با خواص آووکادو برای لاغری آشنا شوید

درباره آووکادو

فهرست مطالب

قرار دادن غذاهای مغذی در رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا سبک زندگی سالمی داشته باشد و بیماری‌هایتان را تسکین دهید. تابه‌حال چیزی درباره خواص آووکادو برای لاغری شنیدید؟ پزشکان توصیه می‌کنند آووکادو را در رژیم غذایی خود مصرف کنید زیرا این میوه، بسیار مغذی است.

این میوه سبز رنگ با پوست چرمی تیره خود شبیه گلابی است. آووکادو دارای طعم خاص و نرمی است. به دلیل بافت کرمی شکلش می‌توان از آن در غذاهای مختلف استفاده کرد.

آووکادو خوشمزه برای شمایی که می‌خواهید وزن کم کنید، فوق‌العاده است. به همین دلیل در این مقاله از مجله سلامتی لیمومی قرار است درمورد تاثیر آووکادو در لاغری صحبت کنیم.

اطلاعات تغذیه‌ای خود را در مورد آووکادو بیشتر کنید!

با آگاهی از خواص آووکادو برای لاغری قانع می‌شوید که این میوه را باید به رژیمتان اضافه کنید. هیچ غذایی نباید مسئولیت تأمین تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را بر عهده بگیرد.

به عبارت دیگر، هیچ غذایی قادر به انجام این کار نیست؛ حتی آووکادو! اما باید تلاش کنید که غذاهای مقوی و لاغر کننده را پیدا کنید تا یک رژیم سالم برای خودتان بسازید.

کالری موجود در آووکادو

هر چقدر آووکادو بزرگ‌تر باشد، کالری آن بیشتری است. اکثر آووکادوها به‌طور متوسط چیزی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری دارند. این میزان ممکن است زیاد به نظر برسد اما خوردن یک آووکادو کامل برای یک فرد سخت است.

بنابراین محاسبه کالری آن با توجه به اندازه یا وعده مصرفی شما منطقی‌تر خواهد بود. نصف آووکادو (تقریباً ۱۰۰ گرم) حدوداً حاوی ۱۶۰ کالری است.

خواص آووکادو برای لاغری

پروتئین‌ها

یک آووکادو تقریباً ۴ گرم پروتئین دارد. پس ۱۰۰ گرم آووکادو حاوی ۲ گرم پروتئین است.

 چربی‌ها

بیشتر مردم خواص آووکادو برای لاغری را نمی‌دانند و این میوه را به‌عنوان یک میوه چرب می‌شناسند. این میوه دارای 3 نوع چربی زیر است:

  • چربی‌های تک غیراشباع
  • چربی‌های اشباع نشده چندگانه
  • چربی‌های اشباع

یک آووکادو کامل می‌تواند تا  ۳۰گرم چربی داشته باشد. به عبارت دیگر، حاوی ۴ گرم چربی اشباع، ۲۰ گرم چربی‌های تک غیراشباع و ۴ گرم چربی‌های غیراشباع چندگانه دارد.۱۰۰ گرم آووکادو حاوی ۱۴.۷ گرم چربی است.

خواص آووکادو

کربوهیدرات‌ها

آووکادو کربوهیدرات زیادی ندارد. به همین علت غذای خوبی برای یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات است. از آنجایی که این میوه فیبر بالایی دارد، پس مقدار کمی کربوهیدرات‌ آن هم به همین دلیل است.

یک آووکادوی کامل تقریباً ۱۷ گرم کربوهیدرات و ۱۳.۵ گرم فیبر دارد. همچنین می‌توان گفت تقریبا بدون قند است و کم‌تر از یک گرم قند دارد.

آیا آووکادو چاق کننده است؟

آووکادو یک میوه پرکالری و پرچربی است که در صورت مصرف بیش از حد ممکن است باعث افزایش وزن شود. اما این چربی‌ها از نوع سالم و غیرافزوده هستند؛ در نتیجه به کاهش چربی خون، بهبود سلامت قلب و عروق و تعادل هورمون‌ها کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: برای لاغری چی بخوریم؟

آووکادو به تنهایی چاق کننده نیست و در صورت مصرف مناسب و متعادل بخشی از یک رژیم غذایی سالم خواهد بود. برای مصرف بهینه حداکثر ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم از این میوه در روز بخورید. این میزان را می‌توانید با سبزیجات، سالاد، نان کامل گندم یا دانه‌های سالم ترکیب کنید.

 

10 دلیلی که به شما اثبات می‌کند آووکادو بهترین میوه برای لاغری است!

در اینجا قصد داریم دلایلی را که به شما نشان می‌دهند این میوه خوشمزه برای لاغری مفید است را بررسی کنیم.

1.    خواص آووکادو برای لاغری شکم

احتمالا برای شما هم اینطور باشد که هر روز احساس کنید چربی شکمتان بیشتر و بیشتر می‌شود! بیشتر مردم برای کاهش وزن و به‌ویژه کاهش چربی شکم به دنبال رژیم‌های غذایی و برنامه‌های ورزشی می‌گردند. دوست دارید به شما بگوییم که راه حل این مشکل چیست؟

مطالعاتی در مورد چربی شکم و نوع مصرف چربی انجام شد. محققان به این نتیجه رسیدند که گاهی اوقات فقط تنظیم رژیم غذایی می‌تواند در مدیریت وزن تأثیرگذار باشد. از آنجایی که آووکادو سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است در نتیجه بر چربی شکم موثر است.

بیشتر بخوانید: چربی مفید در چه غذاهایی وجود دارد؟

2.    آووکادو سرکوب کننده اشتها است

غذاهایی که چربی و فیبر زیادی دارند، سیرکننده هستند. این غذاها باعث می‌شوند شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. این اتفاق به معنی مصرف کالری کم‌تر و کاهش وزن است. مطالعه‌ای توسط محققان انجام شد. آن‌ها می‌خواستند، ببینند آیا افزودن نصف آووکادو به یک وعده غذایی می‌تواند افراد را برای مدت طولانی‌تری سیری نگه دارد یا خیر.

 نتایج نشان داد افرادی که نصف آووکادو را به وعده غذایی ظهر خود اضافه کردند، ۲۳ درصد بیشتر از غذا راضی بودند. میل مجدد به خوردن غذا در آن‌ها تا ۵ ساعت آینده حدودا ۲۸ کاهش پیدا کرده بود. این تحقیق healthifyme خواص آووکادو برای لاغری را اثبات کرد و نشان داد این میوه افراد را برای مدت طولانی‌تری سیری می‌کند.

سرکوب اشتها با اووکادو

3.    آووکادو کیفیت کلی رژیم غذایی را بهبود می‌بخشد

نظرسنجی در مجله Nutrition منتشر شد که نشان داد خوردن نصف آووکادو متوسط به‌صورت روزانه ،کیفیت کلی رژیم غذایی را بهبود می‌بخشد. همچنین خطر ابتلا به سندرم متابولیک را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. آووکادو دروازه‌ای برای داشتن یک سبک زندگی سالم‌تر است.

4.    آووکادو به جذب بیشتر مواد مغذی کمک می‌کند

سبزیجات کم کالری، سرشار از ویتامین و مواد مغذی مهم هستند که می‌توانند سایز دور کمر شما را کمتر کنند. آن‌ها بهترین دوست افراد رژیمی هستند اما محققان می‌گویند که بدون افزودن کمی چربی شاید سود زیادی نداشته باشند. آووکادو حاوی ویتامین‌های زیادی است.

برای دریافت مقادیر کافی از این ویتامین‌ها و مواد معدنی باید بیش از یک وعده از این میوه مصرف کنید. برای اینکه خواص آووکادو برای لاغری را بهتر درک کنید، در ادامه با انواع مواد مغذی موجود در آن آشنا می‌شویم:

  • ویتامین B: تقریباً انواع ویتامین B اعم از B1، B2، B3، B5 و B6 در آووکادو یافت می‌شود. همه این ویتامین‌ها برای عملکردهای مختلف بدن مفید و ضروری هستند.
  • ویتامین C: آووکادو منبع خوبی از ویتامین C است. ۱۰۰ گرم آووکادو حدود ۱۶ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تأمین می‌کند.
  • ویتامین K: این ویتامین مسئول انعقاد خون و تشکیل استخوان‌های سالم است. ۱۰۰گرم آووکادو حدود ۲۶ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین K را تأمین می‌کند.

فواید آووکادو

  • فولات: بدن برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون و رشد و عملکرد سالم سلول‌ها به فولات نیاز دارد. ۱۰۰ گرم آووکادو حدود ۲۰ درصد از مصرف توصیه شده روزانه به فولات را تأمین می‌کند.
  • منیزیم: منیزیم وظیفه تنظیم عملکرد عصبی و عملکرد ماهیچه‌ها را بر عهده دارد. حتی برای تنظیم سطح قند خون و فشار خون بسیار مفید است. یک وعده ۱۰۰ گرمی آووکادو، به‌طور حدودی 7 درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم را تأمین می‌کند.
  • ویتامین E: یک وعده ۱۰۰ گرمی آووکادو می‌تواند تا ۱۰ درصد از نیاز روزانه شما به این ویتامین را تأمین کند.
  • پتاسیم: ورزشکاران به‌خوبی می‌دانند که پتاسیم به جایگزینی الکترولیت‌هایی که در حین ورزش از دست می‌دهند و تجزیه کربوهیدرات‌ها و ساخت عضلات کمک می‌کند. ۱۰۰ گرم آووکادو به‌طور حدودی ۱۳ درصد از مقدار روزانه توصیه شده به دریافت پتاسیم را تأمین می‌کند.

5.    آووکادو رادیکال‌های آزاد مضر DNA را خنثی می‌کند

درون بدن شما جنگی در جریان است! رادیکال‌های آزاد به میتوکندری (محل اکسیداسیون سلولی) حمله می‌کنند و متابولیسم شما را به چالش می‌کشند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های مخرب اکسیژن هستند، سلول‌ها و DNA را از بین می‌برند و باعث انواع مشکلات سلامتی می‌شوند.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات تازه به خنثی کردن برخی رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. اما نمی‌توانند به میتوکندری برسند و این یک مشکل بزرگ است. هنگامی که میتوکندری به‌درستی کار نکند، کارایی متابولیسم کم‌تر می‌شود. بهترین راه برای حل این مشکل «خوردن آووکادو» است. این میوه باید جزء اصلی رژیم شما باشد.

آزاد کردن دی ان ای با اووکادو

6.    آووکادو سطح کلسترول «بد» را کاهش می‌دهد

آووکادو حاوی چربی‌های غیر اشباع تک و چندگانه است که به کاهش سطح کلسترول «بد» و افزایش سطح کلسترول «خوب» یا HDL در خون کمک می‌کند. این چربی‌ها باعث جلوگیری از اتصال کلسترول به دیواره شریان‌ها و تشکیل پلاک‌های چرب می‌شود.

آووکادو ضد التهاب است و هورمون‌های مسئول تنظیم چربی خون را به تعادل می‌رساند. این هورمون‌ها عبارت‌اند از کورتیزول، آلدسترون، رنین و آنژیوتانسین. تعادل این هورمون‌ها باعث می‌شود کلسترول «بد» کم‌تر تولید و بیشتر دفع شود. آووکادو حاوی ویتامین E، لوتئین، زئاکسانتین و بتا-سیتوستروئید است که همگی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند هستند.

این آنتی‌اکسیدان‌ها با جذب رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول «بد» به حفاظت از سلامت شریان‌ها و پروفایل لیپید خون کمک می‌کنند. آگاهی از خواص آووکادو برای لاغری شما را نسبت به خوردن این میوه مشتاق‌تر می‌کند.

آووکادو برای لاغری

7.    مصرف آووکادو خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تثبیت قند خون هم می‌تواند خوشمزه باشد. آووکادو نزدیک به ۲۰ ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی ضروری برای مدیریت صحیح وزن دارد. این میوه حاوی فیبر، چربی‌ و پروتئین است که باعث می‌شود قند مواد غذایی به آهستگی به جریان خون وارد شود. با این اتفاق، بدن نیاز کم‌تری به تولید انسولین دارد و احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 کاهش می‌یابد.

آووکادو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که به حفاظت از سلول‌های پانکراس در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد، التهابات و تخریب کمک می‌کنند. پانکراس یک عضو حیاتی است که هورمون انسولین را تولید می‌کند و نقش مهمی در تنظیم قند خون دارد. ویتامین K موجود در این میوه باعث تنظیم متابولیسم قند و حساسیت به انسولین می‌شود.

این ویتامین معمولاً به دو شکل موجود است. ویتامین K1 که به نام «فیلوکینون» شناخته می‌شود و ویتامین K2 که به «مناکینون» معروف است. تحقیقات نشان دادند مصرف این دو نوع ویتامین K با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است.

8.    آووکادو متابولیسم و استقامت را افزایش می‌دهد

مصرف آووکادو با افزایش سوخت و ساز بدن و مصرف چربی به‌عنوان منبع انرژی، به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. این میوه حاوی پروتئین، پتاسیم، منگنز، فولات و ویتامین C است که باعث تقویت عضلات، تعادل الکترولیتی، تولید هموگلوبین و کلاژن می‌شود.

این مولکول‌ها به بازسازی عضلات پس از فعالیت جسمانی، جلوگیری از کرامپ‌های عضلانی، حفظ قدرت و استقامت عضلات و پیشگیری از آسیب‌های بافت نرم کمک می‌کنند. این میوه به دلیل داشتن چربی‌های ضروری، باعث تعادل هورمون‌های مسئول تولید انرژی در بدن مانند تستسترون، آدرنالین و نورادرنالین می‌شود.

آووکادو برای لاغری

9.    آووکادو باعث بهبود هضم و جلوگیری از یبوست می‌شود

فیبر موجود در آووکادو برای جلوگیری از یبوست و حفظ حرکات طبیعی روده عالی است. همچنین باعث داشتن یک سیستم گوارشی سالم می‌شود. اطلاع کافی درباره خواص آووکادو برای لاغری به شما در رسیدن به وزن مطلوبتان کمک می‌کند.

آووکادو گرم است یا سرد؟

خاستگاه این میوه به‌عنوان یک میوه استوایی، آمریکای مرکزی و مکزیک است و طبعی «سرد» دارد. برخی از فواید آن که از طبع سرد آووکادو نشات می‌گیرد، عبارتند از:

  • کاهش فشار خون و قند خون
  • کاهش وزن و چربی خون
  • بهبود سلامت قلب و عروق
  • بهبود بینایی و حافظه
  • تقویت سیستم ایمنی و گوارش
  • درمان موخوره و تقویت مو

خواص جالب آووکادو برای زنان

شاید این سؤال برای شما پیش آید که این میوه علی‌رغم خواص بسیار زیادش، چه تأثیری برای خانم‌ها دارد؟ در ادامه به این سؤال شما جواب می‌دهیم.

کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و سینه

اگرچه مطالعات کنونی درباره خواص آووکادو برای لاغری و ارتباط آن با کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و سینه هنوز ادامه دارد، اما این میوه حاوی چندین ترکیب ارزشمند است که به جلوگیری از شروع سرطان کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال، فولات یا اسیدفولیک نقش اساسی در رشد و ترمیم سلول‌ها دارند.

آووکادو منبع عالی کاروتنوئیدها از جمله لوتئین است. این منابع از شما در برابر آسیب اکسیداتیو که باعث پیشرفت بسیاری از بیماری‌های مزمن می‌شود، محافظت می‌کنند و پتانسیل کنترل پیشرفت سرطان را دارند.

آووکادو برای زنان

خواص آووکادو برای لاغری و تسهیل چربی سوزی

آیا از خوردن آووکادو به دلیل محتوای چرب و پر کالری‌اش می‌ترسید؟ نگران نباشید. اگرچه یک فنجان آووکادو (حدوداً ۱۵۰ گرم) حاوی حدود ۲۴۰ کالری و ۲۲ گرم چربی است، اما به ارتقای وزن سالم بدن کمک می‌کند و نحوه ذخیره چربی زنان را تغییر می‌دهد.

مطالعه‌ای توسط دانشگاه ایلینویز انجام شد که نشان داد چگونه خوردن یک عدد آووکادو در هر روز به مدت ۱۲ هفته، با توزیع مجدد چربی شکم در زنان مرتبط است. به‌طورکلی، آووکادو به کاهش سطح چربی احشایی زنان کمک می‌کند. علاوه بر این، چربی‌های سالم و فیبر موجود در آن باعث افزایش حس سیری و کاهش وزن می‌شوند.

قدرت باروری با اووکادو

قدرت باروری بهتر

از جمله فواید آووکادو برای سلامت زنان، می‌توان به نقش آن در ارتقای سلامت باروری اشاره کرد. آووکادو حاوی چندین ترکیب است که به باروری زنان کمک می‌کند. این میوه بهترین همراه از قبل بارداری تا رشد سالم جنین خواهد بود. آووکادو منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین E است و در بهبود پوشش داخلی رحم نقش دارد. این اتفاق به نوبه خود می‌تواند احتمال باردار شدن را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: لاغری سریع با این مواد غذایی ممکن است!

یک فنجان از این میوه حدوداً ۲۲ میلی‌گرم «کولین» دارد. کولین یک ماده مغذی ضروری برای رشد مغز جنین و سیستم عصبی است. یک آووکادو تقریباً ۳۰ درصد از فولات مصرفی توصیه شده برای خانم‌ها را تأمین می‌کند. خوردن آن در دوران بارداری باعث جلوگیری از سقط جنین و ناهنجاری‌های جنینی نیز می‌شود.

هضم سریع‌تر

آیا می‌دانستید آووکادو می‌تواند به بهبود هضم کمک کند؟ یکی از خواص آووکادو برای لاغری، نقش آن در هضم بهتر است. این میوه سرشار از فیبر محلول و مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است. این ترکیبات در ترویج حرکات منظم روده بسیار مهم هستند و شکم شما را تخت می‌کنند.

پوست، مو و ناخن زیبا

این میوه سبز روال زیبایی شما را دگرگون می‌کند. آووکادو سرشار از بیوتین است که تولید کراتین را در مو تحریک کرده و می‌تواند سرعت رشد فولیکول‌ها را افزایش دهد. روغن آووکادو حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان، استرول‌های گیاهی، امگا 9، مواد معدنی و ویتامین‌ها از جمله ویتامین C و E است. این مواد مغذی به‌طور مشترک باعث تولید کلاژن در بدن می‌شوند و پوستی براق، حجیم‌تر و ناخن‌های قوی‌تری را برایتان به ارمغان می‌آورند.

تاثیرات آووکادو

کلام آخر

اگر به دنبال روش‌های طبیعی برای سایز کم کردن هستید، خواص آووکادو برای لاغری را امتحان کنید! میوه‌ها و سبزیجات مختلف باعث کاهش وزن می‌شوند، اما آووکادو به دلیل مواد مغذی و چربی‌های خوبی که دارد تأثیر بیشتری بر لاغری و کاهش حجم شکمتان خواهد داشت.

 البته با این میوه معجزه آسا، بلافاصله لاغر نمی‌شوید در عوض احساس سیری می‌کنید و اشتهایتان کاهش می‌یابد. آووکادو یک افزودنی مغذی برای تداوم رژیم کاهش وزن شما است که به‌طور چشمگیری بر تغییر وزنتان تأثیرگذار است. به شرطی که مراقب خورد و خوراکتان باشید و کارهای جانبی مانند ورزش را هم جدی بگیرید.

نکته 1: این مقاله برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و لیمومی در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

نکته 2: اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام موادغذایی لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

منابع:

healthifyme

eatthis

betterme

cleancookingcaitlin

 

 

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب