۱۸ علائم بارداری پسر روی چهره و بدن مادر

علائم بارداری پسر

فهرست مطالب

دوران بارداری یکی از پر چالش‌ترین دورانی است که مادران آن را تجربه می‌کند اما جذابیت‌های این دوره و عشق در آغوش کشیدن فرزند زیبایی‌های این دوران را دوچندان خواهد کرد.

آزمایش‌های دوره‌ای که در دوران بارداری انجام می‌شود اطلاعات زیادی را در اختیار پدر و مادرها قرار می‌دهد. از قد و وزن دلبندتان گرفته تا جنسیت و تاریخ متولد شدن نوزادتان را مشخص می‌کند.

همه این‌ها به لطف پیشرفت علم و دستاوردهای بشر امروزی میسر شده است اما در گذشته با توجه به چه معیارهایی علائم بارداری پسر یا دختر را مشخص می‌کردند.

هرچند که در حال حاضر هم، امکان تعیین جنسیت دقیق تا قبل از هفته ۲۰ بارداری ممکن نخواهد نیست؛ اما با دقت داشتن به برخی علائم می‌توانید جنسیت جنین خود را تا حد زیادی حدس بزنید.

البته باید در نظر داشته باشید که تمامی این معیارها جنسیت جنین را به‌صورت تقریبی مشخص می‌کند و از نظر علمی به‌صورت صد درصد تأیید نشده است.

 

جذابیت‌های این موضوع سبب شد تا ما این قسمت از مجله سلامتی لیمومی را به علائم بارداری پسر اختصاص دهیم. اگر باردار هستید یا خانم بارداری در اطراف شما زندگی می‌کند خواندن این مقاله برایتان جالب‌توجه خواهد بود. با ما همراه شوید تا به راز این علائم پی ببریم.

سوالات متداول

چگونه در ماه اول بارداری جنسیت جنین خود را تشخیص دهیم؟
توجه داشتن به باورهایی که در رابطه با علائم بارداری پسر یا دختر وجود دارند می‌تواند تا حدی جنسیت جنین در ماه اول بارداری را مشخص کرد اما انجام آزمایش خون راه مطمئن‌تری خواهد بود.
مطمئن‌ترین راه‌های تشخیص جنسیت در سه‌ماهه اول بارداری کدام اند؟
انجام آزمایش خون در هفته دهم بارداری، آزمایش آمنیوسنتز، آزمایش CVS و اقدام به سونوگرافی با توجه به تشخیص و تجویز پزشک از مطمئن‌ترین راه‌های تشخیص جنسیت جنین در طی بارداری خواهند بود.
کدام علائم بارداری پسر در میان مادران شایع‌تر هستند؟
حالت تهوع کمتر، سردرد، هوس غذاهای شور، سرد شدن پاها در قسمت انتهایی، داشتن پوست و مو سالم، تغییرات خلقی کمتر، خوابیدن به پلو چپ و افتادگی شکم و قرار گرفتن جنین در قسمت پایینی رحم از شایع‌ترین علائم بارداری پسر هستند.
علت کم بودن بیماری صبحگاهی در مادران دارای جنین پسر کدام است؟
مطالعات نشان می‌دهد که مادران دارای جنین پسر به دلیل پایین بودن سطح هورمون‌های بدنشان، حالت تهوع کمتری را به نسبت مادران دارای جنین دختر تجربه خواهند کرد.

1.    تهوع یا بیماری‌های صبحگاهی

میزان حالت تهوع یا بیماری‌های صبحگاهی یکی از علائم بارداری پسر در ماه اول است. داشتن جنین دختر همراه با حالت تهوع زیادی خواهد بود. چراکه سطح هورمون‌های بدن مادر به‌طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد؛ اما این حالت تهوع خفیف از علائم پسر بودن جنین است. زیرا سطح هورمون‌های مادر نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.

2.    تمایل به مصرف غذاهای شور

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ در ایالات‌متحده آمریکا انجام شد حدود ۵۰ تا ۹۰ درصد خانم‌هایی که جنین پسر داشتند تمایل بیشتری به مصرف غذاهای شور و ترش داشته‌اند. هوس‌هایی که مادران باردار در طی حاملگی خود تجربه می‌کنند، درواقع نیاز بدنشان به این نوع مواد غذایی است. برای اینکه بدانید در 3 ماهه اول بارداری چه غذاهایی باید بخورید، این مطلب را بخوانید.

مصرف غذاهای شور نشانه پسر داشتن

3.    سلامت پوست و مو

یکی دیگر از علائم بارداری پسر در ماه‌های اول توجه به سلامت پوست و مو است. پوست تیره و دارای آکنه یکی از نشانه‌های فرزند دختر است. درصورتی‌که مادران دارای فرزند پسر پوستی روشن‌تر و بدون آکنه‌ دارند.

طبق مطالعات انجام شده حدود ۹۰ درصد از خانم‌های باردار در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی دچار ریزش مو، آکنه یا کدر شدن پوست خواهند شد. این موضوع امری طبیعی است اما داشتن پوستی کم آکنه و ریزش مو کم را می‌توان به‌عنوان علائم بارداری پسر دانست.

4.    نوسانات خلقی

طبق افسانه‌ها خانم‌هایی که جنین پسر دارند تغییراتی در خلق و خوی خود احساس نخواهند کرد. درصورتی‌که مطالعات بر این باورند که استرس‌های فیزیکی، خستگی، تغییرات هورمونی و سایر عوامل منجر به تغییرات خلق‌وخو خواهند شد و این موضوع ارتباطی به جنسیت جنین ندارد.

نوسانات خلقی نشانه بارداری پسر

5.    ضربان قلب جنین

قلب دلبند شما در هفته ششم بارداری شروع به تپیدن خواهد کرد. سونوگرافی که در این زمان انجام می‌شود می‌تواند علائم بارداری پسر در ماه اول بارداری را مشخص کند. اگر به تعداد ضربان فرزندتان توجه کنید تا حدی امکان تشخیص جنسیت جنین برای‌تان ممکن خواهد بود.

به‌طور متوسط ضربان قلب جنین بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ بار تپش در دقیقه است. افسانه‌ها بر این باورند که ضربان زیر ۱۴۰ علائم پسر بودن جنین است و ضربان بالای ۱۴۰ خبر از دختر بودن جنین خواهد داشت.

6.    شکل بینی

گشاد شدن پره‌های بینی به گفته قدیمی‌ترها می‌تواند نشانه داشتن جنین پسر باشد.

7.    برآمدگی شکم مادر

مادرانی که شکم برآمده و رو به بالایی دارند فرزندشان دختر خواهد بود. درصورتی‌که شکم روبه پایین و افتاده از علائم بارداری پسر است.

مطالعات نشان می‌دهد که شکل ظاهری شکم مادر به اندازه و موقعیت جنین او بستگی دارد. جنین سبک‌وزن که پشت او با پشت مادر در یک راستا است، باعث می‌شود که مادر شکمی صاف و کوچک‌تر داشته باشد.

برامدگی نوع شکم

8.    رنگ ادرار

برخی افراد بر این باورند که اگر رنگ ادرار خانم باردار تیره است این خود علائم پسر بودن جنین خواهد بود.

9.    سرد بودن پاها

اگر در قسمت مچ، کف و انگشتان پاهایتان احساس سرما می‌کنید و تلاش‌های متعدد شما برای گرم کردن پاهایتان موقتی هستند، تبریک می‌گوییم طبق باور گذشتگان جنین شما پسر خواهد بود .

10.سرعت رشد موها

سرعت بالای رشد مو می‌تواند یکی از علائم پسر بودن جنین شما باشد.

11.خشکی پوست

اگر بیش از گذشته احساس می‌کنید که پوست بدن به‌خصوص دست‌هایتان خشک می‌شود و نیازتان به مرطوب کننده‌ها بیشتر از قبل است. به گفته اجدادمان شما یک فرزند پسر به دنیا خواهید آورد.

12.نحوه خوابیدن

خیلی‌ها بر این باورند که مادران دارای جنین پسر عمدتاً روی پهلو چپ می‌خوابند و اگر خانم بارداری بیشتر به پهلو راست بخوابد، نشان از فرزند دختر دارد.

13.تغییرات اندازه پستان‌ها

به‌طورکلی در دوران حاملگی اندازه سینه‌ها تغییر کرده و بزرگ‌تر می‌شود اما یکی از علائم بارداری پسر بزرگ‌تر بودن سینه راست مادر نسبت به سینه چپ اوست.

14.سردرد

داشتن سردرد از دیگر علائم پسر بودن جنین شما است. عموماً مادرانی که فرزند پسر دارند در دوران بارداری سردرد را تجربه خواهند کرد.

15.افزایش وزن

اگر بارداری سالم و کم خطری را تجربه می‌کنید بدون شک افزایش وزن خواهید داشت. چراکه این موضوع امری کاملاً طبیعی و پیش‌بینی‌شده است؛ اما گذشتگان معتقدند که مادران دارای جنین پسر تغییرات وزنی‌شان بیشتر در قسمت شکم مشهود است. درصورتی‌که مادران دارای جنین دختر افزایش وزن‌شان در تمامی قسمت‌های بدنشان پخش خواهد شد.

علائم پسر دار شدن

16.میل به مصرف پروتئین

اگر تمایل شما به مصرف غذاهایی با پروتئین بالا است به‌احتمال زیاد شما یک فرزند پسر در راه دارید.

17.لکه بینی

عموماً مادرانی که حامل جنین پسر هستند در دوران بارداری لکه بینی محدودی خواهند داشت. البته توجه داشته باشید که این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از سقط و اتمام بارداری شما باشد؛ بنابراین در صورت مشاهده این علامت با پزشک متخصص خود ارتباط بگیرید.

18.نفس‌تنگی

یکی دیگر از علائم بارداری پسر تنگی نفس در دوران بارداری است. مادرانی که طی حاملگی خود با این عارضه کم‌وبیش روبه رو می‌شوند به‌احتمال زیاد پسردار خواهند شد.

راه‌های دقیق و اثبات‌شده تعیین جنسیت

تاکنون ۱۸ علائم بارداری پسر را با توجه به باورهای موجود وارسی کردیم. دانستیم که برخی از این نشانه‌ها پایه و اساس علمی ندارند و تنها بر اساس تجربه‌های مشابه شناسایی شده‌اند؛ اما ۴ راه برای تشخیص جنسیت جنین در هفته‌های ابتدایی بارداری وجود دارد که با اطمینان بسیار بالایی جنسیت فرزند شما را مشخص می‌کند. برای مطالعه لیست تمامی آزمایش های موردنیاز برای دوران بارداری اینجا کلیک کنید. همانند:

1.    آزمایش خون

عمدتاً مادرانی که سن بالای 35 سال دارند برای اطمینان از سلامت جنین‌شان، باید اقدام به آزمایش تشخیص مشکلات کروموزوم کنند. شواهد و علائمی که در این آزمایش ثبت می‌شود تا حد زیادی جنسیت فرزند شما را تشخیص می‌دهد.

عموماً این آزمایش در هفته دهم بارداری انجام خواهد شد. نشانه‌های موجود در این مؤلفه یکی از علائم پسر بودن جنین شما است.

2.    آمنیوسنتز

جنین تا زمان تولد در میان مایعی به نام آمنیوتیک غوطه‌ور است. هفته ۱۵ بارداری پزشکان با وارد یک سوزن بسیار نازک به داخل رحم و برداشتن مقداری از مایع آمنیوتیک آزمایشاتی را برای تشخیص ناهنجاری‌های جنین، عفونت و جنسیت جنین انجام می‌دهند.

در این آزمایش خطر از دست دادن جنین یا اتمام بارداری وجود دارد. در نتیجه تشخیص پزشک برای انجام این آزمایش الزامی است.

3.    نمونه‌برداری از پرزهای کوریونی (CVS)

این آزمایش نیز به کمک یک سوزن نازک انجام می‌شود که در جهت بازیابی جفت انجام خواهد شد. پزشکان از این آزمایش برای تشخیص سندروم دوان یا ناهنجاری‌های ژنتیکی استفاده می‌کنند اما امکان تشخیص جنسیت نیز در آن وجود دارد.

 CVS را می‌توان در هفته دهم بارداری انجام داد. این روش نیز مانند آزمایش آمنیوسنتز یک روش خطرناک است و باید طبق صلاحدید پزشک برای برخی مادران تجویز شود.

آزمایش تشخیص جنسیت

4.    سونوگرافی

بین هفته ۱۸ تا ۲۰ اندام تناسلی فرزند شما تا حد زیادی پدیدار خواهد شد. تشخیص جنسیت در این بازه زمانی تا حد زیادی امکان‌پذیر خواهد بود. سونوگرافی یک روش غیرتهاجمی و کم‌خطر برای تعیین جنسیت خواهد بود .

کلام آخر

در این مقاله از مجله سلامتی لیمومی شما با ۱۸ افسانه که به‌عنوان علائم بارداری پسر شناسایی می‌شوند، آشنا شدید. دانستید که برخی از این علائم توجیه علمی ندارند و تنها به دلیل مشابه بودن تجربیات مادران به‌عنوان نشانه و علائم بارداری پسر شناسایی شده‌اند.

بهترین راه‌های تشخیص جنسیت جنین انجام آزمایش‌های مربوطه یا سونوگرافی است که با توجه به صلاحدید پزشک و وضعیت بارداری شما تعیین و تجویز می‌شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد. برای استفاده و اجرای آن، لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منابع

motherandbaby

medicalnewstoday

 

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

47 نظر

  1. سلام من رفتم سونوگرافی 15 هفته داکتر گفت 95 فیصد دختر است یعنی رست میگه بچه اول است

  2. سلام عزیزان من یک هفته بعد موعد پریودیم آزمایش بتا دادم
    ۲۸۵۳۵ تقریبا همین بود ممکنه دوقلو باشه ؟؟

  3. بنظرم هیچکدوم ازموارد و علائم جنسیت داخل اینترنت صحیح نیست و درخیلی از مواقع عکس موضوع اثبات شده

  4. سلام ببخشید من برای بچه سوم باردارم دوتا بچه هام پسر هستن ویارم بااون دو تا کلا فرق داره میخواستم بدونم امکان داره این دختر باشه

    1. سلام وقت بخیر. ببینید در نهایت این سونوگرافیه که جنسیت جنین شما رو تعیین می‌کنه. صرف داشتن علائم خاص در هنگام بارداری مشخص نمی‌کنه که جنین شما دختره یا پسر. بنابراین برای اینکه راجع به این موضوع اظمینان داشته باشید حتما به پزشک زنان مراجعه کنید.

  5. عالی. ممنون از اطلاعات شما. من الان دقیقا ۷ روز از لقاه میگذره و کمر درد دارم. ایا این میتونه نشونه بارداری باشه؟

    1. لزوما نه. باردار بودن و یا نبودن شما باید به وسیله آزمایش خون مشخص بشه.

    1. ببخشید بتا بالا نشان دختر من بتام رو ۱۰۰۰بود بعد ۴روز از موعدپریودی ام

    2. سلام عزیزم من بی بی چک زدم یک خط افتاد یکم بعد نگاه دیدم یه خط دیگه هم کمرنگ بود الان صبح ها حالت تهوع کم دارم به سمت پهلوی راستم میخوابم حس میکنم قیافه زشته همش احساس گرما میکنم از غذا های شور خوشم نمیاد اخلاقم یه جوری شده گاهی مهربونم گاهی هم اعصبی علاقه شدید به نوشابه مشکی دارم آیا این علایم حاملگی دختر هست

      1. سلام وقت بخیر. در نهایت این پزشکه که با توجه به آزمایش‌ها و سونوگرافی مشخص می‌کنه شما باردار هستید و اینکه جنسیت فرزندتون چیه.

      2. دقیقا همش علائم بارداری دختر هستش عزیزم چون من سر دخترم دقیقا همینطور بودم

      3. سلام ببخشید من در هفته پنجم بارداری
        رفتم آزمایش
        عدد بتا هسته
        ۱۷۹۰ بچه ام
        دختره یا پسر

        ممنونم

    1. انشالله هرچی میخوایین باشه،ولی من همه علائمم پسره،بچه ام ولی دختره فقط سونو تشخیص دقیق میده

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب