بهترین روش‌های خانگی برای چاقی صورت

چاقی صورت

فهرست مطالب

“کاش می‌شد صورتم لاغر نشه”؛ حتما شما هم مثل من این عبارت را زیاد شنیده‌اید، مخصوصاً اگر دوروبرتان دوست و آشنایی باشد که رژیم لاغری گرفته و چند وقتی است که خوراکی‌ها را گلچین می‌کند.

تقریباً همه آدم‌ها وقتی برای رسیدن به تناسب اندام به سراغ رژیم می‌روند، در درجه اول با لاغری صورت متوجه تاثیرات رژیم لاغری‌شان می‌شوند.

اما چاقی صورت فقط دغدغه رژیم‌بگیرها نیست. بسیاری از افراد که اضافه وزن ندارند هم دوست دارند گونه‌هایشان برجسته شود و صورت پری داشته باشند. برای این کار نیازی نیست اول از همه سراغ فیلر و ژل‌های جورواجور بروید؛ در این مقاله از «مجله سلامتی لیمومی» روش‌هایی را معرفی کرده‌ایم که لپ‌های گلی و چهره‌ای شاداب به صورت شما می‌بخشد؛ همراه ما باشید.چاق شدن صورت

بهترین راهکارها برای چاقی صورت کدام است؟

به بچه‌ها نگاه کنید؛ تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که ای کاش هیچوقت پیر نمی‌شدید تا چروک‌ها و افتادگی پوست، دامن صورت شما را هم نمی‌گرفت؟! صورت ما هم مثل تمام اعضای بدن‌مان دارای ماهیچه است که به زیبایی و جوان نشان‌دادن ما کمک زیادی می‌کند؛ برای همین هرچه سن‌مان بالاتر می‌رود، صورت‌مان هم افتاده‌تر می‌شود.

چرخه طبیعت بدن ماست که با افزایش سن، افزایش وزن و گاهی اوقات بیماری‌ها و مصرف دارو، صورت‌مان لاغر شود و زیبایی قبلی خود را از دست بدهد. هرچند از این چرخه راه گریزی نیست، اما می‌شود با انجام برخی کارها و مصرف بعضی از خوراکی‌ها برای چاقی صورت، این روند را کندتر کرد.

چاقی صورت برای افرادی که رژیم افزایش وزن گرفته‌اند تا چاق شوند، چندان مساله سختی نیست، اما برای آن‌هایی که رژیم لاغری دارند، چالشی مهم است.

راه های چاق شدن صورت

افزایش چربی یا توده‌های عضلانی به پرتر دیده‌شدن صورت شما کمک شایانی می‌کند. برای همین است که مطب‌های زیبایی پر شده است از کسانی که می‌خواهند به نقاط مختلف صورت‌شان فیلر یا چربی تزریق کنند.

تغذیه درست و ماساژ صورت بهترین راهکارهایی است که می‌توانید برای افزایش حجم گونه و چانه استفاده کنید و البته از پیری زودرس و شل‌شدن پوست صورتتان هم جلوگیری کنید. نرمش عضلات صورت با انجام برخی ترفندها و ماساژ آن، ماهیچه‌های صورت را قوی‌تر می‌کند؛ درنتیجه باعث سفت‌شدن و فرم‌گرفتن حالت چهره می‌شود.

برای از بین بردن گونه‌های فرورفته و حجیم‌تر کردن مناطق مختلف صورتتان، سعی کنید عضلات گونه خود را ماساژ دهید تا گردش خون و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود ببخشید یا از یک دارو و روغن طبیعی برای تغذیه و نرمش پوست صورت استفاده کنید تا مثل شبنمی روی برگ گل‌ها بدرخشید.

چاقی صورت

ویتامین‌های مناسب برای چاقی صورت

ویتامین‌ها در افزایش یا کاهش وزن نقش چشمگیری دارند. اگر از کارشناسان و پزشکان مطمئن رژیم غذایی گرفته باشید حتما متوجه شده‌اید که در برنامه غذایی شما انواع خوراکی‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند تا بتوانید ویتامین‌های موردنیاز برای همه بخش‌های بدن‌تان را تامین کنید.

مقاله پیشنهادی: برای چاقی چه بخوریم؟

ممکن است گاهی حساسیت به بعضی از خوراکی‌ها، شما را به سمت مکمل‌های پروتئینی و ویتامینی سوق دهد؛ این مکمل‌ها در قالب قرص، پودرهای حل‌شونده یا آمپول ارائه می‌شوند و تاثیر خوبی در زیبایی و چاقی صورت دارند.

به‌طور کلی ویتامین‌های گروه B از بهترین ماده‌‌ها برای چاقی صورت هستند. این ویتامین‌ها که شامل B1، B2، B3، B5، B6، B7، B9 و B12 هستند، منبعی غنی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین را تشکیل داده‌اند که در افزایش حجم عضلات و تامین انرژی لازم برای متابولیسم بدن تاثیرگذار است.

چاق شدن صورت

روش‌های خانگی برای داشتن صورتی پرحجم و زیبا

روش‌های خانگی، حتی اگر بی‌تاثیر باشد که نیست، حداقل ضرری برای پوست ندارد. به‌علاوه طب سنتی و روش‌های خانگی عمدتاً مواردی را پیشنهاد می‌کنند که به‌راحتی در دسترس است و به هزینه زیادی هم نیاز ندارد.

انجام تمرینات ورزشی صورت، استفاده از ماسک‌های خانگی برای آبرسانی پوست، ماساژ‌های موضعی و خوردن میان‌وعده‌های سالم کمترین کاری است که می‌توانید برای رسیدگی به پوست صورتتان انجام دهید. در ادامه برخی از روش‌های خانگی برای رسیدن به صورتی پرحجم و زیبا را معرفی کرده‌ایم.

یوگای صورت؛ راه‌حلی مطمئن برای سفت‌شدن عضلات چهره شما

تمرین‌های ورزشی مخصوص صورت را با عنوان «یوگای صورت» می‌شناسند. این تمرینات عضله‌های صورت را تقویت می‌کنند تا ظاهری جوان‌تر داشته باشید. در سال 2018 تحقیقی انجام شد که نشان می‌داد پس از 8 هفته تمرین مدام یوگای صورت، افراد چهره‌ای حجیم‌تر و سفت‌تر پیدا کرده بودند.

چاقی صورت

معجزه آبرسانی به نام آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا، گیاه محبوب دل‌هاست. استفاده از آلوئه‌ورا تاثیر زیادی در هیدراته‌کردن پوست و کاهش چین و چروک صورت دارد. آلوئه‌ورای طبیعی یا ژل‌های آماده، حاوی آنتی اکسیدان‌های ویتامین C و ویتامین E است؛

به همین دلیل، بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از آن مانند مرطوب‌کننده‌ای قوی عمل کرده و به جوان‌ترشدن پوست کمک می‌کند. اگر هم مزه این گیاه را دوست داشته باشید، می‌توانید نوشیدنی‌های دارای آلوئه‌ورا بخرید و میل کنید.

چاقی صورت

سیب بخورید تا زیبا بمانید

اگر پای حرف مادربزرگ‌ها نشسته‌ باشید، احتمالاً شنیده‌اید که به خانم‌های باردار توصیه می‌کنند که در دوران حامگلی سیب بخورند تا بچه خوشگلی به‌ دنیا بیاورند. سیب حاوی مقدار زیادی کلاژن، الاستین و آنتی اکسیدان است؛ برای همین به جوان‌سازی پوست و حجیم‌شدن صورت کمک می‌کند. ماسک سیب و عسل، یک ماسک خانگی عالی برای چاقی صورت است.

گلیسیرین و گلاب؛ ترکیب بی‌نظیر جوانی و شادابی پوست

گلاب خاصیت ضدالتهابی دارد و گلیسیرین، نرم‌کننده‌ای فوق‌العاده برای پوست است. بیشتر وقت‌ها صورت ما به خاطر خشکی پوست و نداشتن مواد مغذی لازم، تغییر حالت می‌دهد و از فرم سفت و حجیم خود خارج می‌شود.

چاقی صورت

ترکیب گلیسیرین و گلاب، شاید اثر مستقیمی روی چاقی صورت نداشته باشد، اما با رطوبت‌رسانی زیاد خود به پوست صورت باعث می‌شود که پوست صورت سفت شده و آب آن از دست نرود؛ در نتیجه صورت شما شاداب، سفت و بدون چروک می‌ماند.

شیر؛ ماده‌ای مغذی برای چاقی صورت

آب، چربی و پروتئین، ترکیبات شیر خوراکی است. در سال 2018 مقاله‌ای علمی منتشر شد که نشان می‌داد مصرف شیر، در بهبود بافت آسیب‌دیده بسیار اثرگذار است.

این ماده مغذی، رشد سلول‌های جدید را تحریک کرده و به جوان‌سازی و پر شدن صورت کمک می‌کند. ماسک‌های خانگی با ترکیب شیر یا خوردن آن تاثیر بسزایی در چاقی، روشن‌شدن و سفتی صورت دارد.

چاقی صورت

استفاده از روغن‌های طبیعی برای رسیدن به صورتی درخشان

بعضی از روغن‌های طبیعی مانند شی‌باتر، روغن بنفشه یا روغن بادام تلخ باعث جوان‌سازی، روشنی و چاقی صورت می‌شوند.

اگر به‌طور مداوم از این روغن‌ها استفاده کنید و هرشب قبل از خواب به مدت 10 دقیقه صورتتان را با این روغن‌ها ماساژ بدهید، بعد از چند روز متوجه تاثیر زیاد آن در حجیم‌تر شدن و سفتی پوستتان خواهید شد. اسیدهای چرب روغن‌های طبیعی، فضای لایه خارجی پوست را پر کرده و باعث تپل‌تر شدن صورت می‌شود.

ماساژ صورت

ماسک خیار و گلاب؛ آبرسان قوی پوست صورت

از بچگی به همه ما گفته می‌شد خیار بخورید تا آب بدن‌تان تامین شود. این گزاره بسیار مهم و تاثیرگذار در افزایش حجم و چاقی صورت در بزرگسالی نیز اثر شایانی دارد. خیار بخورید یا آن را رنده کنید و با ترکیب گلاب، در قالب ماسک به صورتتان بمالید.

تجربه افراد ثابت کرده است که ماساژ موضعی خیار یا پوست خیار روی صورت، به مراتب اثر بیشتری نسبت به مصرف خوراکی آن دارد، با این حال انتخاب با شماست که ببینید با کدام روش راحت‌ترید.

ماسک خیار صورت

کدام مواد غذایی در چاقی صورت اثرگذار است؟

بسیاری از مواد خوراکی هستند که در میان‌وعده‌ها قرار می‌گیرند و در چاقی صورت هم موثرند. اگر رژیم غذایی درستی داشته باشید، حتما در وعده‌های غذایی‌تان این مواد خوراکی درنظر گرفته شده است؛ دانه‌ها و آجیل‌ها، منبع غنی انرژی و کالری هستند.

این خوراکی‌ها با تزریق ویتامین‌های لازم، به افزایش چربی طبیعی بدن کمک می‌کنند؛ درنتیجه حجم عضلات صورت و بدن را افزایش می‌دهند.

مقاله پیشنهادی: عوارض و خطرات چاقی صورت با قرص

ماهی

ماهی پرچرب، یک وعده غذایی خوشمزه و سرشار از چربی سالم است. ماهی‌های آب سرد مثل شاه‌ ماهی، ماهی آزاد، سالمون و ماهی کاد را در وعده‌های غذایی هفته خود قرار دهید تا تاثیر آن را در جوان‌سازی و چاقی صورت و بدن‌تان به‌طور طبیعی ببینید.

آب

آب بخورید! در وصف خواص نوشیدن روزانه هشت لیوان آب، هرچه بگوییم باز هم کم است. مصرف به اندازه آب، پوست را هیدراته نگه می‌دارد؛ درنتیجه هم صورتی روشن‌تر خواهید داشت، هم به خاطر جمع‌شدن آب زیر پوست، صورت شما حجیم‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسد.

چاقی صورت

کاهو

سالاد کاهو و جوانه گندم هم راه‌حل دیگری برای چاقی صورت است، مخصوصاً اگر رژیم لاغری گرفته‌اید و نمی‌خواهید وعده‌های غذایی سنگین و پرچرب مصرف کنید. جوانه گندم بسیاری از ویتامین‌های گروه B و E را داراست، به‌همین علت تاثیر مستقیمی در جوان‌سازی و حجیم‌شدن صورت دارد.

ژله

ژله، این خوراکی لرزان و خوشمزه را بیشتر دوست‌ داشته باشید. شاید با خودتان بگویید که ژله تاثیری در چاقی صورت ندارد، اما در اشتباهید! خوردن ژله، به خاطر ژلاتین موجود در آن سلامت پوست شما را تضمین می‌کند. اگر ژله را به‌صورت ناشتا میل کنید و این رویه را تا 3 ماه ادامه دهید، حتما متوجه تغییرات چهره‌تان در این مدت خواهید شد.

سخن پایانی

راه‌های رسیدن به صورتی پرحجم و زیبا، کم نیست. اما ضرورتی ندارد همه این روش‌ها را با هم انجام دهید تا به نتیجه مدنظرتان در چاقی صورت برسید. بسیاری از روش‌های خانگی و راهکارهای طب سنتی به درخشندگی و سفت‌شدن پوست صورت کمک می‌کند. همین امر، سبب حجیم‌تر شدن گونه و از بین رفتن چروک‌ها می‌شود.

چه در مسیر افزایش وزن هستید و چه برای لاغری اقدام کرده‌اید، تغذیه سالم را دست‌کم نگیرید. برای چاقی صورت‌ زیبایتان از همین امروز برنامه‌ریزی کنید.

برای دریافت رژیم لاغری لیمومی، کلیک کنید.

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید