام وقت بخیر
    اقا هستم ۱۷ سالمه میخواستم شیر خشک مصرف کنم ولی میترسم ک باعث چاقی صورت شه من فقط میخوام برای سرحال تر شدن بدن استفاده کنم ایا امکانش هست؟

    1. سلام وقت بخیر. راه‌های خیلی بهتری برای اینکه احساس سرحال بودن بکنید وجود داره. مثل استفاده از رژیم غذایی مناسب. مصرف شیر خشک به تنهایی فقط باعث دریافت کالری بیشتر میشه. پیشنهاد می‌کنیم از این لینک کمک بگیرید تا کارشناسان ما به شما بهترین رژیم غذایی رو معرفی کنن. https://limoo.me/blgcmnt2

  2. سلام شب بخیر من خانم هستم ۳۹ ساله قد ۱۵۵ وزن ۴۶ ریفلاکس معده دارم حدود ۵ ساله و ۳ ماه که ورزش بدنسازی انجام میدم وزنم یک کیلو زیاد شده چون اصلا نمیتونم رژیم رعایت کنم بعضی از مواد غذایی توصیه شده باعث ریفلاکس شدید تر میشن و در کل غذای روزانه رو مثل قبل مصرف میکنم خواستم بدونم میتونم برای چاقی صورت و بدن از شیر خشک استفاده کنم چه برندی بهتره استفاده و یا اینکه ریفلاکسم با شیر خشک بدتر میشه .در ضمن هفته ای یک عد قرص نولپازا ۴۰ مصرف میکنم

    1. دوست عزیز سلام
      معرفی برند صحیح برای شیر خشک از جانب ما صرفا جنبه ی تبلیغاتی و غیر اخلاقی و لطفا با سرچ کردم در سایت های معتبر و امتیاز برند های مختلف شیر خشک رو انتخاب کنید
      و در رابطه با تداخل دارویی هم لطفا با پزشک متخصص مشورت کنید در این باره

  3. سلام وقتتون بخیر من کمبود وزن دارم قدم162 وزنم 44میتونم از شیر خشک برای افزایش وزنم استفاذه کنم؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز ممنون از اینکه دغدغه‌تون رو با ما درمیون گذاشتید. ببینید شیر خشک چربی زیادی داره و ممکنه مصرفش شما رو چاق کنه اما چاق شدن به این شکل اصلا روش سالمی نیست. رژیم غذایی مناسب با طبع شما باعث میشه به سالم‌ترین شکل افزایش وزن داشته باشین. اگر دغدغه این رو دارید که از رژیم غذایی مناسب با طبعتون هم استفاده کنید، حتما از طریق این لینک با پشتیبانان ما در ارتباط باشید و رژیمتون رو با بیش از 90% تخفیف تا آخر سال 1402 بگیرید. https://my.limoome.com/good-look-new/intro.html?id=33&utm_campaign=tarablogbanerside11&utm_source=limoome&utm_medium=blog

  4. سلام خوبید من خانم ۲۷ ساله هستم که داری قند خون بالا قندم ۱۷۰ هست ورفتم دکتر به من رژیم غذای دادن ولاغر شدم وزنم به ۶۵ کیلو رسیده صورتم خیلی لاغر و افتاده نشون میده میشه شیر خشک مصرف کنم

    1. سلام دوست عزیز
      بله می‌توانید اما مواظب باشید که دوباره دچار افزایش وزن نشوید

  5. سلام خسته نباشید برای اینکه چاق شم و اینکه خیلی لاغرم از چه شیر خشک استفاده کنم ممنون از همراهیتون 🙏🙏

    1. سلام برکه عزیز
      بهتر است که برای افزایش وزن رژیم غذایی مناسب داشته باشید

      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      از جوانه گندم، ژله، سیب زمینی پخته شده و … استفاده کنید

      1. سلام خانم یلفانی خسته نباشید …
        من خانم ۳۵ ساله هستم
        من صورتم میخواهم تپل کنم بدنم هم تپل بشه ؟؟
        چی پیشنهاد میکنی ؟؟
        ممنون میشم راهنمایی کنید؟ ؟
        متشکر 🖐

      2. سلام وقت بخیر. ممنون از اینکه دغدغه‌تون رو با ما درمیون گذاشتید. جوانه گندم برای چاقی کل بدن موثر هست. اما نباید در مصرفش زیاده‌روی کنید. رژیم غذایی مناسب با طبع شما باعث میشه به سالم‌ترین شکل افزایش وزن داشته باشین و کل بدنتون چاق بشه اما خبری از چربی‌های ناسالم نباشه. اگر دغدغه این رو دارید که از رژیم غذایی مناسب با طبعتون هم استفاده کنید، حتما از طریق این لینک با پشتیبانان ما در ارتباط باشید و رژیمتون رو با بیش از 90% تخفیف تا آخر سال 1402 بگیرید. https://my.limoome.com/good-look-new/intro.html?id=33&utm_campaign=tarablogbanerside11&utm_source=limoome&utm_medium=blog

      1. سلام دوست عزیز
        ممنون از اینکه دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید
        برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب