عمل ویزر لیپو چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

عمل ویزر لیپو چیست؟

فهرست مطالب

پیکرتراشی! این کلمه ترکیبی عجیب که در سال‌های اخیر به گوشتان خورده‌است، انگار که شما مجسمه باشید و فردی بخواهد بهترین نسخه این مجسمه را با تراشیدن پیکر شما خلق کند. برای خلق این مجسمه انواع مختلفی از عمل‌ها وجود دارد، مثل عمل وِیزر لیپو. ما در این مطلب از مطلب مجله سلامتی لیمومی می‌خواهیم به طور کامل توضیح دهیم که عمل ویزر لیپو چیست.

اگر شما هم کنجکاوید که ببینید این شکل از پیکرتراشی چیست و آیا واقعا ارزشش را دارد که آن را امتحان کنیم، همراه ما باشید.

عمل ویزر لیپو چیست

عمل وِیزر لیپو چیست؟

لیپوساکشن وِیزر که معمولاً با نام Vaser Lipo شناخته می‌شود، یک روش پیشرفته برای شکل‌دهی و کانتورینگ بدن است که انقلاب بزرگی در زمینه جراحی زیبایی ایجاد کرده است.

برخلاف لیپوساکشن سنتی، Vaser Lipo از فناوری اولتراسوند برای شکستن انتخابی سلول‌های چربی استفاده می‌کند و آن را به یک جایگزین کمتر تهاجمی به نسبت لیپوساکشن عادی تبدیل می‌کند.

این روش با تزریق محلول نمکی مخلوط با مواد بیهوشی، در ناحیه دارای چربی مورد نظر شروع می‌شود. این محلول به بی‌حس شدن محل تزریق و کوچک شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند و خطر خون‌ریزی و کبودی را کاهش می‌دهد.

پس از تزریق محلول، پروب‌ها یا همان کاوش‌کننده‌های بسیار ظریف از طریق برش‌های کوچک در پوست وارد می‌شوند. این کاوشگرها امواج اولتراسوند منتشر می‌کنند که با ارتعاش و شکستن سلول‌های چربی، آنها را به شکل مایع تبدیل می‌کند.

چربی مایع‌شده به آرامی ساکشن می‌شود و بافت‌های اطراف تا حد زیادی دست نخورده باقی می‌ماند. این حذف انتخابی چربی اجازه می‌دهد تا عمل ویزر سطح بالایی از دقت را داشته باشد و جراحان را قادر می‌سازد تا بدن را با جزئیات بیشتر و آسیب کمتری به بافت های اطراف شکل بدهند. عمل ویزر لیپو یک ظاهر بهتر با صرف زمان کمتر در مقایسه با لیپوساکشن سنتی ایجاد می‌کند.

عمل ویزر لیپو چیست

فواید عمل ویزر لیپو

حالا نوبت این است که ببینیم فواید عمل ویزر لیپو چیست؟

1)     دقت

Vaser Lipo از فناوری اولتراسوند استفاده می‌کند و به جراحان اجازه می دهد که مناطق خاصی را با دقت بالا هدف قرار دهند. این دقت، فرم‌دهی بدن را با جزئیات بیشتر امکان‌پذیر می‌کند.

2)     تهاجمی‌بودن کمتر

در مقایسه با لیپوساکشن سنتی، Vaser Lipo کمتر تهاجمی است. انرژی اولتراسوند به طور انتخابی سلول‌های چربی را تجزیه می‌کند و بافت‌های مهم و اطراف چربی را تا حد زیادی دست‌نخورده باقی می‌گذارد.

3)     بهبودی سریع‌تر

به دلیل ماهیت تهاجمی کمتر عمل ویزر لیپو، بیماران معمولاً زمان بهبودی سریع‌تری را تجربه می‌کنند. این به معنای زمان استراحت کمتر  و بازگشت سریع‌تر به زندگی روزانه و فعالیت‌های عادی است.

4)     سفت‌کردن پوست

Vaser Lipo می‌تواند تولید کلاژن را تحریک کند که به سفت‌کردن پوست منجر شود. این ویژگی عمل ویزر لیپو برای بیمارانی است که نگران شل‌شدن پوست پس از برداشتن چربی هستند مناسب است.

5)     کاهش کبودی

این شکل از عمل منجر به کبودی کمتری در مقایسه با لیپوساکشن سنتی می‌شود و دوره نقاهت بعد از عمل را برای بیماران راحت‌تر می‌کند.

مقاله پیشنهادی: انواع عمل لاغری؛ سیر تا پیاز کاهش وزن به روش مدرن

معایب عمل ویزر لیپو

یکی از سوال‌های پرتکرار این است که با تمام تعریفی که از این پیکرتراشی می‌کنند، اما معایت عمل ویزرلیپو چیست؟ هر عمل زیبایی‌ای ممکن است معایب خود را هم داشته باشد عمل لیپو ویزر هم از این قاعده مستثنی نیست.

1)     راه حل کاهش وزن نیست

ویزر لیپو راه حلی برای کاهش وزن نیست. این عمل برای حذف رسوبات چربی سرسخت در مناطق خاص طراحی شده است، نه برای کاهش وزن کلی بدن.

عمل ویزر لیپو چیست؟

2)     بدشکلی

متاسفانه ضمانتی برای قرینه‌شدن فرم بدن در این عمل وجود ندارد و اگر عمل توسط جراحان ماهر و باتجربه انجام نشود، ممکن است فرد تا همیشه از شکل نامنظم بدن خود رنج ببرد.  

3)     هزینه بالا

 Vaser Lipo به دلیل فناوری پیشرفته‌ای که دارد، گران‌تر از لیپوساکشن سنتی است که این ویژگی باعث می‌شود عمل ویزر لیپو برای طبقه متوسط و پایین جامعه قابل دسترس نباشد.

عمل ویزر لیپو چیست

عوارض عمل وِیزر لیپو

و اما قسمت بسیار مهم؛ عوارض عمل ویزر لیپو چیست؟ در حالی که Vaser Lipo به طور کلی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اما بدون عوارض هم نیست. انتخاب جراح زبده در این عمل بسیار مهم است تا کمترین عوارض را داشته باشد. در ادامه به عوارض احتمالی این عمل که در سایت Healthline آمده است، بیشتر اشاره می‌کنیم.

1)     عوارض جانبی جزئی

 این عوارض می تواند شامل درد، تورم و کبودی در ناحیه تحت درمان باشد. در حالی که این عوارض معمولاً موقتی هستند، ولی می توانند در طول دوره بهبودی باعث ناراحتی و اذیت شدن فرد شوند.

2)     سوختگی پوست

 اگرچه این عارضه نادر است، اما خطر سوختگی پوست به دلیل گرمای تولید شده توسط انرژی اولتراسوند وجود دارد. این خطر زمانی به حداقل می‌رسد که عمل ویزر لیپو توسط یک جراح ماهر انجام شود.

3)     سروما

 این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که در زیر پوست ناحیه‌ای که چربی از آن برداشته شده است، مایع جمع شود. سروما می‌تواند دردناک باشد یا احساس سوزش ایجاد کند. معمولا این عارضه با مراقبت‌های مناسب پس از عمل قابل کنترل است، اما در صورت ادامه‌دار بودن آن حتما باید با پزشک مشورت شود.

4)     تغییرات در احساس پوست

برخی از بیماران ممکن است تغییرات موقت یا دائمی در احساس پوست، مانند بی‌حسی یا سوزن‌سوزن شدن، در ناحیه تحت درمان را تجربه کنند.

5)     شکل غیر متقارن

Vaser Lipo  اگر به‌درستی انجام نشود، می‌تواند منجر به بی‌نظمی‌ در کانتورینگ بدن  و در نتیجه ظاهری ناهموار و غیر قرینه شود. این عارضه بیشتر روی این مسئله تاکید می‌کند که برای این عمل باید حتما از یک جراح باسابقه و ماهر کمک گرفت.

عمل ویزر لیپو چیست

مراقبت‌های بعد از عمل وِیزر لیپو

مراقبت مناسب پس از عمل برای بهبودی بهتر بدن و نتایج مطلوب بسیار مهم است. در ادامه به برخی از جنبه‌های کلیدی مراقبت‌های بعد از عمل ویزر لیپو اشاره می‌کنیم.

1)     پوشیدن لباس‌های تنگ

معمولاً به بیماران توصیه می‌شود تا چند هفته پس از عمل از لباس‌های تنگ استفاده کنند. این لباس‌ها به کاهش تورم و حمایت از بافت‌های در حال بهبود و گرفتن شکل فیزیکی مطلوب فرد عمل‌کننده کمک می‌کند.

2)     ملاقات با پزشک جراح

 قرار ملاقات با پزشک جراح برای نظارت بر روند بهبود و رفع هر گونه نگرانی بعد از عمل به شدت مهم است. این قرار ملاقات‌ها به جراح اجازه می‌دهد تا پیشرفت بهبودی را ارزیابی کند و هرگونه اقدام یا تغییر لازم را در برنامه مراقبت پس از عمل انجام دهند.

3)     رژیم غذایی و سبک زندگی سالم

حفظ یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم برای حفظ نتایج این عمل زیبایی ضروری است. Vaser Lipo سلول‌های چربی را از بین می‌برد، اما از تشکیل سلول‌های جدید جلوگیری نمی‌کند. بنابراین، یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم برای حفظ فرم جدید بدن ضروری است.

4)     فعالیت بدنی سبک

 فعالیت بدنی سبک، مانند پیاده‌روی، معمولا برای تقویت گردش خون و کاهش خطر لخته‌شدن خون بعد از عمل توصیه می‌شود. با این حال، باید از فعالیت‌های شدید و بلند کردن اجسام سنگین برای چند هفته دوری کرد.

 

عمل ویزر لیپو چیست

عمل ویزر لیپو برای چه افرادی مناسب است؟

تقریبا هر‌کسی می‌تواند عمل ویزر لیپو را برای اهداف زیبایی انجام دهد. این عمل به ویژه برای از بین بردن قسمت هایی از چربی که به سختی با رژیم غذایی و ورزش حذف می‌شوند مفید است.

 به عنوان مثال افراد بسیار چاقی که تحت رژیم‌ها و ورزش‌های سختی بوده‌اند و دیگر هرچه قدر هم رژیم بگیرند، نمی‌توانند چربی‌های باقی مانده را حذف کنند.

به طور کلی ویزر لیپو کاهش 1 تا 3 سایز را امکان‌پذیر می‌کند و تاثیر خیلی زیادی روی وزن نمی‌گذارد.

با این همه، داشتن شرایط زیر برای عمل Vaser Lipo لازم است:

  • سیگاری نبودن؛
  • داشتن حجم عضلات کافی؛
  • داشتن پوست محکم و الاستیک؛
  • نداشتن بیماری‌ای که با این عمل تداخل داشته‌باشد و خطر ایجاد کند، مثل بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و بیماری‌ها تنفسی. این عمل به خصوص برای خانم‌های باردار وشیرده ممنوع است.

کدام نواحی بدن به عمل ویزرلیپو جواب می‌دهند؟

نواحی‌ای که در آن تجمع چربی زیاد است به این عمل بیشتر جواب می‌دهد مثل:

  • ران‌ها؛
  • شکم؛
  • باسن؛
  • قفسه سینه؛
  • غبغب و گردن؛
  • بازوها؛
  • زانو و مچ پا.

قیمت عمل ویزر لیپو

هزینه Vaser Lipo بسته به منطقه تحت درمان در بدن، تجربه، تبحر و نامدار‌بودن جراح، موقعیت جغرافیایی و غیره می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

امروز که این مطلب را می‌نویسیم یعنی بهار سال 1402، هزینه عمل بسته به منطقه تحت درمان چیزی بین 20 تا 50 میلیون تومان است. البته این عدد صرفا به شکل میانگین برآورد شده‌است.

در آخر

خب! حالا کامل آگاه شدید که عمل ویزر لیپو چیست؟ ما پیشنهاد می‌کنیم با ترکیب ورزش و رژیم غذایی وزن خود را کم کنید. عمل ویزر لیپو هرچه قدر هم نتیجه خوبی داشته باشد، نه راه حل قطعی لاغری است و نه شما را به فرد جدیدی از نظر رفتاری تبدیل می‌کند.

اگر شما ورزش نکنید و سبک زندگی سالم نداشته‌باشید، باز هم چربی‌ها باز خواهند گشت و عضلاتتان تحلیل می‌رود.

راه حل موثر‌تر و ماندگارتر قطعا تغییر در سبک زندگی شما است. اگر می‌خواهید قبل از انجام این عمل راه منطقی‌تر وپایدارتری را انتخاب کنید، کارشناسان ما اینجا در لیمومی کنارتان هستند تا بهترین رژیم غذایی مناسب بدن و شرایطتان را به شما معرفی کند.

منابع

Healthline

Bridgetown Aesthetics

Nuffield Health Highgate Hospital

Difine

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

یک نظر

  1. سلام ،بسیار عالی وکامل بود توضیحات کاربردی که باعث بالابردن اطلاعات وتصمیم گیری درست ،ممنون

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب