لاغری سریع در ۳ روز؛ آیا امکان پذیر است؟

رژیم 3 روزه

فهرست مطالب

ما در عصری زندگی می‌کنیم که هر چیزی سریع‌تر باشد، بهتر است؛ چه وای‌فای باشد یا چه خریدهای آنلاین، هر چقدر هم سریع باشید، انگار کافی نیست. همان‌طور که دوست نداریم برای ارسال غذا منتظر بمانیم، دوست نداریم برای نتایج کاهش وزن‌مان هم صبر کنیم. در همین راستا هم محتواهای عجیبی درباره لاغری سریع در ۳ روز در اینترنت منتشر می‌شود که روش‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف را بازگو می‌کند.  

اما سوال اصلی این‌جا است که آیا این روش‌ها علمی و سالم‌اند؟ در این مطلب از مجله سلامتی لیمومی قرار است بیش‌تر درباره رژیم لاغری سریع در ۳ روز صحبت کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا اصلاً می‌توان در ۳ روز لاغر شد یا نه؟

سوالات متداول

چه مقدار وزن می‌توانید در رژیم ۳ روزه کم کنید؟
تحقیقات انجام شده روی اشخاصی که این رژیم غذایی را دنبال کرده‌اند، نشان می‌دهد که شما می‌توانید در طول یک هفته حدود ۴ کیلوگرم و در طول یک ماه حدود ۱۳ کیلوگرم وزن کم کنید.
آیا شخصی می‌تواند این رژیم غذایی را برای ۷ روز به‌شکل مستمر انجام دهد؟
خیر چرا که برای سلامتی اشخاص مفید نیست. شما تنها باید ۳ روز در هفته این رژیم را رعایت کنید و ۴ روز باقی‌مانده را با کالری دریافتی‌ای که سالم است، پیش بروید.
این رژیم چگونه می‌تواند لاغری سریع در ۳ روز را امکان‌پذیر کند؟
طرفداران رژیم نظامی مدعی‌اند که این برنامه در ۳ روز اول، متابولیسم بدن را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد و می‌تواند کاهش سریع وزن را امکان‌پذیر کند.
آیا با 3 روز غذا نخوردن و تنها آب خوردن لاغر می‌شویم؟
بله، اما لاغری به چه قیمتی! به قیمت از دست دادن عضلات و ماهیچه‌ها؟ نخوردن پروتئین در دوران رژیم آسیب به بدن می‌زند.

برنامه غذایی ۳ روزه چیست؟

رژیم غذایی ۳ روزه که عناوین مختلفی برای آن در نظر گرفته شده اما عموماً به‌عنوان رژیم نظامی (Military Diet) می‌شناسند که به‌مدت ۳ روز، یک برنامه غذایی کم‌کالری را در اختیارتان قرار می‌دهد و در روز چهارم می‌توانید به برنامه عادی‌تان بازگردید. در طول این ۳ روز، کالری دریافتی روزانه به ۱۴۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۱۰۰ کالری محدود می‌شود. 

رژیم نظامی پر از پروتئین‌هایی با چربی کم و کربوهیدرات است و ترکیبات غذایی خاص‌اش باعث افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی می‌شود. با وجود این‌که نامش نظامی است، اما این رژیم هیچ ارتباطی با افرادی که در ارتش خدمت می‌کنند، ندارند. 

تجربه اشخاص نشان داده که رژیم نظامی لاغری سریع در ۳ روز را برای هر شخصی امکان‌پذیر می‌کند و شما می‌توانید در طول این سه روز، انتشار کاهش وزن ۴ کیلوگرمی‌ای داشته باشید؛ هر چند که تجربه کاهش وزن برای هر شخص متفاوت بوده است.

مواد غذایی در رژیم سه روزه 

چه مواد غذایی‌ای در سبد خرید رژیم غذایی ۳ روزه قرار می‌گیرند؟

اگر می‌خواهید لاغری سریع در ۳ روز را تجربه کنید، باید به‌سراغ مواد غذایی زیر بروید تا وعده‌های غذایی سه روز ابتدایی هفته‌تان را با آن‌ها پر کنید: 

  • قهوه یا چای کافئین‌دار 
  • یک عدد گریپ‌فروت
  • دو عدد موز 
  • دو عدد سیب
  • نان گندم 
  • کره بادام زمینی 
  • تخم مرغ 
  • سه قوطی تن ماهی 
  • هات‌داگ 
  • یک تکه گوشت کوچک
  • لوبیای سبز
  • کلم بروکلی کوچک
  • هویج
  • پنیر 
  • بستنی وانیلی
لاغری سریع شکم و پهلو
بیشتر بخوانید:

آیا لاغری سریع در ۳ روز امکان‌پذیر است؟

هر سوالی دو پاسخ کوتاه و بلند دارد. اگر بخواهیم به شکل کوتاه بگوییم که آیا لاغری سریع در ۳ روز امکان‌پذیر است، باید بگوییم که بله، اما نه به‌شکلی سالم. این برنامه دو قانون اصلی هنگام ارزیابی رژیم‌های غذایی را نقص می‌کند: اول این‌که اگر یک رژیمی بیش از حد خوب به‌نظر برسد، قطعاً مشکلاتی دارد و دوم این‌که اگر نتوانید یک رژیم را تا آخر عمر ادامه دهید، احتمالاً مشکلاتی را برای سلامتی‌تان به‌وجود آورد. 

از دست دادن ۴ کیلوگرم تنها در ۳ روز ممکن است بسیار جذاب به‌نظر برسد اما هیچ شخصی نمی‌تواند با خوردن ۹۰۰ کالری در روز تا آخر عمر زنده بماند و وضعیت سالمی داشته باشد. 

حال به سراغ پاسخِ بلند برای این سوال می‌رویم و به‌شکلی همه جانبه این موضوع را بررسی می‌کنیم: 

تعادل لازم را ندارد

اول این‌که این رژیم فاقد تعادل لازمی است که در بسیاری از برنامه‌های غذایی دیده می‌شود. با نسبت‌های غذایی و گزینه‌های محدودی که رژیم نظامی در اختیارتان قرار می‌دهد، به احتمال زیاد خیلی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز روزانه را از دست می‌دهید. 

جدا از این موضوع، رژیم نظامی سرشار از سدیم است و می‌تواند برای افرادی که بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا یا هر چیز مشابهی دارند، خطرناک باشد. 

لاغری سریع

احساس خستگی بسیار زیادی می‌کنید

زمانی که فعالیت بدنی‌ای در طول روز دارید، به انرژی نیاز پیدا می‌کنید و خوردن ۹۰۰ کالری در روز، انرژی زیادی برای شما تأمین نمی‌کند. بسیاری از سایت‌ها و منابعی که درباره این رژیم صحبت می‌کنند و برنامه غذایی آن را پیشنهاد می‌کنند، عنوان کرده‌اند که ممکن است حین رعایت این رژیم، احساس بی‌حالی و خستگی بسیار زیادی کنید. 

کاهش وزن سریع

وزن‌تان بازمی‌گردد

بسیاری از این رژیم‌های غذایی که وعده لاغری سریع در ۳ روز یا حتی کم‌تر را می‌دهند، اصولی نیستند و به همین خاطر هم احتمالاً پس از قطع کردن رژیم، دوباره وزن از دست رفته‌شان را به دست آورند. زمانی که رژیم را قطع می‌کنید، در روزهای بعد تلاش می‌کنید تا با پرخوری، کمبود انرژی شدیدی که داشته‌اید را جبران کنید و همین موضوع می‌تواند حفظ رژیم را برای شما بسیار دشوار کند. 

شما چربی‌ای از دست نمی‌دهید

وزنی که در این رژیم غذایی کوتاه‌مدت از دست می‌دهید، معمولاً آب اضافی و ماهیچه بدن است. آب که بلافاصله بازمی‌گردد و از دست دادن عضله و ماهیچه می‌تواند باعث شل شدن بدن شود و کارایی رژیم غذایی را از بین ببرد. 

چقدر می‌توانید در ۳ روز وزن کم کنید؟

با توجه به این‌که کالری دریافتی‌تان را در طول این ۳ روز حفظ می‌کنید و کالری کلی بدن‌تان را کاهش می‌دهید، این امکان وجود دارد که بتوانید حداکثر تا ۴ کیلوگرم در این بازه زمانی وزن کم کنید. البته همان‌طور که گفتیم، بخشی از این کاهش وزن مرتبط با آبِ از دست‌رفته بدن است که می‌تواند پس از قطع رژیم، دوباره بازگردد. 

سراغ آخر: رژ‌یم نظامی بگیریم یا نه؟ مسئله این است!

در نهایت باید بدانید که کاهش وزن یک روند بسیار کند و دشوار است که زمان و تلاش زیادی می‌طلبد و یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. یک رژیم غذایی سالم حداکثر در هر هفته ۴۰۰ گرم از وزن‌تان را کم‌تر می‌کند و در یک دوره زمانی چند ماهه، می‌توانید به کاهش وزن ۴ کیلوگرمی دست پیدا کنید. 

در نتیجه، به‌سراغ رژیم‌های سخت‌گیرانه‌ای مثل رژیم نظامی نروید و گولِ تیترهای زرد را نخورید چون شاید در عمل، بتوانید لاغری سریع در ۳ روز را تجربه کنید اما نمی‌توانید این وزن کاهش‌یافته را برای همیشه نگه دارید. 

 

نکته 1: این مقاله برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و لیمومی در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

نکته 2: اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام موادغذایی لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

منابع:

‌Better Me

Myatlantic Health Solutions

Healthline

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

2 نظر

    1. سلام دوست عزیز

      رژیم سه روزه برای شوک دادن به بدن است و می‌تواند شروعی برای رژیم لاغری مستمر باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب