سیستم لاغری pss چیست؟

سیستم pss لاغری

فهرست مطالب

آیا می‌دانید سیستم لاغری pss چیست؟ این روزها اکثر افراد به دنبال راهی هستند تا به وزن ایده آل خود برسند. درواقع اکثر ما حاضریم برای تناسب اندام همه روش‌ها، از رژیم‌های دردناک و غیرقابل اجرا گرفته تا ورزش‌های شدید و خسته‌کننده را امتحان کنیم. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این روش‌ها واقعاً کارساز هستند؟

امروزه با پیشرفت فناوری و علم، روش‌های جدیدی برای کمک به لاغری و تناسب اندام کشف شدند. یکی از این روش‌ها «سیستم لاغری PSS» است. در این مقاله از مجله سلامتی لیمومی با روش PSS و نحوه عملکرد آن آشنا خواهید شد. اگر برای کمک به خود در راه رسیدن به تناسب اندام آماده‌اید با ما همراه باشید.

سیستم لاغری pss چیست

سیستم لاغری pss چیست؟

روش‌های زیادی برای لاغری در دنیا وجود دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به استفاده از انواع رژیم‌های غذایی برای لاغری اشاره کرد. روش PSS که یکی از این همین رژیم‌ها محسوب می‌شود، به‌طور مستقیم وزن شما را کاهش نمی‌دهد! درواقع شرایطی ایجاد می‌کند که برای کاهش وزن و لاغری موثر است.

روش PSS بر خوردن غذاهای کامل و فرآوری نشده و پرهیز از غذاهای فرآوری شده، نوشیدنی‌های شیرین و چربی‌های ناسالم تمرکز دارد. این رژیم به‌طور طبیعی نسبت به رژیم‌هایی که شامل غذاهای فرآوری شده هستند، کالری کم‌تر و مواد مغذی بیشتری دارد.

این روش بر اهمیت غذا خوردن آگاهانه و گوش دادن به علائم گرسنگی و سیری بدن تأکید دارد. به همین علت کمک می‌کند از پرخوری که یکی از دلایل رایج افزایش وزن است، جلوگیری کنید.

اگرچه این متد لاغری تکنیکی سالم برای غذا خوردن است، اما باید حواستان باشد که حرکتی جادویی برای کاهش وزن نیست. شما باید برای دستیابی به اهداف تناسب اندام خود صبور بوده و به برنامه غذایی و ورزشتان متعهد باشید.

آگاهانه غذا خوردن

معرفی مواد غذایی ممنوع و ضروری در رژیم لاغری pss

بدون شک در هر روش کاهش وزن، یکسری از مواد غذایی ضروری هستند و مصرف بخشی دیگر ممنوع می‌شوند که در ادامه هردو این گروه‌ها را برای برنامه غذایی PSS معرفی می‌کنیم. در این رژیم باید از مصرف مواد غذایی زیر خودداری کنید:

  • غذاهای فرآوری شده که حاوی کالری، چربی، قند و سدیم بالایی هستند.
  • غذاهای سرخ شده که حاوی چربی اشباع و چربی ترانس بالایی هستند و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهند.
  • غذاهای شیرین که قند بالایی دارند و باعث افزایش وزن و چاقی می‌شوند.
  • غذاهای پرچرب که احتمال ابتلا به بیماری قلبی را بیشتر می‌کنند.

در عوض باید مصرف مواد غذایی زیر را در رژیم لاغری PSS در اولویت قرار دهید:

  • میوه‌ها و سبزیجات: میوه‌ها و سبزیجات منبع خوبی از مواد مغذی هستند و کالری کمی دارند.
  • پروتئین بدون چربی: پروتئین بدون چربی مانند مرغ، ماهی و حبوبات برای بدن ضروری است.
  • غلات کامل: غلات کامل منبع خوبی از فیبر و مواد مغذی هستند.
  • چربی‌های سالم: چربی‌هایی مانند روغن زیتون، آجیل و دانه‌ها که بدن به آن‌ها احتیاج دارد.

لاغری سریع با pss

 ۱۱ پیشنهاد جذاب برای شما داریم که می‌توانید با خیال راحت در این رژیم مصرف کنید و لذت ببرید:

  1. تخم مرغ
  2. گوشت
  3. گریپ‌فروت برای لاغری
  4. موز
  5. سیب
  6. نان گندم
  7. کره بادام زمینی
  8. قهوه یا چای کافئین دار
  9. کلم بروکلی
  10. هویج
  11. بستنی وانیلی
بیشتر بخوانید: لیست غذاهای رژیمی و خوشمزه

مزایا و معایب رژیم لاغری PSS چیست؟

health می‌گوید که رژیم لاغری PSS یک نوع رژیم غذایی سریع و اصلاح شده است که کالری کمی دارد و عمدتاً از پروتئین و حداقل کربوهیدرات و چربی تشکیل شده است. مزایای آن نسبت به سایر برنامه‌های لاغری را در این بخش از مطلب برای شما آورده‌ایم.

  • سیستم لاغری PSS ازطریق کاهش کالری زیاد و وارد کردن بدن به حالت کتوزیس (حالتی که در آن بدن به جای گلوکز از چربی برای سوخت استفاده می‌کند) به کاهش وزن سریع کمک می‌کند.
  • این تکنیک پروتئین کافی را برای جلوگیری از تجزیه عضلات و پشتیبانی از عملکردهای ضروری بدن تأمین می‌کند.
  • روش PSS با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش حساسیت شما به انسولین، سطح قند خون را بهبود می‌بخشد.
  • این سیستم لاغری با کاهش مصرف سدیم و چربی‌های اشباع شده و افزایش دریافت پتاسیم و منیزیم، سطح فشار خون و کلسترول را کاهش می‌دهد.

روش لاغری جدید

معایب رژیم لاغری PSS 

  • این رژیم بسیار محدود کننده و سخت است؛ زیرا انتخاب‌های غذایی شما را به منابع پروتئین بدون چربی و سبزیجات غیر نشاسته‌ای محدود می‌کند.
  • در حین این رژیم ممکن است حس گرسنگی، هوس غذای ناسالم، کسالت، خستگی و نوسانات خلقی را تجربه کنید.
  • PSS عوارض جانبی مانند سردرد، حالت تهوع، یبوست، بوی بد دهان، ریزش مو، سنگ کیسه صفرا و عدم تعادل الکترولیت را به دنبال دارد.
  • ممکن است برای جلوگیری از کمبودهای تغذیه‌ای در حین این رژیم نیاز به مصرف مکمل داشته باشید.
  • شاید این روش برای برخی افراد به‌ویژه کسانی که دارای شرایط پزشکی مانند دیابت، بیماری کلیوی، بیماری کبد، بیماری قلبی یا اختلالات خوردن هستند ناامن باشد.

حالا که فهمیدید مزایا و معایب سیستم لاغری pss چیست، بهتر است بدون نظارت و راهنمایی پزشک آن را به سراغ آن نروید و ابتدا از بی خطر بودن این سیستم برای بدنتان اطمینان حاصل کنید.

پیروی از رژیم لاغری PSS به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

رژیم لاغری PSS برای زنان باردار یا شیرده، افراد مبتلا به بیماری کلیوی یا افراد با سایر بیماری‌های جدی توصیه نمی‌شود. شما باید قبل از شروع هر رژیم غذایی جدیدی با یک متخصص صحبت کنید به‌خصوص اگر سابقه هرگونه بیماری زمینه‌ای دارید.

چگونه از رژیم لاغری PSS پیروی کنیم؟

برای پیروی از این رژیم باید روی خوردن غذاهای سالم و مقوی تمرکز کرده و از مصرف غذاهای فرآوری شده، نوشیدنی‌های شیرین و چربی‌های ناسالم خودداری کنید. حتماً خوردن وعده‌های غذایی و میان وعده‌های سالم را به همراه ورزش در روتین زندگی خود قرار دهید. در ادامه چند نکته تکمیلی برای اجرای رژیم لاغری PSS آورده‌ایم:

  • وعده‌های غذایی و میان وعده‌های خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که هنگام گرسنگی گزینه‌های سالمی را در دسترس دارید.
  • بیشتر اوقات غذاهایتان را در خانه بپزید. با این کار کنترل بیشتری روی سلامت مواد اولیه غذاها خواهید داشت.
  • برچسب مواد غذایی را به‌دقت بخوانید. از غذاهایی که دارای چربی‌های اشباع و ترانس، قند و سدیم بالایی هستند خودداری کنید.
  • آگاهانه غذا بخورید. به نشانه‌های گرسنگی و سیری خود توجه کنید و وقتی سیر شدید دست از غذا خوردن بکشید.
  • ورزش منظم داشته باشید. در اکثر روزهای هفته حداقل ۳۰ دقیقه ورزش (با شدت متوسط) کنید.

رژیم لاغری

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم که منظور از سیستم لاغری PSS چیست. این سیستم یک روش مؤثر برای کمک به افراد در رسیدن به وزن مطلوب است. درواقع با استفاده از یک برنامه مناسب و استاندارد به افراد کمک می‌کند تا به‌راحتی و با پشتکار به اهداف تناسب اندام خود برسند.

بدون شک شما با اعتماد به نفس بالا و درک عمیق از فواید رژیم و تغذیه سالم می‌توانید به راهتان ادامه دهید و به سلامت بدنتان کمک کنید.

نکته 1: این مطلب برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

نکته 2اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام توصیه‌های لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

منابع:

health

 

 

 

 

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب