تاثیر رژیم لاغری و کاهش وزن 40 کیلوگرمی وحیده کیانی

داستان لاغری لیمومی

فهرست مطالب

آیا تا به حال فیلم‌های آخرالزمانی یا ترسناک که در آن آدم‌های معمولی ناگهان تحت تاثیر یک بیماری ناشناخته تغییر می‌کنند و همه‌چیز اطرافشان را با خودشان به نابودی می‌کشند دیده‌اید؟ اگر جوابتان به این سوال مثبت باشد حتما احساسی که با تماشای آن فیلم داشته‌اید را به خاطر دارید.

خشم، عصبانیت، تنفر، ترس و ناامیدی مطلق همه آن چیزی است که شخصیت‌های این فیلم‌ها را درگیر و تمام حواس ما را احاطه می‌کند. می‌دانید این احساسات دیگر کجای زندگی به سراغ شما می‌آید؟ وقتی که با مشکل اضافه وزن بیش از حد دست‌وپنجه نرم می‌کنید و بیماری‌های مختلف کم‌کم به سراغتان می‌آید.

وحیده، مادری 40 ساله و اهل زابل است که تک به تک این احساسات ناخوشایند را به مدت 20 سال زندگی کرده بود. وضعیت او به حدی رسیده بود که دیگر از خودش، خانه‌اش و حتی فرزندانش هیچ حس خوبی دریافت نمی‌کرد و به افسردگی و انزجار مطلق از زندگی دچار شده بود.

به گفته وحیده، چاقی روحیه و طرز فکر او را بسیار تحت تاثیر قرار داده بود. شب و روز برایش جابه‌جا شده بود. شب‌ها تا صبح بیدار می‌ماند و از آن طرف تا یک ظهر می‌خوابید. به علاوه انواع بیماری‌ها به سراغش رفته بود و با تمام مشکلات چاقی که در کتاب‌های پزشکی و اینترنت می‌خوانیم، درگیر شده بودم.

قبل از شروع رژیم ناراحتی قلبی، کبد چرب، معده درد، یبوست، فشارخون بالا و افسردگی پایشان را به زندگی وحیده باز کرده بودند تا اینکه با رژیم لیمومی آشنا شد و ناامید از همه‌چیز، تصمیم گرفت یکبار آن را امتحان کند.

لیمومی به من زندگی دوباره بخشید

بهتر است از اینجا به بعد را از زبان وحیده کیانی بخوانید. مادری که با وزن 105 کیلوگرم تصمیم گرفت لاغر شود. او برای ما گفت که اوایل اصلا نگاهم به رژیم جدی نبود. فقط تصمیم گرفتم که رژیم را شروع کنم و ببینم چه می‌شود و تاثیری دارد یا خیر. حتی گاهی اوقات تمام موارد برنامه‌ام را رعایت نمی‌کردم.

کمی که گذشت متوجه تنوع غذاهایی برنامه‌ام شدم و فهمیدم که اندازه هر وعده بسیار مناسب تعیین شده و اصلا خبری از ورزش‌های سنگین نیست. منی که تا آن روز حوصله هیچ‌کاری را نداشتم، حالا با اشتیاق به پیاده‌روی می‌رفتم و همین ورزش کم و سبک در روحیه من بسیار تاثیرگذار بود. میان‌وعده‌هایم مفید شده بودند، درحالیکه تا قبل از آن برای میان‌وعده نیز تنقلات و خوراکی‌های مضر می‌خوردم.

لیمومی به من زندگی دوباره بخشید. زمانی که شروع کردم مطابق برنامه غذایی لیمومی رفتار کنم همه‌چیز در زندگی‌ام تغییر کرد. منی که 20 سال با اضافه وزن وحشتناک و انواع بیماری‌ها سروکله می‌زدم، حالا با گرفتن رژیم متوجه تغییر حالاتم می‌شدم. هرروز روحیه و سلامتی جسمی‌ام درحال بهبود بود و من این تغییر را با تمام وجودم لمس می‌کردم.

کاهش وزن با لیمومی

تغییر سبک زندگی با تغییر عادت‌های غذایی

از همان هفته اول تاثیر رژیم لاغری را در بدنم احساس کردم. در هفته دوم متوجه شدم که شب‌ها خوابم می‌گیرد و صبح‌ها از ساعت 7 و 8 به‌طور خودکار بیدار می‌شوم. انگار داشتم به زندگی معمولی برمی‌گشتم. تعجب کرده بودم که بعد از 20 سال ساعت 7 صبح بیدار می‌شدم و صبحانه می‌خوردم. همین مرا وسوسه کرد تا ادامه دهم. مدام به خودم می‌گفتم این سبک غذایی درحال تغییر دادن من است.

بعد از چند هفته فهمیدم که دیگر حتی بدنم هم تمایلی ندارد به شیوه قبل عمل کنم و باید با برنامه رژیم غذایی پیش بروم. روز 21‌ام که به آخر دوره اول رژیم رسیده بودم روی وزنه رفتم و متوجه شدم که با همه آن ناخنک‌ زدن‌ها و رعایت‌ نکردن‌ها توانسته‌ام  3 کیلوگرم وزن کم کنم.

بیشتر بخوانید:

 شیرینیجات و نوشابه را حذف کردم و مقدار غذاهایم را مطابق دستور برنامه‌ام می‌خوردم توانستم وزن کم کنم. تا قبل از اینکه رژیم بگیرم، 5 سالی بود که باشگاه می‌رفتم، اما در همان زمان وزنم از 95 کیلوگرم به 105 کیلوگرم رسید. حتما می‌پرسید چرا با وجود ورزش و باشگاه، به جای اینکه لاغر کنم تازه چاق شدم؟ به‌ خاطر اینکه از هیچ برنامه غذایی پیروی نمی‌کردم.

بعد از باشگاه شدیدا احساس گرسنگی می‌کردم، برای همین حجم غذایم دو برابر شده بود و بلافاصله بعد از خروج از باشگاه به شیرینی‌فروشی می‌رفتم و خودم را با شیرینی سیر می‌کردم. خودم را اینطور قانع می‌کردم که باشگاه می‌روم، پس چرا نخورم.

بعد از آشنایی با لیمومی، فقط با پیاده‌روی توانستم 3 کیلوگرم وزن کم‌ کنم و مصمم شدم که پرقدرت ادامه دهم.

نمونه موفق لاغری
بیشتر بخوانید:

از خودم خجالت می‌کشیدم؛ اما حالا به خودم افتخار می‌کنم

حتما شما هم تجربه‌ اینجنینی داشته‌اید که هرچه در بازار بگردید لباس مناسب و زیبایی برای خودتان پیدا نمی‌کنید. وحیده نیز از این موضوع بسیار رنج می‌برد و حتی از خودش خجالت می‌کشید و در جمع حاضر نمی‌شد چون اندام زیبایی نداشت.

این زن بااراده می‌گوید که همیشه مجبور بود لباس‌هایش را به خیاط بدهد تا در سایز او بدوزد و این موضوع تاثیر بدی در روحیه‌اش می‌گذاشت. حتی اضافه وزن باعث شده بود پیرتر از سن‌اش به نظر بیاید، برای همینگاهی اوقات فروشندگان میانسال او را که فقط 35 سال داشت، مادر صدا می‌زدند؛ اما حالا که لاغر شده او را خواهر یا آبجی صدا می‌زنند.

رژیم لیمومی و کاهش وزن

تا قبل از لیمومی، از رژیم متنفر بودم!

لیمومی را خواهر وحیده به او معرفی کرده است. خودش اعتراف کرد که تا قبل از آشنایی با لیمومی از هر رژیمی متنفر بوده، چون می‌دیده که اطرافیانش که رژیم داشتند فقط سبزیجات می‌خوردند. ریزش مو یا ناراحتی پوستی می‌گرفتند یا انقدر مقدار غذایشان کم بوده که عصبی می‌شدند.

همین موارد باعث شده بود که وحیده از رژیم متنفر شود؛ اما یکبار امتحان کردن لیمومی برای همیشه او را تغییر کرد. اول از همه ذهنیت‌اش را به چالش کشید و نگاهش به زندگی و زیبایی‌های خودش را تغییر داد سپس هربار که روی ترازو می‌رفت و عدد کمتری می‌دید، نشاط و سرزندگی را به او تزریق می‌کرد.

درمان بیماری قلبی و کبد چرب با رژیم لیمومی

وحیده می‌گوید که با اضافه وزن‌اش، بیماری‌های مختلفی به سراغ او آمده بود. حالا توصیه او به افراد مشابه‌اش این است که قبل از اینکه دچار بیماری‌های مختلف شوید، برنامه غذایی‌تان را تغییر دهید و حداقل یک دوره لیمومی را امتحان کنید.

قطعا اوایل برای شما سخت خواهد بود و ممکن است دقیق نتوانید همه برنامه را رعایت کنید، اما وقتی نتیجه آن را می‌بینید، خودتان می‌فهمید که باید عادت‌های بد را کنار بگذارید و به سمت سلامتی بروید. درست مثل من که الان راحت از کنار شیرینی‌فروشی‌ها رد می‌شوم بدون اینکه هوس خوردنشان مرا اذیت کند.

قبل و بعد لاغری
بیشتر بخوانید:

کاهش وزن 40 کیلویی در 31 دوره رژیم

زمانی که وحیده رژیم لیمومی را شروع کرد 105 کیلوگرم داشت، اما به خاطر اینکه خجالت می‌کشید، وزنش را در فرم 2 کیلوگرم کمتر نوشت. در پایان دوره اول که تاثیر رژیم لاغری در کاهش وزنش را دید، آن را اصلاح کرد و اکنون پس از 31 دوره رژیم به وزن 65 کیلوگرم رسیده‌ است.

حالا او مصمم‌تر از قبل برای ادامه مسیرش برنامه‌ریزی می‌کند و با گرفتن رژیم موضعی چربی‌های ناحیه شکم و پهلویش را به چالش کشیده تا سوزانده شوند. وحیده توانست بدون احساس گرسنگی، چربی‌سوزی داشته باشد و بیماری‌هایش را کامل درمان کند.

او می‌گوید زمانی که به وزن 70 کیلوگرم رسید و برای چکاپ کامل پزشکی رفته بود، دکتر به او گفته که تمام موارد آزمایشش نرمال است و دیگر نیازی نیست دارو مصرف کند. این خبر برای وحیده‌ که حداقل 5 نوع بیماری مختلف گرفته بود، مثل معجزه درخشید و دنیا را به او بخشید.

داستان لیمومی
بیشتر بخوانید:

از زبان لیمومی

وحیده کیانی، مادر 3 فرزند و خانه‌دار اهل زابل است. شهری کم‌برخوردار اما با روحیه‌ای قوی. او که در ابتدای رژیم 105 کیلوگرم داشت توانست طی 31 دوره رژیم به وزن 65 کیلوگرم برسد و بیماری‌های مختلفش ازجمله بیماری قلبی، کبد چرب، فشارخون بالا، یبوست و … را درمان کند.

به‌علاوه تغییر عادت‌های غذایی، نگاه وحیده را به زندگی‌اش تغییر داد و باعث افزایش نشاط و اعتمادبه‌نفس در او شد. قصه‌ای که خواندید روایت تلاش‌های این زن قوی برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی‌اش است. اکنون وحیده به شما توصیه می‌کند که اگر خودتان برای خودتان مهم هستید فقط یک دوره رژیم لیمومی را امتحان کنید. مطمئن باشید نتیجه‌اش شما را هم شگفت‌زده خواهد کرد.

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

2 نظر

    1. سلام لیلا عزیز
      ممنون از اینکه دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید
      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.