در مسیر کاهش وزن 28 کیلویی و رسیدن به سایز 38

قبل و بعد لاغری

فهرست مطالب

همیشه قدم اول سخت‌ترین قدم است. این را همه ما می‌دانیم و مشاوران و کتاب‌های انگیزشی نیز در مدح برداشتن قدم اول، غوغا به پا کرده‌اند؛ البته در همین بین افرادی هم هستند که معتقدند برداشتن قدم‌های بعدی خیلی خیلی سخت‌تر از قدم اول است و اینکه شما بتوانی استمرار داشته باشی، اصل ماجراست.

اگر قرار باشد این قدم را در مسیر کاهش وزن برداری، احتمالا سختی‌ کار برایت بیشتر از هر زمان دیگری خواهد شد؛ چراکه در اوج ناامیدی از خودت و بدنت هستی و می‌خواهی به زیبایی مطلق برسی. به وزنی ایده‌آل و بدنی سالم؛ آن‌ هم با آب کردن چربی‌های اضافه و تغییر عادت‌های غذایی!

اما اگر از من بپرسید برداشتن قدم اول در مسیر لاغری هیچوقت سخت نیست، البته به شرطی که به سراغ مسیر درست و راهنمایان خبره‌اش بروید. لیمومی برای من همین مسیر بود که باعث شد در طول یک سال وزنم را از حدود 93 کیلوگرم به حدود 66 کیلوگرم برسانم و کمد لباس‌هایم را از سایز 48 به لباس‌های سایز 38 تغییر دهم.

لیمومی را از طریق یکی از دوستانم شناختم. دوستی که بارها برایم تعریف کرده بود خودش و چند نفر از اطرافیانش توانسته بودند طی چند ماه نتیجه‌های خیلی خوبی از رژیمشان بگیرند. برای من که 4، 5 سالی می‌شد درگیر اضافه وزن بودم و با رژیم‌های قبلی به نتیجه نرسیده بودم و هربار بیشتر از قبل ناامید می‌شدم، آشنایی با لیمومی چیزی شبیه معجزه بود.

 

برای اینکه مطمئن شوم رژیم‌ غذایی لیمومی چیست و چه‌کار می‌کند، چند روزی مطالب سایت و پیج اینستاگرام لیمومی را زیرورو و مطالعه کردم تا اینکه درنهایت تصمیم گرفتم برای خودم یک چالش سخت درنظر بگیرم و وارد مسیر کاهش وزن شوم.

از اولین روز نوروز، پیش به سوی کاهش وزن!

من آدم سخت‌گیری هستم، برای همین تصمیم گرفتم رژیم لاغری‌ام را از روز اول فروردین 1401 شروع کنم. حتما فکر می‌کنید این دیگر چه‌جور چالشی است و چه کسی حاضر می‌شود در تعطیلات نوروز رژیم بگیرد! اما باید بگویم من؛ اما برخلاف تصورم برنامه غذایی لیمومی اصلا سخت نبود.  حتی به شکلی برنامه‌ریزی شده بود که در عیددیدنی‌ها هم می‌توانستم شیرینی و آجیل بخورم ولی به مقدار خیلی کم!

تا قبل از اینکه به سراغ لیمومی بروم، بارها رژیم‌های مختلفی را امتحان کرده بودم و می‌دانستم گرفتن رژیم مساوی است با سختی، اما بعد متوجه شدم رژیمی که شروع کردم اصلا سخت نیست و حتی در نوروز هم به‌راحتی می‌شود آن را رعایت کرد و تو را از خوردن خوراکی‌هایی که در فرهنگ ماست منع نکرده درحالیکه در همه رژیم‌های قبلی، مصرف این خوراکی‌ها ممنوع بود.

نکته مثبت لیمومی برای من این بود که حتی برنامه غذایی‌اش هم سرشار از بوی غذای خانگی و دستپخت مامان‌ها بود. همانجا بود که تصمیم گرفتم اصلا اسم این دوره و برنامه را رژیم نگذارم و به‌جای اینکه بگویم این برنامه رژیم من است، می‌گفتم این برنامه غذایی من است تا هم از نظر روانی حس خوبی دریافت کنم و هم انگیزه‌ام برای سلامتی بیشتر شود.

لیمومی را انتخاب کردم چون گرسنه نمی‌ماندم

نیمه‌های دوره رژیم من با ماه رمضان همزمان شده بود و با وجود اینکه می‌دانستم لیمومی برای ماه رمضان نیز رژیم مخصوصی دارد که باید طبق آن پیش رفت؛ اما ترجیح دادم برنامه خودم را حفظ کنم و طبق همان پیش بروم؛ البته به خاطر اینکه من روزه نمی‌گرفتم مجاز بودم طبق روال قبل ادامه بدهم وگرنه لیمومی برای روزه‌داران برنامه متفاوتی ارائه می‌کرد که مطابق با شرایط ماه رمضان و وضعیت جسمی روزه‌داران باشد.

روزها یکی پس از دیگری می‌گذشت و من هرروز بیشتر به خاطر انتخاب لیمومی خوشحال بودم؛ چراکه اصلا احساس گرسنگی نمی‌کردم. البته این وعده را قبل از اینکه رژیم بگیرم هم شنیده بودم، اما تا لحظه‌ای که خودم درگیر برنامه غذایی لیمومی نشده بودم نمی‌دانستم که این برند چقدر روی حرف و قولی که به ما می‌دهد ایستاده است: لاغری بدون احساس گرسنگی و ضعف!

از آنجایی که من شاغل هستم، فعالیت‌های روزانه‌ام نسبتا زیاد است و برایم بسیار مهم بود که بتوانم در طول روز و در محل کار، انرژی‌ام را حفظ کنم. به علاوه چندان برایم آسان نبود که بخواهم وعده‌های غذایی متفاوتی درست کنم و رژیم‌های قبلی دقیقا همین رویه را جلویم می‌گذاشت که غذاهای خاص بخورم و در طول روز هم گرسنه بمانم.

اینبار اما همه‌چیز فرق داشت. وقتی که برنامه غذایی لیمومی به دستم رسید، متوجه شدم تمام غذاهایی که می‌شود خانوادگی دور یک سفره نشست و در کنار هم خورد را داده‌اند.

با لیمومی به غذاها علاقه‌مند شدم!

اینکه من به‌عنوان یک مادر، همسر و زن شاغل محدودیتی در آشپزی برای خانواده نداشته باشم، نقطه قوت لیمومی بود. چون هیچ غذای عجیب و غریبی در آن پیدا نمی‌شد و همه با هم سر یک سفره می‌نشستیم و یک غذا را می‌خوردیم.

به‌علاوه رعایت برنامه غذایی لیمومی برای من هیچ عوارضی نداشت و از روز اول تا آخرین دوره برنامه غذایی، هیچ روزی احساس گرسنگی نداشتم.

دو هفته بعد از اینکه رژیمم را شروع کرده بودم، احساس کردم چندان میلی به خوردن نان ندارم و معده‌ام کوچک‌تر شده است، برای همین به پشتیبان و مشاورم در لیمومی پیام دادم که آیا می‌توانم از مقدار نان وعده صبحم کم کنم و به من گفتند که مقدار هرچیز متناسب با وضعیت جسمی و سلامتی بدنم تعیین شده و نباید کمتر از مقدار مشخص‌شده بخورم تا بعدا احساس ضعف و گرسنگی نکنم.

از این جالب‌تر اینکه من تا قبل از آشنایی با لیمومی در طول زندگی‌ام اصلا لب به ارده و شیره نزده بودم و علاقه‌ای به آن نداشتم اما حالا به لطف لیمومی عاشق ارده و شیره شده‌اک و این ترکیب شگفت‌انگیز را گاهی در وعده صبحانه و گاهی به‌جای شام دقیقا مثل نوتلا می‌خورم.

نمونه موفق رژیم لیمومی
بیشتر بخوانید:

کاهش سایز با 35 دقیقه پیاده‌روی!

برای من که خودم قبل از اضافه وزن، یک ورزشکار حرفه‌ای محسوب می‌شدم، نبود ورزش‌های سخت و توصیه به باشگاه در برنامه‌های لیمومی پدیده عجیبی بود. اوایل راضی نمی‌شدم و برایم مبهم بود که بشود با روزی 35 الی 45 دقیقه پیاده‌روی لاغر شد، اما به خودم قول داده بودم طبق برنامه پیش بروم، برای همین هرجور می‌شد پیاده‌روی روزانه‌ام را انجام می‌دادم.

گاهی صبح، گاهی عصر و برخی اوقات‌ هم آخر شب‌ها به پیاده‌روی می‌رفتم و اصلا اهمال کاری نمی‌کردم. کم‌کم متوجه تاثیر آن در کاهش وزن و سایزم شدم و حالا به همه شمایی که مثل من هستید، توصیه می‌کنم حتما این بخش ورزشی سبک برنامه را جدی بگیرید. پیاده روی در کنار برنامه غذایی درست و سالم می‌تواند تاثیرات زیادی داشته باشد و اگر باعث شد من به سایز دلخواهم برسم؛ پس شما هم می‌رسید.

با لیمومی هیچوقت تنها نیستی!

شیرین‌ترین بخش دوران رژیم برای هر آدمی، آن روزی است که روی وزنه می‌رود و می‌بیند که عدد روی ترازو کمتر و کمتر می‌شود. من به‌عنوان کسی که سال‌ها رژیم گرفتم و ورزشکار حرفه‌ای بودم همیشه وزنم بین 75 تا 76 کیلوگرم بود و رسیدن به وزن کمتر از این عدد برایم چیزی شبیه رویا شده بود.

اما این رویا با برنامه غذایی لیمومی به واقعیت تبدیل شد و اولین رژیمی است که توانست وزنم را به زیر 70 کیلوگرم برساند. آن هم با برنامه‌ای که تمامش از مواد غذایی قیمت مناسب و ایرانی بود و همه‌جا پیدا می‌شد و لازم نبود برای مصرف سبزیجات کل تهران را بگردی و درنهایت با قیمت بالا فقط یک خوراکی را بخری. از خوبی لیمومی است که هر قشری می‌تواند از برنامه‌های آن استقاده کند.

به‌علاوه من در طول دوران رژیمم هیچوقت احساس تنهایی نمی‌کردم؛ چراکه همیشه یک همراه با شماست تا اگر کمی وسوسه شدید یا احساس خستگی کردید به شما انرژی لازم برای ادامه مسیر را بدهد. مشاوران و کارشناسان خوب لیمومی در طول یکسال رژیم من همیشه همراهم بودند و حضورشان را احساس می‌کردم.

نمونه موفق رژیم لیمومی
بیشتر بخوانید:

کاهش وزن 28 کیلویی و کاهش سایز 10 سایزی!

اگر به دنبال معجزه لاغری هستید، اجازه دهید برایتان از خودم بگویم. روزی که برنامه غذایی را با لیمومی شروع کردم وزنم تقریبا 93 کیلوگرم بود و در پایان رژیم باید 68 کیلوگرم می‌شدم. اما با افتخار می‌گویم که آخرین روز رژیمم عدد روی ترازو 66 کیلوگرم را نشان می‌داد؛ یعنی 2 کیلوگرم کمتر از آنچه توقع داشتم.

من از 1 فروردین شروع کردم و 29 اسفند که دوران رژیمم تمام شد توانسته بودم با 17 دوره رژیم لیمومی و 3 دوره رژیم تست و تثبیت وزن، حدود 28 کیلو و 800 گرم وزن کم کنم و سایزم را از 48 به 38 برسانم. این یکسال برای من هدفمند بود و حالا به خودم افتخار می‌کنم که توانستم از عهده این جنگ شیرین بربیایم و خوشحال به نتیجه پیروزی برسم.

در طول این مدت اگر به مهمانی دعوت می‌شدم، سعی می‌کردم روزهای پنجشنبه را انتخاب کنم که وعده آزاد داشتم. البته، به همه گفته بودم که تا زمانی که به هدفم برسم از حضور در برخی مهمانی‌ها و خوردن همه خوراکی‌ها معذورم و اطرافیانم هم مرا درک می‌کردند.

در طول این دوران آخرهفته‌ها باعث می‌شد شوق دیگری برای ادامه مسیر در من زنده شود چون اجازه داشتم هرچیزی که دلم می‌خواهد بخورم. هرچند وعده آزاد بود اما من سعی می‌کردم خیلی پرهیز نکنم. این وعده آزاد مثل یک هدیه است؛ اما بازهم چارچوب داشت و باید چارچوب را رعایت می‌کردم و از نتیجه آن بسیار راضی‌ام.

صبور باشید تا لاغر شوید

تغییر همیشه برای همه سخت و چالش‌برانگیز است؛ اما کافیست اراده کنید و بخواهید به نتیجه برسید. انتخاب لیمومی برای من بسیار درست بود و از انتخاب آن بسیار راضی و خرسندم. حالا توصیه‌ام به شما این است که فقط کافیست صبور باشید و زود خسته نشوید.

رسیدن به هدف زمانبر است و باید صبوری کنید. لیمومی اصلا شما را خسته نمی‌کند اما لطفا در رعایت برنامه غذایی‌تان دقیق باشید. به تیم پزشکان، مشاور و برنامه غذایی لیمومی اعتماد کنید و مو به مو همه را اجرا کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

شاید فکرش را هم نکنید اما همان یک گرمی که شما در وعده‌هایتان کم یا زیاد می‌کنید واقعا در رژیمتان تاثیر زیادی می‌گذارد. پس برای رسیدن به نتیجه و کاهش وزن اصولی دقیقا همان برنامه‌ای که برایتان درنظر گرفته‌اند را اجرا کنید.

مطمئنم شما هم مثل من روزی که خودتان را جلوی آینه ببینید، به خودتان افتخار می‌کنید. تیم لیمومی با جان و دل کنار شما هستند و اگر وارد این مسیر شوید قطعا تا آخر همراه شما خواهند بود.

از زبان لیمومی

سپیده یکی از سرسخت‌ترین افرادی است که توانست در طول مدت 20 دوره رعایت رژیم غذایی لیمومی کاهش وزن 28 کیلویی را تجربه کند. این زن بااراده برای ما از تجربه شخصی‌اش در مدت یکسال همراهی با لیمومی گفت که می‌توان بدون گرسنگی لاغر شد.

اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید، امتحان کردن دوره اول رژیم‌های لیمومی رایگان است. از کجا معلوم که نفر بعدی‌ای که برای ما از مسیر کاهش وزنش می‌گوید، شما نباشید؟!

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.