انواع قرص چاق کننده | راهی برای رسیدن به وزن ایده‌آل

قرص چاق کننده

فهرست مطالب

پیروی از یک رژیم غذایی خاص و به طور کلی زندگی در یک چارچوب مشخص، ممکن است برای همه افراد راهگشا نباشد. گاهی فقط به این دلیل با حس بدی که نسبت به ظاهرمان داریم کنار می‌آییم که زندگی راحت‌تر و فراغ بال را به پیروی از اصول ترجیح می‌دهیم.

در چنین شرایطی معمولا استفاده از داروها و مکمل‌های بدون عوارض می‌توانند راه بهتری برای رسیدن به نتیجه دلخواهمان باشند.

اگر‌ اخیرا به هر دلیلی کاهش وزن چشمگیری را تجربه کردید و به دنبال راه آسان‌تری برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود هستید، یک قرص چاق کننده بدون عوارض همان چیزی‌ست که به دنبال آن بوده‌اید. البته که نباید از تاثیر دنبال کردن یک رژیم غذایی اصولی غافل شوید.

در این مطلب از مجله سلامتی لیمومی، به سراغ راه‌های اصولی برای افزایش وزن با کمک داروها و مکمل‌ها رفته‌ایم. شما هم از آن دسته افرادی هستید که معتقدید سختی پیروی از رژیم‌های غذایی خاص باعث می‌شود تاثیرات آنها را نادیده بگیرید؟ این مقاله می‌تواند راه بهتری را پیش پای شما بگذارد.

 

قرص چاق کننده چیست؟

ترکیبات قرص‌های چاق کننده به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که با مصرف آن، اشتهای فرد افزایش پیدا کند و همچنین میزان سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهند تا به این ترتیب افزایش وزن را به همراه داشته باشند.

مصرف قرص چاق کننده به عنوان یک راه سریع و نسبتا آسان برای تناسب اندام به حساب می‌آید که طرفداران زیادی هم دارد. اما باید مزایا و معایب این قرص‌ها و مکمل‌ها را به صورت همزمان مورد بررسی قرار داد.

ممکن است این قرص‌ها و مکمل‌های دارویی بتوانند شما را زودتر به مقصد برسانند. اما می‌توانند در کنار تاثیرات غیرقابل انکاری که در این زمینه دارند، باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم‌های مختلف بدن شوند.

بنابراین توجه داشته باشید که استفاده از قرص چاق کننده و حتی داروهای لاغری بدون مشورت با پزشک عواقبی منفی را به دنبال خواهند داشت.

افزایش وزن با قرص

موثرترین قرص‌های چاق کننده موجود در بازار کدامند؟

انواع زیادی از قرص‌های چاق کننده و اصطلاحا بدون عوارض در دسترس عموم قرار دارند. ممکن است هر یک از آنها در افراد مختلف شدت تاثیرگذاری متفاوتی داشته باشد، و حتی عوارض متفاوتی را در افراد نشان دهد.

ممکن است برای فردی به عنوان بهترین قرص چاقی بدون عوارض شناخته شود، و برای فرد دیگری اثرات منفی بیشتری داشته باشد. در ادامه معروف‎ترین قرص‌های چاقی را با هم بررسی خواهیم کرد.

قرص شیکوریدین دینه

این قرص گیاهی اشتهای فرد را افزایش داده و با وجود ویتامین‌های متنوع نیروبخش نیز محسوب می‌شود. با این وجود ممکن است مصرف بیش از اندازه یا طولانی‌مدت آن سبب اعتیاد به دارو و یا ایجاد عوارض دیگری شود. لازم به ذکر است این قرص چاق کننده ممکن است در برخی افراد باعث افت میزان قند خون باشد.

قرص جینسینگ برای چاقی

یکی از معروف‌ترین قرص‌های چاقی، قرص جینسینگ است. این باور میان مردم وجود دارد که مصرف مکمل‌ها و قرص‌های جینسینگ می‌توانند افزایش وزن را به همراه داشته باشند.

 جینسینگ عملا نمی‌تواند به تنهایی باعث افزایش وزن شود، چرا که از اصلی‌ترین خواص جینسینگ افزایش متابولیسم بدن است. سوخت‌وساز و متابولیسم بالای بدن به صورت کلی از بالا رفتن وزن جلوگیری می‌کنند، در نتیجه نمی‌توان جینسینگ را به تنهایی در این امر موثر دانست.

مصرف جینسینگ اشتهای فرد را افزایش می‌دهد؛ این افزایش اشتها همان دلیلی است که باعث معرفی قرص جینسینگ به عنوان یک قرص چاق کننده شده است.

قطعا قرص جینسینگ تاثیراتی را در افزایش وزن خواهد گذاشت، اما نباید توقع معجزه را از این قرص داشته باشیم. در صورتی که به این ماده حساسیت دارید یا در دوران بارداری و شیردهی هستید، از مصرف آن خودداری کنید.

فاکتورهای دیگری هم می‌توانند تاثیرات منفی جینسینگ را برای شما نمایان کنند که اگر به آنها دچارید، دقت کنید که حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

فاکتورهایی که باعث مشکل‌ساز شدن جینسینگ برای شما خواهند شد عبارتند از: فشار خون بالا یا پایین، اختلال در سیستم ایمنی و بیماری‌های خودایمنی، مشکلات قلبی، بیماری کلیوی، اختلال در انعقاد خون و مشکلات خونریزی، بیماری‌های هورمونی و تحت تاثیر استروژن.

قرص مخمر آبجو

ویتامین B موجود در این قرص، آن را به یکی از انواع بهترین قرص چاقی بدون عوارض تبدیل کرده است. فوایدی که این قرص برای مصرف‌کنندگان دارد عبارتند از: متعادل‌سازی اشتها، تنظیم قند خون و پیشگیری از ابتلا به دیابت، کاهش میزان خستگی و استرس و کمک به خواب بهتر.

توجه داشته باشید که به دلیل خواب‌آور بودن قرص، زمانی آن را مصرف کنید که به تمرکز احتیاجی نداشته باشید. دو نوع قرص مخمر آبجو که راحت‌تر در بازار یافت می‌شوند عبارتند از:

  • قرص مخمر آبجو هلث اید
  • قرص مخمر آبجو تاپ لوور ویتارمونیل

هر دو ین قرص‌ها می‌توانند در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تنظیم قند خون و کلسترول موثر باشند. به علاوه ویتامین B موجود در آنها از ویتامین‌های موثر در زیبایی است که سبب بهبود وضعیت پوست، مو و ناخن‌ها خواهد شد.

قرص چاق کننده دراگون

این کپسول با تنظیم متابولیسم به شکلی که مواد غذایی بیشتری جذب بدن شوند، باعث افزایش وزن شما خواهد شد. میزان افزایش وزن گزارش شده با مصرف این قرص بازه ۶ تا ۱۲ کیلوگرم است.

با وجود تاثیرگذاری بالایی که از این قرص مشاهده شده است، خوب است که پیش از مصرف، از دو عارضه رایج استفاده از دراگون که اختلالات خواب و ایجاد حس اعتیاد است هم آگاه باشیم.

چاقی سریع با فت فست

اگر دوره بارداری یا شیردهی را طی نمی‌کنید، بازه سنی شما بین ۱۵ تا ۶۰ سال است و بیماری کلیوی ندارید، فت فست می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای شما باشد.

مصرف هر یک دوره از این قرص چاق کننده گیاهی، به معنای مصرف ۶۰ عدد از آن است. وعده داده شده که با مصرف ۶۰ عدد قرص چاقی فت فست، می‌توانید ۶ تا ۱۵ کیلوگرم به وزن خود اضافه کنید.

توصیه می‌کنیم تنها به مصرف قرص اتکا نکنید و با رعایت رژیم غذایی درست و پیگیری فعالیت‌های ورزشی، سعی کنید تا وزن خود را به صورت اصولی و متعادل بالا ببرید.

ویتافت فور

این قرص چاق کننده گیاهی می‌تواند وزن شما را به صورت متوازن و با بروز در تمامی نواحی بدن بالا ببرد. با این وجود هشدارهایی مبنی بر این داده شده که با مصرف نامتعادل این قرص، ممکن است دچار عوارض مختلفی از جمله چاقی بیش از حد شوید.

فست اکستریم

فست اکستریم می‌تواند با بالابردن میزان آزادسازی آنزیم‌های چاقی در بدن، افزایش وزن را به همراه خود داشته باشد. حتی می‌تواند در افرادی که اصطلاحا استعداد چاقی ندارند هم موثر عمل کند و تا ۱۰ کیلوگرم وزن را بالا ببرد.

اگر مجبورید به تجویز پزشک آنتی‌بیوتیک مصرف کنید، اگر بیماری قلبی، کلیوی یا دیابت دارید، اگر فشار خون نامتعادلی دارید، یا در دوران بارداری یا شیردهی هستید، این قرص نمی‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

افزایش وزن با قرص

عواقبی که یک قرص‌ چاق کننده می‌تواند به همراه داشته باشد

به طور کلی عوارض جانبی قرص‌های افزایش وزن می‌تواند شامل حالت تهوع، درد شکم و اسهال باشد. این دست قرص‌ها ممکن است در افراد مبتلا به بیماری قلبی، خطر ابتلا به آریتمی قلبی را افزایش دهند.

افرادی که به گیاهان حساس هستند ممکن است به مواد افزودنی موجود در قرص‌های گیاهی افزایش وزن حساسیت داشته باشند. این حساسیت‌ها منجر به مسائلی از جمله آسم، بثورات و آنافیلاکسی می‌شود.

این قرص‌ها عموما شامل مواد محرکی هستند که اگر به بی‌خوابی دچار باشید، ممکن است اختلالات بیشتری را در این زمینه برای شما ایجاد کنند.

بسیاری از سازندگان این دست قرص و مکمل‌ها ادعا می‌کنند تاثیراتی که بر بدن شما می‌گذارند، باعث خواهد شد تا در نقاط خاصی از بدن افزایش حجم و وزن را تجربه کنید.

نکته این است که همانطور که هیچ دارویی نمی‌تواند به صورت نقطه‌ای و در قسمت خاصی از بدن وزن شما را کاهش دهد، افزایش وزن به این شیوه نیز غیرممکن است.

ممکن است استفاده از قرص چاق کننده اعتیادآور نیز باشد و با قطع مصرف آن حالات ناخوشایندی تجربه شود.

برخی ورزشکاران نیز از این قبیل قرص‌ها و پودرهای مکمل برای عضله‌سازی استفاده می‌کنند. اکثر آنها شامل استروئید آنابولیک هستند که نوعی هورمون تستوسترون مصنوعی‌اند. استروئیدهای آنابولیک دارای بسیاری از عوارض جانبی احتمالی هستند. برخی از شایع‌ترین عوارض جانبی گزارش شده عبارتند از:

  • توهمات
  • تحریک‌پذیری شدید
  • مشکلات قلبی، کلیوی و آسیب‌های کبدی
  • افزایش موی صورت
  • اختلالات و نوسانات خلقی
  • رشد سینه (در مردان)
  • توقف یا اختلال در چرخه‌های قاعدگی
  • سرطان پروستات
  • توقف رشد در کودکان و نوجوانان

تمام این موارد نشان می‌دهند که احتمالا چیزی تحت عنوان بهترین قرص چاقی بدون عوارض وجود خارجی نداشته باشد! حتما پیش از آغاز به مصرف این داروها با پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید.

انواع قرص چاق کننده

نکاتی که باید در مصرف مکمل‌ها و داروهای چاقی به آن توجه داشته باشید

مکمل‌های افزایش وزن معمولاً بدون نسخه در داروخانه‌ها در دسترس هستند. آنها معمولاً به صورت قرص یا پودر قابل تهیه هستند و ادعا می‌کنند اشتها، متابولیسم، توده عضلانی و عملکرد ورزشی را افزایش می‌دهند. با این حال، باید حتما در مصرف آنها احتیاط کنید و به دنبال گزینه‌هایی باشید که مورد تایید پزشکان متخصص هستند.

سازمان غذا و دارو مکمل‌های بی‌نیاز به نسخه را در زمینه ایمنی، اثربخشی و کیفیت تضمین نمی‌کند. مکمل‌ها می‌توانند حاوی مواد خطرناکی باشند که در برچسب ذکر نشده‌اند.

آنها همچنین ممکن است با سایر داروهایی که مصرف می‌کنید تداخل داشته باشند و منجر به واکنش‌های جدی بدن شوند. بنابراین در صورتی که می‌خواهید از داروهای OTC استفاده کنید، با یک پزشک مشورت کنید تا مشخص شود که آیا این مکمل‌ها بی‌خطر هستند یا خیر.

شواهد کمی در مورد اثربخشی قرص چاق کننده و مکمل‌های افزایش وزن وجود دارد. بعید است که این مکمل‌ها بتوانند بدون برنامه غذایی و به تنهایی به افزایش وزن شما کمک کنند.

راه های افزایش وزن

بهترین راه‌ برای افزایش وزن چیست؟

درست است که استفاده از قرص چاق کننده می‌تواند تاثیراتی خوبی در راه رسیدن به وزن ایده‌آلمان داشته باشد، اما تنها عامل موثر نخواهد بود.

پیروی از یک رژیم غذایی درست و اصولی که با توجه به نیازهای بدن ما طراحی شده باشد و همینطور فعالیت ورزشی مداوم طبق یک‌ برنامه موثر، عوامل مهمی هستند. بهتر است مثلثی از این ۳ مورد را زیر نظر یک پزشک متخصص و یک مربی ورزشی تشکیل دهیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

لاغری بیماری نیست که برای رفع آن به قرص و دارو پناه ببریم. می‌توانیم این قرص‌ها و مکمل‌ها را به عنوان یک مهره کمکی در این بازی در نظر بگیریم؛ حتی اگر بهترین قرص چاقی بدون عوارض را پیدا کرده باشیم!

بهترین روش لاغری

آیا قرص چاق کننده همان راه نجات ماست؟

قرص چاق کننده می‌تواند با بالا بردن میزان اشتها و تنظیم میزان سوخت‌وساز بدن، تاثیر سریع و به‌سزایی در فرایند افزایش وزن ما داشته باشد. شاید شما هم به هر دلیلی دچار کمبود وزن هستید و مایلید تا به وزن ایده‌آل خود نزدیک شوید و قرص چاق کننده را راه نجات خود بدانید!

باید بگوییم که این قرص‌ها قطعا تاثیراتی در این راه خواهند داشت، اما باید عوارض آنها را نیز در نظر بگیریم. ممکن است با توجه به شرایط بدن ما و بالا و پایین‌هایی که در بدن خود تجربه کرده‌ایم، تاثیر متفاوتی از این قرص‌ها را مشاهده کنیم.

از سری عوارضی که قرص‌های چاقی به همراه خود خواهند داشت می‌توان اعتیاد به دارو، اختلالات خواب، اختلالات خلقی، بازگشت به وزن اولیه، تشدید بیماری‌های زمینه‌ای و… را نام برد. بهتر است پیش از انتخاب قرص چاقی دلخواهتان، یک پزشک متخصص را در جریان تصمیم خود قرار دهید. ممکن است حتی احتیاجی به این داروها نیز نداشته باشید.

تجربه‌هایی که از مصرف قرص‌ها و مکمل‌های چاق کننده داشتید را برای ما بگویید؛ آیا تا به حال توانسته‌اید بهترین قرص چاقی بدون عوارض‌ را برای خود پیدا کنید؟

نکته 1: این مطلب برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

نکته 2اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام توصیه‌های لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

منابع:

health

verywellfit

 

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

20 نظر

  1. سلام وقتتون بخیر من ۳۰سالمه مرد ازلاغری رنج میبرم آزمایش تیروئید اینام دادم مشکل نداشتم یه دارویی بدون عوارض برام معرفی کنین ممنون میشم

    1. سلام دوست عزیز
      به جای مصرف دارو باید رژیم غذایی سالم داشته باشید
      ممنون از اینکه دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید
      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

  2. سلام لطفا هرکسی قرصی مصرف کرده و عوارض نشده و بعد قطع قرص ب وزن قبل برنگشته لطفاً ب منم معرفی کنید

  3. سلام من خودم قرص آنابولیگ خوردم دو دوره از ۷۴ کیلو شدم ۹۳ خیلی خوب وزنمو زیاد کرد ولی الان دگ از اون پیدا نمیکنم هرکی میدونه کجا داره سمت کرج من میخام 09390261461

  4. سلام من گین آپ خوردم فقط برا یه مدت چاق شدم بعد از اینکه دیگه نخوردم حتی از قبل لاغرتر شدم و اشتهایم رو از دست دادم

    1. دوست عزیز
      ممنون که تجربه‌تون رو در اختیارمون قرار دادید.
      ما همیشه تاکید داریم که قبل از مصرف این موارد، حتما با پزشک مشورت بشه

  5. من قرص فست فیت خوردم در دوماه ده کیلو اضافه کردم ولی بعد از اون هیچ قرصی دیگه تاثیری نداشت و اشتهام و باز نکرد و هر چیزی ک میخوردم رو بالا میاوردم الانم ب وزن قبل برگشتم

    1. دلوین عزیز
      ممنون که تجربه‌تون رو در اختیارمون قرار دادید و متاسفیم که تجربه خوبی نداشتید.
      ما همیشه تاکید داریم که قبل از مصرف این موارد، حتما با پزشک مشورت بشه

  6. سلام و خسته نباشید ممنون از مطالب مفید شما
    بنظر من لاغر بودن مهم نیست ،سلامتی مهم است .
    سعی کنید اضافه وزن اصولی داشته باشید .
    مصرف روزانه میوه و سبزیجات ،مغزها،پروتئین،تامین ویتامین‌های بدن ،خصوصا آهن و زینک بسیار مهم است

    1. مهناز عزیز
      ممنون که همراهید و نظرتون رو باهامون به اشتراک گذاشتید

  7. منم خیلی بعدواکسن کرونادچاربی اشتهایی شدم حالت تهوع دارم حتی دکتربرام قرص اشتهااورنوشته میخورم هیچ تاثیری نداره

    1. سلام همراه عزیز

      متاسفم که دچار این اتفاق شده‌اید اما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با متخصصان لیمومی مشورت کنید. با رژیم غذایی سالم می‌توانید به وزن دلخواه خود برسید.

      https://limoo.me/blgcmnt

      این لینک را در گوگل کپی کنید و سپس وارد صفحه شوید.

  8. سلام وقت بخیر بنده مشکل بی اشتهایی شدید و کموزنی داشتم به همین دلیل مدت زیادی از گین آپ استفاده کردم اما متاسفانه همزمان با تزریق واکسن کرونا بود و عوارض شدید و بشدت گوناگون و پیچیده داشت که هنوز گرفتار آزمایشات و درمان هستم البته وزن و اشتهایم زیاد شد ولی ظاهرا بدنم عادت کرده و دیگر اثر ندارد و مجدد بی اشتها کامل شدم

      1. عمران عزیز
        از طریق لینک زیر شماره تماس‌تون رو وارد کنید تا مشاوران ما باهاتون تماس بگیرن
        https://limoo.me/blgcmnt

      2. سلام عمران جان
        برای دریافت رژیم لیمومی و مشاوره رایگان وارد لینک زیر شوید و با متخصصان لیمومی مشورت بگیرید.

        https://limoo.me/blgcmnt

        این لینک را در گوگل کپی کنید و سپس وارد صفحه شوید.

    1. ,,سلام ،،،ایا پودر کراتین و کربوهیدرات عامل خوبیه برای چاق شدن البته بدون ورزش

      1. دوست عزیز سلام
        وظیفه کراتین تولید انرژی برای سلول‌ها و بافت عضلانی بدن حین ورزش‌های سنگین و سخت است و اگر بدون ورزش کردن مصرف کنید قطعا عوراض داره براتون
        با رعایت یک برنامه غذایی درست میتونید به اون صورت دلخواهتون برسید چرا که مصرف زیاد کربوهیدارت هم عوارض خودش رو داره

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب