بهترین زمان خوردن سیر برای لاغری، چه موقع است؟

بهترین زمان خوردن سیر برای لاغری

فهرست مطالب

هزاران نوع خوراکی در جهان وجود دارد که ما ایرانیان تنها بخش کوچکی از آن‌ها را در اختیار داریم، اما با همین بخش کوچک خودمان را حسابی چاق کرده‌ایم. البته مشکل از خوراکی‌ها نیست. در واقع ما باید بیشتر حواسمان را به خوراکمان جمع کنیم و بدانیم از هر غذا و میوه چه مقدار بخوریم.

 

داشتن یک برنامه غذایی سالم در کنار ورزش تاثیر زیادی در کاهش وزن شما خواهد داشت. اگر می‌خواهید لاغر شوید، بهتر است به توصیه‌های این مقاله از «مجله سلامتی لیمومی» درباره سیر و خواص آن خوب گوش کنید. این یک ماده بسیار مغذی برای بدن است که در کاهش وزن نیز تاثیر شگفت‌انگیزی دارد.

سوالات متداول

آیا مصرف سیر باعث لاغری می‌شود؟
بله. سیر با افزایش متابولیسم بدن، چربی‌های اضافه شما را تحت تاثیر قرار داده و از بین می‌برد.
برای لاغری چه مقدار سیر باید مصرف کنیم؟
به طور روزانه مصرف 1 تا 2 حبه سیر خام برای لاغری مفید است.
آیا مصرف زیاد سیر مضر است؟
مصرف بیش از اندازه سیر می‌تواند باعث نفخ، سوزش سر دل، سوزش دهان یا گلو، حالت تهوع، استفراغ، گاز معده و اسهال شود. بهتر است مراقب مقدار مصرف آن باشید و زیاده روی نکنید.
چه کسانی نباید برای لاغری به سراغ سیر بروند؟
افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند رفلاکس معده، زخم معده، کولیت، سوزش سر دل، التهاب روده، بثورات پوستی یا قرمزی بهتر است از مصرف سیر خودداری کنند.

خواص سیر برای بدن

سیر خاصیت‌های زیادی دارد. شما می‌توانید این گیاه را به‌صورت خام یا پخته مصرف کنید و در هرصورت از مواد مغذی‌اش بهره‌مند شوید. یکی از مهم‌ترین خواص سیر، تقویت سیستم ایمنی بدن است ؛ برای همین مصرف آن برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های مختلف توصیه می‌شود.

علاوه بر این، سیر از بهترین خوراکی‌هایی است که می‌تواند در کاهش وزن نیز تاثیر به‌سزایی داشته باشد. اگر می‌خواهید چربی‌های ناحیه شکم‌تان را آب کنید، کافیست مصرف سیر را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید و پس از چند روز شاهد نتایج شگفت‌انگیز آن باشید. این خوراکی با افزایش سوخت‌وساز بدن به لاغری کمک زیادی می‌کند.

علاوه بر این‌ها، سیر دارای خاصیت‌های دیگری برای بدن است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شل شدن رگ‌های خونی
  • کمک به جریان خون صاف و کاهش فشار خون
  • کاهش التهاب رگ‌های خونی
  • کاهش خطر بیماری قلبی
  • کاهش کلسترول خون
  • کاهش قند خون
  • سم‌زدایی از بدن
  • پیشگیری از سرطان
  • پیشگیری از آلزایمر
  • خواص ضد پیری
  • بهبود سلامت استخوان
  • از بین بردن عفونت

خواص سیر برای لاغری

سیر چگونه به کاهش وزن منجر می‌شود؟

بسیاری از افراد از خوردن سیر به‌ خاطر بوی بد آن ممانعت می‌کنند. اما اگر به شما بگوییم هر حبه سیر می‌تواند چقدر تاثیر مثبت در لاغری شما داشته باشد، احتمالا تغییر عقیده بدهید. ترکیبات سیر حاوی گوگرد و آلیسین است که به پیشگیری از چاقی و کاهش اشتها کمک زیادی می‌کند.

مواد مفید موجود در سیر مانند ویتامین‌های C و B6 ، فیبر، کلسیم، پروتئین و منگنز نقش مهمی در سوزاندن چربی‌ها دارند. علاوه بر این، افزودن سیر به رژیم غذایی منجر به افزایش سطح انرژی و متابولیسم می‌شود. همچنین به عنوان یک عامل سم‌زدایی عالی برای دفع سمومی که مانع عملکرد درست سیستم گوارشی می‌شوند، شناخته می‌شود.

رژیم غذایی
بیشتر بخوانید:

اگر نمی‌خواهید از خود حبه سیر در غذاهایتان استفاده کنید، مطالعات نشان داده است که پودر سیر نیز اثراتی مشابه گیاه تازه آن دارد. بنابراین افزودن پودر سیر به ماست، غذا یا سالاد هم می‌تواند شما را لاغر کند. تاثیر سیر بیشتر در چربی‌های موضعی شکم و پهلو دیده می‌شود.

لاغری با سیر

روش‌های مصرف سیر خام برای لاغری

برخی معتقدند که برای لاغر شدن باید سیر را به صورت خام و ناشتا مصرف کرد. اگر برایتان سوال است که بهترین زمان برای خوردن سیر برای لاغری چه موقع است و آیا قورت دادن سیر باعث لاغری می‌شود یا نه، باید بگوییم که هنوز تحقیقات علمی زیادی در این زمینه انجام نشده اما طب سنتی آن را تایید می‌کند.

البته مصرف حبه سیر کامل به‌ صورت کامل کمی سخت خواهد بود، چراکه اندازه آن کمی بزرگ است و حتی احتمال خفگی نیز وجود دارد. برای اینکه لاغر شوید بهتر است سیر را به قطعات کوچک‌تر برش دهید و قبل از صبحانه آن را همراه با مقدار آب قورت دهید. حواستان باشد که سیر را نجوید تا خاصیت آن بهتر عمل کند.

زیتون برای لاغری
بیشتر بخوانید:

همچنین می‌توانید دو یا سه حبه سیر را له کنید و آن را با مقدار عسل ترکیب نمایید. سپس اجازه دهید با دمای محیط یکسان شود و آن را میل کنید. اگر طبع شما به سمت ترشیجات است، می‌توانید عصاره سیر یا سیر له شده را همراه با آب ولرم و لیموترش میل کنید.

راه دیگری که می‌توانید برای لاغر شدن با سیر از آن بهره‌مند شوید، دم کردن زنجبیل با سیر است. چای زنجبیل با سیر برای لاغری معجزه می‌کند. به علاوه این روش باعث کمتر شدن بوی بد سیر می‌شود. البته حواستان باشد که همراهی آن با زنجبیل، طعم نسبتا تندتری پیدا می‌کند.

سیر به همراه آبلیمو

عوارض مصرف سیر

حواستان باشد بیش از حد سیر نخورید، چراکه باعث نفخ معده، دل درد، اسهال و بوی بد دهان و بدن خواهد شد. همچنین مصرف بیش از اندازه سیر، ممکن است سوزش سر دل، سوزش دهان یا گلو، حالت تهوع، استفراغ و گاز معده را به همراه خواهد داشت.

همچنین به خاطر ترکیبات موجود در سیر بهتر است افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند رفلاکس معده، زخم معده، کولیت، سوزش سر دل، التهاب روده، بثورات پوستی یا قرمزی بهتر است از مصرف این ماده خوراکی خودداری کنند.

سیر سیاه برای لاغری
بیشتر بخوانید:
جمع بندی

سیر یکی از مفیدترین خوراکی‌هاست که هم به صورت خام و هم پخته مصرف می‌شود. این گیاه تند و تیز به خاطر خواص فراوانی که دارد باعث افزایش متابولیسم بدن و افزایش سوخت‌وساز بدن می‌شود؛ رنتیجه به سرعت چربی‌های را از بین خواهد برد.

بهترین زمان برای خوردن سیر برای لاغری، صبح و ناشتاست. شما می‌توانید سیر خام را خرد کنید و همراه با مقداری آب قورت دهید. اگر طعم و بوی سیر شما را اذیت می‌کند می‌توانید آن را همراه با عسل یا لیموترش نیز بخورید .

قرار دادن سیر در برنامه غذایی روزانه شما در افزایش سلامت پوست، استخوان و لاغری تاثیر زیادی دارد. همچنین مصرف سیر از بروز بیماری‌های مثل آلزایمر، پیری زودرس، فشار خون، سرطان، قند خون، کلسترول و بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد. برای استفاده و اجرای آن، لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منبع

healthifyme

 

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

115 نظر

  1. سلام دوستان عزیز
    قرص سیر فایده ندارد بهتره هر شب یا شب در میان ۱ عدد سیر با شام بخورید
    واقعا من یکماه استفاده میکنم
    خیلی خیلی حال خوبی دارم
    کلسترول و چربی و فشار خون میاره پایین
    سیر سرشار از اسیدفولیک و منیزیم هست برای بدن خیلی لازمه
    مصرف سیر برای هر سنی عالیه

    1. سلام مهدی عزیز
      مرسی از اینکه تجربه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید

  2. من خیلی وقت است که سیر خام می خورم ولی اشتیا من کم نشده است
    اما فشار خون بالا ندارم خیلی صحتمند هستم به فضل خدا

    1. سلام دوست عزیز
      سیر خام خواص بالایی دارد و برای کاهش اشتها هم باید مقداری روی رژیم غذایی خود دقت کنید
      مرسی از نظرتون

  3. با عرض سلام و خسته نباشید، ممنونم از مطالب آموزنده شما، چند سالی هست که مصرف سیر جزو برنامه غذایی قرار دادم، به صورت کم و دائم، الحمدالله تاثیر زیادش رو چه در لاغری وچه در چکاب و آزمایش های سالی دوبارم دیدم که تا حالا به مشکلی بر نخوردم، ولی قبلش هم فشار خون بالا و هم ناراحتی قلبی داشتم

    1. سلام دوست عزیز،میشه نحوه مصرف سیر رو بفرمایین و اینکه چقدر در طی چه مدت لاغر کردید

      1. خیلی موضوع عالی بود در مورد خواص درمانی سیر خام

      2. سلام دوست عزیز
        خوشحالم مطلب براتون مفید بوده
        مرسی از توجهتون

  4. سلام من چندسال صبح ناشتا سیربااب لیمو وعسل همراه اب گرم می خورم خیلی خوبه لا غرشدم ایمنی بدم دربرابرسرماخوردگی هم زیادشده

      1. آیا واقعن لاغر میشی باسیر چگونه مصرف کنیم

      2. سلام دوست عزیز
        مصرف سیر و هرماده دیگری بدون داشتن رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی بی تاثیر خواهد بود.
        ممنون از توجهتون

  5. سلام من بچه شیر میدم میتونم سیر استفاده بکنم ممنون میشم ازشما

      1. سلام منم از سیر لیمو جعفری معجون درست کردم میخورم ناشتا خیلی عالیه پاکسازی خیلی خوبیه

      2. ممنون که تجربه خود را با ما در میان گذاشتید.

  6. باسلام من وبچه هام در دوران کرونا قبل از ناشنا یه حبه سیر رو ریز می کردم و بعد میزاشتم ده دقیقه بمونه بعد با آب ولرم می خوردیم اصلا کرونا نگرفتیم درضمن هرموقع سیر بخوری بایستی ریز کنی وبزاری ده دقیقه بمونه که آنتی بیوتیک رو بسازه وبعد بخوری

    1. سلام عزیز اما در این مقاله نوشته درسته بهتره قورت بدی اما جون احتمال خفگی داره بهتره خورد کنی اما شاره نکرده ک چقد خورد بشه؟؟

      1. سلام گلی جان
        به میزانی که خوردن آن برای شما راحت باشد

  7. سلام
    اگه صبح ناشتاباخوردن سیر دهانتان بد بو میشه
    بعداز اینکه سیر رو خوردید یه مغز گردو بجوید
    دیگه دهانتان بو نمیده

    پوراسماعیل از شیراز

  8. سلام دوستان عزیزم
    من پسوریازیس دارم ایا میتونم سیر مصرف کنم

  9. درود بر شما من شبها قبل از خواب ک حبه سیر خورد شده می خورم هم برای سلامتی ازجمله چرا بی خون و قند و لاغری مفید تاثیر داشته به شرطییک زمان زیادی مثلاً یک سال خورده شود تا نتیجه گرفت

  10. درود بر شما من شبها قبل از خواب ک حبه سیر خورد شده می خورم هم برای سلامتی ازجمله چرا بی خون و قند و لاغری مفید تاثیر داشته به شرطییک زمان زیادی مثلاً یک سال خورده شود تا نتیجه گرفت

  11. من که مادرم پودر سیر را میریزه به هر غذایی من که لاغر نشده ام

  12. بسیار عالی
    بنده حدود ۴ یا ۵ ساله که مرتب بعداز نماز صبح ناشتا یک حبه سیر با دو لیوان آب ولرم مصرف میکنم شکر خدا نه سرما خوردم و نه مریضی دیگه
    در طب یونان به سیر بخاطر خواص فراوانش احترام زیادی قائلن

  13. شاید حدود ۴ سال میشه که هرروز یه حبه سیر(خلالی شده) با یک لیوان آب صبح ناشتا استفاده میکنم البته از لاغری خبری نیست ولی از سرما خوردگی خلاص شده ام

    1. من دوسال مداوم ناشتا یک قرص سیر مصرف می کردم وزنم خیلی کم شده بود خبری از چربی خون فشارخون نداشتم

  14. سیر سلطانه. خداییش فک نکنم کسی اندازه ای من سیر دوس داشته باشه یا سیر بخوره. عاشقه سیرم. منوسیر شماهمه☺😘😘🧄🧄🧄

  15. سلام ،عزیزان هر چیزی که به صورت نجویده وسالم وارد معده شود با فعل وانفعالات زیاد معده برای هزم آن مواجه میشود واثرات مضر بعدی این تجزیه شامل گاز بیش از حد معده و زخم معده وسوزش بیش از حد سر دل به وجود میاید ،پس بهتر است جویده واندک وهمیشگی استفاده شود

  16. سلام عزیزم سپاسگزارم از آگاهی که در باره سیر دادید استفاده می کنم ودعاگو هستم🌹🌹🌹🙏🏻🙏🏻

      1. سلام خوبی گلم خسته نباشی من قبلا استفاده کردم سه چهار ماه نتیجه دیدم بعد دیگه ادامه ندارم الان دو ماه میرم باشگاه میتونم باز استفاده کنم ممنون میشم راهنمایی کنی

      2. سلام منیژه جان
        بله همراه با فعالیت بدنی می‌توانید استفاده کنید اما در استفاده آن تعادل را رعایت کنید.

    1. سلام من وشوهرم قبل از کرونا یک حبه سیر ناشتا میخوریم بحمدالله خیلی کم سرما میخوریم واصلا کرونا نگرفتیم ووزنمون هم ثابت مونده

  17. کتاب قانون ابن سینا: درتعجبم چرا سیر مرده را زنده نمیکند…!

  18. سلام میگن مصرف ریادش ضرر داره و خون رو اسیدی میکنه و …‌

    1. سلام حسین جان
      استفاده از هر ماده غذایی به صورت افراطی عوارضی هم به همراه دارد.

  19. سلام
    من 15ساله بدون وقفه ،هر حبه سیر رو به ده قسمت می کنم وبا سه لیوان آب ،قورت میدم
    الحمدلله احساس جوانی میکنم و هیچ مشکلی ندارم سن منم 55ساله

    1. سلام جناب فرشچی
      مرسی که تجربتونو با ما به اشتراک گذاشتید

  20. باسلام ، چهل روز صبح ناشتا خوردم ولی تاثیری نداشت ، شاید بخاطر کم کاری تیروئید م باشد

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون که تجربتونو با ما به اشتراک گذاشتید

  21. سلام من استفاده کردم عالیه مرسی از اطلاعاتتون خانم یلفانی عزیز

      1. سلام من چندسال قبل دکتربهم گفت چربی خون شدیدداری تمام رگ هابدنتوچربی گرفته وسرگیجه ای شدیدگرفته بودم که نمیتونستم سرپابایستم تنهاچیزی که بدردمن خوردمصرف روزانه ی سیرهمراه باپنیربود،براصبحانه نون وپنیروسیرمیخوردم تیکه های کوچیک میزاشتم داخل لقمه ی غذام معجزه کردالان که دارم مینویسم این متنوخبری ازاون چربی خون وسرگیجه و….نیست سیرواقعا عالیه

      2. سلام من سیر خام ناشتا میخورم قندو چربیم آورده پایین دوهفته مصرف سیر ولیمو ترش دوکیلو وزن کم کردم

      3. سلام دوست عزیز
        ممنون که تجربتونو با ما به اشتراک گذاشتید

  22. هرشب قبل از خواب نصف سیر با آب ولرم‌میخورم ناشناخته یک‌لیوان آب ولرم میخورم

  23. سلام من چون معده درد دارم اول ناشتا قرص معده ام رو مصرف میکنم بعد سیر رو با اب مصرف میکنم خیلی مفید بوده برام وزنم روهم خیلی کم کرده ممنونم از شما

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون که با ما تجربتونو به اشتراک گذاشتید

      1. راهکاری برا بوی دهان بگید آخه خوردنش خیلی دلچسب با غذا

      2. سلام نرگس عزیز
        حتما بعد از مصرف سیر، چای خشک بخورید یا هل بجویید

  24. سیرخوبه‌امابعدازیمدت‌عوارضم‌داره‌خارش‌بدن‌میاره‌وحساسیت‌گلومیاره

    1. سلام زیبا جان
      استفاده بی رویه از هر ماده غذایی، عوارضی هم به همراه دارد

  25. سلام من واقعا تجربه کردم عالیه.۴۰ شب قبل خواب یه عدد سیر رو رنده کردم تویه لیوان آب داغ که ولرم شده.بایه قاشق غ عسل خوردم.

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون که تجربتونو با ما به اشتراک گذاشتید

  26. من هرروزناشتای حبه سیرمیخورم جایی ازبدنم دردبکنه باخوردن سیرخوب میشم

      1. من دو حبه سیر مثوسط را تکه تکه می کنم با یک لیوان اب ولرم میخورم بسیار مفید می باشد قدرت نیروی جنسی را هم بالا می بردیکس از اقوام ما نود و پنج سال سن دارد راز سلامتیش رو پرسیدم گفت هر روز یک حپه سیر میخوردم این شد که با سیر رفیق شدم سیر همدان شفای همه دردها

      2. سلام دوست عزیز
        ممنون از اینکه تجربتونو با ما به اشتراک گذاشتید

  27. ۴۰ شب پشت سر هم بعداز نماز صبح یک حبه سیر رو ناشتا با آب ولرم می‌خوردم
    خیلی خوب بود ولی مشکل معده داشتم فعلا قطع کردم

  28. من برای لاغری سیر حبه را با آب ناشتا میخوردم ولی بعداز دوسه روز معده ام خیلی درد میکرد وناچار شدم قطع کنم

      1. ممنونم ازمطالب ارزشمندتان،قبلاصبح، ناشتامصرف میکردم،الان یقین کردم که بسیارمفیدهست.حتمابه دوستان سفارش خواهم کرد.سپاس🌹

      2. سلام دوست عزیز
        خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده و دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید.

  29. سلام خسته نباشید من ب چیزهایه گیاهی خیلی علاقه من هستم وخیلی دوست دارم گیاه خوارباشم ن گوشت خوارمیخوام بیشتر درمورده سبزی جات بدونم

  30. سلام من خیلی سیر دوس دارم نفخ معده ورفلاکس اسید معده هم دارم چکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

  31. سلام من ۶۸ سالمه .سه چهار ساله در تغذیه ام روزانه سیر خام .گاهی پخته .وگاهی سیر ترشی همراه غذا میل میکنم .دیابت .کمی فشار خون .دارم وزنم حدود ۸۸ وقدم ۱۷۸ میباشد .بسیار از مصرف سیر راضی وخشنود هستم مصرف سیر در من خوشبختانه بو نیمدهد .در خانواده مشگلی ندارم .توصیه ام در مصرف بسیار مثبت و خیر خواهانه است موفق باشید .

  32. کتاب قانون ابن سینا
    درتعجبم چرا سیر مرده را زنده نمیکند..!

  33. ممنونم ازمطالب اموزده تان.واقعا اطلاعات خوبی کسب کردم.

      1. هرشب قبل ازخواب یه نصفه سیر همراه ای ولرم میخورم صبح‌یک ساعت قبل ناشتا هم‌یک لیوان آب ولرم میخورم خیلی عالیه تاثیراتش متوجه شدم

      2. ممنون که تجربتونو با ما به اشتراک گذاشتید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب