خواص سنجد برای کاهش وزن و لاغری

سنجد برای کاهش وزن

فهرست مطالب

لاغر شدن و کاهش وزن نیازمند یک تلاش همه‌جانبه است. در کنار رژیم لاغری و برنامه‌های ورزشی، مصرف برخی از خوراکی‌های طبیعی می‌تواند روند کاهش وزن را سریع‌تر کند. به‌عنوان‌مثال خواص سنجد بر لاغری بسیار عالی است. در این زمینه سنجد یک خوراکی معجزه‌آسا محسوب می‌شود. در میان خوراکی‌های طبیعی کمتر محصولی را مانند سنجد پیدا خواهید کرد.

این میوه‌ی جالب و جذاب می‌تواند شما را سریع‌تر و بهتر به هدف برساند. حتی اگر از رژیم‌های غذایی پیروی نمی‌کنید، بازهم مصرف این محصول را کنار نگذارید. در ادامه تأثیر این خوراکی را بر لاغری و سلامتی بررسی خواهیم کرد.

سوالات متداول

سنجد چه طبعی دارد؟
طبع سنجد سرد و خشک است و به همین علت ماده غذایی مناسبی برای افرادی که طبع گرم و تر دارند به حساب می‌آید. سنجد به پایین آمدن دمانی بدن افرادی با طبع گرم و تر کمک می‌کند. مصلح سنجد موادی مثل عسل، زعفران، گلاب و نبات هستند.
آیا سنجد برای یبوست مناسب است؟
توصیه می‌شود افرادی که یبوست دارند زیاد سنجد مصرف نکنند. چون این ماده غذایی فیبر بالایی دارد و فرآیند هضم را برای روده سخت‌تر می‌کند. اگر یبوست دارید برای مصرف سنجد از پزشک مشورت بگیرید.
نحوه مصرف سنجد به چه شکل است؟
به طور معمول سنجد را به همراه هسته آن تا جایی آسیاب می‌کنند که به پودر تبدیل شود. پودر سنجد را هم می‌شود به صورت جدا میل کرد و هم آن را با آب، شیر و عسل مخلوط کرد.
خواص سنجد چیست؟
سنجد باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود، به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند، التهاب بدن را کاهش می‌دهد، باعث تقویت پوست و مو می‌شود، به درمان سنگ کلیه و مشکلات کبدی کمک می‌کند و برای مشکلات گوارشی به غیر از یبوست مفید است.

میوه سنجد چیست؟

سنجد یک نوع میوه است که به ساختار آردی و طعم شیرینی شهرت دارد. این ومیوه در طب سنتی به عنوان درمانی برای پوکی استخوان شناخته می‌شود. همچنین سنجد حاوی ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C و بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز بدن است.

سنجد در کشوهای ترکیه و ایران به فراوانی پیدا می‌شود و به دلیل فواید بسیار زیادی که برای بدن انسان دارد، همواره مورد توجه علم پزشکی و تغذیه قرار گرفته است.در کتاب‌های طب سنتی و پزشکی قدیم، درباره سنجد مطالب زیادی بیان شده است. با مروری بر این کتاب‌ها می‌توان اهمیت مصرف این میوه را دانست.

طبع سنجد چیست؟

سنجد دارای طبع خشک و سرد است. به همین جهت اگر طبع گرمی دارید سنجد یک خوراکی مناسب برای شما به حساب می‌آید و موجب تعادل در طبع و دمای بدن شما می‌شود.

در فصول گرم سال از مصرف سنجد غافل نشوید. این خوراکی می‌تواند آب بدن شما را معتدل کند؛ اما مسئله اصلی مورد بحث ما در این مطلب خواص سنجد برای کاهش وزن است.

خواص سنجد

خواص سنجد برای کاهش وزن و لاغری افراد

سنجد برای کاهش وزن یک خوراکی فوق‌العاده است. آثار سنجد بر لاغری قطعاً شما را شگفت‌زده می‌کند. به طور کلی ماده‌های غذایی پرفیبر باعث می‌شوند فرآیند هضم در بدن دیرتر اتفاق بیفتد و معده برای مدت طولانی‌تر پر باشد. سنجد هم به دلیل فیبر بالا فرد را برای مدت طولانی‌تر سیر نگه می‌دارد. با این حساب با خوردن سنجد، دیرتر گرسنه می‌شوید و کمتر به ریزه‌خواری میل پیدا می‌کنید.

با وجود مصرف چند دانه سنجد در طول روز و قبل از وعده‌های غذایی، حجم خوراک شما به‌شدت کاهش پیدا می‌کند؛ اما همچنان انرژی مورد نیاز را در اختیار خواهید داشت. این معجزه‌ی سنجد است.

علاوه بر این همانطور که گفتیم سنجد دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. پس در واقع شما با یک تیر چند نشان می‌زنید؛ هم به کاهش وزنتان کمک می‌کنید و هم مواد مورد نیاز بدنتان تامین می‌شود. سنجد یک مکمل عالی برای انواع رژیم لاغری است.

تأثیر سنجد بر چاقی صورت

خواص سنجد بر لاغری تمام نشده است! یکی از مشکلات اصلی و بسیار مهم افرادی که می‌خواهند لاغر شوند، لاغری صورت است. بسیاری از افراد دوست دارند اندام لاغر و مناسبی داشته باشند، اما نمی‌خواهند فرم صورتشان از بین برود.

استخوانی شدن صورت نشان از ضعف است و زیبایی چهره را از بین می‌برد. سنجد بهترین راهکار برای حل این مشکل است. مصرف چند دانه سنجد با شیر یا پودر سنجد به همراه آب یا شیر، به‌صورت روزانه می‌تواند مشکل شما را برطرف کند. این میوه جذاب، بدون اینکه اثرات چاق‌کننده‌ای روی دیگر اندام‌ها بگذارد، باعث پر شدن گودی‌های صورت می‌شود.

چاقی صورت
بیشتر بخوانید:

خواص سنجد برای لاغری

علاوه بر چاق کردن صورت، سنجد مانند یک‌ترمیم کننده درونی، مشکلات پوست شما را برطرف می‌کند. بافت‌های مرده را از پوست جدا می‌کند و گردش خون را در صورت شما شدت می‌بخشد. به این صورت، پوست صورت شما شفاف و لطیف خواهد شد.

نحوه مصرف سنجد برای کاهش وزن

شما می‌توانید به‌راحتی از آثار سنجد بر لاغری استفاده کنید. سنجد یک مکمل فوق‌العاده برای رژیم‌های کاهش وزن محسوب می‌شود. شما می‌توانید از این میوه به‌عنوان یک میان وعده مناسب استفاده کنید. این کار چند مزیت ویژه از جمله کاهش میل به غذا، تأمین مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن و فرم دهی به‌صورت را دارد.

اما چگونه سنجد را مصرف کنیم که بیشترین خواص آن را جذب کنیم؟ برای مصرف سنجد چند راه وجود دارد. این میوه به‌صورتی است که می‌توانید مانند تخمه در جیب‌های خود بریزید و چند دقیقه یک‌بار از آن میل کنید؛ اما شاید بسیاری از افراد از بافت و نحوه خوردن آن راضی نباشند. در این حالت از شیر کمک می‌گیریم. شیر یکی از بهترین پایه‌های خوراکی است. مخلوط کردن سنجد و شیر باعث می‌شود که خواص سنجد با سرعت بیشتر و بهتری جذب بدن شود. این کار بسیار ساده است. چند دانه سنجد را با پوست و هسته آسیاب کنید. سپس آن را درون یک لیوان شیر بریزید و میل کنید. اگر می‌خواهید این معجون سحرآمیز را بهتر کنید، می‌توانید از چند قاشق عسل نیز بهره ببرید.

خواص سنجد برای سلامتی

علاوه بر خواص سنجد برای کاهش وزن، این نعمت الهی مملو از خواص گوناگون برای بدن است. در ادامه به این خواص اشاره می‌کنیم.

  • تقویت سیستم ایمنی

سنجد سرشار از بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که می تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد. سنجد برای مهار فعالیت های باکتریایی در بدن شما عالی است و به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و خوب برای بدن عمل می کند. همچنین لازم است بدانید که این میوه به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C برای درمان آنفولانزا در فصول سرد سال مفید است.

  • افزایش رشد مو

بر اساس برخی تحقیقات، اگر سنجد را در روغن زیتون بجوشانید و مخلوط آن را به مو و پوست سر خود ماساژ دهید، می توانید شاهد رشد موهای خود باشید آن‌ها را تقویت کنید.

  • کمک به کبد

یکی از مهمترین فواید سنجد این است که می تواند از کبد در برابر بیماری‌ها محافظت و آن را سم‌زدایی کند. برای کمک به حفظ سلامت و عملکرد کبد، خوب است که این میوه را در رژیم روزانه خود قرار دهید.

  • کمک به سلامت پوست

سنجد سرشار از ویتامین C و بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌های قوی است که تولید کلاژن پوست را بالا می و چین و چروک‌های آن را نیز کم می‌کند. می‌توانید هر چند وقت یک بار از ماسک سنجد برای سلامت پوستتان کمک بگیرید.

  • درمان سنگ کلیه

سنجد یکی از درمان‌های طبیعی موجود برای سنگ کلیه است، زیرا می تواند کلیه را از سنگ‌های دردناک پاکسازی و سم‌زدایی کند. اگر از سنگ کلیه رنج می‌برید با مشورت پزشک سنجد مصرف کنید و نتایج شگفت‌انگیز آن را ببینید.

  • درمان مشکلات گوارشی

سنجد حاوی مقادیر بالایی از پلی فنول‌ها و همچنین کاروتنوئیدهایی است که می تواند به درمان مشکلات گوارشی کمک کند. البته حواستان باشد اگر یبوست دارید با مشورت پزشک سنجد را مصرف کنید.

  • تقویت استخوان‌ها

سنجد حاوی مقدار زیادی کلسیم، مواد معدنی و همچنین ویتامین C است که می تواند به افزایش جذب کلسیم در استخوان‌ و محکم شدن آن‌ها کمک کند اگر کودک و نوجوان دارید می‌توانید این ماده غذایی را در رژیم او استفاده کنید.

  • کاهش التهاب بدن

سنجد سرشار از ماده شیمیایی به نام فلاونوئید است که می تواند برای درمان التهاب داخلی بدن انسان بسیار مفید باشد و به کاهش درد آرتروز کمک کند.

  •  کاهش استرس

اگر از استرس و مشکلات خواب رنج می برید، سنجد می تواند یکی از بهترین راه حل‌ها باشد. مقداری سنجد خشک را در آب جوش دم کرده و قبل از خواب بنوشید. این نوشیدنی طبیعی شگفت انگیز می تواند استرس را کاهش دهد و به شما کمک کند شب ها بهتر بخوابید.

  • درمان علائم تهوع صبحگاهی در زنان باردار

تقریباً همه زنان باردار از حالت تهوع صبحگاهی رنج می برند و سوالی که دارند این است که آیا تهوع در بارداری قابل کنترل است؟زنان باردار می توانند با استفاده از سنجد در رژیم غذایی خود، تمام علائمی تهوع و استفراغ را کم کند. اگر باردارید حتما با مشورت پزشک سنجد مصرف کنید.

در انتها

سنجد میوه مفیدی است که می‌توانید از آن برای سلامت بیشتر بدن و کمک به کاهش وزن کمک بگیرید. بدون شک هیچ ماده غذایی در دنیا وجود ندارد که به شکل معجزه‌وار شما را لاغر کند و حتما برای لاغری باید  از رژیم مناسب و فعالیت کافی هم کمک بگیرید.

اگر شما هم دغدغه کاهش وزن دارید و نمی‌دانید کدام رژیم برایتان مناسب هست حتما از کارشناسان ما در لیمومی کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

برای دریافت رژیم لیمومی، کلیک کنید.

نکته 1: این مقاله برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و لیمومی در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

نکته 2: اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام موادغذایی لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

منابع:

PRGland  

Natural Remedy

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

11 نظر

  1. باسلا
    م‌‌من‌اطلاع‌چندانی‌ازمزیتهای‌سنجد‌نداشتم‌وباخواندن‌مطالب‌خوب‌شمادرباره‌این‌میوه‌خشک‌بسیار‌مسرورشدم‌اززحمات‌شمامتشکیرم.

  2. سلام برای لاغری کی باید مصرف بشه سنجد طریقه مصرف لطف کنید

    1. از این ترکیب می‌توانیم به صورت میان‌وعده و یا هر روز صبح ناشتا استفاده کنیم. سنجد علاوه بر چاقی صورت برای چاقی تمام بدن و کمک به افزایش وزن فوری نیز مفید است.

  3. سلام خسته نباشید
    من الان مدتی هس که صبحها ناشتا پودرسنجد روبااب جوش وکمی عسل مخلوط میکنم ومیخوام گفتن براآتروزخیلی خوبه ولی من هنوزنتیجه لاغری روندیدم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      کلسیم موجود در سنجد برای استخوان‌ها مفید است و برای لاغری می‌توانید هم طبق مطلب از سنجد استفاده کنید.

    2. سلامت پودرسنجدبعدنهاربااب گرم حل میکنم میخورم توده روز2کیلوکم کردم

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید