برای تقویت میل جنسی مردان چه بخوریم؟‌

برای تقویت میل جنسی مردان چی بخوریم؟

فهرست مطالب

داشتن میل جنسی سالم ارتباط مستقیمی با سلامت جسمی و عاطفی شما دارد؛ دلیلی که باعث می‌شود رژیم غذایی‌تان تأثیر بسیار زیادی روی این موضوع داشته باشد. رژیم‌هایی که از سبزیجات و پروتئین‌های بدون چربی پیروی می‌کنند، می‌توانند تأثیر زیادی روی تقویت جنسی مردان داشته باشند و شرایط هورمونی را بهبود ببخشند.

صدف، آجیل،‌ دانه‌های مختلف و حتی برخی میوه‌ها مثل سیب از این دست مواد غذایی هستند. از آن‌جایی که رژیم غذایی تأثیر زیادی روی تقویت میل جنسی مردان دارد، در این مطلب از مجله سلامتی لیمومی  قرار است به سراغ مواد غذایی‌ای برویم که مصرف مداوم آن‌ها قبل از رابطه جنسی می‌تواند تأثیر زیادی روی کیفیت آن داشته باشد.

سوالات متداول

برای تقویت جنسی مردان چی بخوریم؟
برای تقویت جنسی مردان با استفاده از مواد غذایی، باید‌به‌سراغ محصولاتی بروید که پروتئین‌های بدون چربی داشته و فاقد قند افزوده شده باشند. صدف،  گوشت‌های فاقد چربی، ماهی‌های دارای امگا ۳، میوه‌های دارای ویتامین C، هندوانه و اسفناج از این دست مواد غذایی به‌شمار می‌آیند.
چه غذاهایی برای میل جنسی مردان مضر است؟
به‌طور کلی، مواد غذایی‌ای که چربی، قند و نمک بسیار زیادی داشته باشند می‌توانند پلاک‌هایی را در جریان‌های خود به‌وجود بیاورند و بروز مشکلات جنسی مختلف مثل اختلال نعوظ را بیش‌تر کنند. الکل هم به‌میزان بسیار زیادی در کاهش کیفیت روابط جنسی مردان نقش دارد.
میل جنسی طبیعی برای مردان باید چگونه باشد؟
هیچ درستی یا غلطی‌ای درباره میل جنسی وجود ندارد و تعداد دفعات نمی‌تواند طبیعی بودن میل جنسی در مردان را تعریف کند. همه چیز به خودِ شما برمی‌گردد؛ این‌که ببینید به چه میزان رابطه جنسی در طول یک بازه زمانی نیاز دارید و یا اصلاً می‌خواهید رابطه جنسی داشته باشید یا خیر.
چه چیزی به تقویت جنسی مردان کمک می‌کند؟
جدا از رژیم غذایی که نقش مثبت بسیار زیادی در تقویت جنسی مردان ایفا می‌کند، پیش بردن مواردی مثل بهبود روابط، داشتن خواب با کیفیت، مصرف داروهای گیاهی تجویز شده، ورزش مداوم و کنترل وزن می‌تواند نقش بسیار زیادی در بهبود کیفیت روابط‌ شما ایفا کند.

بهترین غذاها برا تقویت میل جنسی مردان قبل از سکس

وقتی از غذاهای مفید برای مردان قبل از سکس صحبت می‌کنیم،  شما باید‌ به‌سراغ محصولاتی بروید که پروتئین‌های بدون چربی داشته و فاقد قند افزوده شده باشند.

در ادامه به برخی از بهترین غذاهای برای تقویت میل جنسی مردان اشاره می‌کنیم:

صدف

صدف سرشار از روی است و به همین خاطر روی تقویت میل جنسی تأثیر می‌گذارد. روی موجود در این ماده غذایی جریان خون را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا خون راحت‌تر به اندام‌های جنسی برسد. این ماده معدنی به‌ویژه در باروری مردان نقش دارد و به تنظیم بهتر سطح تستوسترون کمک می‌کند.

جدا از صدف، اگر به‌دنبال مواد غذایی دیگری هستید که منبع خوبی از روی باشند، می‌توانید به سراغ موارد زیر بروید:

گوشت

برای تقویت میل جنسی مردان چه بخوریم؟ گوشت! خوردن گوشت و غذاهایی که آمینو اسیدهای خاصی دارند، می‌توانند به بهبود زندگی جنسی شما کمک کنند. غذاهای مختلفی که پروتئین زیادی دارند، مثل گوشت گاو و مرغ، ترکیباتی مثل ال آرژنین، روی و کارنیتین دارند که به بهبود جریان خون کمک می‌کنند.

گوشت برای تقویت میل جنسی مردان

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد گوشت می‌تواند برای قلب مضر باشد.  به همین خاطر، باید مقدار پروتئین حیوانی مصرفی‌تان متعادل باشد تا کارکرد بخش‌های مختلف بدن‌تان دچار مشکل نشود.

ماهی سالمون

سالمون دارای اسیدهای چرب امگا ۳ای است که به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند. عموماً ماهی‌هایی با گوشت صورتی مثل ساردین، ماهی تن و لوزی‌ماهی می‌توانند در حفظ سلامت بدن و تقویت قوای جنسی شما نقش داشته باشند.

سایت Healthline عنوان کرده که امگا ۳ موجود در ماهی سالمون به جلوگیری از تجمع پلاک‌های مختلف در شریان‌های خونی کمک می‌کند و باعث بهبود جریان خون در بدن می‌شود.

حفظ عملکرد سیستم گوارش خون، خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را که عملکرد جنسی را مختل می‌کنند، کاهش می‌دهد. ماهی همچنین منبع خوبی از پروتئین، ویتامین B12، ویتامین D و آهن است.

آجیل و دانه‌ها

جدا از تقویت میل جنسی مردان با غذا، می‌توانید به‌سراغ میان‌وعده‌های خوشمزه‌ای مثل آجیل و دانه‌ها بروید. بادام به‌طور کلی روی بسیار زیادی دارد و حاوی ال آرژنین است که می‌تواند جریان خونی را در بدن بهبود ببخشد.

برای تقویت میل جنسی مردان چه بخوریم؟ بهتر است به‌سراغ آجیل‌ها و دانه‌های زیر بروید:

  • گردو
  • دانه کدو تنبل
  • دانه آفتاب‌گردان
  • گردوی آمریکایی
  • فندق
  • بادام زمینی

سیب

سیب سرشار از ترکیبی به‌اسم کورستین است. این آنتی‌اکسیدان که نوعی فلاونوئید به‌شمار می‌آید، مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد، مثل:

  • بهبود گردش خون
  • درمان اختلال نعوظ
  • کنترل علائم پروستاتیت

یکی از عللی که باعث اختلال نعوظ ( Erectile Dysfunction یا به‌اختصار ED) بر اثر فشار خون بالا به‌وجود می‌آید که آسیب‌هایی را به رگ‌های خونی متصل به اندام‌های تناسلی وارد می‌کند.

تقویت میل جنسی مردان با سیب

در زنان هم، فشار خون بالا می‌تواند به کاهش میل جنسی و حتی خستگی منجر شود. کاهش جریان خون به واژن می‌تواند به نحوه پاسخ بدن‌شان نسبت‌به فعالیت جنسی تأثیر بگذارد. جدا از سیب، میوه‌ها و غذای مفید برای مردان قبل از رابطه جنسی شامل موارد زیر می‌شود:

  • سیب
  • توت فرنگی
  • بلوبری
  • انگور
  • گیلاس
  • میوه‌های خانواده مرکبات

شکلات

برای تقویت میل جنسی مردان چه بخوریم؟ این خوراکی و شیرینی خوشمزه با ترشح سروتونین، هورمونی که احساس شادی و تندرستی را به ما می‌دهد، می‌تواند روی تقویت جنسی مردان نقش داشته باشد. این شیرینی جذاب مقدار زیادی فنیل اتیلامین در خودش دارد، ماده‌ای شیمیایی که با شهوت و عشق در مغز مرتبط است.

به همین خاطر هم بسیاری، هدیه دادن آن به دیگران را یک حرکت عاشقانه می‌دانیم.

اسفناج

عموماً اسفناج در بین سبزیجات، محبوبیت زیادی برای ما ایرانی‌ها ندارد، اما می‌تواند به اشکال بسیار زیادی روی تقویت میل جنسی شما نقش داشته باشد. برگ اسفناج منیزیم بسیار زیادی دارد، ماده‌ای معدنی که می‌تواند سطح تستوسترون در بدن را بیش‌تر کند.

جدا از این، اسفناج منبع بسیار خوبی از آهن است که می‌تواند میل به ارگاسم و رضایت جنسی را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد.

اسفناج برای تقویت میل جنسی مردان

هندوانه

این میوه آبدار، شیرین و خوشمزه مقدار زیادی اسید آمینه به‌نام سیترولین دارد که در بدن به آرژنین تبدیل می‌شود؛ اسید آمینه دیگری که به آرامش رگ‌های خونی کمک می‌کند و باعث پمپاژ خون در اندام‌های جنسی می‌شود. به این ترتیب، مصرف مداوم هندوانه می‌تواند به درمان اختلال نعوظ در مردان هم کمک کند.

چای و قهوه

چای و قهوه مقدار کافئین بسیار خوبی به بدن می‌رسانند که سیستم عصبی را تقویت می‌کند و باعث می‌شود تا مردان عملکرد بهتری در رابطه جنسی داشته باشند. کافئین می‌تواند احتمال اختلال نعوظ را کاهش دهد و آنتی‌اکسیدان‌هایی را به بدن وارد کند که سلامت را بهبود می‌بخشد.

غذاهای مضر برای رابطه جنسی مردان

طبق قاعده‌ای که برای هر موضوعی صادق است، هر خوبی‌ای بدی‌ای هم به‌دنبال دارد. در رابطه با رژیم غذایی، مواد مختلفی وجود دارند که می‌توانند قوای جنسی و کیفیت رابطه را کاهش دهند و به همین دلیل هم نباید به سراغ‌شان بروید، مثل:

قند

غذاهای ناسالم که قند بسیار زیادی دارند، می‌توانند شاخص توده بدنی و وزن شما را بیش‌تر کنند که به‌نوبه خود، روی بروز بیماری‌های مختلف جنسی مثل اختلال نعوظ تأثیر می‌گذارد.

وعده‌های غذایی پرچرب

برای شمایی که سطح کلسترول بالا، فشار خون بالا و چاقی دارید یا به‌شکل مداوم سیگار مصرف می‌کنید، خطر ابتلا به تصلب شرایین وجود دارد که در آن، پلاک‌ها در پوشش داخلی شریان‌ها جمع می‌شوند.

در نتیجه، اکسیژن رسانی و جریان خون به اندام‌های مختلف بدن، مثل اندام‌های جنسی، کاهش پیدا می‌کند. این موضوعی مشکلات بسیار زیادی در سیکل جنسی مردان و حتی زنان به‌وجود می‌آورد.

الکل

سایت Medical News Today عنوان کرده که 72 درصد از مردانی که مصرف مداوم الکل دارند، با مشکلات جنسی متفاوتی مثل انزال زودرس، میل جنسی کم و اختلال نعوظ مواجه‌اند. مصرف بیش از حد الکل می‌تواند جریان خون به آلت تناسلی را کم‌تر کند و توانایی نعوظ را از مردان بگیرد.

تقویت میل جنسی مردان با غذا از نظر طب سنتی

طب سنتی از گذشته‌های دور راهکارهای غذایی بسیار زیادی برای تقویت جنسی مردان در نظر گرفته و تا به امروز هم آن‌ها را پیشنهاد می‌کند. در ادامه به برخی از مواد غذایی و راهکارهای طب سنتی در این موضوع اشاره می‌کنیم که می‌تواند تأثیر زیادی روی چرخه و کیفیت رابطه جنسی شما داشته باشد:‌

  • مصرف متعادل مواد غذایی گرم‌مزاج مثل کرفس، موز، بادام، تخم‌مرغ، سیر، جگر، انجیر و شکلات
  • مصرف سبزیجات و میوه‌هایی که دارای ویتامین C هستند مثل انبه، هلو، گردو، توت‌فرنگی
  • مصرف غذاهای دریایی حاوی امگا ۳
  • استفاده روزانه از عسل، خرما و شیره
  • مصرف پیاز خام با غذا برای تقویت قوه باه
  • مصرف یک قاشق چای‌خوری روغن سیاه‌دانه و چهار قاشق چای‌خوری روغن زیتون
  • مصرف خاکشیر

تقوین میل جنسی مردان در طب سنتی

عوامل کاهش میل جنسی در مردان چیست؟

  • وزن بیش از حد
  • رژیم غذایی ضعیف
  •  ورزش نکردن
  • عادات بد خواب
  • کم‌آبی بدن
  • مصرف بیش از حد کافئین و الکل
  • روابط ناسالم

سخن پایانی

درحالی که بعضی غذاها می‌توانند جریان خون را بهبود ببخشد و سطح هورمون‌های بدن را افزایش دهند، رژیم غذایی لزوماً نمی‌تواند برای بهبود زندگی جنسی مردان کافی باشد. پیشنهاد می‌کنیم در صورت بروز هرگونه مشکل در قوای جنسی و کیفیت رابطه‌تان، به پزشک و متخصصی مراجعه کنید و با توجه به شرایط رابطه‌ای که با شریک زندگی‌تان دارید، راه‌حلی برای این مشکل بیابید. همچنین می‌توانید از رژیم‌های مخصوص لیمومی هم برای بهبود این مشکل استفاده کنید. 

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد. برای استفاده و اجرای آن، لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منابع:

Grindr

Healthline

Medical News Today

WebMD

Men’s Journal

Piedmont

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب