از خواص کره بادام‌ زمینی برای لاغری چه می‌دانید؟

کره بادام زمینی برای لاغری

فهرست مطالب

اگر تا به حال به دنبال رژیم‌های لاغری رفته باشید، حتما می‌دانید که رژیم کاهش وزن شامل غذا‌هایی با کالری محدود است. کره بادام‌زمینی یکی از مواردی است که مصرف آن معمولاً برای افزایش وزن توصیه می‌شود؛ زیرا کالری بالایی دارد و سرشار از چربی است.

اما جالب است بدانید که می‌تواند به کاهش وزن هم کمک کند! اکثر مردم از این واقعیت که کره بادام‌زمینی می‌تواند بخشی از رژیم کاهش وزن باشد، بی‌اطلاع هستند. اگر کره بادام‌زمینی به مقدار مناسب و با روش صحیح مصرف شود به کاهش وزن کمک می‌کند.

پس اگر می‌خواهید وزن کم کنید اما عاشق کره بادام‌زمینی هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از مجله سلامتی لیمومی را از دست ندهید تا از جنبه علمی به این موضوع نگاه کنیم و درباره کره بادام‌زمینی برای لاغری توضیح دهیم.

سوالات متداول

آیا مصرف کره بادام‌زمینی به کاهش وزن کمک می‌کند؟
بله، مصرف کره بادام‌زمینی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. زیرا حاوی پروتئین، چربی مفید و کالری است؛ در نتیجه شما را لاغر می‌کند.
کدام خواص بادام‌زمینی برای لاغری اهمیت بیشتری دارد؟
کنترل وزن، کاهش خطر بیماری‌های قلبی و افزایش سیستم سوخت و ساز بدن به‌عنوان مهم‌ترین عوامل شناخته می‌شوند.
چگونه می‌توان کره بادام‌زمینی را به عنوان یک جایگزین سالم در رژیم لاغری معرفی کرد؟
برای مصرف کره بادام‌زمینی به عنوان یک جایگزین سالم در رژیم لاغری، می‌توانید آن را به‌عنوان خوراکی برای میان‌وعده‌ها یا گزینه‌ای در صبحانه مصرف کنید.
آیا ممکن است با خوردن کره بادام زمینی دچار اضافه وزن شویم؟
زیاده‌روی در مصرف هر چیزی ممکن است باعث چاقی شود. کره بادام زمینی هم به دلیل درصدی چربی و کالری که دارد اگر به صورت غیراصولی مصرف شود، می‌تواند باعث اضافه وزن شود.

چرا کره بادام‌زمینی برای کاهش وزن مفید است؟

کره بادام‌ زمینی سرشار از پروتئین، فیبر، چربی‌های سالم، ویتأمین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری است. همچنین مقادیر زیادی منگنز، پتاسیم، منیزیم، فسفر، ویتأمین E و ویتامین‌های B کمپلکس دارد.

سوالی که احتمالا ذهن شما را درگیر کرده این است که چگونه کره بادام زمینی برای لاغری خوب است؟ در ادامه پاسخ این پرسش را آورده‌ایم:

1.    مدت بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد

کره بادام‌ زمینی دارای مقادیر زیادی پروتئین، چربی‌های سالم و فیبر است که هضم را کند می‌کند و برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد. این کار باعث کاهش مصرف تنقلات می‌شود و پرخوری را به حداقل می‌رساند. بدون شک وقتی کالری دریافتی شما کاهش پیدا کند به‌تدریج کاهش وزن رخ می‌دهد.

2.    کره بادام‌ زمینی شاخص گلیسمی (GI) پایینی دارد

کره بادام‌ زمینی دارای نمره GI زیر ۱۴ است. به این معنی که باعث افزایش سطح قند خون نمی‌شود. این خوراکی لذیذ این قابلیت را دارد تا شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد.

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم کره بادام‌ زمینی به صورت زیر است:

پس باعث کاهش سطح انسولین در بدن می‌شود. سطوح پایین انسولین و قند خون، بدن را وادار به سوزاندن چربی‌های بدن برای تولید انرژی بیشتر می‌کند؛ در نتیجه منجر به کاهش وزن می‌شود.

کره بادام زمینی و لاغری

3.    کره بادام‌زمینی با میل به قند و شیرینی‌جات مبارزه می‌کند

یکی از خواص کره بادام‌ زمینی این است که هوس شما نسبت به قند و شیرینی را کاهش می‌دهد. این کره مقوی شیرینی طبیعی کمی دارد و می‌تواند میل به قند را سرکوب‌کند و کالری دریافتی را کاهش دهد.

4.    با افزایش وزن ارتباطی ندارد

کره بادام‌ زمینی با وجود کالری و چربی بالا با افزایش وزن ارتباطی ندارد. شما مجاز هستید روزانه تا دو قاشق غذاخوری (۲۵ تا ۳۰ گرم) کره بادام‌ زمینی را بدون دغدغه افزایش وزن مصرف کنید.

بهترین زمان خوردن کره بادام‌ زمینی برای کاهش وزن چه زمانی است؟

اگر با هدف کاهش وزن می‌خواهید کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود قرار دهید، بهتر است آن را در زمان‌های مشخص شده مصرف کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید. در این بخش درمورد زمان درست مصرف آن برای لاغری صحبت کردیم.

کره بادام‌ زمینی را بخشی از صبحانه خود قرار دهید

خوردن کره بادام‌ زمینی برای صبحانه می‌تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید. این خوراکی خوشمزه سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد و سطح قند خون را تثبیت می‌کند. در نتیجه می‌تواند از خوردن میان وعده در اواسط صبح و میل به مصرف قند جلوگیری کند.

کره بادام زمنی و صبحانه

بعد از تمرین مقداری کره بادام‌زمینی بخورید

بعد از تمرین به جای نوشیدنی ورزشی یا شیک پروتئینی، مقداری کره بادام‌ زمینی بخورید. خوردن یک قاشق از آن بعد از ورزش مانع «از دست دادن عضلات» می‌شود. همچنین در مقایسه با نوشیدنی‌های ورزشی کالری و قند افزوده کم‌تری دارد.

شیک پروتئین برای لاغری
بیشتر بخوانید:

دسر خود را با یک قاشق کره بادام‌زمینی جایگزین کنید

خوردن یک قاشق کره بادام‌ زمینی به جای دسر، نه تنها به شما کمک می‌کند تا کالری دریافتی خود را کاهش دهید؛ بلکه به دلیل شیرینی طبیعی کره بادام‌ زمینی میل به شکر را نیز از بین ببرید.

نمی دانید چگونه کره بادام‌زمینی را برای کاهش وزن بخورید؟ این ترفند‌های خوشمزه را امتحان کنید!

ساندویج کره بادام‌ زمینی

چه گزینه‌ای بهتر از خوردن ساندویچ کره بادام‌ زمینی و مربا در صبحانه برای شروع روزتان دارید؟ با مصرف کردن مربا با برش‌های میوه، عسل یا یک کمپوت خانگی در کنار این کره، یک قدم جلوتر بروید و یک صبحانه مغذی بخورید.

آن را با اسموتی‌ها ترکیب کنید

یک قاشق کره بادام‌ زمینی را به نوشیدنی‌های صبحانه اضافه کنید تا سیر‌کننده‌تر شوند و پروتئین بیشتری به بدنتان برسانند.

آن را با بلغور جو دوسر خود مخلوط کنید

کره بادام‌زمینی می‌تواند طعم عالی و بافت خامه‌ای را به بلغور جو دوسر‌ بدهد و شما را تا زمان نهار سیر نگه دارد.

طرز تهیه جو دوسر پرک صبحانه
بیشتر بخوانید:

آن را روی برش‌های میوه بریزید

سعی کنید مقداری کره بادام‌ زمینی را روی میوه‌ها بمالید. ترکیب میوه با کره بادام‌ زمینی، راهی عالی برای داشتن یک میان وعده مغذی است و در عین حال شما را مطمئن می‌کند که مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را دریافت کردید.

میان وعده با کره بادام زمینی

 چگونه کره بادام‌ زمینی خانگی درست کنیم؟

خواص کره بادام‌ زمینی آنقدر زیاد است که بتواند برای یک بار هم شده، شما را ترغیب کند تا آن را در خانه درست کنید. ۵۰۰ گرم بادام‌زمینی، دو و نیم قاشق چای‌خوری پودر قند، ۱ قاشق چای‌خوری روغن کنجد و کمی نمک را آماده کنید.

  • بادام‌زمینی‌ها را پوست کنید.
  • آن‌ها را روی شعله گاز بگذارید و زیرش را کم کنید.
  • بادام‌زمینی‌ها را در میکسر ریخته و مخلوط کنید.
  • کرده بادام‌زمینی شما آماده است.

سایر فواید کره بادام‌ زمینی برای سلامتی چیست؟

زمانی که کره بادام‌ زمینی در حد اعتدال مصرف شود، فواید سلامتی شگفت‌انگیزی دارد مانند:

  1. از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند و در صورت ابتلا به دیابت، سطح قند خون شما را تثبیت می‌کند.
  2. چربی‌های سالمی دارد که سطح کلسترول خون و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.
  3. اگر قبل از خواب بخورید به خواب بهتر کمک می‌کند.
  4. پروتئین بالای آن به شما کمک می‌کند تا ماهیچه‌های بدون چربی بسازید.
  5. سرشار از آنتی‌اکسیدان است و از آسیب اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کند.
  6. سطح انرژی را افزایش می‌دهد.

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم کره بادام‌ زمینی به صورت زیر است:

نام ماده مغذی

میزان

انرژی

590 کیلو کالری

پروتئین

24 گرم

چربی

49.9 گرم

کربوهیدرات

21.8 گرم

فیبر

6.6 گرم

کلسیم

41 میلی گرم

اهن

1.9 میلی گرم

سدیم

203 میلی گرم

پتاسیم

747 میلی گرم

منیزیم

159 میلی گرم

فسفر

317 میلی گرم

روی

2.78 میلی گرم

کلام آخر

کره بادام زمینی برای لاغری خوب است؛ اما از آنجایی که کالری و چربی بالایی دارد یاید با دقت مصرف شود. بافت خامه‌ای آن باعث می‌شود که مصرف بیش از حد آن آسان‌تر از چیزی باشد که فکرش را می‌کنید.

همان‌طور که می‌دانید، افزایش اندازه وعده غذایی، یکی از دلایل اصلی افزایش وزن ناخواسته است. مطالعات نشان می‌دهند که ما انسان‌ها در کنترل آنچه می‌خوریم، مشکل داریم. بنابراین اگر سهم خود را از قبل خوردن مشخص کنید، می‌توانید کره بادام‌زمینی را به بخشی از رژیم غذایی‌تان تبدیل کنید و از آن لذت ببرید.

 

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد. برای استفاده و اجرای آن، لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منابع

phablecare

fitbod

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب