همه چیز درباره لاغری با دستگاه کویتیشن

لاغری با دستگاه کویتیشن

فهرست مطالب

هیچ‌چیز ناامیدکننده‌تر از این نیست که با وجود تلاش و پشتکار زیاد برای رعایت رژیم غذایی و انجام ورزش مستمر، باز هم به اندام ایده‌آل‌تان نرسید. حتی ممکن است عدد روی ترازو به شما بگوید که وزن کم کرده‌اید؛ اما آینه چیز دیگری می‌گوید، هنوز چربی‌های زاید در نواحی شکم، پهلو، باسن و ران‌ها سر جایشان هستند و خیال محوشدن ندارند.

در چنین مواقعی باید لاغری با دستگاه کویتیشن را امتحان کنید. با این روش می‌توانید لاغری موضعی را تجربه کنید و به اندام دلخواهتان برسید. حذف چربی با امواج اولتراسوند یکی از جدیدترین درمان‌های زیبایی است که برای ازبین‌بردن چربی اضافی عمل می‌کند.

برای آشنایی کامل با این روش تا انتهای این مقاله از مجله سلامتی لیمومی با ما همراه باشید.

لاغری با دستگاه کویتیشن

لاغری با دستگاه کویتیشن چطور انجام می‌شود؟

لاغری با دستگاه کویتیشن، یک روش لاغری غیرتهاجمی و موضعی است و نوعی لیپوساکشن سه بعدی به شمار می‌آید. این روش، چربی‌های سرسخت و سلولیتی را که با رژیم و ورزش از بین نمی‌روند، هدف قرار می‌دهد.

امواج اولتراسوند با اعمال فشار بر سلول‌های چربی زاید زیر پوست، سلول‌های چربی را به شکل مایع تجزیه می‌کنند. رسوبات چربی به گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد تبدیل می‌شود، گلیسرول توسط بدن مورداستفاده مجدد قرار می‌گیرد و اسیدهای چرب آزاد به کبد می‌روند و به‌عنوان مواد زائد دفع می‌شوند.

این روش درمانی همراه با سایر برنامه‌های کاهش وزن مانند رژیم غذایی و ورزش، برای کمک به خلاص‌شدن از شر چربی‌های مقاوم برخی نواحی استفاده می‌شود و نسبت به سایر روش‌های تهاجمی لیپوساکشن بهتر است.

لاغری با دستگاه کویتیشن

بعد از چند جلسه انجام لاغری با دستگاه کویتیشن نتیجه قابل‌ مشاهده خواهد بود؟

تعداد جلسات استفاده از دستگاه کویتیشن برای هر فرد متفاوت است و به فاکتورهایی مانند میزان چربی، وزن، سن و ناحیه موردنظر بستگی دارد. تشخیص تعداد جلسات موردنیاز پس از مشاوره، گرفتن سایز و بررسی ناحیه موردنظر، توسط متخصص تعیین می‌شود.

 معمولا برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید بین 6 تا 14 جلسه این کار را تکرار کنید؛ حداقل زمان بین هر جلسه باید در 3 روز باشد تا بدن فرصت دفع چربی‌های شکسته شده را داشته باشد.

 هر جلسه بین 30 تا 40 دقیقه به طول می‌انجامد و به مدت آن میزان چربی و تعداد کل جلسات بستگی دارد.

 

لاغری با دستگاه کویتیشن برای کدام قسمت های بدن بهتر است؟

کویتیشن، در قسمت‌های دارای چربی موضعی بهترین کارایی را دارد؛ این نواحی شامل شکم، پهلو، ران، باسن و بازوها می‌شود. کویتیشن را نمی‌توان در قسمت‌های بدن مانند سر، گردن و سایر نواحی استخوانی بدن انجام داد.

لاغری با دستگاه کویتیشن

لاغری با دستگاه کویتیشن به چه کسانی توصیه نمی ‌شود؟

درست است که لاغری با دستگاه کویتیشن یک روش غیرتهاجمی است و نیاز به بیهوشی و جراحی ندارد؛ اما برای همه افراد توصیه نمی‌شود. افرادی با ویژگی‌های زیر، نباید از این روش استفاده کنند.

  • زنان باردار و شیرده؛
  • افرادی که چین پوستی کمتر از 2 سانتی‌متر نشان می‌دهند؛
  • افراد دارای عفونت یا التهاب در ناحیه موردنظر؛
  • افرادی که سابقه بیماری بدخیم دارند؛
  • اشخاصی که در بدنشان ضربان‌ساز قلب یا سایر ایمپلنت‌های فلزی وجود دارد؛
  • افراد مبتلا به اختلالات انعقادی و افرادی که داروهایی که بر لخته‌شدن خون تأثیر می‌گذارد مصرف می‌کنند؛
  • افراد مبتلا به بیماری‌های جدی مانند دیابت و پوکی‌استخوان.

لاغری با دستگاه کویتیشن

مزایای لاغری با دستگاه کویتیشن چیست؟

webmd می‌گوید لاغری با دستگاه کویتیشن یک روش غیرتهاجمی و ایمن مورد تأیید FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) است. در این روش نیازی به بیهوشی و جراحی نیست و پس از انجام آن نیازی به استراحت و سپری‌کردن دوره نقاهت طولانی نیست. سلول‌های چربی تخریب شده دوباره رشد نمی‌کنند و با رعایت رژیم غذایی و ورزش، نتایج برای مدت طولانی باقی می‌ماند.

این روش زودبازده است و اغلب نتایج آن را می‌توانید سریعا حس کنید، لمس کنید و ببینید.

توجه داشته باشید که لاغری با دستگاه کویتیشن نباید جایگزین انجام تمرینات بدنی و رعایت رژیم غذایی شود. انجام ورزش‌های منظم در کاهش وزن بدن و خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر مؤثرتر است.

لاغری با دستگاه کویتیشن

خطرات و عوارض استفاده از دستگاه کویتیشن

لاغری با دستگاه کویتیشن روشی برای کاهش وزن کلی نیست و فقط برای ازبین‌بردن چربی‌های نواحی خاصی از بدن کاربرد دارد. در این روش وزن کمتری در مقایسه با روش‌های تهاجمی مانند لیپوساکشن از دست می‌دهید.

این روش برای افرادی که اضافه‌وزن زیادی دارند (افراد با شاخص توده بدنی بالاتر از 30) ممکن است ناکارآمد باشد.

برای نتایج مطلوب نیاز به سایر روش‌های مکمل کاهش وزن دارید و باید رژیم غذایی کم‌کالری با مصرف کمتر کربوهیدرات و غذاهای با شاخص گلیسمی پایین (مانند میوه‌ها و سبزیجات) را رعایت کنید.

در این روش دانستن میزان دقیق چربی ازدست‌رفته غیرممکن است.

پس از انجام این روش ممکن است در چند ساعت اول پوستتان دچار کبودی یا قرمزی شود که پس از چند روز ناپدید می‌شود.

مقاله پیشنهادی: پیکرتراشی چیست و چه خطراتی را به همراه دارد؟

به دلیل حذف طبیعی چربی بدن ممکن است، شخص نسبت به حالت عادی، بیشتر احساس تشنگی کند؛ بنابراین توصیه می‌شود مصرف آب را در روزهای پس از درمان افزایش دهید تا به روند حذف چربی‌ها کمک کنید.

پس از استفاده از دستگاه کویتیشن ممکن است احساس خارش یا تورم داشته باشید؛ اما این حالت موقتی است و پس از چند روز خودبه‌خود برطرف می‌شود.

در برخی موارد، چربی به طور نامتقارن تجزیه می‌شود و توده‌ها و برجستگی‌هایی را روی پوست ایجاد کند. بدن به زمان نیاز دارد تا سلول‌های چربی را از بین ببرد، در جلسات بعدی درمان‌ این برآمدگی‌ها از بین می‌روند.

بعد از انجام کویتیشن ممکن است سردرد یا سرگیجه داشته باشید که ناشی از سمومی است که در بدن ترشح می‌شود. نوشیدن آب کافی، هیدراته نگه‌داشتن بدن و انجام ورزش بعد از درمان به رفع سریع‌تر این علائم کمک می‌کند.

لاغری با دستگاه کویتیشن

لاغری با دستگاه کویتیشن برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که از سلامتی عمومی خوبی برخوردار هستند و انتظارات واقع‌بینانه‌ای دارند، واجد شرایط انجام این روش هستند. بهترین راه برای اینکه بدانید آیا امکان انجام کویتیشن را دارید این است که از یک متخصص مشاوره بگیرید.

افرادی که اضافه‌وزن قابل‌توجهی دارند و BMI (شاخص توده بدنی) بالای 30 دارند کاندیدهای چندان مناسبی برای این روش نیستند.

مقاله پیشنهادی: 8 راهکار عالی برای کاهش شاخص BMI

ماندگاری لاغری با کویتیشن چقدر است؟

درصورتی‌که رژیم غذایی خوبی داشته باشید، به طور منظم ورزش کنید و آب کافی بنوشید، نتایج حاصل از کویتیشن دائمی خواهند بود؛ در واقع سلول‌های چربی شکسته شده و دفع شده دوباره برنمی‌گردند. اگر بعد از درمان اضافه‌وزن پیدا کنید، این وزن به تمام نواحی بدن شما اضافه خواهد شد، نه فقط در یک ناحیه زیرا سلول‌های چربی از آن ناحیه برداشته شده‌اند.

مراقبت های قبل از استفاده از دستگاه کویتیشن

  • 24 ساعت قبل یا بعد از درمان، الکل استفاده ننوشید.
  • 2 ساعت قبل و بعد از درمان از نوشیدنی‌های کافئین‌دار استفاده نکنید.
  • 24 ساعت قبل از درمان حداقل 2 لیتر آب بنوشید.
  • 2 ساعت قبل از درمان غذای سنگین نخورید.
  • قبل از انجام کویتیشن یک رژیم کم چربی و کم کربوهیدرات را دنبال کنید.

لاغری با دستگاه کویتیشن

نکات مهم بعد از لاغری با کویتیشن چیست؟

  • برای دستیابی به بهترین نتایج مراقبت‌های بعد از انجام لاغری با دستگاه کویتیشن بسیار مهم است.
  • برای دفع بهتر چربی‌های تجزیه شده، به مدت سه روز پس از درمان، روزانه 2 لیتر آب بنوشید.
  • بعد از انجام کویتیشن بدن به زمان نیاز دارد تا چربی و سموم را به‌درستی دفع کند، پس حتما بین هر جلسه حداقل سه روز فاصله بیندازید.
  • تحریک موضعی ناحیه درمان بعد از جلسه بسیار مهم است. نواحی که روی آنها کویتیشن انجام داده‌اید را ماساژ دهید این کار از رسوب چربی و سموم جلوگیری می‌کند.
  • مصرف قندها و کربوهیدرات‌های تصفیه شده؛ مانند نان سفید، پاستای سفید، کیک و غیره را محدود کنید و روی مصرف میوه و سبزیجات تازه و غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، کینوآ و نان سبوس‌دار تمرکز کنید. کالری مازاد مصرف نکنید تا بدن تری گلیسیرید (نوعی چربی بدن) آزاد شده توسط فرایند کویتیشن را بسوزاند.
  • انجام ورزش‌های هوازی بعد از انجام کویتیشن به سوختن بهتر چربی‌های آزاد شده کمک می‌کند.

مقاله پیشنهادی: انواع عمل لاغری؛ سیر تا پیاز لاغری به روش مدرن

قیمت لاغری با دستگاه کویتیشن چقدر است؟

هزینه لاغری با دستگاه کویتیشن به عواملی مانند وسعت محل درمان، تعداد ناحیه‌های در نظر گرفته شده، تعداد جلسات لازم، سابقة پزشک و… دارد.

بهترین راه برای اطلاع از هزینه لاغری با دستگاه کویتیشن این است که به متخصص مراجعه کنید و پس از اینکه شرایط شما بررسی شد از قیمت مطلع شوید.

سخن پایانی

لاغری با دستگاه کویتیشن یک روش لاغری غیرتهاجمی است که برای از بین‌بردن موضعی چربی‌های سرسخت برخی نواحی مانند شکم و پهلوها استفاده می‌شود. در این روش امواج اولتراسوند باعث تجزیه چربی‌های زیر پوست می‌شوند و سپس این چربی‌ها از بدن دفع می‌شوند. لاغری با دستگاه کویتیشن یک روش مکمل است و نمی‌توان آن را جایگزین رژیم غذایی سالم و ورزش کرد.

نکته 1: این مطلب برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

نکته 2اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام توصیه‌های لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

 

منابع:

webmd

lipotherapeia

skintechclinic.co.uk

bodycatalyst

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب