از خواص چای کرک برای لاغری چه می‌دانید؟

خواص چای کرک برای لاغری

فهرست مطالب

اگر شما هم اهل امتحان کردن طعم‌های جدید باشید، حتما می‌دانید که یکی از انواع نوشیدنی‌های پرطرفدار چای کرک است. منشأ این چای گرم و شیرین، کشور هند است و در کشورهای عربی و شهرهای جنوبی ایران محبوبیت بالایی دارد. این چای خوش عطر از برگ‌های چای سیاه، زنجبیل و ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه، هل، دارچین، رازیانه و میخک تهیه می‌شود و ذاتاً شیرینی بالایی دارد اما شما می‌توانید بسته به ذائقه خود مقدار قند آن را تغییر دهید. در این مقاله از مجله سلامتی لیمومی درمورد خواص چای کرک برای لاغری صحبت می‌کنیم.

سوالات متداول

آیا چای کرک باعث لاغری می‌شود؟
چای کرک، باعث کاهش اندازه سلول‌های چربی و کاهش وزن می‌شود. ادویه‌های این چایی مانند هل، دارچین و میخک باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و خوردن این چایی به چربی سوزی سریع‌تر بدن کمک می‌کند.
چای کرک چه تأثیری بر سلامت دستگاه گوارش دارد؟
زنجبیل و فلفل سیاه دارای خواصی هستند که سلامت سیستم گوارش و روده را بهبود می‌بخشند. آن‌ها به گردش خون و جریان اکسیژن در اندام‌های شما کمک می‌کنند و لوزالمعده را برای تولید آنزیم‌های گوارشی تقویت می‌کنند که روند هضم را سرعت می‌بخشد و چربی‌ها و پروتئین‌ها را تجزیه می‌کند.
آیا چای کرک برای سلامت قلب مفید است؟
گیاهان و ادویه‌های موجود در این چای، به‌ویژه زنجبیل و میخک در کنار هم منبع بزرگ ضدالتهاب هستند. میخک به کاهش سطح کلسترول و تشکیل پلاک‌هایی که باعث بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند، کمک می‌کند. همین‌طور که سایر ادویه‌ها فشارخون و ضربان قلب را کنترل می‌کنند.
آیا چای کرک را می‌توان در یخچال نگهداری کرد؟
بله شما می‌توانید باقی‌مانده چای کرک را در یخچال نگهداری کنید. فقط نیاز است قبل از هر بار مصرف آن را روی شعله گاز قرار داده و یا با وسیله ماکروویو گرم‌ کنید. البته توجه کنید که بیشتر از دو روز چای کرک آماده‌ شده را در یخچال نگه ندارید.

چای کرک چگونه به لاغری کمک می‌کند؟

احتمالاً برای شما عجیب باشد که بدانید مصرف چای کرک در لاغری موثر است. درواقع رازیانه و میخک که از مواد اصلی تشکیل‌دهنده چای کرک هستند، می‌توانند با خواصی که دارند به شما کمک کنند تا کاهش وزن سریع‌تری داشته باشید. پس بهتر است با خواص مواد تشکیل‌دهنده چای کرک آشنا شوید تا بدانید که این نیروگاه سلامتی چه کمکی به بدن ما می‌کند.

دانه‌های رازیانه غنی از فیبر هستند؛ به همین دلیل از گرسنگی جلوگیری می‌کنند و از این طریق باعث لاغری می‌‎شوند. آن‌ها به‌عنوان دیورتیک عمل می‌کنند و متابولیسم بدن را بهبود می‌بخشند. مصرف روزانه رازیانه با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت وزن اضافی را از بین ببرید. می‌توانید پودر دانه رازیانه بوداده را با آب گرم با معده خالی میل کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. دانه‌های رازیانه با کمک به سیری طولانی‌تر (به دلیل فیبر بالا)، سرکوب‌کننده اشتها نیز محسوب می‌شوند.

 در دومین بخش مقاله خواص چای کرک برای لاغری، به سراغ بررسی خواص میخک که یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده این نوشیدنی است، می‌رویم.

ادویه های چای کرک

سرکوب‌کننده طبیعی اشتها

میخک حاوی اوژنول است. این ماده یک روغن ضروری برای بدن است که متابولیسم را افزایش می‌دهد و باعث کاهش وزن می‌شود. اوژنول یک سرکوب‌کننده طبیعی اشتها است، بنابراین می‌تواند به شما کمک کند کمتر غذا بخورید و سریع‌تر وزن کم کنید.

ادویه برای کاهش وزن
بیشتر بخوانید:

کمک به شکستن سلول‌های چربی

میخک همچنین حاوی سینامالدئید، روغن ضروری دیگری است که به تجزیه سلول‌های چربی و کاهش وزن کمک می‌کند. سینامالدئید همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است، بنابراین به محافظت از سلول‌های شما در برابر آسیب و بهبود سلامت کلی بدن کمک می‌کند.

چای کرک سرشار از فیبر

سرشار از فیبر

میخک منبع غنی فیبر محسوب میشود که برای کاهش وزن ضروری است. فیبر به شما کمک می‌کند تا بعد از غذا احساس سیری داشته باشید، بنابراین کمتر احتمال دارد که پرخوری کنید.

افزایش متابولیسم

میخک حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامتی ضروری هستند؛ ازجمله: ویتامین C، پتاسیم، منیزیم و کلسیم. این مواد مغذی به افزایش متابولیسم و ​​کاهش وزن کمک می‌کنند.

افزایش متابولیسم بدن
بیشتر بخوانید:

توقف افزایش وزن

میخک دارای خواص ضدالتهابی است. این خاصیت به کاهش التهاب‌هایی که منجر به افزایش وزن می‌شوند، کمک می‌کند. این گیاه مقوی، باعث کاهش اندازه سلول‌های چربی و کاهش وزن نیز می‌شود.

علاوه بر میخک و رازیانه، از دیگر محتویات چای کرک که اثر چشمگیری بر کاهش وزن دارد، ملکه ادویه‌ها هل است. هل ملاتونین دارد و یکی از خواص آن افزایش متابولیسم بدن است. این ماده به چربی سوزی سریع‌تر بدن کمک می‌کند.

فواید چای کرک برای لاغری

سخن پایانی

در این مقاله یکی از نوشیدنی‌های موثر در کاهش وزن و خواص محتویات آن را بررسی کردیم. چای کرک با طبع بسیار گرمی که دارد سوخت و ساز بدن را افزایش داده و درنهایت منجر به لاغری می‌شود. هرچند که چای کرک می‌تواند یک نوشیدنی مفید برای برنامه غذایی کاهش وزن باشد، اما فراموش نکنید که شما در ابتدا باید یک برنامه غذایی مناسب و فعالیت فیزیکی داشته باشید تا سفر کاهش وزن شما به بهترین مقصد برسد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد. برای استفاده و اجرای آن، لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منابع

marham

everylittlecrumb

pharmeasy

scmp

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

7 نظر

  1. چای کرکی که من خریدم شیرین هست فروشنده گفت شیرینیش بخاطر وجود عسله اما باورم نمیشه حتما شکر داره با این حساب ایا برا لاغری بازم موثره؟؟

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب