با تاثیر شگفت‌انگیز اسفرزه برای لاغری آشنا شوید

اسفرزه برای لاغری

فهرست مطالب

روش‌های خانگی متعددی برای کاهش وزن و لاغری وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها، استفاده مداوم از اسفرزه است. به خصوص کسانی که نمی‌توانند رژیم‌های غذایی سخت را آغاز کنند، می‌توانند با مصرف این ماده غذایی، به کاهش وزن دلخواه خود برسند.

 

علاوه بر تاثیر اسفرزه برای لاغری که تاکنون ثابت شده است، این ماده غذایی برای مشکلات دیگر بدن مانند نفخ، یبوست، بالا بردن متابولیسم بدن و سایر موارد این چنینی نیز کاربرد دارد. در ادامه این مطلب از مجله سلامتی لیمومی، نحوه تأثیر اسفرزه برای لاغری را توضیح خواهیم داد.

سوالات متداول

اسفرزه چگونه باعث لاغری می‌شود؟
این گیاه خوراکی به دلیل ترکیباتی نظیر فیبر از پرخوری جلوگیری کرده و احساس سیری را در افراد افزایش می‌دهد. همین عامل به مرور زمان به لاغری کمک می‌کند.
آیا مصرف اسفرزه به تنهایی باعث لاغری می‌شود؟
هرچند که این گیاه به کاهش وزن کمک می‌کند اما برای دریافت بهترین نتیجه باید آن را در کنار رژیم اصولی و ورزش مصرف کنید.
تاثیر اسفرزه روی یبوست چگونه است؟
اسفرزه به دلیل داشتن فیبر به بهبود هضم و درمان یبوست کمک می‌کند.
آیا می‌توان از اسفرزه در پخت غذا استفاده کرد؟
شما میتوانید از این گیاه در انواع غذاها استفاده کنید؛ بدون آنکه نگران تغییر طعم آن‌ها باشید.

اسفرزه چه تاثیری برای لاغری دارد؟

قبل از این که درباره تاثیر اسفرزه برای لاغری صحبت کنیم، باید بدانید که این گیاه با نام پسیلیوم نیز شناخته می‌شود. اسفرزه در واقع همان پوسته پسیلیوم است که تاثیر فوق‌العاده‌ای برای لاغری دارد.

مهم‌ترین دلیلی که باعث افزایش تاثیر این ماده غذایی برای لاغری می‌شود، وجود فیبر در آن است. فیبر موجود در این ماده باعث می‌شود که برای درمان یبوست تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

اگر یبوست دارید و برای درمان آن کمی تحقیق کرده باشید، می‌دانید که هرگونه مواد غذایی که فیبر دارد، برای درمان مناسب است. فیبر موجود در اسفرزه همان فیبری است که در سبزیجات و میوه‌ها وجود دارد و برای درمان یبوست موثر واقع می‌شود.

خواص جو دوسر
بیشتر بخوانید:

برای مثال، برخی مواد غذایی مانند لوبیا، آووکادو، عدس، غلات، آجیل، انواع توت‌ها و سایر موارد این چنینی، سرشار از فیبر هستند. همچنین برخی مواد غذایی گوشتی، غلات‌های فرآوری شده به همراه لبنیات، کمی فیبر دارند.

 علاوه بر این موارد، شما می‌توانید با مصرف مداوم اسفرزه در طول روز، مقدار کافی فیبر را به بدن خود برسانید. در این ماده غذایی هیچ‌گونه قند یا چربی و مواد مضری وجود ندارد.

به همین دلیل بسیاری از پزشکان و متخصصان اعتقاد دارند که اسفرزه می‌تواند بهترین گزینه برای لاغری در نظر گرفته شود که در آن هیچ‌گونه مواد اضافی دیده نمی‌شود. اسفرزه به خاطر داشتن فیبر بسیار زیاد، باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و در نتیجه کاهش وزن رخ می‌دهد.

اسفرزه برای لاغر شدن

طریقه مصرف اسفرزه برای لاغری چگونه است؟

شما می‌توانید اسفرزه را به شکل‌های متفاوتی در بازار پیدا کنید. اما دقت داشته باشید که همه آن‌ها کاملا سالم و طبیعی در اختیار شما قرار بگیرند. چراکه فقط در این صورت است که می‌توانید از تمام مزایا و فواید آن بهره‌مند شوید.

 تنها کاری که باید برای مصرف اسفرزه برای لاغری انجام دهید این است که مقداری از آن را درون آب گرم حل کنید و بعد از اضافه کردن مقداری عصاره لیمو، آن را مصرف کنید.

کالری روزانه هر فرد
بیشتر بخوانید:

برای لاغری چقدر اسفرزه مصرف کنیم؟

به‌طور کلی، اگر می‌خواهید وزن اضافی بدنتان را از دست بدهید، بهتر است از یک رژیم غذایی پیروی کنید که فیبر بالایی دارد. بهترین رژیم غذایی با فیبر بالا، آن است که بین ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر در طول روز به بدن شما برساند.

 بنابراین شما می‌توانید با استفاده از این ماده غذایی، همین مقدار فیبر مورد نیاز و حتی مقدار بیشتری از آن را مصرف کنید. سعی کنید در روزهای ابتدایی مصرف اسفرزه، مقدار کمی از آن را بخورید تا اگر هرگونه حساسیت یا ناراحتی احساس کردید، خیلی سریع متوجه آن شوید.

کربوهیدرات مفید برای لاغری
بیشتر بخوانید:

بعد از این که مطمئن شدید هیچ‌گونه حساسیتی به این ماده غذایی ندارید، می‌توانید به تدریج مقدار مصرف خود را افزایش دهید. البته اسفرزه تأثیر منفی شدیدی روی بدن نمی‌گذارد، حتی برعکس تاثیر خوب و سازنده‌ای نیز دارد.

 در ضمن، مقدار مصرف اسفرزه در طول روز برای لاغری تا حد خیلی زیادی به ذائقه و میزان اضافه وزن شما بستگی دارد. اما به طور کلی، پیشنهاد می‌شود که بین نصف تا ۲ قاشق غذاخوری در طول روز و در مجموع ۳۰ گرم اسفرزه مصرف کنید.

 خوردن بیشتر از این مقدار اسفرزه در طول روز ممکن است برای بدن مناسب نباشد. اگر به هر دلیلی خواستید مقدار بیشتری از این ماده غذایی را مصرف کنید، بهتر است حتما با پزشک تغذیه مشورت نمایید.

استفاده از اسفرزه

بهترین زمان مصرف اسفرزه برای لاغری

براساس اطلاعاتی که تا این قسمت از مطلب در اختیارتان قرار دادیم، متوجه شدید که که اسفرزه برای لاغری تا چه حد می‌تواند موثر باشد. مهم‌ترین دلیل این موضوع هم این است که در این ماده غذایی هیچ‌گونه کالری و قند اضافی وجود ندارد و به هیچ عنوان باعث افزایش میزان انسولین در بدن نمی‌شود.

 به همین دلیل شما می‌توانید اسفرزه را در هر ساعتی از شبانه روز که خواستید، مصرف کنید. با این حال، باید گفت که یکی از مهم‌ترین تاثیرات اسفرزه برای لاغری، این است که اشتهای شما را برای خوردن غذا به‌طرز ممعجزه‌آسایی کاهش می‌دهد.

به همین دلیل بسیاری از افراد اعتقاد دارند که بهترین زمان برای مصرف این ماده غذایی، قبل از وعده‌های اصلی، مانند شام یا نهار است. علاوه بر این، شما می‌توانید اسفرزه را قبل از خوابیدن نیز مصرف نمایید تا با خوردن آن احتمال گرسنه شدن خود را هنگام  شب تا حد امکان پایین آورید.

به طور کلی، می‌توان گفت که زمان مصرف اسفرزه برای لاغری تا حد زیادی به ترجیحات شخصی خود شما بستگی دارد و ممکن است از فردی تا فرد دیگر متفاوت باشد. از این رو بهتر است براساس شرایط خود، بهترین زمان برای مصرف این ماده غذایی را انتخاب کنید.

طرز استفاده از اسفرزه در غذا چگونه است؟

ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که علاقه‌ای به خوردن اسفرزه با آب گرم در طول روز نداشته باشید. شما می‌توانید برای مصرف اسفرزه و رسیدن به وزن موردنظر خود، مقداری از آن را موقع غذا پختن به مواد غذایی خود اضافه کنید.

 اگر هم نگران طعم غذا هستید، باید بگوییم که اسفرزه هیچ تاثیری روی طعم غذا نمی‌گذارد و موقع خوردن آن، اصلا متوجه وجود اسفرزه نخواهید شد.

 به این منظور، شما می‌توانید اسفرزه را به غذاهای متعددی اضافه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید برای غلیظ‌ ‌تر کردن سوپ، مقداری از آن را درون آن بریزید. علاوه بر این، افزودن اسفرزه به بلغور جو دو سر برای صبحانه نیز می‌تواند ایده خوبی باشد.

اگر می‌خواهید گوشت چرخ کرده را سرخ و یا سوخاری کنید، می‌توانید آن را با مقداری اسفرزه مخلوط کنید تا فیبر موردنیاز را دریافت کنید.

خواص اسفرزه

کلام پایانی

در این مطلب اطلاعات کاملی درباره تاثیر اسفرزه برای لاغری در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که گفتیم، اسفرزه برای یبوست بسیار مفید است و همزمان با درمان این عارضه، موجب افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها می‌شود.

 در نتیجه این امر، روده‌های شما کاملا از سموم پاک خواهند شد و به کاهش وزن کمک می‌کند. علاوه بر این موارد، مصرف اسفرزه قبل از وعده‌های غذایی باعث می‌شود که تمایل شما به خوردن مقدار زیادی غذا کاهش پیدا کند. آیا تاکنون اسفرزه را برای لاغری امتحان کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد. برای استفاده و اجرای آن، لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منبع:

healthyhildegard

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب