مشکلات چاقی چطور دست و پایمان را می‌گیرند؟

مشکلات چاقی

فهرست مطالب

آدم‌ها یک‌شبه اضافه وزن نمی‌گیرند و با مشکلات چاقی روبرو نمی‌شوند. امکان ندارد شب بخوابید و صبح بیدار شوید و بدن خودتان را جلوی آینه نشناسید. فقط توی داستان‌های فانتزی و فیلم‌های تخیلی می‌توانیم شاهد چنین تغییراتی باشیم. همه‌چیز طی یک فرآیند اتفاق می‌افتد.

طبق آخرین گزارش در افتتاحیه هشتمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی، بیش از 56 درصد جمعیت بالای 18 سال کشور شاخص توده بدنی بالای 30 دارند و این یعنی جمعیت زیادی با اضافه وزن و مشکلات چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند. 

به عنوان یکی از همین 56 درصد جمعیت، می‌خواهم دغدغه‌ها و چالش‌های اضافه وزن را در یکی از مجموعه مقاله‌های مجله سلامتی لیمومی با شما به اشتراک بگذارم. دردها و زخم‌های مشترکی که شاید کمتر جایی به آن اشاره شده باشد.

 اما قبل از آن دوست دارم با هم مرور کنیم که برای گذر از این بحران نیاز داریم که خودمان را بپذیریم و بدانیم تنها موجودات چاق روی کره زمین نیستیم. تنهایی قدم برداشتن، سخت و همراهی شیرین‌تر است. 

چالش‌های چاق‌ها

شروع: اصلا چرا ما اضافه وزن داریم و با مشکلات چاقی دست و پنجه نرم می‌کنیم؟

دلایل چاقی و اضافه وزن زیادند. از تصمیم پدر و مادرمان برای تولد ما گرفته تا بزرگسالی، عوامل زیادی باعث چاقی می‌شوند. مثلا ممکن است:

  1. ژن چاقی در خانواده ما وجود داشته باشد؛
  2. سبک غذایی ما از کودکی اشتباه بوده باشد؛
  3. سبک زندگی ما با غذاهای بیرون از خانه گره خورده باشد؛
  4. بارداری را تجربه کرده باشیم؛
  5. تحرک منظمی در طول زندگی نداشته باشیم؛
  6. شغلمان یکجا نشینی باشد؛
  7. ازدواج کرده باشیم؛
  8. اختلال روانی، اضطراب، افسردگی و استرس را تجربه کرده باشیم.

شما تا حالا پرخوری عصبی را تجربه کرده‌اید؟ معمولا این عادت از اوایل بزرگسالی ایجاد می‌شود و طبق گزارشی بین یک تا دو درصد مردم دنیا هر سال تجربه‌اش می‌کنند.

توی این مقاله راجع به عامل شماره 7، بیشتر حرف زده‌ایم.

چرا بعد از ازدواج چاق می‌شویم؟

همه این عوامل در طی فرآیندی عددهای ترازو را جابجا می‌کنند. تا اینکه روزی سراغ لباس‌های توی کمدمان می‌رویم و برای پوشیدنشان آماده می‌شویم و مشکلات چاقی شروع می‌شوند. متوجه می‌شویم که دیگر توی لباس‌ها جا نمی‌شویم و باید فکری اساسی کنیم.

مشکلات چاقی

اضافه‌وزن و چاقی شاید در اولین مواجهه بانمک و شیرین باشند. احتمالا شما کلیشه‌ آدم‌های چاق مهربان‌ترند را شنیده‌اید. نمی‌دانم چه کسی اولین‌بار به ذهنش رسیده است که برچسب مهربان‌ها و گوگولی‌ها را به چاق‌ها بزند. زمانی توی خاطره تصویری‌ام، مادربزرگ‌های چاق و کودکان تپل، دوست‌داشتنی‌تر بودند. اما به مرور زمان وقتی خودم چاقی و اضافه وزن‌ را تجربه کردم، فهمیدم که همه‌چیز آنقدرها هم فانتزی و بانمک نیست. 

ادامه؛ دغدغه‌های مشترک و مشکلات چاقی: از لباس خریدن بیزاریم

تصور آدم‌های لاغر این است که چاق‌ها خوب و خوش زندگی می‌کنند. هرچه دلشان می‌خواهد می‌خورند و می‌نوشند و از آن لذت می‌برند. باید چاق باشید یا تجربه چاقی را داشته باشید که بدانید خوردن و آشامیدن خیلی هم دوست‌داشتنی نیست.

 اگر هوس امتحان‌کردن مزه‌ای را بکنید، نمی‌توانید بر آن غلبه کنید و اگر امتحانش کنید، ساعت‌ها درگیر عذاب وجدان هضم و دفع آن هستید. البته که تا وقتی مشکلات چاقی دست‌وپای کسی را نگیرد، نمی‌فهمد اوضاع چقدر سخت است. چرا سخت؟

چون سانتی‌مترها اهمیت دارند

آخر فصل می‌شود و برندهای بزرگ لباس حراج می‌گذارند. جمعه‌ سیاه، حراج پایان فصل زمستان و … .

حراج لباس برای آدم‌های با اضافه وزن جذاب نیست. چون سایزهای بزرگ آنقدر کم هستند که برای به دست آوردنشان باید بیشتر از توانت خرج کنی، بجنگی، بدویی، فرز باشی تا چیزی گیرت بیاید و در نهایت حس کنی گنده‌ترین آدم توی جهانی! 

البته که غیر از حراج فصلی هم این چالش‌ها وجود دارند. تولیدکنندگان لباس برای سانتی‌متر به سانتی‌متر پارچه‌هایشان برنامه‌ریزی می‌کنند و وقتشان را برای ریسک‌کردن روی سایزهای بالا هدر نمی‌دهند.

 هرچقدر هم آمارهای جهانی و کشوری بگوید، جمعیت چاق در حال افزایش است، هرچقدر هم افراد تاثیرگذار و بلاگرهای موفق لباس‌های پلاس‌سایز را تبلیغ کنند و روانشناسان از چاقی‌هراسی حرف بزنند، باز هم پیدا کردن لباس‌های بزرگ‌سایز کفش آهنین می‌خواهد.

در ضمن لباس‌های سایز بزرگ تنوع زیادی ندارند و از ترند روز هم پیروی نمی‌کنند. 

مشکلات چاقی

چون پرو لباس باید نفس‌گیر باشد

از دیگر دغدغه‌های مشترک مشکلات چاقی و لباس، اتاق پرو است. حتی اگر فروشندگان لباس با نگاه پر از قضاوتی بهمان نگویند که لباس اندازه‌مان نیست، باز هم برای تهیه اتاق پروهای مناسب چاق‌ها انرژی و هزینه کمی صرف می‌کنند. گاهی انقدر اتاق پرو تنگ است که عطای تعویض لباس را بر لقایش می‌بخشیم و همان اولی را تنمان می‌کنیم و از مغازه بیرون می‌آییم. نمی‌دانم تا کی قرار است آدم‌های با اضافه وزن برای خرید لباس بترسند، اما امیدوارم دست‌اندرکاران تولید چشمشان را بیشتر باز کنند و پتانسیلش را جدی بگیرند. ناسلامتی ما 56درصدی هستیم! 

سفر چرا؟ توی خانه خوش می‌گذرانیم

مهم نیست که سفر درون شهری باشد یا خارج از کشور. استفاده از وسایل نقلیه عمومی از دیگر مشکلات چاقی است که شاید کسی به آن توجه نداشته باشد. شاید بتوانیم توی تاکسی پول دو نفر را بپردازیم و در عوض جایمان را باز کنیم، اما بلیت هواپیما و قطار چنین امکانی ندارند.

صندلی‌‌های اکونومیک هواپیماها برای آدم‌های لاغر هم کوچک هستند چه برسد به آدم‌هایی با اضافه وزن.  بعد از اینکه خودمان را توی صندلی جا کردیم هم باید درخواست اکستنشن کمربند بدهیم تا کمی امنیت جانمان را تضمین کنیم. توی قطار هم همینطور است.

معمولا صندلی‌ فضاهای عمومی، کافه‌ها و رستوران‌ها برای چاق‌ها مناسب نیستند و آن‌ها را توی تنگنا می‌گذارند. به این صندلی‌ها، ترس از سوار شدن به آسانسور و فعال‌شدن هشدار اضافه وزن و نگاه‌های آدم‌های توی آسانسور برای پیاده شدن را هم اضافه کنید. سخت است. نه؟ پس سفر چرا؟

مشکلات چاقی

هم‌وزن‌هایمان کجای کره خاکی سنگر گرفته‌اند؟

می‌خواهیم اوضاع را عوض کنیم و تصمیم می‌گیریم با کمک ورزش، بدنی سالم و عضله‌هایی قوی داشته باشیم. لباس ورزشی‌مان را می‌خریم. قمقمه‌‌مان را پر از آب می‌کنیم. فیله‌های مرغ بعد از باشگاه را آماده می‌کنیم و با اعتماد به نفس وارد باشگاه ورزشی می‌شویم.

توقع داریم که آدم‌هایی از جنس خودمان با اضافه وزن‌های حتی بیشتر را توی باشگاه ببینیم و باهاشان درباره چالش‌ها و مشکلات چاقی حرف بزنیم و ازشان انگیزه بگیریم و بازوهایمان را توی آینه باشگاه ببینیم و به خودمان بگوییم می‌سازمت ای بدن.

اما دریغ!

مشکلات چاقی

معلوم نیست هم‌صنفی‌هایمان کجای این کره خاکی کمین گرفته‌اند و دارند خوش می‌گذرانند که توی باشگاه پیدایشان نمی‌کنیم. باشگاه‌های ورزشی توسط لاغرها و خوش‌فرم‌ها احاطه شده است و جایی برای چاق‌ها ندارد. 

شاید یکی دو جلسه اول را با انگیزه شروع کنیم اما معمولا بعد از چند جلسه با نگاه به بدن‌های روی فرم هم‌کلاسی‌ها امیدمان را از دست می‌دهیم که دستمان کوتاه است و خرما بر نخیل.

بیماری‌ها در کمین ما هستند

از دیگر مشکلات چاقی، این است که تمام وزن بدن روی پاهاست. سنگین قدم برمی‌داریم، کبدمان چرب می‌‎شود، چربی‌ها دور قلبمان را می‌گیرند، دیابت رخنه می‌کند و سلامتی‌مان را به خطر می‌اندازند. حتما شما هم تجربه‌هایی حتی کم از کاهش وزن دارید. سبکی و رهایی قدم‌هایتان را هم به یاد دارید.

باید بپذیریم که چاقی با بیماری‌های زیادی رابطه مستقیم دارد که نمی‌توان ازشان چشم‌پوشی کرد. حتی برای مادر شدن هم باید وزن مناسبی داشته باشیم تا جنینمان در خطر نباشد.

دکتر تغذیه

به تعداد آدم‌های روی کره زمین، دکتر تغذیه وجود دارد

می‌خواهیم لقمه‌ای توی دهانمان بگذاریم که یکی از همکارمان می‌گوید، این نان چاق می‌کند. می‌خواهیم میوه‌ای پوست بکنیم، یکی از اعضای خانواده می‌گوید این قند دارد. داریم قاشق‌های برنجمان را می‌شماریم که دوستمان می‌گوید کمبود برنج باعث ریزش مویت می‌شود.

به اندازه آدم‌های نگران روی کره زمین، رژیم‌ها، دستورهای غذایی و ممنوعیات بهمان پیشنهاد می‌شود. همه یا از جایی شنیده‌اند که چنین رژیمی خوب است یا خودشان بر حسب تجربه به خودشان لقب متخصص تغذیه داده‌اند. آب‌درمانی، چهل روز رژیم عسل، چهل روز پروتئین و … 

مشکلات چاقی

خسته و کوفته بعد از گذر از یک روز سخت باید با طعنه‌ها، دلسوزی‌ها، تمسخرها و رژیم‌های آدم‌های دور و برمان سر و کله بزنیم و شب با نگرانی بیشتر بخوابیم. اگر توی این فاصله عصبی نشویم و توی اتاقمان یک تکه شکلات بزرگ نخوریم و حرصمان را توی شکممان خالی نکنیم.

چاره چیست؟

مقاله پیشنهادی: چگونه خود را دوست داشته باشیم؟ 13 راهکار کاربردی برای دوست داشتن خود

پایان؛ خودمان را دوست داشته باشیم و کار را به کاردانش بسپاریم

کاهش وزن، کاهش سایز و تناسب اندام با خودخوری و تحقیر اتفاق نمی‌افتد. بعد از شناخت مشکلات و تجربه‌های تلخ و گاهی شیرین، می‌فهمیم که راه درستی را انتخاب نکرده‌ایم. پس باید کمی به عقب برگردیم و از اول شروع کنیم. خودمان را بپذیریم، از چاقی نترسیم و برای کاهش وزن اصولی قدم برداریم. هیچ چیز یک شبه اتفاق نمی‌افتد. ما یک شبه چاق نمی‌شویم که یک شبه لاغر شویم. با داشتن یک رژیم غذایی، همراهی متخصصان تغذیه، تداوم و استمرار و دوست داشتن خودمان، می‌توانیم به تناسب اندام سلام کنیم. 

برای دریافت رژیم لیمومی کلیک کنید.

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

116 نظر

  1. سلام وقت بخیر
    من از نوجوانی اضافه وزن داشتم و یجورایی این جریان منو محدود میکرد یه روز که به یه جشنی دعوت بودم میخواستم لباس مجلسی بخرم‌ وارد فروشگاه شدم گفتم لباس سایز من دارین، فروشنده با یه حالتی جوابمو داد گفت معذرت میخوام ولی برای سایز شما لباسایی که برای بالای ۵۰ سال هست رو دارم اون روز خیلی ناراحت شدم
    که واقعا چرا یکاری کردم که حتی لباس سن خودم رو نمیتونم بپوشم از طرفی هم چون خانواده دیابتی هستیم دکتر بهم گفته بود خطر دیابت برات زیاده و حتی کبدم چرب شده بود چندین دکتر رژیم رو امتحان کردم ولی جواب نداد تا زمانی که با لیمومی آشنا شدم و تا الان ۱۲ کیلو کم کردم و همچنان دارم ادامه میدم
    ممنونم از لیمومی بابت رژیم عالی شون???
    پیج: fatemehfadaee1376

  2. منم چندماهی هست رژیم لیمویی رو گرفتم و واقعا راضیم دفعه قبلی وسط راه ول کردم دوره تثبیت رو نگرفتم اما الان به دوره تثبیت رسیدم و ۱۰ کیلو کم کردم خیلی خوشحالم
    ممنونم از لیمومی
    @elnaz_lotfy6773

  3. سلام منم اضافه وزن داشتم قبلا ۱۰۷کیلو بودم حالا۸۳ کیلو شودم همین طور دارم رژیم میگیرم و ورزش میکنم تا به وزن دلخواهم برسم به شما پیشنهاد میکنم تا به وزن دلخواهاتون نرسیدید تسلیم نشید

  4. سلام منم اضافه وزن داشتم بخاطر تیروئیدم از رژیم لیمومی استفاده کردم طی ۱ ماه ۴ کیلو کم کردم
    ایدیم
    @mary_salamat1372

    1. سلام منم اضافه وزن دارم ۱۰۸ کیلو ام خیلی رژیم گرفتم ولی وسط ول کردم الانم نشسته ام به در نگاه میکنمparesafatahi

  5. تمام مواردی که نوشتید خیلی دقیق همه ی مواردیه که کسانی که اضافه وزن دارن تجربه کردن و میفهمن‌
    @re112ne

  6. اتقدر اعتماد ب نفسم اومده پایین که به زور میرم جلوی آینه،وقتی حرف از خرید میشه حالم بد میشه و از مهمونی رفتن بدم اومده، تازه شروع کردم با لیمومی و مطمئنم به اون چیزی که میخوام قراره برسم پس با انرژی و اراده قوی ادامه میدم

  7. من در کودکی بخاطر شیطنت خودم پام شکست و ۴ ماه مدرسه نرفتم و استراحت مطلق بودم همین باعث چاقی و کوتاه موندن قدم شد. البته بعدش یکم وزنم کم شد ولی اینقدر همیشه بهم گفتن توپول و چاق. فکر میکردم چقدر چاقم همش در رژیم بود ولی الان عکسهای قدیمی نگاه میکنم میبینم اصلا اینطور نبوده.
    وای الان چاق شدم همه نوع رژیم هم گرفتم ولی خیلی سحت وزن‌کم میکنم. سال ۸۱ با رژیم لیمویی وزن کم کردم خیلی خوب بود. باید دوباره شروع کنم

  8. من دو سال پیش توسط یک دوست با تیم شما آشنا شدم اضافه وزن اذیتم می کرد، بااینکه کم کاری تیرویید دارم ولی خیلی راحت و با رژیم شما هم چربی خون و قند خونم کنترل شد و هم وزن کم کردم درسته اوایل استپ وزنی داشتم ولی به مرور و با مشاوره های گروه شما به وزن ایده ال رسیدم و الان یکسال هست که برگشت وزن نکردم و به وزن ایده ال رسیدم، ممنون از همکاری قدم به قدم شما

  9. سلام .من مبینام.۲۵ کیلو اضافه وزن داشتم و کاااملا ناراحت و افسرده شده بودم کاملا اتفاقی و یهویی بالیمومی اشنا شدم که بطورکلی زندگیمو تغییر داد باغذاهای اصولی و خوشمزش من از ۹۰ کیلو رسیدم به ۶۵ کیلو و الان بعد گذشت یسال و نیم هنوز وزنم ثابت مونده.ومن خوشحال ارینم ازسایز ۴۶ رسیدم به ۳۸ تا۴۰

  10. سلام ممنونم لیمومی معنای این جمله رو همه نمیفهمن که بری بازار وبعد از پرو چند لباس تو اتاق پرو تو آینه چند تابدوبیراه نصیب خودت کنی وبا دست بکوبی تو شکمت ویک عععه از ته دل بگی وبیایی بیرون حتی دوست نداشته باشی کسی لباس رو تو تنت ببینه اطرافیان بگن چی شد تو هم با یک حال خیلی بد بگی ولش کن لباس نمیخوام وبا کوله باری از تلخی مغازه رو ترک کنی….. حالا به کمک لیمومی تازه فهمیدم چرا از بازار رفتن وخرید خوشم نمیومد حالا وقت آزاد پیدا کنم میرم سراغ بازارهای مجازی ویه حالی میده با افتخار بگی سایزم چنده؟
    الان هر لباسی ببینم میپوشم واگه کمی تنگ باشه میگم این میشه هدفم باید برسم به این سایز
    تاالان چندتا از مانتوهای دخترم شده هدف ونمیدونین چه حالی داره رسیدن به هدف
    علاوه بر آن آدم چاق سن خیلی بالایی رو نشون میده
    ان شاالله همه موفق باشن وبرسن به هدف

    1. سلام ممنونم لیمومی معنای این جمله رو همه نمیفهمن که بری بازار وبعد از پرو چند لباس تو اتاق پرو تو آینه چند تابدوبیراه نصیب خودت کنی وبا دست بکوبی تو شکمت ویک عععه از ته دل بگی وبیایی بیرون حتی دوست نداشته باشی کسی لباس رو تو تنت ببینه اطرافیان بگن چی شد تو هم با یک حال خیلی بد بگی ولش کن لباس نمیخوام وبا کوله باری از تلخی مغازه رو ترک کنی….. حالا به کمک لیمومی تازه فهمیدم چرا از بازار رفتن وخرید خوشم نمیومد حالا وقت آزاد پیدا کنم میرم سراغ بازارهای مجازی ویه حالی میده با افتخار بگی سایزم چنده؟
      الان هر لباسی ببینم میپوشم واگه کمی تنگ باشه میگم این میشه هدفم باید برسم به این سایز
      تاالان چندتا از مانتوهای دخترم شده هدف ونمیدونین چه حالی داره رسیدن به هدف
      علاوه بر آن آدم چاق سن خیلی بالایی رو نشون میده
      ان شاالله همه موفق باشن وبرسن به هدف
      somayeh._a62

  11. تجربه من احتمالا مثل خیلی ها از زمان نوجوانی بود، وقتیکه یکم شکم داشتم و همیشه میخواستم مثل فلان دختر فامیل به صورت ژنتیکی لاغر مردنی باشم، ولی نشد، الان خیلی ساله از اون داستانا گذشته و وقتی برمیگردم میبینم که من حتی وقتی که ۴۸ کیلو هم‌بودمم راضی نبودم، دوست نداشتم خودمو.. خیلی اذیت بودم یه روز گفتم این اخرشه من باید به خودم قول بدم و واسه خودم کاری کنم، نه‌واسه خوشگلی نه‌واسه برتری نه‌واسه پز دادن هیکل، من باید چیزیکه سالهاست‌داره اذیتم میکنه رو تلاش کنم از بین ببرم و برای اینکارم فقط رژیم لازم دارم و بعدش حال خوب.

  12. سلام
    بعدازاینکه اضافه وزن پیداکردم.همه جوردردی اومدسراغم.کمردرد.زانودرد.پادرد.حتی کف پاهامم دررمیکرد.هیچ کدوم ازلباسایی که باعشق خریدم تنم نمیشد‌حتی کفشام.چون بخاطراصافه وزنم پاهامم ورم میکرد.قیافم خیلی بدشده بود.سنم ۱۰سال بیشترنشون میداد.توهرجمعی باسنوسالام منو بعنوان بزرگترخطاب میکردن.واین واقعا حالموبدمیکرد
    بگذریم ازاینکه لباسایی که دوست داشتمونمیتونستج بخرم وبپوشم.فعاالیتم سخت بود.
    اعتمادبنفسموکلا ازدست داده بودم.دیگه کمتربادوستام بیرون میرفتم .واصلابخودم نمیرسیدم

  13. سلام.بعد از ازدواج وزنم زیاد و زیاد شد تا رسید به بعد از بچه دار شدن و حدود ۲۰،۳۰ کیلو زیاد شد تا حرفه‌ای اطرافیان نزدیک،نخوردن لباس های خوشگل کمد و دیدن خودم در آینه و بیماری های مختلف ترغیب کرد تا وزن کم کنم و در ابتدا هیچ روشی جواب نداد تا لیمومی معجزه کرد و تونستم به وزن قبل ازدواج برسم،ممنونم به خاطر سلامتی و کاهش وزن

  14. زمانی ک من چاق بودم واقعا خیلی اذیت میشدم شاید اعتماد به نفسمو جلو دیگران حفظ میکردم ولی تو تنهایی و خلوتم واقعا غصه میخوردم از اینکه نمیتونم هرلباسی و بپوشم فعالیتم کم بود چون واقعا نفس کم میاوردم بوی بد عرق با وجود اینکه هرروز دوش میگرفتم و از همه مهمتر دخترم که میگفت دوس داره مامانش سیندرلایی باشه و بزرگترین انگیزه من برای لاغری و کاهش ۳۰ کیلو دخترم بود من سه دوره همراه رژیم لیمویی بودم و واقعا راضی ام دیر اشنا شدم باهاشون ولی بازم بهترین بود

  15. من بعد زایمان ۱۰۷ کیلو شده بودم
    ۵ماه اول بچه داری برام خیلی سخت بود،با اون همه اضافه وزن و کمر درد اصلا شبیه مادر های ۲۷ساله نبودم،درست مثل مادر بزرگم راه میرفتم…
    یک روز به خودم اومدم گفتم میخوام مادر سالمی باشم
    نمیخواستم پسرم ازم یه مادر چاق تو ذهنش باشه.
    و تا روز تولد ۱ سالگی پسرم من تونستم با کمک لیمومی و تیم حرفه ای ۲۴کیلو کم کنم
    الان تو دوره ۱۲ هستم و لذت میبرم از سبک زندگیم
    Mahsaranjbar.1994

  16. من بعد زایمان ۱۰۷ کیلو شده بودم
    ۵ماه اول بچه داری برام خیلی سخت بود،با اون همه اضافه وزن و کمر درد اصلا شبیه مادر های ۲۷ساله نبودم،درست مثل مادر بزرگم راه میرفتم…
    یک روز به خودم اومدم گفتم میخوام مادر سالمی باشم
    نمیخواستم پسرم ازم یه مادر چاق تو ذهنش باشه.
    و تا روز تولد ۱ سالگی پسرم من تونستم با کمک لیمومی و تیم حرفه ای ۲۴کیلو کم کنم
    الان تو دوره ۱۲ هستم و لذت میبرم از سبک زندگی
    Mahsaranjbar.1994

  17. من از ۱۳ سالگی چاق شدم انواع رژیم ها رو گرفتم نشد که نشد نهایت ۱۰ کیلو کم میکردم دوباره خسته میشدم ول میکردم تا آخر ۷ سال پیش عمل بای پس معده کردم ۵۰ کیلو کم کردم ولی ۲سال خوب بود دوباره ۲۰ کیلو اضافه کردم و ۹ ماه پیش با وزن ۱۰۲ و قند لب مرز با لیمومی شروع کردم الان ۷۵ شدم و قندم هم پایین اومده واقعا رژیم لیمومی حرف نداره همه چیز میخوری در نهایت به تناسب اندام هم میرسی ممنون از کادر لیمومی

  18. با سلام اضافه وزن مشکلات زیادی را به وجود می آورد
    کمترین آن پادرد و کمر درد هست و مشکلات درونی بیشترین آسیب آن است
    Id:omidnoraa

  19. من به دلیل کم کاری تیروئید دچار استپ وزنی و استپ متابولیسم شدید شده بودم و وزنم بالا میرفت ولی هرچی کم میخوردم و هر چی بیشتر نخوری میکردم یک گرم هم کم نمیکردم .حدود ۸ کیلو هم بیشتر اضافه وزن نداشتم ولی همین ۸ کیلو مدام داشت اضافه میشد که خدا رو شکر با لیمومی به وزن ایده الم رسیدم و اصلا گرسنگی و عذاب نکشیدم و الان وزنم ثابت مونده و دیگه بالا نرفت.قسمت خوشگل ماجرا این هست که لباسای سایز کوچیک می پوشی و از دیدن خودت تو آینه بی نهایت لذت می بری و اعتماد به نفس آدم واقعا به سقف می چسبه ?کیفی داری که حد و مرز درش نیست .
    فقط خواستم بگم صبر و حوصله داشته باشید و همت کنید و به حرف هیچ کسی گوش ندید مبنی بر مسخره کردن و نا امید کردنتون و فقط شروع کنید
    somayeh_afshar۱۳۶۰

  20. من به دلیل کم کاری تیروئید دچار استپ وزنی و استپ متابولیسم شدید شده بودم و وزنم بالا میرفت ولی هرچی کم میخوردم و هر چی بیشتر نخوری میکردم یک گرم هم کم نمیکردم .حدود ۸ کیلو هم بیشتر اضافه وزن نداشتم ولی همین ۸ کیلو مدام داشت اضافه میشد که خدا رو شکر با لیمومی به وزن ایده الم رسیدم و اصلا گرسنگی و عذاب نکشیدم و الان وزنم ثابت مونده و دیگه بالا نرفت.قسمت خوشگل ماجرا این هست که لباسای سایز کوچیک می پوشی و از دیدن خودت تو آینه بی نهایت لذت می بری و اعتماد به نفس آدم واقعا به سقف می چسبه ?کیفی داری که حد و مرز درش نیست .
    فقط خواستم بگم صبر و حوصله داشته باشید و همت کنید و به حرف هیچ کسی گوش ندید مبنی بر مسخره کردن و نا امید کردنتون و فقط شروع کنید .
    somayeh_afshar1360

  21. چاقی چاقی وای از چاقی خیلی حس بدی که دیگه توی لباسهای خوشگلت جا نشی
    یا اینکه ببینی واریس های نازیبا زیبایی پوستت رو می گیرن
    ترازو که نگو باید فاصله تو باهاش حفظ کنی که کسی وزنت رو نبینه و خودت ناامید نشی
    وقتی راه میری به نفس زدن می افتی
    خلاصه که چاقی پایه و اساس تمام مشکلات جسمی و گاها روحی هست…
    به امید بدنی خوش فرم …

  22. واما چاق ک بودیم چقدجدا از این ک همه مسخرت میکنن خودتم تا یه شیرینی میخوردی عذاب وجدان میگیری.لیمومی با تیم گلش با وعده آزادش وبرنامش تونست بدون گرسنگی منو ب وزن ایده آل برسونه.bhr.j75

  23. تیم لیمومی عالی ترین و مجرب ترین و پرحوصله ترین تیمه واقعاااا انگیزه میدن عالین بدون گرسنگی دارم ب وزن ایده آل میرسم ???bhr.j75

  24. سلام من با لیمومی هشت کیلو کم کردم ولی قبلش بعلت چاقی زیاد زانو درد شدید گرفته بودم که خداروشکر خوب شدم
    الان باز رژیم گرفتم که لاغرتر شم
    ایدی اینستام @samarzahra6

  25. سلام وخسته نباشید
    از اونجایی براتون بگم که اضافه وزن شدید داشتم و تغذیه نادرست اعتماد به نفسم زیر صفر بود و ازاونجایی ک وزنم زیاد بود حوصله بیرون رفتن ازخونه رونداشتم .بالیمومی شروع کردم خیلی تعریفشو ازدوستام شنیدم خیلی کم کردم خیلی خیلی و ب تناسب اندام رسیدم و میخوام انشالله دوره تست وتثبیت وبگیرم .مهم ترازهمع اعتمادبنفسم برگشت

  26. تو ۶ماه ۸ کیلو کم کردم با لیمومی و وزن ایده ال رسیدم احساس سبکی کردم تنفسم راحتتر بود مشکل گوارشم و کیست تخمدانم ک دکتر گفت وزنتو بیار پایین برطرف شد بدون اینک احساس گرسنگی کنم عالیه ?باشید همیشه

  27. بعداز ازدواج از ۴۵ کیلو به ۹۰ کیلو رسیدم کبد چرب و دیابت و فشار خون گرفتم تا با لیمومی اشنا شدم تونستم خودمو به ۷۰ تا ۷۲ برسونم تونستم بیماری هامو کنترل کنم خیلی خوشحالم لباسهایی که دوست دارم اندازم میشن میتونم بپوشم

  28. من امسال کنکوریم، یکی از اصلی ترین دلایلی که اصلا دلم نمیخواد برم دانشگاه هیکلم هست.
    حس میکنم یکی از اصلی ترین دلایلیه که جلوی ارتباطاتم رو میگیره
    @hearwing05

  29. چاقی علاوه بر از بین بردن اعتماد بنفس ، سلامتی رو هم تحت شعاع قرار می ده . چاقی باعث شده بود عوارض دیسک و کمر درد و آرتروز و پوکی استخوان مادر من چندین برابر بشه .بالای ۲۵ سال فشارخون همیشه بالا داشت که با چندین قرص تنظیم می شد. با کمک لیمومی فشار خونش طوری تنظیم شد که دکتر قرص ها رو به حداقل ممکن رسوند . با کاهش وزن از شدت کمر درد و پا دردی که داشت خیلی خیلی کم شد .اون اعتماد بنفس از دست رفته اش رو دوباره به دست آورد و هر لباسی که دوست داشت پوشید . ممنونم از لیمومی بخاطر حال خوبی که به همه خانواده ما داد .

    za.za914

  30. مژگان مسجدی safer 3134هستم ۱۵ کیلو کم کردم ولی توی مدت14دوره استپ وزنی چهار دوره منو ول نمیکنه خیلی ناراحتم گفت:

    دوره۱۴هستم ولی دو دوره استپ وزنی گرفتم خیلی دلم میخواد به وزن ایده‌آل برسم لطفا کمک

  31. سلام من بعد از اینکه یهو ۷۰ کیلو شدم هر چقدر سعی کردم برسم به وزن دلخواهم نیمتونستم تا اینکه رژیم گرفتم از لیمومیه عزیز و تو ۴ماه ۱۰ کیلو کم کردم و خیلی عالی شده بودم متاسفانه چون سر کار میرفتم تثبیت نتونستم بگیرم و بعد چند ماه وزنم برگشت و الان باز باید رژیم بگیرم تا برسم به وزن دلخواهم?
    البته یبار گرفتم ولی چیزی کم نکردم چون استوپ وزنی گیر کردم اما♥️ممنونم از لیمومی عزیز
    @arizuw

  32. تجربه اضافه وزن و اینکه وضعیت ظاهریت با قبل فرق میکنه و اطرافیانت مدام این رو بهت یادآوری میکنن که چقدر چاق شدی از هرچیزی عذاب آور تره و اینکه لباس های قدیمی که خیلی دوستشون داری دیگه اندازت نیست…

  33. سلام من بعد از اینکه یهو ۷۰ کیلو شدم هر چقدر سعی کردم برسم به وزن دلخواهم نیمتونستم تا اینکه رژیم گرفتم از لیمومیه عزیز و تو ۴ماه ۱۰ کیلو کم کردم و خیلی عالی شده بودم متاسفانه چون سر کار میرفتم تثبیت نتونستم بگیرم و بعد چند ماه وزنم برگشت و الان باز باید رژیم بگیرم تا برسم به وزن دلخواهم?
    البته یبار گرفتم ولی چیزی کم نکردم چون استوپ وزنی گیر کردم اما♥️ممنونم از لیمومی عزیز

  34. با عرض سلام ادب واحترام
    ۵۸ سال سن دارم .چندین بار رژیم گرفتم .ولی موفق نبودم.انواع مشکلات اومد سراغم .فشار خون بالا .زانو درد .کمر درد .قندو اوره لب مرز .چربی خون کسلی .به سختی راه رفتن .مجددا تصمیم گرفتم رژیم بگیرم .خوشبختانه این دفعه با لیمومی آشنا شدم در پنجمین دوره هستم .تمام مشکلاتم حل شده .باورتون میشه .قند و چربی خون و اوره همه نرمال شد .فشار خونم هم بسیاری از قرصهام حذف وکم شد . ومهمترین چیز که در لیمومی هست گرسنگی نداره .خیلی خیلی رازی هستم .در ۴ دوره ۱۰ کیلو کم کردم .حس خیلی خوبی داره .همه چی عالی شده
    با تشکر
    یا علی

  35. سلام سلام،
    من هروقت رژیم می‌گرفتم اول که یه باور قوی داشتم که لاغر نمیشم چون کلا همیشه سخت لاغر میشدم،بعدشم مدام چشمام تو زمان رژیم بودنم دنبال غذا بود?انگار بدتر حرصی میشدم سر غذا خوردن،اصلا یه وضعی،ولی الان با رژیم لیمومی،هم باور کردم که لاغر میشم هم اینکه واقعا حریص غذا خوردن تو دوران رژیمم نیست،کلا دارم حال میکنم با رژیم و لاغر شدنم.
    ازتون ممنونم
    Sanaz.pilpa

  36. بعد از زایمانم هرفروشگاهی میرفتم واسه خرید مانتو و سایز قبلیمو میگفتم یعنی ۳۸ هیچکدوم اندازه‌م نبود تا جائیکه یه سایز یه سایز میرفتم بالا وقتی دیدم سایز ۴۴ هم برام تنگه همون توی اتاق پرو نشستم و گریه کردم و باخودم عهدبستم دیگه لباس و مانتو نخرم تا لباسهای فبلیم دوباره اندازه‌م بشه….. برای روزتولد یکسالگی فرزندم یه لباس شیک و دلخواه با همون سایز ۳۸ خریدم???

  37. چاقی باعث شده اعتماد به نفسم پایین بیاد احساس افسردگی و تنهایی غالب شده به من به خاطر سخت شدن کارهای شخصی از سفر و بیرون اومدن از خونه میترسم

    1. چاقی اولین چیزی که از ادم میگیره اعتماد بنفسه و بعد اروم اروم سلامتیت از دست میره.من خیلی از لباسایی که دوس دارمو نمیتونم بپوشم ک بخاطر شکمم اصلا اعتماد بنفس ندارم?کد تخفیف گرفتم از اسنپ برا لیمومی تا اخر اردیبهشت قراره رژیم بگیرم و شروع کنم پر قدرت چون که نعریفشو زیاد شنیدم.
      b0m.b0m.o

  38. من به دلیل کم کاری تیروئید دچار استپ وزنی و استپ متابولیسم شدید شده بودم و وزنم بالا میرفت ولی هرچی کم میخوردم و هر چی بیشتر نخوری میکردم یک گرم هم کم نمیکردم .حدود ۸ کیلو هم بیشتر اضافه وزن نداشتم ولی همین ۸ کیلو مدام داشت اضافه میشد که خدا رو شکر با لیمومی به وزن ایده الم رسیدم و اصلا گرسنگی و عذاب نکشیدم و الان وزنم ثابت مونده و دیگه بالا نرفت.قسمت خوشگل ماجرا این هست که لباسای سایز کوچیک می پوشی و از دیدن خودت تو آینه بی نهایت لذت می بری و اعتماد به نفس آدم واقعا به سقف می چسبه ?کیفی داری که حد و مرز درش نیست .
    فقط خواستم بگم صبر و حوصله داشته باشید و همت کنید و به حرف هیچ کسی گوش ندید مبنی بر مسخره کردن و نا امید کردنتون و فقط شروع کنید .

  39. اضافه وزن باعث بروزفشار واسترس بر روی مفاصل ها شده ،
    وخیلی اعتماد بنفسم پایین امده .حوصله ورزش کردنم ندارم ???

  40. اضافه وزن باعث بروز فشار واسترس روی مفاصلم شده .
    باعث کم خوابی شدم ،و خیلی اعتمادبه نفسم پایین امده

  41. تقریبا انگیزه ای نداشتم…اعتماد به نفس زیر خط فقر? اصلا دلم نمیخواست برم لباس بخرم جون هرچی خوشم میومد به هیکلم نمیخورد…دردایی که به کمر و پا فشار میاورد ولی یهویی از یه جایی انرژی های لیمومی کمکم کرد الان خیلی خیلی حالم بهتره تا وزن دلخواهم حتما با لیمومی ادامه میدم خیلی خوبه وقتی همه متوجه تغییرم میشن و حالا من برای بقیه انگیزه ایجاد کردم که اونا هم لاغر بشن

  42. با سلام.جدای از همه چیز خود چاقی یعنی بیماری.یعنی کبد چرب.یعنی ناتوانی تو انجام کارها و راه رفتن.من وزنم کمی بالا که بره کمردرد میشم به شدت.واسه همین سعی میکنم وزنم رو متعادل نگه دارم.تنفسمم سخت میشه وقتی وزنم بالا میره.

  43. من زانو درد و سر درد شدید ددشتم از وقتی رژیم لیمومی شروع کردم با این که دو دوره ازش گذشته اما واقعا احساس سبکی میکنم و سایز کم کردم و ۶ کیلو کم کردم.‌بازم راه دارم توو دوره‌ی یوم هستم..تا به وزن و سابز ایده آلم برسم.‌ داقعا ازت ممنونم لیمومی جان..زانو دردم خیلی بهتر شده و جالبه بگم میگرنم به طور معجزه آسایی درمان شده.‌اگه من هر روز سر درد داشتم شاید تو این مدت فقط دوبا سر درد کشیدم..واقعا راضی بودم.. بهتر تو وجود ندا ه لیمومی عزیییزم ???? وفکر میکردم سختم باشه اما غذاها فوق العاده راحت و سریع آما ه میشن و هیچ سختی نداره.. واقعا راضی‌ام ?♥️
    Id: leilaa.razii

    1. سلام، خسته نباشید‌.من رژیم یه دوره ای قبل ازبارداری گرفتم واقعاعالی، طی سه هفته۶کیلوکم کردم. واقعاً نمیدونستم بعضی ازموادغذایی واسه بارداری عالین، وقتی اینترنت جستجوکردم مثل لوبیاچشم بلبلی واسه بارداری چ خواصی داره تعجب کردم،من طی یه دوره جواب گرفتم وباردارشدم، واقعا شمابی نظیرید
      m.behnam7066

  44. من بعد بارداری هام اضافه وزن پیدا کردم و الان هم دیسک کمر شدید دارم باید عمل بشم بنظرم چاقیم هم باعثش شده??

    1. تیم لیمومی عالی ترین و مجرب ترین و پرحوصله ترین تیمه واقعاااا انگیزه میدن عالین بدون گرسنگی دارم ب وزن ایده آل میرسم ???

  45. چاق شدم و هنوز هم هستم ، البته دوره دوم رژیم لیمومی رو دارم سپری میکنم . با چاق شدنم چندین و چند سال پیش پاهام پرانتزی شد و ۴ تا عمل جراحی تا الان روی پاهام انجام دادم ولی به خاطر وزن زیادم ، دوباره پاهام پرانتزی شده و مشکلات حرکتی شدیدی رو دارم سپری میکنم چند ساله ???یه جورایی حساب کنی ، فلجم … درد زیاد و همیشگی
    fatemehgholamikhomi#

  46. من زمانی ک اضافه وزن داشتم اصلاحالم خوب نبودخجالت میکشیدم بخاطراندامم لباسهام همشون تنگ شده بودبرام وبرای خریدلباس جدیدهم حس خوبی نداشتم وقتی سایزمیگفتم کمردردوپادردداشتم ووقتی راه میرفتم نفس کم میاوردم تااینکه ازطریق یکی ازآشنایان بالیمومی اشناشدم ورژیم روشروع کردم الان تمام لباسهام اندازه ک چی بگم برام بزرگ هستن وکمردردوپادردندارم کلی راه میرم بدون اینکه نفس کم بیارم لیمومی جان ممنونم ازت ازهمه همکاران لیمومی تشکرمیکنم خسته نباشیدآقای دکترروشندل بی نظیری لیمومی

    1. مادرم اضافه وزن داش والنم داره ولی رژیم رو داره ادامه میده و حالش داره خوب میشه..@ftem_krimi

  47. من زمانی ک اضافه وزن داشتم اصلاحالم خوب نبودخجالت میکشیدم بخاطراندامم لباسهام همشون تنگ شده بودبرام وبرای خریدلباس جدیدهم حس خوبی نداشتم وقتی سایزمیگفتم کمردردوپادردداشتم ووقتی راه میرفتم نفس کم میاوردم تااینکه ازطریق یکی ازآشنایان بالیمومی اشناشدم ورژیم روشروع کردم الان تمام لباسهام اندازه ک چی بگم برام بزرگ هستن وکمردردوپادردندارم کلی راه میرم بدون اینکه نفس کم بیارم لیمومی جان ممنونم ازت ازهمه همکاران لیمومی تشکرمیکنم خسته نباشیدآقای دکترروشندل بی نظیری لیمومی

  48. سلام من دچار اضافه وزن بعداز ازدواج شدم رفته رفته لباس ها اندازم نبود به شدت عصبی وپرخاشگر واسترسی شدم ،شکلات زیاد میخوردم
    الان که با رژیم لیمومی لاغر شدم ووزنم ثابت موند خیلی خوشحالم چون همه چی می‌تونم بخورم وقندم کنترول شده واحساس عذاب وجدان ندارم ?

    1. سلام من اضافه وزن زیادی داشتم بیرون راه میرفتم اعتماد به نفس نداشتم اضافه وزنم تو هر لباسی مشخص بود حتی اگه لباس گشاد میپوشیدم بدتر چاق نشونم میاد وای از روزی که میخواستم برم مراسم عروسی یا تولد با پوشیدن هر لباس مجلسی حس بد بهم دست میداد و چاقیم رو بیشتر حس میکردم و اذیت بودم خداروشکر با کمک لیمومی جان به ایده الم رسیدم و هر چی دوست داشته باشم می‌پوشم من الان خوشحال ترینم .

  49. وای نگم من از مشکلاتم?

    اینکه ۶ سال از خواهر بزرگم کوچیک تر بودم ولی به خاطر چاقی سنم خیلی بیشتر نشون میداد، طوری که هرخواستگاری می اومد میگفت چرا دختر کوچیکتون رو زودتر شوهر دادید؟?(لنتیا من خودم دختر کوچیکه ام فقط واضح تر از آبجی بزرگم دیده میشم?)
    یا اینکه هرموقع میخواستم برم خرید لباس در حالی که دوست داشتم مثل همه ی اطرافیانم با رفیقام یا خانوادم برم ولی تنها میرفتم چون معمولا هیچ لباسی که متناسب با سنم باشه سایزم نبود و خجالت میکشیدم از اینکه نمیتونم لباس های دخترونه ی خوشگل بخرم?
    آخ که حسرت پوشیدن خیلی لباس ها به دلم موند?
    یا اون روزی رو بگم که مادر پسری که قرار بود آینده مون رو باهم بسازیم تو چشمام زل زد و گفت دختر باید خوش اندام باشه ،چه معنی داره دختر اینقدر چاق باشه?
    درسته اون روزا حالم خیلی بد بود،خیلی دلم شکست ،خیلی خاطره های بد موند تو ذهنم ،ولی تا عمر دارم تا نفس میکشم مدیون لیمومی جانم هستم ،به خاطر حال خوب این روزام ممنونتم لیمومی❤?
    @mohammadi_m_a76

  50. من مامانم اضافه وزن داره متاسفانه دیسک ۳،۴ کمرش زده بیرون سیاتیکش عود کرده و زانوش مشکل پیدا کرده برا همینم نمیتونه با تحرک وزن کم کنه???‍♀️ از اون ورم دیابت تیروئید کم کار چربی خون و فشار خون داره که همشون با کنترل وزن بهتر میشن و بعضیاشون عوارض اضافه وزنه?
    Ms.mhds هستم لیمومی جان

  51. من مادرم اضافه وزن داره و متاسفانه هم مهره ۳،۴ دیسک کمرش زده بیرون هم سیاتیک و هم مشکل زانو داره از اون ور هم دیابت چربی خون فشار خون و تیروئید کم کار داره و بخاطر مشکلات جسمی که اول گفتم براش به وجود اومده نمیتونه تحرک فیزیکی خاصی برای کاهش وزن داشته باشه??‍♀️ لطفا اضافه وزن رو جدی بگیرید
    Ms.mhds

  52. @Mrs_tradiyan
    دوست و فامیل:حیف نیست،تو جوونی الان،بعدا مریضی میاد سراغت،بچه دار نمیخوای بشی؟
    توی استخر اول از دور یه نگاه به سرتاپات میکنن میا جلو،قبل از سلام کردن میگن:برو عمل کن دیگه با رژیم نمیتونی
    بابا تو کی هستی که برای من نسخه میپیچی
    از دبستان تا الان که ۳۰ سالمه زیاد حرف شنیدم و نقط ضعفم شده کسی که بخواد درباره چاقیم نظر اضافه بده رو سریع از زندگیم میندازم بیرون
    برای سلامتی و رژیم و حال خوب ادامه میدم
    چون خودم دلم میخواد
    نظر تویی که میای با تحقیر حرفتو میزنی اصلا برام مهم نیست دوست محترم

  53. سلام خسته نباشید…قبلا که چاقتر بودم عضلاتم همیشه درد میکرد و خیلی گرفتگی داشت..ولی الان ک ب وزن ایده ال رسیدم دیگ اصلا نمیگیره…اعتماد ب نفس هم نداشتم تو لباس پوشیدن ولی الان هرچی دوست دارم میتونم بپوشم و خیلی خوشحالم و از لیمویی خیلی ممنونم ک با رژیم خوبش تونست کمکم کنه تا به وزن ایده آل برسم

  54. من خیلی راضـــی بودم ??
    اگر تجربه اش نکردید، رژیم لیمومی بگیرید
    تـازه متوجه می‌شید زنــدگــی یعنی چی?☺️
    faydimm99

    1. من زانو درد و سر درد شدید داشتم از وقتی رژیم لیمومی شروع کردم با این که دو دوره ازش گذشته اما واقعا احساس سبکی میکنم و سایز کم کردم و ۶ کیلو کم کردم.‌بازم راه دارم توو دوره‌ سوم هستم..تا به وزن و سابز ایده آلم برسم.‌ واقعا ازت ممنونم لیمومی جان..زانو دردم خیلی بهتر شده و جالبه بگم میگرنم به طور معجزه آسایی درمان شده.‌اگه من هر روز سر درد داشتم شاید تو این مدت فقط دوبار سر درد کشیدم..واقعا راضی بودم.. بهتر از تو وجود نداره لیمومی عزیییزم ???? و فکر میکردم سختم باشه اما غذاها فوق العاده راحت و سریع آماده میشن و هیچ سختی نداره.. واقعا راضی‌ام ?♥️
      Id: leilaa.razi

    1. لباسی که دلم میخادو نمیتونم بپوشم?نفسمم درنمیاد اعتماد بنفسم ندارم بخاطر شکمم?

  55. در مجالس اعتماد به نفس ندارم.اصلا از رفتن به مجالس عروسی متنفرم.پادرد و زانودرد گرفته ام.وقتی کمی پیاده روی میکنم نفسم میگیره.دامن کوتاه نمیتونم بپوشم چون چاقی پاهام بیشتر معلوم میشه.خلاصه از رفتن به میهمانی واهمه دارم.خیلی لباس خوشگل دیدم خواستم بخرم فروشنده گفته به سایز شما نمیخوره.واقعا خیلی ناراحت شده ام.

  56. من وقتی چاق بودم ، دوره عادت ماهانم عقب می‌افتاد خیلی اذیت میشدم،لباسای قشنگ تو کمدم هم تنگ بود غصه می‌خوردم که نمیتونم هیچ وقت بپوشم?،وقتی با لیمومی ۱۳ کیلو کم کردم همچیز عادی شد لباسام خوش فرم تو بدنم بود.
    مرسی لیمومی @zahra_____gh22

  57. چاق شدم موهام ریخت شادابی صورتم رفت قند خون گرفتم فشار خون … واز همه این مشکلات جسمی بدتر اعتماد به نفسم فروریخت وآوار شد روی سرم…‌اما با لیمومی جان وکاهش وزن سی کیلویی دوباره اباد شدم هم جسممم هم روحم که میتونم و تونستم

  58. سلام وقت بخیر. خسته نباشید.
    من رژیم های لیمومی را گرفتم برای مامانم با اینکه گفته بودید در هر دوره ی رژیم
    2 کیلو گرم کم می کنید مامانم رعایت نکرد و در هر دوره 1 کیلو گرم کم می کرد
    اما با اینکه رعایت نمی کرد الان خیلی اندامش خوب شده و هرکی می بینتش میگه خیلی کم کرده و مامانم شروع میکنه تعریف کردن از رژیم های شما و از وزن 78 کیلو گرم الان رسیده به 50 کیلو گرم و هنوز هم دوره های رژیم رو ادامه میده و همچنان داره وزن کم میکنه و اصلا اذیت نشد و تنوع غذاییتونم بالاست و ما از دوره های رژیمتون خیلی غذای خوش مزه یاد گرفتیم که همه ی اون غذا ها توی لیست غذاهایی رفته که من عاشقشونم و هرکی بهم میگه چه غذایی دوست داری غذاهایی رو نام می برم که در رژیم لیمومی بوده. بازهم تشکر می کنم از دوره های خیلی خوبتون و خسته نباشید.

  59. من سنم کمه ولی خب چاقم
    هرجایی که میرم بهم میگن که بهت میخوره ۲۳به بالا باشی
    درحالی که من فقط ۱۵سامه?
    و خب اونقدر چاق که شکمم خیلی بزرگ باشه نیستم?
    قدم بلنده ۱۷۵ و شونه هام پهنه واسه همین هیکلی بودنم چاق تر نشون میدم?

  60. تا میرم دم مغازه ای لباس یا مانتو بگیرم از همون دم در میگن خانم اندازه شما نداریم … بدترین حال دنیا

  61. تا میرم مانتو بگیرم یا لباس از همون دم در میگن خانم اندازه شما نداریم…. بدترین حال دنیا

  62. درود بر شما .اضافه وزن من بیشتر در ناحیه شکم و پهلو و واقعا عصبیم کرده نمیتونم لباس یا شلوار مورد دلخواهم رو بپوشم از جانب هر شخصی بخاطر سایزم و حرفاشون ناراحت میشم چربی کبد گرفتم گرید دو .دیابت نوع اول دارم .فشارخون بالا دارم .سیستم ایمنی پایینی دارم گاهی اوقات نمیتونم براحتی نفس بکشم و خیلی کم حوصله و لی انرژی شدم یبار ازلیمومی رژیم گرفتم و در روز سوم بخاطر کرونا که گرفته بودم طبق نظر کارشناس ادامه ندادم الانم موندم با ی دنیا ناراحتی بابت همه ی این موارد

  63. سلام من زمانی که اضافه وزن داشتم اصلا حوصله خرید رفتن نداشتم چون باید سایز 42 بزرگ میخریدم و اصلا لباسها تو تنم قشنگ نبود همش موقع خوردن غذا حس عذاب وجدان داشتم و لذتی از خوردن نمی‌بردم ولی چون عادت کرده بود میخوردم بعد از کرونا و تو خونه موندن باعث شد بیشتر چاق بشم که به یک مرکز رفتم و رژیم خیلی سختی داد و من نهایتا 2 کیلو کم کردم ولی دنبال رژیمی بودم که حتی با اعضای خانواده یکی باشه و از طریق یک استوری با لیمومی آشنا شدم و شروع کردم به رژیم گرفتن و حس قشنگی را درنوروز 1400 رو فراموش نمیکنم لباسی که دلم میخواست رو پوشیدم چون سایزم 38 شده بود و دیگه اضافه وزن نداشتم الان هم بعضی اوقات برمیگردم و از دستورهای غذایی لیمومی استفاده میکنم و این حس قشنگ رو هنوز بعد از 2سال دارم ممنون لیمومی ❤️❤️❤️

  64. فکر میکنم قبلا خیلی ب اینکه رژیمم فکر میکردم و این اذیتم میکردم اما الان انگار دارم روز های معمولیمو شدی میکنم و اصلا بهم سخت نمیگذره
    چیز خاصیم هوس نمیکنم فقط کافیه عادت کنی بهش و راحت بگیری

  65. اضافه وزن باعث میشد نتونم هر لباسی که دوست دارم را بخرم و با حسرت از مغازه بیام بیرون. ولی با لیمویی این مشکل بعد از سال‌ها برام حل شد و الان شیرین حس اینه که لباسی که تن مانکن هست تو ویترین را برات میارن و اونو با خوشحالی میخری. مرسی لیمویی جان❤️❤️❤️?????????

    1. چاقی خیلی از افکار منفی را به دنبال دارد مثلا گاهی حتی برای خودمان هم دوست داشتنی نیستیم و از ظاهرمان رضایت نداریم اطرافیان شاید چیزی نگویند ولی گاهی نگاهشان گویای همه چیز است واینکه فکر می‌کنند ما خیلی خیلی میخوریم درحالی که اینطور نیست با رژیم اصولی و مداوم میشه همه ی ای کاش هامون را زندگی کنیم

    2. من با وجود داشتن کم کاری تیروئید تونستم با رژیم لیمو می عزیز کلی وزن کم کنم فقط میتونم ازتون تشکر کنم که باعث حس و حال خوبم شدید ??

  66. سلام .اضافه وزن ۴۰ کیلو گرم .با لیمومی ۲۰ کلیو کم کردم .و دارم ادامه میدم .پوشیدن لباس دلخواه .که نمی تونستم بخرم .باید پارچه میگرفتم .برای پیاده روی تنگی نفس پیدا میکردم .ولی حالا خیلی راحت ورزش میکنم .روحیه و اعتماد بنفس کم ولی حالا هر کس مبینه چقد تغییر کردم .روحیه میگیرم .تشویق میشم که ادامه بدم .فقط تصمیم و اراده خود فرد هست که میتونه به خودش کمک کنه یه زندگی سالم داشته باشه .موفق باشید با روح و جسم سالم

  67. من چاق نیستم ولی تو‌پرم و شکم پهلو زیاد دارم برا همین آرزوی لباسهای نیم تنه و براق نمیتونم هیچوقت امتحان کنمشون??????

  68. 12کیلو اضافه وزن دارم ماهیچه های پام،داعم درد می‌کنه کیدمن چرب شده کیسه صفرا ندارم به علت چاق شدن و بالا رفتن کلسترول کیسه صفرای پر شد و درش آوردن احساس تنگی نفس دارم موقع تحرک زیاد خلاصه خوشحال لاغرا چاقی خیلی سخته

  69. من شکم وپهلو زیاد دارم وقتی میرم بازار مانتو یا هر لباس که دوست دارم بخرم اما میپوشم یا سایز نمیشه یا بالاتنه خوب اما پایین تنه مثل گلابی ناراحت برمیگردم همه بهم میکن گلابی شدی. هی هی الانم دوست دارم رژیم بگیرم به اندام دلخواه برم. اما…..

  70. اگه بخوام حقیقت رو بگم، اضافه وزن هم از نظر ظاهری و هم از نظر سلامت فیزیکی و روانی روی آدم‌ها تاثیر می‌ذاره.
    مشکلات ظاهری اون می‌تونه باعث شده ما اعتماد به نفس خودمون رو از دست بدیم، احساس خوبی نسبت به بدنمون و ظاهرمون نداشته باشیم و اکثرا دنبال لباس‌های سایز بزرگ باشیم‌. به راحتی نمی‌تونیم راه بریم و ورزش کنیم، زود خسته میشیم و سبک زندگی بی تحرک رو ترجیح میدیم. به علاوه باعث میشه بیماری‌های مختلفی مثه دیابت، مشکلات تنفسی، مشکلات معده، چربی و فشار خون، کبد چرب و… در آینده نزدیک تجربه می‌کنیم. حالا من فکر میکنم با اینکه خود ِ اضافه وزن می‌تونه تحت تاثیر عوامل فیزیکی، ارثی، محیطی، استرس و … اتفاق بیفته، اما ما به راحتی میتونیم اون رو کنترل کنیم. انتخاب یه سبک زندگی سالم و اکتیو با رژیم غذایی متناسب و اصولی به همراه ورزش مداوم می‌تونه به ما کمک کنه که طی زمان و به صورت تدریجی وزنمون رو کم کنیم و سالم بمونیم. انتخاب و پیشنهاد من برای این هدف قطعا تیم لیمومی هست ??

  71. سلام من وقتی چاق بودم اصلا انگیزه نداشتم هیچی خوشحالم نمی‌کرد چنبار هم رژیم گرفته بودم ولی چون غیر اصولی بود دوباره وزنم برگشت حتی بیشتر از قبل ولی از وقتی با لیمومی آشنا شدم و تحت نظر لیمومی رژیم گرفتم 40 کیلو وزنم کم شده فقط مونده 5 کیلو دیگه اینقدر خوشحالم ک خدا میدونه. کلی لباس جدید واسه خودم خریدم در ضمن سلامتیم هم بدست آوردم

  72. مادر همسرم خیلی اضافه وزن داره علاوه بر دردسرهایی که خودش داره همه بچه‌هاش و در گیر بیماری و اضافه وزن خودش کرده.
    وقتی زندگیش و دیدم و اینکه همسرم آسایش نداره همش در گیر مادرش.تصمیم گرفتم وزنم و کم کنم تا بچم ایندش مثل همسرم نباشه در گیر من نشه .بخواد همش حواسش بهم باشه و پیری و چاقی بچم و اذییت کنه.
    اولین تصميم برای لاغری آسایش دخترم زمان پیریم هست.
    خیلی خوشحالم با لیمویی آشنا شدم و حس خوب لاغری رو چشیدم.من با شما موفقترینم

  73. خیلی خوب بود…
    وقتی چاقی لباس مجلسی ک دوست داریو نمیتونی بپوشی چون شکم بزرگت باعث میشه لباس ب اون زیبایی تو تنت خوب دیده نشده منم این مشکلم دارم و خیلی دوست دارم که ب تناسب اندام برسم

  74. من چاق نبودم اما همون مقدار اضافه وزن باعث شده بود که شکمم بیشتر از اعضای بدنم تو دید بود لباس که میپوشیدم شکمم به شدت تو ذوق میزد و خیلی اذیتم میکرد و اینکه سایزم از ۳۶ به ۳۸ رسیده بود و لباس هایی که مال قبل بود و دوسشون داشتم رو دیگه نمی تونستم بپوشم و خیلی لباس های دیگه. اما الان با وجودی که هنوز به وزن ایده آل نرسیدم خیلی تغییر کردم و سایز هم کم کردم.

    1. سلام من با لیمومی 40 کیلو وزنم رو کم کردم
      الان هم سلامتیم رو بدست آوردم هم روحیه م خیلی خوب شده رژیم لیمومی بهترین رژیمی بود تا الان گرفتم بدون گرسنگی و بدون ورزش عالی بود
      کلی واسه خودم لباس خریدم اعتماد به نفس نداشتم اصلا بخاطر چاقی ?? ممنونم لیمومی

  75. وقتی چاق بودم احساس سنگینی میکردم همش
    و بابت خوردن هر وعده غذایی زیاد هم احساس عذاب وجدان داشتم
    اعتماد بنفسم به شدت پایین بود و هیچ کدوم تز لباسایی که میخواستم رو نمیشد بپوشم مخصوصا خرید شلوار برام عذاب آور بود و اصلا دوس نداشتم حتی سایزمو به فروشنده بگم
    توی تاکسی که مینشستیم همیشه بهم میگفتن چون تو تپلی حلو بشین که ما عقب جا شیم
    شاید اینا چیزای خیلی کوچیکی باشه اما واقعا برای من اذیت کننده بودن

    1. من همیشه شکمو بودم اما لاغر بودم دلم میخاست چاق بشم که همینطوری شد اما بعدا پرخوری عصبی گرفتم و دیگه نتونستم کنترلش کنم و الان لاغر کردن واسم سخته و دچار مشکلاتی مثه کمر درد، زانو درد، ورم پا و نامنظمی پریود شدم و با وجود این مشکلا دیگه اندازه نبودن لباسام خیلی به چشم نمیاد اما بازم اونم بده.دلم میخاد خیلی زود لاغر بشم

      1. من کودکی لاغری داشتم و متاسفانه خانوادم منو پیش پزشک تغذیه بردن تا چاق بشم…از یه جایی من شروع به افزایش وزن کردم و چون بچه سال بودم به فکر رژیم هم نبودم…بعدشم دیگه نتونستم وزنمو کنترل کنم…الآنم خیلی چاق شدم و هم از نظر فیزیکی و هم روحی این موضوع روم تاثیر گذاشته…حرفهای اطرافیان و پیدا نکردن لباس تمام اعتماد به نفس و انگیزه منو نابود کرده….?
        @bomomuarco

      2. سلام
        من وزنم ایده آل بود تا به وقت کرونا که خونه نشین شدیم با لیمومی آشنا شدم
        چهار دوره رژیم دریافت کردم عالی بود
        به برادرم معرفی کردم اون هم دودوره گرفت
        به دوستم معرفی کردم که
        الان دوره تثبیت وزنشه
        خیلی عالیه
        یه وقتایی ادم میمونه چی درست کنه ولی لیمومی یه برنامه عالی بود رو در کابینت که هرروز ببینمش?
        عالی سفیر سلامتی لیمومی

      3. سلام.جدای از همه چیز چاقی یعنی بیماری،یعنی کبد چرب،یعنی نارسایی قلبی،ناتوانی تو انجام کار و راه رفتن،حسرت به دل یه لباس زیبا پوشیدن موندن،من وزنم کمی که بالا میره کمر درد شدید میشم.

      4. فک کنم بدترین و شایعترین مشکل با چاقی همون نداشتن اعتماد بنفس و فرار از اجتماعات هست..
        خیلی بده لباسی رو بخوای و فروشنده بگه سایزت نمیشه..
        کبد چرب و پوست جوش دار یا لکه دار و ناصاف و فشار به پاها..
        این بدتریناش بود بنظرم..
        امیدوارم روزی برسه که کسی این دغدغه هارو نداشته باشه..♥️

      5. چاقی علاوه بر از بین بردن اعتماد بنفس ، سلامتی رو هم تحت شعاع قرار می ده . چاقی باعث شده بود عوارض دیسک و کمر درد و آرتروز و پوکی استخوان مادر من چندین برابر بشه .بالای ۲۵ سال فشارخون همیشه بالا داشت که با چندین قرص تنظیم می شد. با کمک لیمومی فشار خونش طوری تنظیم شد که دکتر قرص ها رو به حداقل ممکن رسوند . با کاهش وزن از شدت کمر درد و پا دردی که داشت خیلی خیلی کم شد .اون اعتماد بنفس از دست رفته اش رو دوباره به دست آورد و هر لباسی که دوست داشت پوشید . ممنونم از لیمومی بخاطر حال خوبی که به همه خانواده ما داد .

      6. من الان دوره دوم رژیمم هستم از وزن ۸۹ رسیدم به ۸۴ خیلی حس خوبی دارم پهلو هام کامل رفته و اعتماد به نفسم داره بالا می‌ره بیشتر خودمو دوس دارم همینطوری هم ادامه میدم و اصلا صبر نمیکنم که باز چاقی سراغم بیاد الان خیلی حال بهتری دارم
        @ygansli

    1. زمانی ک من چاق بودم واقعا خیلی اذیت میشدم شاید اعتماد به نفسمو جلو دیگران حفظ میکردم ولی تو تنهایی و خلوتم واقعا غصه میخوردم از اینکه نمیتونم هرلباسی و بپوشم فعالیتم کم بود چون واقعا نفس کم میاوردم بوی بد عرق با وجود اینکه هرروز دوش میگرفتم و از همه مهمتر دخترم که میگفت دوس داره مامانش سیندرلایی باشه و بزرگترین انگیزه من برای لاغری و کاهش ۳۰ کیلو دخترم بود من سه دوره همراه رژیم لیمویی بودم و واقعا راضی ام دیر اشنا شدم باهاشون ولی بازم بهترین بود

    2. من واقعا از اینکه خیلی لباسا دلمو میبردن ولی نمیتونستم بخرمشون اذیت میشدم و اینکه هردفعه خودجو جلوی آینه نگاه میکردم حس منفی میگرفتم

      1. چاقی علاوه بر از بین بردن اعتماد بنفس ، سلامتی رو هم تحت شعاع قرار می ده . چاقی باعث شده بود عوارض دیسک و کمر درد و آرتروز و پوکی استخوان مادر من چندین برابر بشه .بالای ۲۵ سال فشارخون همیشه بالا داشت که با چندین قرص تنظیم می شد. با کمک لیمومی فشار خونش طوری تنظیم شد که دکتر قرص ها رو به حداقل ممکن رسوند . با کاهش وزن از شدت کمر درد و پا دردی که داشت خیلی خیلی کم شد .اون اعتماد بنفس از دست رفته اش رو دوباره به دست آورد و هر لباسی که دوست داشت پوشید . ممنونم از لیمومی بخاطر حال خوبی که به همه خانواده ما داد .

        za.za914

      1. سلام ممنون از تیم عالیه لیمومی من وقتی چاق بودم خیلی حس بدی داشتم از اینکه هرجا میرفتم لباس بگیرم اصلا سایزم پیدا نمیشد یادمه به خاطر یه مانتو مشکی ده تا مغازه رفتم تا یکی پیدا شد
        شبا که میخواستم بخوابم تنگی نفس اصلا نمیزاشت داخل ماشین همیشه به خاطر من جا تنگ بود?
        وقتی برای چکاپ میرفتم دکتر کلی دعوام میکرد
        ولی وقتی رژیم لیمومی گرفتم از وزن ۹۵ در عرض ۸ دوره به وزن ۷۳ رسیدم خیلی حس بهتری داشتم و از نظر خودم خیلی سبک شده بودم هرکس که میدیدم میگفت چقدر خوب شدی و ادامه بده واقعا از لیمومی ممنونم???
        @miss.pasavand

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب