لاغری در یک ماه؛ از رویا تا حقیقت!

کم کردن سریع وزن

فهرست مطالب

این روزها همه‌چیز در تسخیر سرعت است. فرقی نمی‌کند در چه زمینه‌ای، کجا و چطور؛ همه آدم‌ها به دنبال نتایج ساندویچی هستند. می‌خواهید لاغر شوید؟ کافیست نیم نگاهی به تبلیغات رژیم‌های غذایی بیندازید تا با انواع روش‌های زودبازده لاغری در یک ماه روبه‌رو شوید.

رژیم‌های معمولی که وعده کاهش وزن زیاد در مدت زمان کوتاهی را می‌دهند، در بهترین حالت شما را گرسنه نگه می‌دارند و در بدترین حالت، عادت‌های ناسالم غذایی و افزایش مجدد وزن پس از کاهش ناگهانی وزن را به دنبال دارند.

هرچند نمی‌توان درباره درست یا غلط بودن همه نظریات و روش‌های لاغری، به صورت یکجا اظهارنظر کرد؛ اما نباید از این نکته غافل شوید که نباید هر توصیه‌ای را بدون تحقیق و مشورت با متخصص انجام دهید. اگر به دنبال راهی برای کاهش وزن سریع در یک ماه و کمتر هستید این مطلب برای شماست.

در این مقاله از «مجله سلامتی لیمومی» به سراغ بررسی اثرات رژیم‌های کوتاه مدت رفته‌ایم تا با موشکافی خورد و خوراک در طول این مدت، بفهمیم چطور می‌شود با تغییر عادات غذایی لاغر شد. کاهش چه میزان وزن در ماه عادی است و چطور می‌شود به تثبیت وزن رسید.

نقش کمک مربی در لاغری در یک ماه

برای لاغری در کوتاه مدت، قدم اول انتخاب یک رویه ثابت برای قرارگرفتن در مسیر رژیم غذایی است. برای کاهش وزن و حفظ آن، به برنامه‌ای نیاز دارید که بتوانید به آن پایبند باشید؛ پس خواهشا خودتان را گول نزنید و به سراغ رژیم‌های سخت و طاقت‌فرسا نروید.

اگر به تازگی کاهش وزن خود را آغاز کرده‌اید یا در گذشته رژیم گرفته‌اید اما در پایبندی به آن مشکل داشته‌اید، بهتر است به‌دنبال یک کمک مربی باشید. بیاید کمی فوتبالی به ماجرا نگاه کنیم. شما مربی کاهش وزنتان هستید و لازم است یک نفر در کنارتان باشد تا در طول مسیر به انگیزه دادن و توصیه‌های درست، شما را در مسیر حرفه‌ای نگه دارد.

مواد مغذی برای لاغری

این کمک مربی می‌تواند پزشک متخصص، کارشناس تغذیه، پشتیبان رژیم یا مربی باشگاهتان باشد. برای قدم اول باید به سراغ پزشک متخصص بروید تا برحسب عادات غذایی، سبک زندگی و وضعیت متابولیسم شما برایتان یک برنامه رژیم لاغری کوتاه‌مدت و بلندمدت طراحی کند.

این کمک مربی می‌تواند عادات و روش‌های سالم را به شما آموزش دهد تا مطمئن شوید اندازه وعده‌های غذایی را مدیریت می‌کنید و از مصرف بیش از حد قند، نمک و چربی‌های اشباع‌شده که در بروز مشکلات سلامتی شما ازجمله بیماری‌های قلبی و دیابت تاثیرگذار است، اجتناب می‌کنید.

چقدر وزن کم کنید، اصولی است؟

بر اساس منبع معتبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) کسانی که به آرامی و پیوسته وزن خود را کاهش می‌دهند، شانس بیشتری برای حفظ وزنشان دارند. با ورزش و تغییر در سبک تغذیه، فرد می‌تواند انتظار کاهش وزن داشته باشد. با این حال، اینکه دقیقا چقدر می‌تواند وزن کم کند به عوامل زیادی بستگی دارد.

یک نفر ممکن است بتواند تقریبا یک تا چهار کیلوگرم در ماه کم کند. البته این عدد برای همه ثابت نیست، چه بسا لاغری در یک ماه می‌تواند بسیار بسیار بیشتر از این عدد هم باشد؛ اما آیا کاهش وزن ناگهانی و بیش از اندازه اصولی است؟

بیشتر بخوانید: کاهش وزن سریع؛ دروغ یا واقعیت؟!

این دقیقا سوالی است که ما به دنبال جوابش هستیم. حتما شما هم شنیده‌اید که برخی از رژیم‌های غذایی کاهش وزن ۸ تا ۱۰ کیلوگرم در ماه را به دنبال دارند. اما طبق گفته پزشکان این نوع کاهش وزن، در آینده حفظ ثبات وزنی را سخت‌تر می‌کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اعلام کرده است که کاهش وزن بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ گرم در هفته اصولی و درست است. این عدد برای افرادی که با هدف لاغری در یک ماه رژیم می‌گیرند، مانند یک متر عمل می‌کند که با اندازه‌گیری هفتگی و ماهانه آن می‌توانید تشخیص دهید مسیری که در آن حرکت می‌کنید درست یا غلط است.

ورزش برای لاغری

چند توصیه برای شما که می‌خواهید زود لاغر شوید!

وقتی می‌خواهید تغییر بزرگی در سبک زندگی و عاد‌ت‌های غذایی‌تان به وجود بیاورید، بهتر است از رژیم‌های غذایی مد روز اجتناب کنید. طراحان رژیم‌های غذایی مد روز اغلب وعده کاهش وزن سریع و قابل توجه یا مزایای دیگری را می‌دهند. با این حال، اغلب حفظ این رژیم‌ها بسیار سخت است و حتی می‌تواند ناسالم باشد.

اگر می‌خواهید در زمان کوتاه وزن زیادی کم کنید بهتر است مراقب این موارد باشید:

لاغری سریع در یک ماه

  • کاهش وزن سریع مساوی است با افزایش وزن مجدد!

هنگامی که فردی به سرعت وزن کم می‌کند بدن او مقدار زیادی آب، استخوان و عضله را نیز از دست می‌دهد. این مورد ممکن است باعث شود که با کاهش وزن سریع، احتمال بازیابی مجدد وزن شما هم بیشتر شود.

  • خوراکی‌های خاص ممنوع!

جالب است بدانید که در طول دوران رژیم لاغری در یک ماه بهتر است به سراغ ترکیبات غذایی خاص، منوهای سفت و سخت یا محدودیت‌های شدید غذایی نروید. این موارد همانقدر که می‌تواند در کوتاه‌مدت اثر زیادی در کاهش وزن داشته باشد، اما حفظ این شیوه غذا خوردن برای فرد دشوار خواهد بود. با این رویه حتی اگر فرد مکمل یا مولتی‌ویتامین مصرف کند، برخی از مواد مغذی حیاتی را به اندازه کافی مصرف نخواهد کرد.

رژیم غذایی لاغری

  • رژیم لاغری بدون ورزش، لاغری بدون زیبایی!

مطمئنا گرفتن رژیم غذایی به‌تنهایی می‌تواند در کاهش وزن شما موثر باشد، اما این کار مثل این است که برای یک مهمانی مجلل آماده شوید و معمولی‌ترین لباستان را بپوشید. ورزش و فعالیت بدنی برای حفظ سلامت فرد و تناسب اندام کسی که رژیم می‌گیرد بسیار مهم است. اگر می‌خواهید با گرفتن رژیم به‌خصوص رژیم‌های کوتاه‌مدت، پوست و عضلات بدنتان شل نشود، حتما در کنار رژیم، ورزش کنید. ناگفته نماند که اینطوری زودتر هم نتیجه می‌گیرید.

چه بخوریم تا زودتر لاغر شویم؟

گرفتن یک رژیم که سرشار از غذاهای سالم باشد، بخش مهمی از کاهش وزن و حفظ وزن در محدوده مناسب شاخص توده بدنی شماست. برای اینکه نتیجه بهتری از گرفتن رژیم و لاغری در یک ماه بگیرید، بهتر است این عادات غذایی را در نظر بگیرید:

  • مصرف پروتئین اعم از مرغ، گوشت بدون چربی، لوبیا، ماهی، آجیل و تخم مرغ
  • خوردن مقدار زیادی سبزیجات، میوه‌ها، محصولات لبنی کم چرب و غلات کامل
  • اجتناب از چربی‌های ترانس، کلسترول و چربی‌های اشباع شده
  • محدود کردن غذاهای حاوی شکر یا مقادیر زیاد قند
  • کاهش مصرف نمک

کاهش وزن سریع

خطری به‌ نام کاهش وزن ناگهانی و زیاد

همانطور که گفته شد بهتر است تا حد امکان از رژیم‌هایی که شدید هستند، دوری کنید. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، اما هنوز در مسیر لاغری قرار نگرفته‌اید و به‌صورت ناگهانی وزنتان به مقدار خیلی زیادی کم شده است، بهتر است به دکتر مراجعه کنید.

کاهش وزن ناگهانی در کوتاه‌مدت می‌تواند به خاطر بیماری‌های زیر باشد:

  • پرکاری تیروئید
  • سرطان
  • بیماری‌های گوارشی، مانند بیماری سلیاک
  • دیابت نوع 1
  • افسردگی یا سایر تغییرات خلقی در سلامت روان

جمع بندی

nhsinform می‌گوید لاغری در یک ماه، رویایی است که می‌تواند در بلندمدت به حقیقتی زیبا تبدیل شود. تقریبا همه ما انواع روش‌های لاغری و رژیم را شنیده‌ایم. شاید برخی را امتحان کرده باشیم و برخی دیگر را نه. مهم این است که بدانید آیا می‌شود در یک ماه لاغر شد و چقدر کاهش وزن در طول ماه اصولی است.

طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) کاهش وزن بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ گرم در هفته عدد مناسبی برای رسیدن به تناسب اندام است که می‌تواند به ۱ تا ۴ کیلوگرم کاهش وزن ماهانه منجر شود. هرچند این اعداد برای همه ثابت نیست و عوامل مختلفی در آن تاثیرگذار است.

لاغری در یک ماه

بهتر است با مشورت پزشک متخصص و مربی باشگاه رژیم‌های سریع بگیرید تا در طول دوران رژیم، خسته نشوید و عادات جدید غذایی‌تان را کنار نگذارید. به علاوه حضور این افراد کمک می‌کند روی برنامه بمانید و با لاغری، عضله از دست ندهید.

مصرف پروتئین، سبزیجات، میوه، تخم مرغ و غلات کامل می‌تواند شما را در مسیر لاغری جلو بیندازد و مصرف نمک، چربی از هر نوع، هرگونه قند و شکر هم مانع بزرگی بر سر راه لاغری در یک ماه است. عادات غذایی و سبک زندگی‌تان را تغییر دهید تا به وزنی ایده‌آل و اندامی زیبا برسید.

نکته 1: این مقاله برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و لیمومی در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

نکته 2: اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام موادغذایی لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب