معرفی 10 دتاکس واتر لاغری + معجزه سلامتی

دتاکس واتر لاغری

فهرست مطالب

اگر می‌خواهید بدانید منظور از دتاکس واتر چیست، به بیان ساده، دتاکس واتر حاصل خیساندن انواع میوه­ها، سبزیجات و گیاهان تازه در آب است. گاهی اوقات از آن به‌عنوان آب میوه یا آب با طعم میوه هم یاد می­شود. از رایج­ترین انواع دتاکس واتر لاغری می­توان به آب نعناع و پرتقال، آب سیب و دارچین، آب توت‌فرنگی و نعناع، آب لیمو و زنجبیل و آب خیار اشاره کرد. اگر دوست دارید با دتاکس واترهای بیشتری آشنا شوید و طرز تهیه آن‌ها را یاد بگیرید، تا انتهای این مقاله از مجله سلامتی لیمومی با ما همراه باشید.

سوالات متداول

چه نوع دتاکس واترهایی برای لاغری مؤثرند؟
برخی از دتاکس واترهای مؤثر برای لاغری عبارت‌اند از هندوانه و نعناع، گریپ فروت و رزماری، سرکه سیب و دارچین، زنجبیل و لیمو، لیمو و نعناع و خیار، توت‌فرنگی و نعناع و لیمو، پرتقال و دارچین و انار، پرتقال و لیمو و نعناع، زغال اخته و لیمو و در نهایت دتاکس واتر نعناع و گریپ فروت.
چگونه می‌توان دتاکس واتر برای لاغری درست کرد؟
فقط باید مواد لازم را با کمی آب ترکیب کنید. به‌عنوان‌مثال با ترکیب آب با موادی مانند لیمو و زنجبیل یک دتاکس واتر خوشمزه خواهید داشت.
آیا مصرف دتاکس واترها واقعاً به لاغری کمک می‌کند؟
بله، مصرف دتاکس واتر می‌تواند به لاغری کمک کند اما باید با تغذیه مناسب و ورزش همراه باشد.
دتاکس واترها چه مزایایی برای لاغری دارند؟
دتاکس واترها می‌توانند به افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و افزایش هیدراسیون کمک کنند.

10 نوع دتاکس واتر لاغری را بشناسید

از آنجایی که کالری نوشیدنی دتاکس واتر صفر است، بنابراین یک جایگزین مناسب برای انواع نوشیدنی­های گازدار و مضر محسوب می­شود. همچنین گزینه مناسبی برای کسانی که رژیم لاغری گرفتند، است.

انواع دتاکس واتر علاوه بر داشتن خواص لاغری، موجب بهبود هضم و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می­شوند.  بهترین دتاکس‌هایی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد عبارت‌اند از:

نوشیدنی چربی سوز
بیشتر بخوانید:

1: دتاکس واتر نعناع و گریپ فروت

گریپ فروت و نعناع ترکیبی بسیار خوش طعم و مقوی ایجاد می­کنند. بر اساس مطالعه­ای در مجله (متابولیسم) گفته شده است گریپ فروت به دلیل داشتن فیتوکمیکال­ها، در چربی‌سوزی و لاغری تأثیر بالایی دارد.

آب گریپ فروت به تنهایی نوشیدنی خوش طعم و مفیدی برای سم‌زدایی بدن و افزایش چربی‌سوزی است که اگر همراه با مقداری نعنا ترکیب شود، خواص چربی‌سوزی آن افزایش پیدا می‌کند.

دتاکس نعنا

2: دتاکس واتر زغال اخته و لیمو

زغال اخته سرشار از ترکیبات گیاهی مفید بوده که یکی از قوی­ترین آن­ها رنگدانه­ای به نام «آنتوسیانین» است. آنتوسیانین نه تنها باعث افزایش سوخت و ساز بدن می­شود، بلکه به کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری­های قلبی کمک می­کند.

دتاکس ذغال اخته

افزودن لیمو به آب شما را وادار به نوشیدن بیشتر می­کند که همین مورد برای سم‌زدایی و هیدراته ماندن بدن بسیار مفید است. شایان ذکر است که نوشیدن هرچه بیشتر آب در طول روز، خود راهکاری برای کاهش وزن محسوب می­شود.

 

3: دتاکس واتر پرتقال، لیمو و نعناع

همه میوه­‌ها حاوی «پلی‌فنول» هستند. پلی‌فنول‌ها نوعی ترکیبات گیاهی سالم و طبیعی بوده که موجب افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن می­شوند.

یک لیوان دتاکس واتر پرتقال، لیمو و نعناع سرشار از پلی‌فنول‌ها است که در کاهش بافت چربی شکم و وزن کلی بدن نقش دارند.

دتاکس لیمو نعنا

4: دتاکس واتر پرتقال، دارچین و انار

تحقیقات نشان می­دهند که افزودن دارچین به رژیم غذایی موجب افزایش سوخت و ساز و چربی‌سوزی بدن می­شود. اگر درون آب ادویه دارچین و انار که تأثیرات بالقوه‌ای بر کاهش وزن بدن دارند را به همراه کمی پرتقال بریزیم، اثرات چربی‌سوزی و کاهش وزن آن به‌خوبی قابل مشاهده خواهد بود.

دناکس پرتقال دارچین

5: دتاکس واتر توت‌فرنگی، نعناع و لیمو

ترکیب نعناع و لیمو با هر نوع توتی بسیار خوش طعم خواهد شد. اما ترکیب آن با توت‌فرنگی نه تنها طعمی لذیذ ایجاد می­کند، بلکه به‌صورت غیرمستقیم بر کاهش وزن نیز تأثیر دارد.

توت‌فرنگی حاوی پلی‌فنول‌های خاصی است که در کاهش قند خون بدن تاثیر دارند. همان‌طور که می‌دانید، قندخون بالا در طی زمان موجب افزایش وزن می­شود. نوشیدن دتاکس واتر توت‌فرنگی، نعناع و لیمو سبب سم‌زدایی، افزایش هیدراته بدن، تنظیم قند خون و کاهش وزن می‌شود.

دتاکس لاغری توت فرنگی

6: دتاکس واتر لیمو، نعناع و خیار

این دتاکس واتر خوش‌طعم، نوشیدنی مقوی و مفیدی است که فوایدی همچون هیدراته ماندن در فصل گرم، خاصیت سم‌زدایی قوی، کمک به بهبود جذب مواد غذایی و هضم راحت­تر، شادابی و طراوت پوست، تقویت دستگاه ایمنی بدن و کمک به لاغری و کاهش وزن دارد.

انواع دتاکس واتر نعناع با خاصیت کاهش اشتها، به کاهش وزن و لاغری کمک شایانی می­کنند. همچنین با جذب ویتامین­‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مؤثری دارند.

دتاکس واتر لیمو و خیار

7: دتاکس واتر زنجبیل و لیمو

ترکیب زنجبیل و لیمو برای لاغری و کاهش وزن معجزه می‌کند. زنجبیل با افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها به لاغری و کاهش وزن سریع­تر کمک می­کند.

این دتاکس واتر را بهتر است با آب ولرم تهیه کرده و لیمو را درست قبل از نوشیدن به آب اضافه کنید. دتاکس واتر زنجبیل و لیمو موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از قوی­ترین ترکیبات سم زدا محسوب می­شود.

دتاکس واتر زنجبیل لیمو

8: دتاکس واتر سرکه سیب و دارچین

این نوشیدنی سم زدا حاوی مقادیر فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به مبارزه با رادیکال­های آزاد در بدن کمک می­کند. همچنین سرکه سیب موجود در آن موجب بهبود فرایند هضم و کاهش وزن سریع­تر می­شود.

نوشیدنی های چربی سوز
بیشتر بخوانید:

دتاکس واتر سرکه سیب و دارچین یک راه عالی برای کاهش وزن بوده و علاوه بر این دارای خواصی همچون تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش آب بدن است.

اگر به دنبال راهی سریع برای کاهش وزن و لاغری هستید این دتاکس واتر پیشنهادی عالی برای شما است؛ چرا که با داشتن آنتی‌اکسیدان فراوان به کاهش وزن راحت­ترکمک می­کند.

دتاکس واتر سیب و دارچین

9: دتاکس واتر گریپ فروت و رزماری

این دتاکس واتر سرشار از فواید بی‌نظیری همچون پاکسازی روده، خنک کننده، دفع سموم بدن و کمک به هضم بهتر است. با مخلوط گریپ فروت و رزماری در آب، نوشیدنی خوش‌مزه‌ای خواهید داشت که سرشار از فایده است.

گریپ فروت به دلیل داشتن پلی‌فنول و فیتوکمیکال­های فراوان موجب افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن راحت­تر و سریع­تر می­شود.

دتاکس واتر گریپ فروت

10: دتاکس واتر هندوانه و نعناع

هندوانه حاوی «سیترولین» است. این اسید آمینه با فیلتر کردن و ازبین بردن آمونیاک که باعث آسیب دیدن سلول­های بدن می­شود به بهبود عملکرد کبد کمک می­کند.

سیترولین موجود در هندوانه، تجمع چربی در سلول­ها را کاهش داده و از این طریق در کاهش وزن تأثیر دارد. هندوانه با داشتن ویتامین C موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می­شود.

نوشیدنی های خنک
بیشتر بخوانید:

دتاکس واتر لاغری هندوانه و نعناع نوشیدنی بسیار خوش طعم با خاصیت سم‌زدایی قوی و هیدراته بالا است؛ به همین علت بهترین جایگزین برای نوشیدنی­های گازدار و غیرسالم در فصل گرم محسوب می‌شود.

دتاکس واتر هندونه

کلام آخر

در این مقاله دتاکس واتر را با هم شناختیم و با 10 مدل از بهترین و مفیدترین آن‌ها آشنا شدیم. با مخلوط کردن تکه­های میوه و سبزیجات با آب معمولی معجونی خواهید داشت که به شما انرژی می­دهد، نفخ را از بین می­برد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می­شود، آب بدن را حفظ می‌کند و باعث کاهش وزن و لاغری می­شود. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا یک لیوان از آن را برای خودتان درست کنید و از نوشیدنش لذت ببرید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد. برای استفاده و اجرای آن، لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منابع

eatthis

yahoo

thepennywisemama

happyfoodstube

detoxwater.

 

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

5 نظر

    1. ممنون از نظرتون. فقط این نکته رو به خاطر داشته باشید که هیچ ماده غذایی به تنهایی باعث لاغر شدن نمیشه و حتما باید فعالیت بدنی کافی و رژیم غذایی مناسب رو برای کاهش وزن اصولی در کنار هم در نظر بگیرید.

  1. بسیار عالی ممنون عزیزم مطالب ارزشمند شما من اکثر این ده مورد درست کردم و بسیار تاثیر گذار هستند هم در کاهش وزن و هم زیبایی پوست

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون که تجربتونو با ما به اشتراک گذاشتید
      مرسی از همراهی خوبتون

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب