آنچه که باید درمورد قرص لاغری جی سی بدانید!

قرص جی سی

فهرست مطالب

امروزه به دلیل آنلاین شدن بخش زیادی از مشاغل و به دنبال آن کاهش تحرک، بسیاری از افراد دچار اضافه وزن و چاقی هستند. به همین خاطر بیشتر کسانی که می‌شناسیم به دنبال روش مناسبی برای لاغری و کاهش وزن می‌گردند.

در میان این روش‌ها، استفاده از قرص لاغری جی سی می‌تواند یک گزینه موثر باشد. این قرص طرفداران بسیار زیادی برای لاغری و کاهش وزن دارد و می‌تواند چربی موجود در بدن را تا حد قابل توجهی از بین ببرد با این حال، بهتر است قبل از مصرف این قرص، به طور کامل درباره مزایا و عوارض استفاده از آن آگاه شوید تا بعد از مصرف، مشکلی برای شما پیش نیاید.

 

 در این مطلب از مجله سلامتی لیمومی، به طور کامل درباره این دارو صحبت می‌کنیم که به چه صورت باید آن را مصرف کنید و این قرص چقدر می‌تواند به کاهش وزن کمک ‌کند. پس اگر شما هم قصد مصرف قرص جی سی را دارید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

سوالات متداول

آیا مصرف قرص جی سی برای خانم‌های باردار مضر است؟
بله. به دلیل ترکیبات قرص جی سی خانم‌های باردار نمی‌توانند از آن برای لاغری استفاده کنند.
عوارض شدید قرص جی سی چیست؟
عوارض قرص جی سی در صورت پیگیری نکردن، می‌تواند نارسایی کبد و حتی از کار افتادن آن باشد.
عوارض خفیف قرص جی سی شامل چه مواردی می‌شود؟
عوارض خفیف آن سردرد، اسهال و سرگیجه است که درصورت ابتلا نباید آن‌ها را نادیده بگیرید و بلافاصله مصرف قرص را متوقف کنید.
آیا مصرف داروی مسکن با قرص جی سی تداخل ایجاد می‌کند؟
بله قرص مسکن با قرص جی سی تداخل ایجاد کرده و موجب ضرر رساندن به بدن می‌شود.

قرص لاغری جی سی چیست؟

داروهای متعددی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارند که هر یک از آن‌ها می‌توانند به شیوه خاص خودشان موجب از بین بردن اضافه وزن شوند. قرص لاغری gc که با نام گارسینیا کامبوجیا شناخته می‌شود، یکی از محصولات گیاهی برای کاهش وزن به شمار می‌آید.

گارسینیا کامبوجیا یکی از میوه‌های نواحی گرمسیری است که ظاهر آن شباهت خیلی زیادی به کدو تنبل‌های کوچک دارد. این میوه با طعم ترش مزه‌اش، به عنوان یکی از مواد افزودنی غذا در مناطقی از آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قرص جی سی از همین میوه به دست می‌آید و باعث می‌شود چربی موجود در بدن از بین برود و اشتها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند. بدون شک زمانی که شما اشتهای کمتری برای خوردن غذا داشته باشید، به صورت خودکار لاغرتر خواهید شد.

قرص زردچوبه برای لاغری
بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر، این قرص باعث می‌شود که میزان کلسترول و قند خون بدن هم کاهش پیدا کند. بنابراین، مصرف آن تاثیر بسیار زیادی در سلامتی دارد.

 برخی افراد زمانی که دچار استرس و اضطراب می‌شوند، ناخودآگاه غذای زیادی می‌خورند، حتی اگر گرسنه نباشند. درواقع دچار پرخوری عصبی هستند.

نکته جالب توجه درباره قرص  gc این است که سازندگان این دارو ادعا دارند که مصرف آن می‌تواند یک گزینه کاملا مناسب برای جلوگیری از پرخوری عصبی باشد. درواقع مواد موجود در این قرص مانند اسید هیدروکسی سیتریک، موجب می‌شود که در شرایط استرس زا بیش از اندازه غذا نخورید .

لاغری با قرص لاغری

نحوه لاغر شدن با قرص جی سی چگونه است؟

سوالی که ایجاد می‌شود این است که چگونه یک قرص به تنهایی می‌تواند موجب لاغری شود؟ برای پاسخ باید بگوییم که وجود اسید هیدروکسی سیتریک در این قرص باعث می‌شود که آنزیم‌های چربی مسدود شده و با افزایش میزان هورمون سروتونین در بدن، احساس سیری بیشتری در فرد ایجاد شود.

 درواقع جی سی کمک می‌کند تا غذای کمتری بخورید و کمتر گرسنه شوید. از این رو نباید انتظار داشته باشید که با مصرف این قرص، بیش از اندازه لاغر شوید.

قرص لاغری هزال
بیشتر بخوانید:

برای کسب اطلاع بیشتر از میزان لاغر شدن با قرص جی سی، به تحقیقاتی که در مجله چاقی آمریکا انجام شده بود مراجعه کردیم. افرادی که این قرص را مصرف کرده بودند در مقایسه با کسانی که برنامه غذایی لاغری داشتند، تنها یک کیلوگرم کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده‌اند.  

بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که مصرف این قرص به همراه پیروی از یک رژیم غذایی کاربردی و برنامه‌ریزی شده، می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن مناسب شما داشته باشد.

قرص جی سی برای لاغری را چگونه مصرف کنیم؟

فراموش نکنید که شما نباید به هیچ عنوان بدون تجویز و مشورت با پزشک قرص لاغری جی سی را مصرف کنید. با این حال، بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند که مصرف این دارو سه بار در روز و ۳۰ دقیقه قبل از وعده‌های اصلی غذا باشد.

زمانی که شما قبل از غذا خوردن این قرص را مصرف می‌کنید، بعد از نیم ساعت احساس سیری خواهید داشت و حجم غذای شما تا حد قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

بهتر است زمانی که برای مصرف این قرص به پزشک مراجعه می‌کنید، به طور کامل شرایط خود را برای او توضیح دهید. برای مثال، اگر داروهای خاصی مصرف می‌کنید و یا بیماری زمینه‌ای دارید، حتما پزشک را در جریان بگذارید تا اگر این قرص با داروی شما تداخل دارویی داشت، توضیحات لازم را دریافت کنید.

مصرف قرص لاغری

تداخلات دارویی قرص gc

 همان طور که پیش از این نیز گفتیم، ممکن است قرص لاغری جی سی تداخلات دارویی با برخی از داروهای دیگر داشته باشد. به همین دلیل اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید در ادامه همراه ما باشید تا در صورت نیاز مصرف قرص جی سی را متوقف کنید.

البته این موضوع تا حد زیادی به نظر پزشک هم بستگی دارد. اما به طور کلی، در صورت مصرف داروهای زیر، احتمالا قرص جی سی گزینه خوبی برای لاغری شما نیست!

  • داروهای اعصاب تجویز شده توسط روانپزشک
  • داروهای مسکن و ضد درد
  • داروهای دیابت و انسولین
  • داروهای مربوط به بیماری‌های تنفسی مانند مونته لوکاست
  • وارفارین
  • ترامادول و موارد مشابه
  • داروهای مکمل آهن

مزایای قرص جی سی برای لاغری چیست؟

زمانی که درباره قرص‌های لاغری صحبت می‌کنیم، ممکن است خیلی از افراد دید چندان خوبی نسبت به این آن‌ها نداشته باشند. البته این عقیده کاملا درست است. زیرا خیلی از داروهای لاغری و کاهش وزن، حاوی محرک فنترمین هستند و می‌توانند به بدن آسیب برسانند.

این محرک موجب می‌شود که سیستم عصبی بدن دچار مشکل شده و حتی ممکن است شرایط زندگی فرد از حالت عادی خارج شود.

فنترمین اصلا در قرص جی سی وجود ندارد و با مصرف آن هیچ مشکلی برای سیستم عصبی بدنتان به وجود نخواهد آمد. در نتیجه، بعد از مصرف این قرص دچار عوارضی مانند افزایش فشار خون، حمله قلبی، اضطراب و یا بی‌خوابی نخواهید شد.

حتی برخی از پزشکان اعتقاد دارند که مصرف این دارو برای دیابت هم مفید است. البته ناگفته نماند که درباره این موضوع اختلاف نظرهایی وجود دارد و برخی دیگر از پزشکان فکر می‌کنند که افراد مبتلا به دیابت، نباید قرص جی سی را مصرف کنند.

قرص گیاهی لاغری
بیشتر بخوانید:

در رابطه با همین مسئله، آزمایشی انجام شد که در آن ۱۲ فرد سالم و ۸ فرد مبتلا به دیابت حضور داشتند. بعد از مصرف قرص جی سی، قند خون افراد سالم کمی پایین آمد و قند خون افراد دیابتی تغییری نکرد.

اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت قرص جی سی، لاغری و کاهش وزن است. با استفاده از این قرص، شما می‌توانید به صورت اصولی و برنامه‌ریزی شده به کاهش وزن دلخواه خود برسید. البته همان‌طور که گفتیم، در صورتی می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید که از یک رژیم غذایی اصولی نیز پیروی نمایید.

مزایای قرص لاغری جی سی

قرص جی سی چه عوارضی دارد؟

تقریبا همه داروها و مکمل‌ها عوارض محدود و مخصوص به خود را دارند و این موضوع درباره قرص جی سی نیز صدق می‌کند. این که به این عوارض دچار شوید یا نه، تا حد زیادی بستگی به شرایط بدنی شما و میزان دوز مصرفیتان دارد.

 این در حالی است که اگر تحت نظر پزشک باشید و به صورت اصولی این قرص را مصرف کنید، هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. در این قسمت، برخی از عوارض رایج و ساده قرص لاغری جی سی که شاید برخی از افراد به آن‌ها دچار شوند را نام می‌بریم.

  • سردرد
  • اسهال
  • ناراحتی در معده
  • خشکی دهان
  • سرگیجه
قرص اسپیرولینا برای لاغری
بیشتر بخوانید:

عوارضی که نام بردیم، کاملا ساده هستند و حتی اگر به آن‌ها دچار شوید، بعد از گذشت چند روز از بین خواهند رفت. این در حالی است که در صورت مصرف غیر اصولی این دارو، ممکن است به عوارض خیلی جدی‌تری نیز دچار شوید.

اگر هر یک از این عوارض در شما دیده شد، باید هرچه سریع‌تر مصرف قرص جی سی را متوقف کنید. البته احتمال ابتلا به این عوارض بسیار کم است. در این قسمت، عوارض جدی مصرف این قرص را آورده‌ایم:

  • نارسایی کبدی و آسیب به کبد
  • رقیق شدن بیش از اندازه خون و اختلال در انعقاد خون در موارد ضروری

چه کسانی نباید قرص لاغری جی سی را مصرف کنند؟

ممکن است برخی از افراد به خاطر داشتن شرایط خاص، نتوانند هر دارویی را مصرف کنند. از این رو، برای مصرف قرص جی سی نیز باید از قبل شرایط خود را بررسی کرده و مطمئن شوند که با مصرف این دارو مشکلی پیش نمی‌آید.

 افرادی که در ادامه نام می‌بریم، نباید قرص جی سی را مصرف کنند و قبل از استفاده از آن لازم است حتماً با پزشک مشورت نمایند:

  • خانم‌های باردار و شیرده
  • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی
  • مبتلایان به دیابت
  • افراد مبتلا به بیماری روانی دو قطبی
بیشتر بخوانید:
کلام پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره تاثیر قرص لاغری جی سی صحبت کردیم و برای شما عزیزان توضیح دادیم که مصرف آن به چه صورت می‌تواند موجب لاغری و کاهش وزن شود. همان طور که گفتیم، مصرف این قرص به همراه پیروی از یک رژیم غذای اصولی، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی به کاهش وزن مناسب شما داشته باشد.

فقط توجه داشته باشید که اگر هر بیماری زمینه‌ای دارید و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتماً با پزشک مشورت کنید و از مصرف قرص لاغری gc به صورت خودسرانه بپرهیزید.

 در صورتی که هر سؤال دیگری درباره مصرف قرص ذکرشده برای لاغری دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید تا به شما پاسخ دهیم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد. برای استفاده و اجرای آن، لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منابع:

webmd

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

55 نظر

  1. سلام وقت بخیر. به طور کلی پیشنهاد لیمومی این نیست که برای لاغری قرص استفاده کنید چون بعد استفاده دوباره بازگشت وزن دارید و اینکه عوارض زیادی داره مصرف این قرص‌ها. فقط در صورتی مجاز هستید که پزشک تجویز کنه. برای اینکه وزن کم کنید می‌تونید یک دوره 21 روز رژیم لیمومی رو امتحان کنید تا تاثیرش رو ببینید. رژیم لیمومی رژیم مزوبولیک هست که در اون با توجه به طبع، ژنتیک و ویژگی‌های جسمی و سلامتی شما برنامه غذایی تنظیم میشه. برای مشاوره رایگان و دریافت رژیم می‌تونید از این لینک اقدام کنید: https://limoo.me/blgcmnt2

    1. سلام وقت بخیر هیچ قرص لاغری نباید بدون نظر پزشک مصرف شود به خصوص اگر بیماری خاص هم داشته باشید.

    1. سلام وقت بخیر. به هیچ عنوان این قرص رو مصرف نکنید. مصرف قرص‌های لاغری زیر 18 سال فقط و فقط باید با تجویز پزشک باشه. گول تبلبغات رو نخورید

      1. سلام من دو روزه دارم مصرف میکنم هم معده ام میجوشه و هم اتهام کم نشده

      2. سلام وقت بخیر قرص‌های لاغری فقط با مشورت پزشک باید مصرف بشه. لطفا خودسرانه مصرف نکنید.

  2. سلام من دیابت دارم آیا میتونم اراین دارو استفاده کنم واینکه میگین بادکترمشورت کنین خوب مثلمه دکترا با این قرصا کاملا مخالفن ومیگن نه

    1. سلام وقت بخیر. اگر پزشک تشخیص داده که نباید مصرف کنید، پس به هیچ عنوان نباید مصرف کنید.

      1. س یک ماه ونیم عمل ابدو انجام دادم و برای اینکه دوباره چاق نشوم متوانم قرص جی سی مصرف کنم

      2. با توجه به عملی که داشتید بدون مشورت پزشک نمی‌تونید. چون بعد عمل‌های لاغری باید تا چند ماه باید زیر نظر پزشک باشید و رژیم غذایی و داروی مورد نیازتون رو بر اساس دستور پزشک پیش ببرید.

  3. سلام من الان یک هفته است دارم قرص جی سی مصرف میکنم دچار ضعف و بی حالی شدید شدم یعنی اصلا دیگه جون ندارم پاشم کارای روزمره مو انجام بدم و از دیشب هم سر درد دارم حالا نمی‌دونم اولاشه بدنم فعلا با قرص سازگار نشده یا اینکه برای همه اینجوری میشه معده م هم که ناراحتی داشت از قبل به خاطر این که این قرص اشتها رو کم می‌کنه بدتر شده دارم با قرص معده مصرف میکنم لطفاً اگر مصرف کردید بیاید و نظراتتون رو بگید من بفهمم مصرف رو ادامه بدم یا قرص رو قطع کنم

    1. لطفا مصرف این قرص رو کنار بگذارید و از روش‌های سالم‌تری برای لاغری کمک بگیرید. بیشتر این قرص‌ها عوارض جبران ناپذیری دارند

    2. لطفا مصرف نکنید بافت های بدن جر میخوره من دارم درمان میکنم
      مثلا رفتم استخر با دو تا دست شنای پروانه بطری عجیبی تاندون دستم پاره شد که دکتر دید گفت انگار تصادف شدید کردی
      پارسال ده روز مصرف کردم رفتم باشگاه شکمم با به دراز و نشست از ناحیه سزارین جر خورد
      شش ماه درمان میکردم یکسال ورزش نکردم و نخوردم امسال باز ده تا خوردم ایندفعه دستم
      مطمئن شدم عوارض این قرصه
      باضافه افت قند و بیحالی ک میاره

  4. سلام خوبین منم میخوام این قرص رو بگیرم استفاده کنم اما نمیدونم چه جوری ازکجا باید بگیرم میشه راهنماییم کنید

    1. سلام .ایا مصرف این قرص تداخلی در نتیجه آزمایش ادرار داره منظورم آزمایش ازدواج ؟

      1. حتما از پزشک این وسال رو بپرسید. چون خیلی از قرص‌ها در نتیجه آزمایش‌های مختلف تاثیر می‌گذارن.

  5. سلام خوبین منم میخوام این قرص رو بگیرم استفاده کنم اما نمیدونم چه جوری ازکجا باید بگیرم میشه راهنماییم کنید

  6. سلام من قرص لاغری جی سی تهیه کردم اگر ماه رمضان استفاده کنم آیا تاثیری دارد یا که استفاده نکنم در ماه رمضان؟؟؟؟

    1. با توجه به اینکه در مقاله قید شده حتما با توصیه پزشک اگر در حالت عادی و غیر روزه داری دچار عوارض نشدید منع مصرفی برای ماه رمضان و زمانی که روزه هستین وجود ندارد منتهی حتما با پزشک که براتون تجویز کرده با توجه به شرایط بدنی خودتون مشورت کنید

  7. سلام من برای گوارشم قرص کار کن میخورم میخواستم ببینم این قرص باعث میشه من شکمم کار نکنه ؟؟

    1. سلام وقت شما بخیر
      در قسمت عوارض این داره یبوست ذکر نشده
      منتهی مشکلات گوارشی ذکر شده-لطفا اگر قصد مصرف دارید با پزشک متخصص خودتون مطرح کنید

  8. سلام من میخوام کم کم برا بارداری اقدام کنم. قبلش میتونم از این قرص مصرف کنم؟

    1. بعضی از قرص‌ها و مواد دارویی روی شکل گرفتن جنین و نحوه رشدش تاثیر دارن بنابراین اگر دغدغه استفاده از این قرص رو دارید بهتره با پزشک زنان یا داخلی مشورت کنید و حتما به این نکته اشاره کنید که قصد بارداری دارید.

    1. سلام همراه خوب
      ما فقط اطلاعات موثق در مطالب ارائه می‌دهیم و برای تشخیص دقیق باید با پزشک مشورت کنید

    1. سلام عزیزم خوبید،، عزیزم برا مریضی خودایمنیتون چه غذایی چه کارایی انجام میدید،، میتونم ازتون خواهش کنم راهنمایی کنید

  9. سلام من ۶روزه دارم استفاده میکنم ولی دچار سردرد میشم ایا این موضوع رو جدی بگیرم یا بازم ادامه بدم

    1. سلام دوست عزیز
      بله جدی بگیرید و با پزشک تغذیه قبل مصرف مشورت کنید

  10. سلام من ۱۰ روز روزی ۱ عدد ناشتا مصرفم کردم
    گوارشم یه خورده بهم ریخت اما بعد خوب شدم
    اشتهام بشدت کم شده و ۲ کیلو کم کردم هیچ عوارضی خداروشکر پیش نیومده.فقط میخوام بدونم اگر محصول فیک باشه با خوردن این قرص ایا بازم وزن کم میشه فقط میخوام اینو بدونم ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون که تجربتونو با ما به اشتراک گذاشتید
      لطفا از داروهای فیک پرهیز کنید که در دراز مدت عوارض دارند

    1. سلام دوست عزیز
      توصیه می‌کنیم قبل مصرف با پزشک تغدیه مشورت کنید

      1. سلام من الان ۳ روزه که دارم ازقرص جی سی استفاده میکنم اولا تشنگی بسیارشدیدی دارم که دائما یه بطری آب باهام هستش ودوم اینکه ضعف وبی حالی وکیلی دارم وفکرمیکنم فشارم رویایی میاره البته اشتهام خیلی بسته شده ونمیدونم غذاخوری فکرمیکنم بخاطراینه که فشارم میاد پایین وضعف میکنم وسوم اینکه همش خواب آلودم وحالت تهوع دارم البته گاهی اوقات درروز واینکه امروزکمی هم سرگیجه گرفتم ودرضمن من تحرک زیادی ندارم،میشه بفرمایید باید استفاده ازقرص راادامه دهم یاخیر

  11. سلام من شکمم پاره شده بود و عمل کردن آیا میتونم قرص جی سی استفاده کنم

  12. سلام من تیروئید کم کار دارم چه تایمی باید قرص رو مصرف ‌کنم قبل غدا یا بعد غذا؟

    1. سلام دوست عزیز
      با پزشک تغذیه یا غدد برای مصرف این دارو مشورت کنید

  13. سلام من این قرص رو چندروز دارم مصرف میکنم ۷ روز اصلا کاهش اشتها نداشتم ممکنه بلعکس عمل کنه ؟ حتی اشتهام زیادترم شد

    1. سلام رها جان
      احتمال اینکه تاثیرگذاری مواد غذایی و مکمل‌ها در هر بدنی متفاوت باشد، بسیار زیاد است

      1. سلام هدی عزیز
        برخی از کاربران ابراز کرده‌اند که دچار بیخوابی شده اند

    2. سلام من بعد 15 یا16روزبعد اشتهام کم شد دوماهه دارم میخورم اشتهام از100درصد به ده درصد رسیده جوری شده دیگه نمیتونم چیزی بخورم،درروزفقطیه صبحونه درحد چندتالقمه میخورم ضعف داشته باشم چندتا بیسکویت پتی بور میخورم وتمام این شد غذاخوردن من درروز اینم بگما گاهی اوقات خودم به زور غذا میخورم چون ازبعضی ازغذاها نمیشع گذشت باید درروز 2لیتراب بخوری تا چربی سوزیش بالا بره عالیه منکه راضیم😊

      1. بچه ها درسته که میگن قرص جی سی فاقد امفتامین هسش ممنون میشم جواب بدید؟

  14. سلام من لو وحسین و آسنترا مصرف می کنم آیا میتونم قرص جی سی مصرف کنم

    1. سلام دوست عزیز
      برای مصرف مکمل لاغری با پزشک مشورت کنید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب