ماساژ برای لاغری شکم؛ وقتی چربی‌ با ماساژ شکم آب می‌شود!

ماساژ برای لاغری شکم

فهرست مطالب

وقتی صحبت فواید ماساژ می‌شود، بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که آیا ماساژ برای لاغری شکم هم واقعاً تاثیرگذار است؟ بله! ماساژ می تواند با شکستن سلول‌های چربی و کمک به حذف آن‌ها از بدن به کاهش چربی شکم کمک کند، اما به چه شکل؟

ما در این مطلب مجله سلامتی لیمومی قرار است تاثیر ماساژ برای لاغری شکم، انواع و نحوه ماساژی که چربی‌های شکمی را از بین می‌برد توضیح دهیم. همراهمان بمانید.

سوالات متداول

چرا آب کردن شکم سخت است؟
چربی‌های شکم در لایه‌های عمیق بدن قرار دارند و اندام‌های داخلی ما را احاطه می‌کنند و این دلیلی است که سخت‌تر از اندام‌های دیگر می‌توانیم آن‌ها را بسوزانیم. صرف نظر از وزن کلی یک فرد، داشتن مقدار زیادی چربی شکم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مختلفی را افزایش دهد.
بهترین انواع ماساژ برای هدف قرار دادن چربی شکم چیست؟
بهترین نوع ماساژ برای هدف قرار دادن چربی شکم شامل ماساژ تخصصی شکم، ماساژ تخلیه لنفاوی، ماساژ بافت عمیق (دیپ تیشو) و ماساژ آروماتراپی است.
آیا ماساژ به کاهش چربی شکمی کمک می‌کند؟
بله! تحقیقات نشان می‌دهد انواع ماساژ از جمله ماساژ لنفاوی و دیپ تیشو در کاهش ضخامت چربی شکمی نقش دارد به شرطی که از این ماساژها به شکل متناوب استفاده کنید.
چه افرادی نباید از ماساژ شکمی استفاده کنند؟
زنان باردار، افرادی که بیماری قلب و فشار خون دارند، افرادی که به تازگی جراحی روی شکم خود انجام داده‌اند، افرادی که بیماری التهابی روده دارند، افرادی که ستون فقرات آسیب‌دیده دارند، افرادی که پوست حساسی دارند، افرادی که تومور دارند و افراد دارای اختلالات لخته خونی نباید از ماساژ شکم استفاده کنند.

 

فواید ماساژ برای لاغری شکم چیست؟

ماساژ فواید متعددی برای کاهش وزن دارد، به ویژه زمانی که چربی شکم را هدف قرار می دهد. برخی از مزایای ماساژ به خصوص ماساژ برای لاغری شکم عبارتند از:

  • گردش خون بهتر

ماساژ جریان خون را در ناحیه مورد نظر افزایش می‌دهد و به تجزیه و حذف سلول‌های چربی کمک کند.

  • تخلیه لنفاوی

 برخی از تکنیک‌های ماساژ می‌توانند سیستم لنفاوی را تحریک کرده و به دفع سموم، مواد زائد و مایع زائد لنفی که در عروق لنفاوی شما حبس شده کمک کند.

  • کاهش استرس

ماساژ هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد و از راه‌های کاهش استرس و اضطراب است. تحقیقات می‌دهد هر چه قدر استرس کمتری داشته باشید، متابولیسم بدن شما بهتر انجام می‌شود و راحت‌تر به اندام ایده‌آل خود می‌رسید.

  • تقویت عضلات

استفاده از ماساژ به تقویت و سفت شدن عضلات بدن کمک می‌کند. در هر ناحیه‌ای عضلات سفت باشند بدن فرم بهتری به خود می‌گیرد.

انواع ماساژ برای لاغری شکم و پهلو

انواع ماساژ برای لاغری شکم چیست؟

1- ماساژ بافت عمیق (ماساژ دیپ تیشو)

کورتیزول هورمونی در بدن ما است که به استرس فیزیکی و ذهنی واکنش نشان می‌دهد و باعث افزایش اشتها و رسوب چربی در ناحیه شکم می‌شود. ماساژ دیپ تیشو سطح ترشح هورمون کورتیزول را کاهش می‌دهد. همین اتفاق باعث کاهش اشتها و تجمع چربی شکمی می‌شود.

2- ماساژ چین‌خوردگی پوست و وکیوم

ماساژ چین‌خوردگی پوست از یک دستگاه ارتعاشی/لرزشی برای صاف کردن چین‌های پوست، به‌ویژه در ناحیه شکم استفاده می‌کند. با این حال، اثرات این ماساژ موقتی هستند.

ماساژ وکیوم با استفاده از مکش پوست را بلند می کند درکاهش ضخامت چین و چروک پوست شکم، چربی شکمی و تسکین درد آن نقش دارد.

3- ماساژ آروماتراپی

در ماساژ آروماتراپی از روغن‌های به دست آمده از منابع طبیعی مانند میوه‌ها، برگ‌ها، دانه‌ها و عصاره گل استفاده می‌شود. اعتقاد بر این است که این اسانس‌ها دارای خواص درمانی هستند.

 در طول ماساژ آروماتراپی، پوست روغن های ضروری را جذب می‌کند که  در کاهش چربی زیر پوستی شکم نقش دارند. علاوه بر این، ماساژ آروماتراپی اثر آرام‌بخش دارد و می‌تواند به تسکین انواع مختلف درد کمک کند.

4- ماساژ لنفاوی

این ماساژ نوعی درمان کمکی است که بر بهبود سیستم لنفاوی بدن تمرکز دارد. این سیستم مسئول حفظ سطح مایعات بدن، جذب چربی‌ها از دستگاه گوارش، حذف مواد زائد و سلول‌های غیر طبیعی از لنف و محافظت از بدن در برابر تهدیدهای میکروبی است.

مایع بیش از حد در بدن که به عنوان لنف شناخته می‌شود، افزایش وزن را به همراه دارد به خصوص زمانی که فرد قادر به ورزش نباشد. ماساژ لنفاوی می‌تواند به کاهش این رسوبات لنفاوی بیش از حد کمک کند و کاهش وزن و از بین بردن چربی شکمی را به همراه داشته باشد.

5- ماساژ سوئدی

این شکل از ماساژ یک تکنیک ماساژ آرامش‌بخش است که شامل ضربات طولانی، ورز دادن و حرکات دایره‌ای روی بدن می‌شود. این ماساژ به طور خاص کاهش چربی شکم را هدف قرار نمی دهد، اما به طور کلی می‌تواند به کاهش استرس و کاهش چربی شکم کمک کند.

خواب برای لاغری شکم

نحوه ماساژ برای لاغری شکم

در ادامه 6 روش ماساژ برای لاغری شکم را توضیح می‌دهیم.

1. تحریک گردش خون در شکم

  • دستان خود را به هم بمالید تا گرم شوند.
  • سپس دست‌های گرم خود را روی شکم قرار دهید و با حرکات دایره‌ای ابتدا در جهت عقربه‌های ساعت و سپس در خلاف جهت عقربه‌های ساعت دور ناف را ماساژ دهید.
  • ماساژ را برای 2 تا 3 دقیقه ادامه دهید.

2. ماساژ برای کاهش نفخ و ناراحتی

  • نقطه‌ای را روی شکم خود در فاصله حدود 4 انگشت بالاتر از ناف پیدا کنید.
  • این نقطه را با حرکات دایره‌ای، ابتدا در جهت عقربه های ساعت به مدت 2-3 دقیقه و سپس در خلاف جهت عقربه های ساعت به مدت 2-3 دقیقه دیگر ماساژ دهید.

3. ماساژ برای لاغرتر کردن کمر

  • دست های خود را در دو طرف پهلوها قرار دهید به طوری که کف دست ها رو به روی هم باشند.
  • دستان خود را به سمت یکدیگر فشار دهید در حالی که شکم خود را هم بین آنها فشار می‌دهید. این کار را 3-5 بار تکرار کنید.
  • در نهایت شکم خود را با دو دست نگه دارید و حدود 10-15 ثانیه آن را تکان دهید.

4. ماساژ برای از بین بردن چربی شکم

  • دو طرف شکم خود را با دو دست نیشگون بگیرید و این حرکت را در تمام قسمت‌های بالا و پایین شکم به مدت 2-3 دقیقه ادامه دهید.

 5. ماساژ تخلیه لنفاوی

  • نوک انگشتان خود را در دو طرف شکم قرار دهید و به آرامی به سمت وسط و بالا (سمت قلب) ماساژ دهید و این کار را 10-5 بار تکرار کنید.
  • پوست باسن خود را با استفاده از انگشتانتان به سمت زیر بغل بکشید، این کار را 5 تا 7 بار در امتداد هر طرف بدن خود تکرار کنید.

6. ماساژ چینی

  • چند انگشت خود را روی ناف قرار دهید و با دو انگشت به دور آن به صورت دایره‌های کوچک بچرخید و به تدریج شعاع دایره‌ها را گسترش دهید( در واقع از ناف به طرفین شکم حرکت کنید). 2 دقیقه این کار را تکرار کنید.

این تکنیک‌های ماساژ می‌تواند به تقویت گردش خون، کاهش نفخ، و هدف قرار دادن چربی‌های شکم کمک کند و باعث باریک‌تر و خوش‌حالت شدن شکم شما کمک کند. به یاد داشته باشید که این ماساژها را به آرامی انجام دهید. در صورت داشتن هر گونه نگرانی حتما با پزشک و متخصص ماساژ صحبت کنید.

ماساژ برای لاغری شکم و پهلو

ماساژ برای لاغری شکم برای چه افرادی مضر است؟

در حالی که ماساژ می تواند فواید زیادی داشته باشد، مهم است که توجه داشته باشید که شرایط خاصی وجود دارد که ممکن است در آن ماساژ مناسب نباشد یا حتی مضر باشد. مثلا:

  • افرادی که دارای شرایط پزشکی خاصی هستند، مانند اختلالات لخته شدن خون یا عفونت های پوستی، باید قبل از دریافت ماساژ با یک پزشک مشورت کنند.
  • زنان باردار قبل از انجام ماساژ شکم یا هر نوع ماساژ دیگری باید با پزشک خود مشورت کنند.
  • افرادی که اخیرا جراحی به خصوص انواع عمل لاغری انجام داده‌اند نیز باید قبل از دریافت ماساژ با پزشک خود مشورت کنند.
  • افرادی که فشار خون و مشکلات قلبی دارند.
  • افرادی که تومور دارند.
  • افرادی که فتق یا زخم معده و روده دارند.

درکل شرط احتیاط این است که با پزشک مشورت کنید، علاوه بر این قبل از انجام هر ماساژ باید با ماساژور خود صحبت کنید و راجع به شرایط سلامت جسمی خود او را در جریان قرار دهید.

در آخر ماساژ برای لاغری شکم کافیست؟

قطعا خیر! نمی‌توانید بدون سبک زندگی سالمی که در آن فعالیت کافی و رژیم غذایی مناسب وجود دارد، انتظار معجزه از ماساژ داشته باشید.

ماساژ برای لاغری شکم فقط به عنوان یک روش کمکی استفاده می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم فقط روی کمک ماساژ حساب نکنید و سریع‌تر رژیم متناسب با طبع و وضعیت سلامتیتان بگیرید. اگر در این راه کمک خواستید سوال خود را در قسمت کامنت بپرسید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد. برای استفاده و اجرای آن، لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منابع:

SemicHealth

livestrong

wikiHow

CT Clinic

Vinmec Healthcare System

Healthline

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب