هرآن‌چه درباره قرص لاغری ردوکسا باید بدانید

قرص لاغری ردوکسا

فهرست مطالب

در دنیای امروز، مکمل‌های لاغری بسیار زیادی وجود دارند که در کنار رژیم غذایی و یک برنامه ورزشی، می‌توانند روند رسیدن به اهداف کاهش وزن را تسریع ببخشند و تناسب اندام را برای اشخاص به‌همراه داشته باشد. در این بین، یکی از محصولات محبوب در ایران، قرص لاغری ردوکسا است که به‌عنوان یک مکمل غذایی طبیعی برای کاهش وزن شناخته می‌شود.

در همین راستا، در این مطلب از مجله سلامتی لیمومی  قرار است درباره خواص قرص ردوکسا برای کاهش وزن صحبت کنیم و بگوییم که چه انتظاری از ضررهای احتمالی این مکمل باید داشته باشید.

سوالات متداول

طریقه مصرف قرص لاغری ردوکسا به چه شکل است؟
طبق گفته بروشور خودِ محصول، هر روز ۲ عدد از کپسول لاغری ردوکسا باید مصرف شود. پیشنهاد می‌کنیم این قرص را یک‌بار صبح و یک‌بار شب، نیم ساعت قبل از غذا و با یک لیوان آب مصرف کنید. در این بین، به نکاتی که پزشک‌ برای مصرف این قرص لاغری می‌گوید هم توجه داشته باشید.
قرص لاغری ردوکسا را چگونه مصرف کنیم؟
مصرف این قرص به شکل روزانه و حداکثر ۲ عدد در طول روز انجام می‌شود. می‌توانید صبح و شب، پیش از خوردن وعده‌های غذایی، یک عدد از آن را با آب میل کنید. پزشکان ممکن است براساس وزن و اهدافی که به‌دنبالش هستید، تعداد مصرف این مکمل را کم‌تر یا بیش‌تر کنند.
قرص لاغری ردوکسا چند کیلو لاغر می‌کند؟
با توجه به نحوه مصرفی محصول و این‌که آیا رژیم غذایی و برنامه ورزشی درستی هم در این بین داشته باشید، می‌توانید در یک دوره یک‌ماهه، حدود ۲ الی ۵ کیلوگرم از وزن‌تان را کاهش دهید. با این حال، تجربه هر شخص از مصرف این مکمل متفاوت است و ویژگی‌های زیادی در این بین می‌تواند روی میزان لاغری شما تأثیرگذار باشد.
قیمت قرص لاغری ردوکسا چه قدر است؟
 در زمان نگارش این مطلب، قیمت قرص لاغری ردوکسا ۲۶۴,۰۰۰ تومان است که در فروشگاه‌های آنلاین و داروخانه‌های مختلف، با قیمت‌های متنوع‌تر و حتی تخفیف‌های متفاوتی به‌فروش می‌رسد. با مراجعه به داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین می‌توانید از قیمت لحظه‌ای این مکمل گیاهی باخبر شوید.

قرص لاغری ردوکسا چیست؟

قرص کاهش وزن ردوکسا (Reduxa) یکی از برند نوتراکس است که از طریق لابراتوار پارس حیان تولید می‌شود و به‌عنوان یک مکمل غذایی طبیعی، به کاهش وزن و تنظیم اشتها کمک می‌کند. هر کپسول از ردوکسا حاوی ۴۰۰ میلی‌گرم مراتریم است که وظیفه کاهش وزن را در بدن برعهده می‌گیرد.

فواید قرص لاغری ردوکسا

مهم‌ترین ویژگی‌ در کپسول نوتراکس ردوکسا، ترکیبات گیاهی‌ای است که داخل آن به‌کار رفته که ویژگی‌های متفاوتی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. در ادامه به برخی از فواید قرص لاغری ردوکسا اشاره می‌کنیم:

کنترل اشتها

گیاه اسفرانتوس از آن دست ترکیبات گیاهی‌ای است که در تولید قرص کاهش وزن ردوکسا به‌کار رفته و می‌تواند با تنظیم ترشحات هورمونی در بدن، به کنترل اشتها کمک کند و میل به پرخوری را کاهش دهد.

قرص لاغری ردوکسا

کاهش تولید چربی

با وجود این‌که از لحاظ علمی، پیشنهاد نمی‌شود که از طریق قرص و مکمل‌های غذایی به‌سراغ کاهش کالری و تولید چربی در بدن بروید، اما یکی از ویژگی‌های ردوکسا این است که اسید هیدروکسی سیتریک بسیار زیادی در خود دارد؛ ماده‌ای که می‌تواند به کنترل وزن کمک کرده و تولید چربی در بدن را کاهش دهد.

کنترل سلول‌های چربی

یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش وزن، سلول‌های چربی ذخیره‌شده در بدن هستند که سوزاندن و از بین بردن آن‌ها، فرایند طولانی‌ای را در بر می‌گیرد. مصرف قرص ردوکسا برای کاهش وزن در کنار یک رژیم غذایی و تمرینات ورزشی به کنترل فعالیت سلول‌های چربی منجر می‌شود و می‌تواند سلول‌های ذخیره‌شده چربی در بدن را کم‌تر کند.

البته که روش‌های جایگزین و علمی‌ای برای رسیدن به اهداف بالا وجود دارد و بسیاری از پزشکان و منابع معتبر، قرص‌ها و مکمل‌های لاغری را روشی درست برای کاهش وزن نمی‌دانند و بر این باورند که نتایج به‌دست آمده، موقتی بوده و بعد از قطعِ مصرف، بازگشت وزن را تجربه می‌کنید.

قرص لاغری ردوکسا

عوارض قرص لاغری ردوکسا

طبعاً داروها و مکمل‌های لاغری جدا از فوایدی که برای چربی‌سوزی به‌همراه دارد، عوارضی را هم شامل می‌شوند. قرص کاهش وزن ردوکسا به‌واسطه ترکیبات گیاهی‌‌ عدم وجود سویا، شیر، گندم، گلوتن، تخم مرغ، شیرین‌کننده و نگهدارنده، گزینه‌ای سالم‌تر به‌شمار می‌آید که احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک برای مصرف‌کنندگان را از بین می‌برد. اما با این حال، برخی گزارشات به عوارض احتمالی زیر بعد از مصرف قرص ردوکسا برای کاهش وزن اشاره کرده‌اند:‌

  • دردهای عضلانی مثل درد در ران، ساق، قوزک پا و مفاصل
  • رفلاکس معده
  • نفخ
  • مدفوع نرم
  • اسهال
  • تهوع و استفراغ
  • سردرد و میگرن

در صورت بروز چنین مشکلاتی پیشنهاد می‌کنیم با پزشک و متخصص تغذیه مشورتی داشته باشید تا ببینید آیا ادامه دادن مصرف این قرص لاغری می‌تواند منطقی باشد یا نه.

چه کسانی می‌توانند قرص لاغری ردوکسا را مصرف کنند؟

عموماً گروه‌های زیر می‌توانند به‌سراغ مصرف قرص لاغری ردوکسا بروند:

  • افرادی که بالای ۱۶ سال سن دارند.
  • افرادی که با تجویز پزشک در کنار رژیم غذایی و برنامه ورزشی به‌دنبال یک مکمل گیاهی برای کاهش وزن هستند.
  • افرادی که قصد کنترل اشتهای خود را دارند.

قرص لاغری ردوکسا

چه کسانی نباید قرص لاغری ردوکسا را مصرف کنند؟

پیش از مصرف این مکمل گیاهی، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • مصرف قرص لاغری ردوکسا دو هفته پیش از هر نوع عمل جراحی باید به‌شکل کامل قطع شود.
  • کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال نمی‌توانند از این مکمل غذایی استفاده کنند.
  • به‌سبب اثر این دارو روی تأخیر انداختن انعقاد خون، بیمارانی که با ناراحتی‌های خونی مواجه‌اند بهتر است به‌سراغ مصرف قرص لاغری ردوکسا نروند.
  • مصرف این قرص برای بیمارانی که با مشکلات کبدی و کلیوی مواجه‌اند، توصیه نمی‌شوند. با این حال، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
  • این قرص می‌تواند با داروهای دیگر، مثل داروهای فشار خون تداخل داشته باشد. حتماً پیش از مصرف از یک پزشک و متخصص تغذیه مشورت بگیرید.
  • مصرف قرص ردوکسا برای کاهش وزن در زنان باردار و شیرده ممنوع است.

قرص لاغری ردوکسا

قرص لاغری ردوکسا در دوران شیردهی مجاز است؟

به‌سبب شرایط ویژه‌ای که مادر و جنین در دوران بارداری و شیردهی دارد، مصرف هرگونه مکمل لاغری، از جمله ردوکسا در این دوران ممنوع اعلام شده است. با این حال، در صورت تمایل می‌توانید با پزشک خودتان مشورت کنید تا تصمیمی قاطعانه دراین‌باره بگیرید.

کلام آخر

روش‌های بسیار زیادی برای کاهش وزن در دنیای امروزی وجود دارد. از گزینه‌های ریسکی‌تر مثل عمل‌های جراحی گرفته تا گزینه‌های کم‌خطرتر همچون مکمل‌های لاغری که به تنهایی هم نمی‌توانند معجزه‌ای از خودشان نشان دهند و پزشکان هم عموماً این مکمل‌ها را در کنار یک رژیم غذایی و برنامه تمرینی تجویز می‌کنند.

با این حال، اگر می‌خواهید به‌سراغ چنین مکمل‌هایی بروید، حتماً از طریق یک پزشک و متخصص تغذیه تصمیم بگیرید تا نه‌تنها وضعیت سلامتی‌تان مورد بررسی قرار بگیرد، بلکه مطمئن شوید که در یک بازه زمانی مشخص، نکات مصرفی قرص لاغری ردوکسا را به‌خوبی درک کرده‌اید.

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب