قرص لاغری دارچین سینامون؛ چاشنی کاهش وزن

قرص لاغری سینامون

فهرست مطالب

دارچین ادویه‌ای است که از پوست درختان خانواده دارچین به دست می‌آید. این ادویه خوش‌عطر قرن‌ها به دلیل طعم بی‌نظیر و خواص دارویی ارزشمند آن مورد استفاده قرار گرفته است. اخیرا این ماده غذایی به صورت قرص سینامون در دسترس است و به دلیل فواید بالقوه آن در کاهش وزن مورد توجه قرار گرفته است.

در این مقاله از مجله سلامتی لیمومی می‌خواهیم بیشتر با قرص لاغری سینامون آشنا شویم و با بررسی فواید و عوارض آن به بررسی اثرات آن بر کاهش وزن بپردازیم.

سوالات متداول

فواید قرص سینامون چیست؟
قرص لاغری دارچین باعث افزایش سوخت و ساز بدن، تتظیم قند خون، کاهش کلسترول و تری‌گلیسریدها می‌شود و روی کاهش چربی دور شکم هم تاثیر دارد. غلاوه بر این موارد به افزایش سلامت قلب و کمک کردن عوارض دوران قاعدگی هم کمک می‌کند.
قرص سینامون پلاس چیست؟
قرص سینامون پلاس ترکیبی از دارچین، ویتامین  B، روی و کرومیوم است. کرومیوم با حفظ قند خون در سطح نرمال، بدن را دررشرایط ایده‌آل حفظ می‌کند. روی باعث سوخت‌وساز کربوهیدرات‌ها می‌شود و ویتامین B به دلیل عملکرد آن روی سیستم عصبی شناخته شده است و خستگی را کم می‌کند.
عوارض قرص سینامون پلاس چیست؟
قرص سینامون پلاس می‌تواند با داروهایی مثل داروهای ضد دیابت تداخل ایجاد کند و باعث افت شدید قند خون شود. همچنین می‌تواند باعث بروز آسیب‌های کبدی و حساسیت شود. اگر بیماری زمینه‌ای خاصی دارید، مصرف آن بدون تجویز پزشک می‌تواند عوارض جدی داشته باشد.
آیا قرص سینامون باعث کاهش چربی دور شکم می‌شود؟
قرص سینامون با انجام یک سری فعالیت‌ها در بدن باعث می‌شود که چربی دور شکم کاهش پیدا کند؛ قرص سینامون با افزایش متابولیسم بدن و هدف قرار دادن چربی‌های انباشته شده دور شکم می‌تواند به کاهش چربی دور شکم کمک کند.

قرص سینامون چیست؟

قرص دارچین سینامون یک مکمل همه کاره جهت لاغری است که ارتباط نزدیکی با افزایش متابولیسم بدن دارد. با مصرف منظم این قرص همراه با ورزش و رژیم لاغری مناسب، می‌توان به کاهش وزن نزدیک شد. قرص سینابتیک با خاصیت ضد دیابت و کم کردن حساسیت بدن به عملکرد انسولین به کم شدن وزن بدن کمک می‌کند.

دارچین ادویه‌ای است که موارد استفاده مختلفی دارد این ادویه می‌تواند در انواع غذاها و تهیه دسرهای متفاوت استفاده شود اخیرا هم به دلایل خواص سلامتی که دارد شناخته شده است که یکی از این خواص کمک به کاهش وزن است.

قرص لاغری سینامون

فواید قرص لاغری سینامون چیست؟

قرص لاغری سینامون که با اسم قرص لاغری دارچین هم شناخته می‌شود، دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدان و سودمند به نام سینام‌آلدهید، سینامین‌استات و سینامیل الکل است. تحقیقات نشان می‌دهند که این ترکیبات از افزایش وزن جلوگیری می‌کنند. در ادامه به فواید قرص لاغری سینامون بیشتر می‌پردازیم:

دارای آنتی‌اکسیدان‌های بسیار زیاد

دارچین به دلیل داشتن ترکیبات آنتی‌اکسیدانی فعال مثل پلی‌فنول‌ها بسیار پر اهمیت است که این ماده غذایی را به یک نگهدارنده طبیعی تبدیل کرده است.

مصرف قرص لاغری گیاهی سینامون باعث کاهش مارکرهای التهابی مثل پروتئین غیر فعال C می‌شود.

قرص لاغری دارچین

دارای خاصیت ضد التهابی

دارچین دارای خاصیت ضد التهابی بالایی است و از التهاب بافت‌های بدن جلوگیری می‌کند.

محافظت در برابر بیماری‌های قلبی

قرص سینامون به دلیل کم کردن سطح تری‌گلیسیرید، کلسترول و LDL خون و همچنین کاهش قند خون به شما کمک می‌کند که کمتر دچار مشکلات قلبی و عروقی شوید.

بهبود مقاومت به انسولین و کاهش سطح قند خون

قرص سینامون علاوه بر اینکه حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد باعث کم شدن سطح قند خون به روش‌های زیر می‌شود:

از ورود مقدار زیاد شکر به جریان خون بعد از هر وعده غذایی جلوگیری می‌کند و همچنین سطح قند خون ناشتا را کم می‌کند.

محافظت در برابر سرطان، جلوگیری از عفونت‌های قارچی و باکتریایی، کمک به سلامت سیستم عصبی و نورون‌ها و همچنین دارا بودن خاصیت ضد ویروس از فوایدد دیگر قرص سینامون است.

قرص لاغری سینابتیک

عوارض قرص سینامون چیست؟

قرص سینابتیک دارای فواید بسیار زیادی است که ممکن است نتوان به همه آنها پرداخت، اما در کنار این فواید قرص سینامون دارای عوارضی هم هست که باید در زمان مصرف به آنها توجه کنید:

آلرژی

ممکن است که بعضی از افراد به دارچین حساسیت بالایی داشته باشند. این ماده غذایی باعث ایجاد مشکلات گوارشی، تحریک دهان و لب‌ها و ملتهب شدن گلو می‌شود.

تداخل دارویی

قرص‌های سینامون به راحتی می‌توانند با بعضی داروهای مهم مثل رقیق کننده‌های خون، آنتی بیوتیک‌ها و داروهای دیابت تداخل ایجاد کنند.

آسیب به کبد

مقدار بالای دارچین می‌تواند برای کبد سمی باشد. اگر مشکلات کبدی دارید، توصیه می‌کنیم که در مصرف قرص سینامون احتیاط کنید.

قرص لاغری سینامون

عوارض احتمالی در دوران بارداری و شیردهی

شواهد بسیار کمی مبنی بر مفید بودن قرص‌های سینامون در زمان شیردهی و بارداری وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که در زمان حاملگی و شیردهی از مصرف قرص سینامون اجتناب کنید و حتما با پزشک متخصص در مورد این موضوع صحبت کنید.

مشکلات گوارشی

زیاده‌روی در مصرف قرص سینامون ممکن است با علائم گوارشی مثل حالت تهوع و استفراغ و دردهای شکمی همراه باشد.

قیمت قرص لاغری سینامون

قیمت گذاری مشخصی روی قرص لاغری سینامون به دلیل نوسانات بالای قیمت‌ها نمی‌توان انجام داد و به طور کلی نوع وارداتی و داخلی بودن آن هم روی قیمت نهایی محصول تاثیر دارد.

علاوه بر این موارد، کیفیت محصول هم روی قیمت آن تاثیر دارد ولی بازه قیمت برای قرص لاغری سینامون در سال 1403 بین 70 تا 100 هزار تومان است.

چه کسانی می‌توانند قرص سینامون را مصرف کنند؟

قرص سینامون به دلیل داشتن فلاونوئیدها و مواد آنتی‌اکسیدان بسیار زیاد، در طیف وسیعی از موارد استفاده می‌شود و افراد بیشتری می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. این قرص علاوه بر اینکه در کاهش وزن نقش دارد، در بهبود عملکرد نورون‌های مرتبط با بیماری آلزایمر هم نقش اساسی دارد.

افراد زیر می‌توانند از قرص سینامون استفاده کنند:

  • کسانی که دچار آسیب‌های مغزی شدید شده‌اند؛
  • کسانی که دچار التهاب مفاصل هستند؛
  • افرادی که دچار بیماری دیابت نوع یک هستند؛
  • کسانی که دچار دردهای قاعدگی هستند؛
  • کسانی که دچار سردردهای میگرنی پی در پی می‌شوند؛
  • کسانی که مشکلات گوارشی و دردهای شکمی دارند؛
  • افراد دارای کلسترول بالا؛
  • افرادی که قصد کاهش وزن دارند.

چه کسانی نباید قرص سینامون را مصرف کنند؟

دارچین یک ماده طبیعی است که به راحتی می‌توان آن را به روش‌های مختلف از جمله قرص سینامون مصرف کرد. این ماده غذایی به صورت‌های مختلف از جمله در آشپزی، محصولات آرایشی و به صورت دارویی مصرف می‌شود اما بهتر است که در مصرف آن تعادل را رعایت کنید.

مصرف قرص سینامون برای افراد زیر توصیه نمی‌شود:

  • قرص دارچین به دلیل داشتن کومارین ممکن است که برای افرادی که دارای بیماری‌های کبدی هستند مناسب نباشد.
  • افرادی که به دارچین حساسیت دارند ؛
  • افرادی که دچار سوءهاضمه هستند؛
  • کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند؛
  • افرادی که دچار بعضی از سرطان‌ها مثل سرطان پستان هستند؛
  • برای زنان باردار و شیرده هم توصیه می‌شود که قرص سینامون را مصرف نکنند یا در مقادیر بسیار کم مصرف کنند؛
  • کسانی که داروهای ضد دیابت مصرف می‌کنند.

قرص کاهش وزن سینامون

آیا مصرف قرص سینامون در دوران شیردهی مجاز است؟

مصرف قرص سینامون در دوران شیردهی بهتر است که محتاطانه و طبق تجویز پزشک باشد به دلیل اینکه شواهد کمی در رابطه با تاثیرات مثبت یا منفی قرص سینامون وجود دارد، بهتر است این قرص را مصرف نکنید و یا فقط و فقط زیر نظر پزشک موارد زیر را رعایت کنید:

  • حفظ تعادل: زیاده‌روی در مصرف قرص سینامون ممکن با عوارض زیادی همراه باشد؛
  • بررسی واکنش بدن نوزاد: بعضی نوزادان شیرخوار ممکن است که علائم حساسیت به قرص سینامون نشان بدهند و بهتر است که حین مصرف قرص سینامون واکنش‌های نوزادتان را بررسی کنید.

نکته مهم این است که تحقیقات زیادتری نیاز است تا بتوانیم از تاثیرات دقیق قرص سینامون در دوران شیردهی اطمینان حاصل کنیم. در هر صورت هرچه مادر مصرف می‌کند در شیر اون تاثیر می‌گذارد.

طریقه مصرف قرص سینامون

قرص سینامون را می‌توان به صورت روزانه مصرف کرد و بهتر است که همراه با غذاهای دارای کربوهیدرات مصرف شود و بهتر است که موارد زیر را در زمان مصرف قرص سینامون رعایت کنید:

  • مقدار مصرف: مقدار استاندارد روزانه توصیه شده برای مصرف قرص سینامون 2 تا 4 گرم است.
  • زمان مصرف: شما می‌توانید قرص سینامون را در کنار غذا یا به تنهایی مصرف کنید اما توصیه شده است که همراه با غذاهای دارای کربوهیدارت مصرف کنید.

توصیه می‌کنیم که قبل از مصرف قرص سینامون با پزشک متخصص مشورت کنید و اگر بیماری خاصی دارید، ابتدا درباره مقدار و نحوه دقیق مصرف آن اطلاعات کسب کنید.

قرص لاغری سینامون پلاس

کلام آخر

امروزه دارچین به صورت قرص در دسترس است که و به عنوان قرص سینامون یا قرص لاغری دارچین شناخته می‌شود و با بهبود حساسیت به انسولین در بدن، افزایش متابولیسم بدن و دارا بودن خاصیت آنتی‌اکسیدانی در کاهش وزن نقش دارد اما این خاصیت کاهش وزن طولانی مدت نیست و شما باید از قرص لاغری سینامون در کنار روش‌های دیگر استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که بهتر است قبل از مصرف هرگونه مکمل برای لاغری از سلامت جسم خودتان کامل مطمئن باشید و بدون تجویز پزشک اقدام به استفاده از داروهای لاغری نکنید.

تیم لیمومی در کنارتان است و با پیشنهاد رژیم‌های غذایی متنوع در کنار ورزش و تغییر سبک زندگی می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

مخاطب عزیز! این مطلب جنبه آموزشی و اطلاعات عمومی دارد. همچنین بر اساس علم روز دنیا نوشته شده است. با این حال اگر مشکل و یا بیماری جسمی دارید، برای اجرای آن فقط با پزشک متخصص مشورت کنید.

منابع

Healthline

WebMD

Medical News

PubMed

Clinical Nutrition

Health

MedicalNewsToday

Verywell Health

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

یک نظر

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب