5 راه برای از بین بردن چربی شکم

برای لاغری شکم چه بخوریم

فهرست مطالب

تا حالا چند بار تصمیم گرفتید روزی 30 تا دراز و نشست بروید تا شکم‌تان آب شود؟! 90% خانم‌ها حداقل یک بار این مورد را تجربه کرده‌اند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، احتمالا فقط دو سه روز به تصمیم‌تان پایبند بوده‌اید! اگر اهل ورزش نیستید و علاقه‌ای هم به فعالیت‌های فیزیکی ندارید، 30 تا دراز و نشست در روز، برایتان شبیه کابوس است. به همین دلیل هم حداکثر چند روز می‌توانید به این برنامه ادامه دهید و دوباره آن را کنار می‌گذارید.

یکی از اصلی‌ترین تغییرات، تغییر در عادت غذایی است. برخی خوراکی‌ها باعث چاقی شکم می‌شوند و برخی دیگر، به کاهش چربی شکم کمک می‌کنند. در این مقاله تصمیم گرفتیم در مورد راه‌ لاغری صحبت کنیم و به این سوال پرتکرار جواب بدهیم؛ برای لاغری چه بخوریم ؟

برای لاغری شکم چه بخوریم ؟

  1. فیبر محلول

فیبر محلول یکی از انواع فیبر است که به کاهش سرعت غذا در هنگام عبور از سیستم گوارش کمک می‌کند. یعنی موادغذایی حاوی فیبر محلول، شما را سیر نگه می‌دارد و به کاهش وزن کمک می‌کند. علاوه بر این، فیبر محلول باعث کاهش چربی شکم نیز می‌شود.

برای تعیین میزان تاثیر فیبر در لاغری شکم، تحقیقی انجام شده است که نشان می‌دهد به ازای هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول، چربی شکم در طول 5 سال، 3.7 درصد کاهش می‌یابد.

فیبر محلول را می‌توانید در موادغذایی زیر پیدا کنید:

  • میوه‌ها
  • سبزیجات
  • حبوبات
  • جو دو سر
  • جو

لاغری شکم

 

  1. پروتئین

پروتئین در کنترل وزن اهمیت زیادی دارد. رژیم غذایی با پروتئین بالا، باعث افزایش ترشح هورمون سیری می‌شود و اشتهای شما را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر، پروتئین سرعت متابولیسم را بالا می‌برد و به شما کمک می‌کند در طول دوره کاهش وزن، توده عضلانی‌تان را حفظ کنید.

تحقیقات زیادی برای تعیین تاثیر پروتئین انجام شده است. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که پروتئین بیشتری می‌خورند، نسبت به افرادی که پروتئین کمتری مصرف می‌کنند، چربی شکمی کمتری دارند.

بنابراین در هر وعده غذایی، از یک منبع پروتئین خوب استفاده کنید. منابع پروتئین عبارتند از:

  • گوشت
  • ماهی
  • تخم‌مرغ
  • لبنیات
  • لوبیا

 

تاثیر پروتئین در لاغری شکم

 

  1. ماهی

ماهی یک منبع غذایی عالی است که سرشار از پروتئین و چربی‌های امگا 3 است. برخی از منابع علمی می‌گویند چربی امگا 3 به کاهش چربی احشایی کمک می‌کند. چربی احشایی، نوعی چربی پنهان است که در اعماق شکم ذخیره می‌شود و از مضرترین چربی‌ها برای سلامت فرد است.

گروهی از بزرگسالان و کودکانی که کبد چرب داشتند، مورد مطالعه قرار گرفتند و نتایجی که به دست آمد، نشان داد مکمل‌های امگا 3 به طور قابل‌توجهی، چربی کبد و شکم را کاهش می‌دهند.

  1. غذاهای حاوی پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ها، باکتری‎‌هایی هستند که در برخی غذاها و مکمل‌ها یافت می‌شوند و به سلامتی روده‌ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کنند. محققان می‌گویند انواع مختلفی از باکتری‌ها هستند که در تنظیم وزن نقش دارند، یکی از آن‌ها پروبیوتیک‌ها هستند. پروبیوتیک‌ها به کاهش وزن و کاهش چربی شکم کمک می‌کنند.

اما برخی از آن‌ها توسط سازمان غذا و دارو تایید نمی‌شوند. به همین دلیل بهتر است قبل از مصرف غذاهای حاوی پروبیوتیک یا مکمل‌های آن، با یک متخصص مشورت کنید.

سایر راه‌های از بین بردن چربی شکم 

 

راه های لاغری شکم 

خوب بخوابید

احتمالا تا الان فکر می‌کردید فقط خواب زیاد می‌تواند باعث چاقی شود. اما تحقیقات علمی می‌گویند کم‌خوابی هم با افزایش چاقی و چربی شکم همراه است. در یکی از مطالعات ثابت شده است که احتمال افزایش وزن در افرادی که کمتر از 5 ساعت می‌خوابند، نسبت به افرادی که 7 الی 8 ساعت می‌خوابند، بیشتر است.

علاوه بر تایم خواب، کیفیت خواب هم در تناسب اندام موثر است. به طور مثال «آپنه خواب» که به معنی وقفه تنفس در خواب است، باعث افزایش چربی احشایی می‌شود. بنابراین اگر دچار اختلالات خواب هستید، حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

استرس‌تان را کم کنید

استرس زیاد غدد فوق کلیوی را تحریک می‌کند و منجر به تولید کورتیزول می‌شود. هورمون کورتیزول یا همان هومون استرس، چربی شکم را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که سطح بالای کورتیزول، باعث افزایش اشتها و ذخیره چربی شکم می‌شود.

بنابراین استرس علاوه بر اینکه آرامش روانی شما را بهم می‌ریزد، در اندام شما هم تاثیر منفی می‌گذارد. با کمک فعالیت‌هایی مانند یوگا و مدیتیشن، می‌توانید استرس‌تان را کنترل کنید.

تاثیر استرس در چاقی

غذاهای شیرین نخورید

غذاهای حاوی قند، یکی از مضرترین غذاها برای سلامتی و اندام ایده‌آل هستند. قندها دو نوع طبیعی و مصنوعی دارند. نه‌تنها قندهای مصنوعی، بلکه قندهای طبیعی هم باید در حد اعتدال مصرف شوند وگرنه باعث چاقی و افزایش چربی شکم می‌شوند.

به طور کلی یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش وزن، مصرف بیش‌ازحد قند است. تحقیقات زیادی ثابت کرده‌اند که مصرف زیاد قند در افزایش چربی شکم، تاثیر مستقیم دارد. بنابراین بهتر است مصرف غذاهای حاوی قند را نیز کمتر کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که برای لاغری چه بخوریم. گفتیم غذاهای حاوی پروتئین، فیبر محلول و پروبیوتیک باعث لاغری و از بین بردن چربی شکم می‌شوند. علاوه بر این، خواب خوب، کاهش استرس و کاهش مصرف غذاهای شیرین و آبمیوه، به لاغری کمک می‌کند.

نکته 1: این مقاله صرفا جنبه آموزش و اطلاع‌رسانی دارد و به معنی تایید متخصصین لیمومی نیست. توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه اقدام، با متخصصان این حوزه مشورت کنید.

نکته 2:: اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، بهتر است طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام توصیه‌های لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

2 نظر

    1. سلام طاهره عزیز
      ممنون از اینکه دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید
      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب