با خواص روغن خراطین برای بدن و سلامتی آشنا شوید

خواص روغن خراطین

فهرست مطالب

روغن خراطین که از کرم اینزینیا فتیدا گرفته می‌شود، از گذشته تا به امروز به‌خاطر خواص درمانی بسیار زیادش، شهرت داشته و به واسطه آلانتوئین، امگا ۳ و ۶ و ویتامین E، خواص بسیار زیادی برای پوست، مو و افزایش حجم به‌همراه دارد.

در این مطلب از مجله سلامتی لیمومی قرار است به فواید روغن خراطین برای بدن اشاره کنیم و عوارض مصرف آن را شرح دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

سوالات متداول

فرق روغن خراطین اصل و تقلبی چیست؟
روغن خراطین اصل از رنگ قهوه‌ای تیره‌رنگ تشکیل شده که بوی ملایمی شبیه به خاک می‌دهد و حالتی مایع و روغنی دارد. گزینه‌های تقلبی این محصول معمولاً از رنگ کرم‌رنگی تشکیل شده‌اند که نیمه‌جامد و حتی جامد هستند و این موضوع نشان‌دهنده وجود مواد شیمیایی در ترکیبات آن است.
عوارض جانبی روغن خراطین چیست؟
عموماً مصرف روغن خراطین عارضه‌ای ندارد. در برخی موارد افراد به واسطه حساسیتی که به این روغن و حتی کرم خاکی دارند، ممکن است علائمی مثل خارش پوست، سوزش یا قرمزی را تجربه کنند. تقلبی بودن این محصول می‌تواند عوارض جدی‌تری مثل پف کردن و ورم نواحی مختلف بدن را به همراه داشته باشد.
خواص روغن خراطین چیست؟
روغن خراطین به‌واسطه پروتئین‌ها، اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ و آلانتوئین، می‌تواند کلاژن‌سازی را در بدن بهبود ببخشد تا به جوان‌سازی پوست کمک کرده و چین و چروک‌های نواحی مختلف را از بین ببرد. این روغن همچنین با افزایش جریان خون باعث حجم‌دهی نواحی مختلف بدن می‌شود و گودی و تیرگی ناحیه زیر چشم را برطرف می‌کند.
آیا روغن خراطین باعث افزایش آلت تناسلی می‌شود؟
برخی افراد بر این باورند که روغن خراطین به‌واسطه بهبود کلاژن‌سازی و افزایش جریان خون در قسمت‌های مختلف بدن، می‌تواند روی افزایش اندازه آلت تناسلی هم تأثیرگذار باشد. با این حال، تحقیقات بیش‌تری نیاز است تا بتوان این شواهد را مورد بررسی قرار داد و تأیید کرد.

روغن خراطین چیست؟

روغن خراطین به‌عنوان عصاره‌ای از یک کرم خاکی تحت عنوان اینزینیا فتیدا (Eisenia Foetida) شناخته می‌شود؛ کرمی که در خاک‌های حاصل‌خیز رشد می‌کند و ترشحات آن ترکیبات مفیدی مثل پروتئین‌ها، اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ و آلانتوئین را شامل می‌شود.

این روغن به‌واسطه ترکیبات خودش می‌تواند سطح تولید کلاژن در بدن را افزایش دهد و با بهبود جریان خون، به جوان‌سازی، رفع چین و چروک و افزایش حجم در نواحی مختلف بدن کمک کند. در ادامه بیش‌تر درباره خاصیت روغن خراطین صحبت می‌کنیم:

خواص روغن خراطین چیست؟

روغن خراطین به واسطه لینولئیک‌اسید، آلانتوئین، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا ۳، ۶ و ۹ در کنار اسیدآمینه‌های ضروری، خواص بسیار زیادی را به‌خود اختصاص می‌دهد که در ادامه بیش‌تر درباره آن صحبت می‌کنیم:

حجم‌دهندگی مو

روغن خراطین به واسطه پروتئین‌ها و اسیدهای چرب بسیار زیادی که دارد، به عنوان حجم‌دهنده موهای سر عمل می‌کند.

جوان‌سازی پوست

یکی از مهم‌ترین خواص روغن خراطین، این است که به افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست کمک می‌کند و می‌تواند استحکام و انعطاف‌پذیری را در پوست بهبود ببخشد. در طولانی‌مدت، این موضوع به کاهش چین و چروک‌های سطحی و بهبود ظاهر کلی پوست منجر می‌شود.

رژیم‌های مخصوص کاهش و افزایش وزن لیمومی

بدون استپ وزنی

بدون گرسنگی

هماهنگ با داروهای مصرفی

متناسب با مزاج

مناسب محل کار

غذاهای ساده و در دسترس

درخواست مشاوره رایگان

افزایش حجم

یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از روغن خراطین، افزایش حجم در قسمت‌های مختلف بدن است مثل لب، گونه، سینه، باسن و حتی آلت تناسلی آقایان است. خراطین با تحریک جریان خون و تولید سلول‌های بیش‌تر، حجم بافت نواحی مختلف بدن را بیش‌تر می‌کند. با این حال انتظار معجزه نداشته باشید و بدانید هنوز تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

حذف جای جوش و آکنه

یکی از مهم‌ترین فواید روغن خراطین، وجود اسید آمینه در آن است که می‌تواند تولید بیش‌تر ملانین‌های پوست را به‌همراه داشته باشد و به مرور زمان، لک‌های روی صورت را به رنگ پوست نزدیک‌تر و به شکل کامل حذف کند.

بهبود درد مفاصل

ماساژ مداوم روغن خراطین برای اعضای مختلف بدن باعث افزایش خون‌رسانی در بدن می‌شود. با بهبود گردش خون از طریق ماساژ درمانی، مشکلات عضلانی، دردهای رماتیسمی و مشکلات مرتبط با مفاصل هم به مرور زمان کاهش پیدا می‌کنند و برطرف می‌شوند.

رفع تیرگی دور چشم

اسیدهای چرب موجود در روغن خراطین، گرد خون در ناحیه زیر چشم را بیش‌تر می‌کنند. این موضوع به درمان گودی دور چشم و تیرگی آن کمک می‌کند و ظاهر کلی این ناحیه را هم بهبود می‌بخشد.

خواص روغن خراطین

افزایش میل جنسی

یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های مصرف‌کننده روغن خراطین، آقایان هستند. بسیاری مدعی هستند که این روغن می‌تواند به افزایش اندازه آلت تناسلی در مردان کمک کرده و با بهبود گردش خون، افزایش میل جنسی و رفع زودانزالی را به‌همراه داشته باشد.

فرم‌دهی به بدن

افتادگی در ناحیه‌های مختلف بدن یکی از مشکلات جدی است که افراد هنگام لاغری و کاهش وزن با آن مواجه می‌شوند. منقبض کردن نواحی شل‌شده یک خاصیت روغن خراطین به‌شمار می‌آید که می‌تواند افتادگی قسمت‌های مختلف بدن را برطرف کند.

عوارض روغن خراطین چیست؟

عموماً مصرف این روغن عارضه به‌خصوصی ندارد. با این حال، ممکن است به این کرم خاکی یا ترکیبات موجود در این روغن حساسیتی داشته باشید که علائم زیر را برای شما به‌همراه خواهد داشت:

  • قرمزی
  • سوزش
  • خارش پوست

موارد ذکر شده خفیف و گذرا هستند. با این حال، در صورتی که با علائم جدی‌تری مواجه شدید یا واکنش‌های آلرژیک مداومی را تجربه کردید، پیشنهاد می‌کنیم از پزشک و متخصصی دراین‌باره مشورت بگیرید.

خواص روغن خراطین

نحوه استفاده از روغن خراطین چیست؟

برای بهره‌مندی از فواید روغن خراطین، بهتر است پوست و ناحیه مد نظرتان را ابتدا به شکل کامل با آب و صابون بشویید و سپس کاملاً خشک کنید. در ادامه چند قطره روغن خراطین را روی آن قسمت بچکانید و تا حداکثر ۵ دقیقه، آن قسمت را به آرامی ماساژ دهید.

توجه کنید که بسته‌به ناحیه مورد نظر، مثل آلت تناسلی، صورت یا چشم، نحوه ماساژ می‌تواند متفاوت باشد و ماساژ ضربه‌ای یا دورانی را شامل شود. عموماً باید در این زمان، روغن به شکل کامل جذبِ پوست شود. در ادامه، پارچه‌ای را با آب سرد خیس کرده و روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و آن را تمیز کنید.

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج روغن خراطین را ببینیم؟

بسته‌به هر شخص، نتایجی که از روغن خراطین می‌گیرید، متفاوت است. عموماً مصرف این روغن به عنوان گزینه‌ای طبیعی اما غیر علمی شناخته می‌شود و بهتر است که تجویز آن با صلاح‌دید پزشک صورت بگیرد تا در دوره‌های مصرفی ۲ الی ۳ ماهه، نتایج را به‌شکل ملموسی احساس کنید.

با این حال برخی افراد در دوره زمانی کوتاه‌تری از مصرف روغن خراطین نتیجه می‌گیرند. البته همه این نتایج موقتی است و تنها با مصرف مداوم، اثراتش باقی می‌ماند.

از کجا می‌توانیم روغن خراطین اصل و تقلبی را تشخیص دهیم؟

روغن خراطین اصل حالتی مایعی و روغنی دارد و رنگی طبیعی و قهوه‌ای متمایل به تیره را به خود اختصاص می‌دهد. عموماً محصولات تقلبی از رنگ کرم و حالتی نیمه‌جامد یا کاملاً جامد برخوردارند. جدا از این، زمانی که خراطین را روی ناحیه‌ای می‌مالید، باید گرمای نسبی در آن ناحیه احساس کنید.

در صورتی که بعد از استفاده، قسمتی از بدن‌تان دچار پف غیرطبیعی باشد، یعنی محصول خریداری‌شده حاوی مواد شیمیایی مثل کورتون است که می‌تواند عوارض بسیار خطرناکی را برای بدن‌تان به همراه داشته باشد.

خواص روغن خراطین

سخن پایانی

با وجود این‌که روغن خراطین یک گزینه کاملاً طبیعی برای کلاژن‌سازی، حجم‌دهی و جوان‌سازی پوست شناخته می‌شود و فواید بسیار زیادی برای بخش‌های مختلف بدن دارد، اما دارای تحقیقات بسیار محدودی است و باید پشتوانه علمی بسیار بیش‌تری وجود داشته باشد تا بتواند به یک گزینه کاملاً سالم برای مصرف روزانه تبدیل شود.

اگر می‌خواهید به سراغ این محصول بروید، بهتر است ابتدا با یک پزشک مشورت کنید تا از تمام جنبه‌های مصرفی آن باخبر شوید و در ادامه، فروشگاه معتبری را برای خرید آن در نظر بگیرید. معمولاً بیش‌ترین عوارض گزارش‌شده از مصرف روغن خراطین به گزینه‌های تقلبی اختصاص دارد که از مواد شیمیایی بسیار زیادی مثل کورتون تشکیل شده‌اند و می‌توانند به اعضای مختلف بدن آسیب برسانند.

مخاطب عزیز! این مطلب جنبه آموزشی و اطلاعات عمومی دارد. همچنین بر اساس علم روز دنیا نوشته شده است. با این حال اگر مشکل و یا بیماری جسمی دارید، برای اجرای آن فقط با پزشک متخصص مشورت کنید.

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب