ویژگی‌های بهترین رژیم چاقی

رژیم چاقی

فهرست مطالب

رژیم چاقی شاید در مقایسه با رژیم لاغری چندان رایج و مرسوم نباشد، اما همان‌قدر که چاقی دغدغه بسیاری از افراد است، کمبود وزن و لاغری نیز از مشکلاتی است که خیلی‌ها با آن مواجه هستند. این افراد معمولاً بدن خود را مانند خط‌کش می‌دانند و از ایده‌آل نبودن فرم بدن خود ناراضی هستند و برای حل مشکل‌شان به‌دنبال دریافت بهترین رژیم چاقی هستند.

بهترین رژیم چاقی، برنامه غذایی است که توسط متخصص تغذیه و با در نظر گرفتن شرایط جسمی و سلامتی شما تنظیم می‌شود. اگر می‌خواهید با ویژگی‌های بهترین رژیم چاقی آشنا شوید، در ادامه این مطلب از مجله سلامتی لیمومی با ما همراه باشید.

 

اهمیت انتخاب بهترین رژیم چاقی

انتخاب بهترین رژیم چاقی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند با زیاد خوردن می‌توانند کمبود وزن خود را جبران کنند و به وزن ایده‌آل‌شان برسند؛ درصورتی‌که هر عمل حساب‌نشده‌ای می‌تواند موجب افزایش چربی‌های اضافی و درنهایت چاق شدن بخشی از قسمت‌های بدن مانند شکم شود.
بنابراین انتخاب خودسرانه رژیم‌های چاقی نه‌تنها نمی‌تواند به افزایش وزن و تناسب‌اندام شما کمک کند، بلکه ممکن است منجر به بروز برخی از بیماری‌ها مانند کلسترول، فشارخون بالا، دیابت و… شود.
بهترین رژیم چاقی به رژیمی گفته می‌شود که توسط متخصص تغذیه و کاملاً متناسب با شرایط جسمی شما تنظیم ‌شده باشد. پیروی کردن از این رژیم‌ها موجب افزایش وزن استاندارد یا همان پر شدن بدن می‌شود؛ بنابراین فرد به‌راحتی می‌تواند به اندام ایده‌آل خود برسد. در رژیم چاقی علمی، مشاور تغذیه با تغییر و ایجاد تعادل در مزاج فرد متقاضی، مشکل کمبود وزن را برطرف می‌کند و برخلاف تصور خیلی از افراد، صرفا با افزایش کالری – همانند آنچه در رژیم‌های چاقی کالری‌محور شاهد آن هستیم- نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.
اهمیت رژیم چاقی

4 ویژگی‌ بهترین رژیم چاقی

1- تمامی گروه‌های غذایی را در رژیم حفظ کنید.

یکی از ویژگی‌های بهترین رژیم چاقی این است که در این رژیم تمامی گروه‌های غذایی مفید مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین شما تمامی مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن‌تان را دریافت خواهید کرد. این کار موجب می‌شود تا عضلات بدن ضعیف نشوند و چاقی به‌صورت یکدست و ایده‌آل حاصل شود.

2- هر زمان گرسنه شدید، غذا بخورید.

harvard می‌گوید که یکی از مشکلات افراد لاغر این است که معمولاً اشتهای غذا خوردن ندارند یا اینکه پس از خوردن چند قاشق به‌سرعت سیر می‌شوند. به همین دلیل حجم مواد غذایی مصرفی آن‌ها کاهش‌یافته و لاغر می‌مانند؛ اما استفاده از رژیم چاقی به شما این امکان را می‌دهد تا در تعداد وعده‌های زیاد و حجم کم‌غذای مورد نیاز خود را دریافت کنید.

از طرفی اگر شما جزو افرادی هستید که در زمان گرسنگی باید همان موقع غذا میل کنید، در غیر این صورت اشتهایتان را از دست می‌دهید؛ بهتر است هر زمانی که احساس گرسنگی کردید، غذای خود را میل کنید.

پروتئين به رژیم غذایی

3- حجم غذا و پروتئین دریافتی را افزایش دهید.

در بهترین رژیم چاقی به پروتئین و مواد مغذی دریافتی اهمیت بسیار زیادی داده می‌شود. خوراکی‌های سالم در کنار پروتئین‌ها، می‌توانند نقش بسیار مهمی در افزایش وزن شما داشته باشند. یک رژیم چاقی علمی به‌غیر از اینکه وزن شما را افزایش می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید عضلات خود را هم تقویت کنید.

4- مواد غذایی قابل‌دسترس را در رژیم چاقی خود جای دهید.

سعی کنید در رژیم خود از مواد غذایی حاضر در خانه استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های بهترین رژیم چاقی می‌توان به در دسترس بودن مواد غذایی تعیین‌شده در رژیم اشاره کرد. در این صورت فرد می‌تواند در هر شرایطی رژیم غذایی خود را حفظ کند. همچنین برای پیروی کردن از این رژیم نیازی به‌صرف هزینه‌های زیاد جهت خرید مواد غذایی موجود در رژیم نیست.

مواد مغذی برای افزایش وزن

نمونه‌ای از بهترین رژیم چاقی

بهترین رژیم چاقی، از تعدادی قانون در تعیین وعده‌های غذایی استفاده می‌کند که این قوانین تأثیر بسیار زیادی در افزایش اصولی وزن و همچنین تقویت عضلات فرد دارد:

  • صبحانه: صبحانه از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که باید کاملاً مغذی و اشتهاآور باشد. اگر قصد دارید وزن‌تان افزایش یابد، باید از مواد غذایی پرکالری و سالم در این وعده غذایی استفاده کنید. ازجمله این مواد غذایی می‌توان به تخم‌مرغ، کره، خامه، آب‌میوه طبیعی و… اشاره کرد.
  • ناهار: در این وعده نیز سعی کنید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. افزایش میزان کربوهیدرات‌های دریافتی بدن تأثیر بسیار زیادی در افزایش وزن و چاقی دارد. به‌طور مثال می‌توانید در این وعده از ماکارونی، پاستا یا گوشت‌های کبابی استفاده کنید.
  • میان وعده: استفاده از مواد مغذی در میان وعده‌ها، تأثیر بسیار زیادی در افزایش وزن خواهد داشت. به‌طور مثال می‌توانید در میان وعده‌ها از آجیل و تنقلات سالم استفاده کنید.
برای چاقی چه بخوریم؟
بیشتر بخوانید:
  • شام: در این وعده غذایی نیز سعی کنید کالری کافی دریافت کنید. از طرفی غذاهای سبک انتخاب کنید تا از افزایش چربی‌های اضافی بدن جلوگیری شود. استفاده از سوپ و سیب‌زمینی یکی از انتخاب‌های مناسب برای وعده شام است.
  • بعد از شام: حدود دو ساعت پس‌ازاینکه شام میل کردید، دسرهای مختلف مانند اسموتی‌ها را میل کنید. فراموش نکنید که در این وعده به‌هیچ‌عنوان از غذاهای فست فودی و مواد خوراکی آماده استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است منجر به افزایش فشارخون شما شود.

جمع بندی

در پایان فراموش نکنید بهترین رژیم چاقی که بارها نتایج آن اثبات شده، براساس اصلاح طبع یا تعادل مزاج فرد متقاضی ارائه می‌شود. در واقع همیشه با افزایش حجم غذای مصرفی یا افزایش کالری دریافتی، نتیجه دلخواه شما اتفاق نمی‌افتد، بلکه باید در کنار مصرف مواد مغذی و سالم، با نظر یک متخصص ابتدا از وضعیت مزاج خود آگاه شوید و سپس به اصلاح یا تعدیل آن اقدام کنید.

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

4 نظر

  1. سلام.دختر من ۲۳ سالشه ۴۴ کیلو وقد ۱۶۰ خیلی لاغره خیلی کم میخوره.یواش غذا میخوره .انگار دهانش بزاق نداره خشکه .از بیشتر خوراکی ها بدش میاد چکار کنم چاق بشه؟

    1. سلام نرگس جان
      ممنون که دغدغه خود را با ما درمیان گذاشتی، برای دریافت مشاوره رایگان با متخصصان لیمومی، لینک زیر را در گوگل کپی کنید و وارد صفحه شوید و درخواست مشاوره بدهید.
      https://limoo.me/blgcmnt

      رژیم افزایش وزن لیمومی حتما مناسب شما خواهد بود.

  2. سلام من میخوام چاق شم وزنم ۴۰ سنم ۲۷ قد ۱۶۵ هستش
    آیا واقعااین رژیم تاثیر داره
    دارویی چیزی میدین یا فقط همین که چی بخوریم چی نخوریم
    میشه راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      بله رژیم‌های افزایش وزن ما بسیار تاثیرگذار هستند
      دارو نمیدیم بلکه رژیم غذایی درست بهتون ارائه میشه
      https://limoo.me/blgcmnt

      این لینک را داخل گوگل کپی کنید و وارد سایت شوید.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید