قرص لاغری CLA؛ آیا مسیر لاغری با قرص CLA هموارتر می‌شود؟

قرص لاغری cla

فهرست مطالب

ماشینی شدن زندگی و عدم تمایل بیشتر افراد به ورزش کردن باعث شده است که نگرانی‌ها در زمینه چاقی هر روز بیشتر شود. این دلایل باعث شده است که کاهش وزن به کمک مکمل‌های لاغری طرفداران بیشتری پیدا کند.

یکی از مکمل‌های این حوزه قرص cla است؛ در این مقاله از مجله سلامتی لیمومی ما قصد داریم که در مورد ویژگی‌های قرص لاغری cla و تاثیر آن به کاهش وزن صحبت کنیم.

    قرص لاغری CLA    

قرص CLA چیست؟

Cla که کوتاه شده عبارت conjugated linoleic acid است، به نوعی از اسیدهای چرب غیراشباع مزدوج گفته می‌شود، این ترکیبات در بسیاری از غذاها مثل گوشت و محصولات لبنی یافت می‌شوند.

نشان داده شده است که مصرف قرص cla یک روش موثر برای کسانی است که می‌خواهند بدون از بین بردن توده عضلانی بدن‌شان، چربی بدن خود را کم کنند. علاوه بر این، این قرص می‌تواند باعث کاهش وزن و عملکرد بهتر سیستم ایمنی شود. بیشتر قرص‌های cla از روغن گلرنگ به دست می‌آیند.

فواید قرص چربی‌سوز CLA

ادعا می‌شود که موارد زیر بعضی از امیدوارکننده‌ترین نتایجی هستند که کارشناسان از طریق مطالعات خود بر روی فواید قرص سی‌ال‌ای به دست آورده‌اند:

کمک به کاهش چربی بدن

به نظر می‌رسد که یکی از بزرگترین و موثرترین فواید قرص لاغری cla کمک به از بین بردن چربی بدن است. به خصوص که این فرایند به روش کاهش چربی بدون از بین رفتن عضلات بدن صورت می‌گیرد.

قوی‌تر شدن سیستم ایمنی

قرص cla به دلیل خاصیت ضد التهابی‌اش، به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند که به صورت بهینه‌تر فعالیت کند و بدن راحت‌تر بتواند با میکروب‌ها و عفونت‌ها مبارزه کند.

قرص لاغری cla

کنترل راحت‌تر قند خون

وجود CLAدر بدن می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 منجر شود. همچنین کمک می‌کند که قندهای ساده در بدن راحت‌تر وارد فرایند سوخت‌و ساز و صرف انرژی شوند.

باید توجه داشته باشید که قرص cla به تنهایی نمی‌تواند از بروز دیابت جلوگیری کند و زمانی که با رژیم‌های غذایی با اندیس گلایسمیک پایین مصرف شود، می‌تواند اثرگذار باشد.

کاهش فشار خون

ادعا می‌شود که مصرف قرص چربی سوز cla در کنار داروهایی تحت عنوان رامیپریل به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

افزایش استحکام استخوان‌ها

داشتن استخوان‌های قوی و سالم در واقع زیربنای داشتن بدنی سالم است؛ داشتن اسکلت بدنی قوی کمک می‌کند که بدن شما در سنین بالا، کمتر دچار عوارضی مثل شکستی استخوان یا پوکی استخوان شود. قرص سی‌ال‌ای به افزایش جذب کلسیم و کم شدن احتمال ابتلا به پوکی استخوان کمک می‌کند.

همچنین بسیاری از تحقیقات به احتمال اثرات مثبت قرص cla بر روی شرایط زیر پی برده‌اند:

  • کم شدن خطر ابتلا به سرطان؛
  • کم شدن خطر حملات قلبی و بیماری‌های قلبی.

عوارض قرص لاغری cla

آیا قرص CLA باعث می‌تواند باعث لاغری شود؟

تحقیقات علمی معتبر نشان داده‌اند که قرص cla به تنهایی نمی‌تواند راه موثری برای کاهش وزن و لاغری باشد. استفاده از قرص چربی سوز cla در کنار فعالیت‌های دیگر، مثل استفاده از رژیم‌های غذایی اصولی و ورزش کردن می‌تواند به افزایش سوخت و ساز بدن و کم شدن وزن کمک کند.

مکانیسم اثر قرص cla

مکانیسم عملکرد قرص cla برای کاهش وزن هنوز به درستی تشخیص داده نشده است. به نظر می‌رسد که قرص cla با مجموعه‌ای از فعالیت‌ها می‌تواند در نهایت منجر به کاهش وزن شود؛

قرص سی‌ال‌ای با متعادل کردن متابولیسم چربی کمک می‌کند که بدن از غذا برای تامین انرژی بیشتر استفاده کند؛

همچنین قرص cla به کاهش تجمع تری‌گلیسیریدها کمک می‌کند و از ذخیره شدن آنها در بدن جلوگیری می‌کند؛

روش دیگر قرص چربی سوز cla برای کاهش وزن، افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی است.

قرص لاغری cla

قرص CLA باعث کاهش چند کیلوگرم از وزن بدن می‌شود؟

همانطور که در بخش‌های قبل صحبت کردیم، مکمل‌ها در واقع به طور مستقیم نقشی در کاهش وزن ندارند و نمی‌توان انتظار داشت که بدون کمک فعالیت‌های ورزشی مناسب و رژیم غذایی سالم بتوانید به کاهش وزن چشمگیری برسید.

در واقع توصیه متخصصان بر این است که مکمل‌ها را در کنار سایر فعالیت‌های مرتبط با کاهش وزن مصرف کنید تا انتظار شما را برآورده کنند. به همین دلایل نمی‌توان عدد مشخصی برای مقدار کاهش وزن به کمک قرص سی‌ال‌ای ارائه داد.

عوارض قرص چربی سوز CLA

همه مکمل‌های دارویی و انواع قرص گیاهی در کنار مزایایی که برای بدن دارند می‌توانند عوارضی هم داشته باشند و واکنش بدن هر فرد به این مکمل‌ها متفاوت است.

از عوارض قرص لاغری cla می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ناراحتی دستگاه گوارش؛

خستگی؛

اسهال؛

حالت تهوع.

بهتر است که در مصرف مکمل‌های لاغری تعادل را رعایت کنید و از استفاده بیش از اندازه آنها اجتناب کنید.

قیمت قرص CLA

قیمت هر بسته ۳۰ عددی قرص cla در اواخر بهار ۱۴۰۳ حدود ۲۰۰ هزار تومان است و این قیمت می‌تواند با توجه به شرکت سازنده و دوز مصرفی قرص cla متفاوت باشد.

چه کسانی می‌توانند قرص CLA را مصرف کنند؟

واضح است که قرص cla چیزهای زیادی برای ارائه به کسانی که به سلامت بدن‌شان علاقمند هستند داشته باشد؛ به طور کلی افراد زیر می‌توانند گزینه مناسبی برای مصرف قرص cla باشند:

  • کسانی که بدن‌شان از سلامت عمومی مناسبی برخوردار است؛
  • کسانی که قصد کاهش چربی بدن دارند یا قصد دارند که ترکیب بدن‌شان را بهبود ببخشند؛
  • افرادی که در دوران بارداری و شیردهی نیستند؛
  • کسانی که هیچگونه بیماری مرتبط با کبد ندارند؛
  • کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف نمی‌کنند. (cla گاهی می‌تواند باعث جلوگیری از لخته شدن خون شود)؛
  • همچنین قرص cla برای کسانی که رژیم گیاهخواری دارند و از محصولات گوشتی و لبنی استفاده نمی‌کنند، مناسب است.

قرص لاغری cla

نحوه مصرف قرص CLA

برای اینکه بتوانید از طریق مصرف قرص cla به نتیجه دلخواه‌تان برسید مهم است که موارد زیر را رعایت کنید:

مقدار مصرف:

بیشتر منابع علمی نشان می‌دهند که روزانه حداقل ۳ گرم یا ۳۰۰۰ میلی گرم قرص cla نیاز است که کارکرد موثر داشته باشد. بهتر است که مقدار مصرف را آهسته آهسته افزایش بدهید تا دچار اثرات سوء مصرف قرص cla نشوید.

حداکثر دز مناسب قرص سی‌ال‌ای 6000 میلی‌گرم در روز باید باشد اما نباید به یکباره این میزان مکمل زل مصرف کنید و در ابتدا باید از مقادیر کم و دز پایین شروع کنید و کم‌کم مقدار آن زا افزایش دهید.

زمان مصرف قرص CLA:

تجربه استفاده کنندگان قرص cla نشان می‌دهد که بهترین زمان مصرف قرص چربی سوز cla در کنار وعده‌های غذایی است؛ مصرف آن در زمان غذا خوردن یا بلافاصله قبل از غذا خوردن کمک می‌کند که قرص cla کارآیی بهتری داشته باشد.

انتخاب بهترین نوع مکمل:

در زمان خرید مکمل cla به این نکته توجه داشته باشید که هر قرص حداقل نیاز روزانه شما به cla را تامین کند و حداقل ۳۰۰۰ میلی‌گرم cla داشته باشد و همچنین این قرص را از داروخانه‌های معتبر تهیه کنید.

قرص لاغری cla

کلام پایانی

قرص چربی‌سوز CLAیکی از انواع مختلف مکمل‌های لاغری است. این ترکیب به صورت طبیعی در محصولات گوشتی و لبنی یافت می‌شود اما قرص cla موجود در بازار معمولا از ترکیبات گیاهی مثل روغن افتابگردان و بیشتر زمان‌ها از روغن گلرنگ تهیه می‌شود.

قرص سی‌ال‌ای مثل همه انواع مکمل‌های کاهش وزن، به تنهایی نمی‌تواند شما را به وزن دلخواه‌تان برساند و بهتر است که در کنار مصرف این قرص، رژیم‌ غذایی مناسب و ورزش منظم داشته باشید تا این قرص بتواند کارایی موثری داشته باشد.

قبل از مصرف هر نوع مکمل کاهش وزن از سلامت کامل بدن‌تان اطلاع داشته باشید و بدون تجویز پزشک دارو و مکمل خاصی مصرف نکنید.

در نهایت لیمومی مصرف هیچگونه قرص لاغری را پیشنهاد نمی‌کند و کنار شماست تا بدون احتیاج به هیچ گونه قرص لاغری، بدون گرسنگی و بدون استپ وزنی، به تناسب اندام برسید.

مخاطب عزیز! این مطلب جنبه آموزشی و اطلاعات عمومی دارد. همچنین بر اساس علم روز دنیا نوشته شده است. با این حال اگر مشکل و یا بیماری جسمی دارید، برای اجرای آن فقط با پزشک متخصص مشورت کنید.

منابع

Nutrition & metabolism

ProSupps

webmd

healthline

medicalnewstoday

phd

insidetracker

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب