آیا قرص لاغری بلوبری برای کاهش وزن تأثیرگذار است؟

قرص لاغری بلوبری

فهرست مطالب

یکی از محبوب‌ترین راه‌های لاغری و کاهش وزن در دنیای امروزی، استفاده از قرص‌های لاغری است که لزوماً پس‌زمینه تایید شده علمی ندارند اما به‌واسطه مواد تشکیل‌دهنده‌شان، می‌توانند روی کاهش وزن ما تأثیر بگذارند. یکی از داروها، قرص لاغری بلوبری است که در ایران هم مصرف‌کنندگان زیادی دارد.

در این مطلب از مجله سلامتی لیمومی قرار است به شکلی کامل درباره این قرص صحبت کنیم، مزایا و معایب آن را شرح دهیم و درباره نقش بلوبری و خواص آن در لاغری صحبت کنیم.

سوالات متداول

قرص بلوبری بهتر است یا رژیم لاغری؟
با وجود این‌که قرص‌های لاغری در برخی موارد می‌توانند چربی‌سوزی را افزایش دهند اما گزینه‌های سالمی نیستند و عوارض بسیار زیادی را برای افراد به همراه دارند. استفاده از رژیم غذایی کمک می‌کند تا در طولانی‌مدت نتایج بهتری به‌دست آورید و اصولی و سالم، وزن کم کنید.
قرص بلوبری را از کجا بخریم؟
قرص لاغری بلوبری را می‌توان در فروشگاه‌های آنلاین، داروخانه‌های سراسر کشور یا عطاری‌ها تهیه کرد. جدا از آن، امکان خرید این قرص از توزیع‌کننده‌های حضوری هم وجود دارد. با این حال، حتماً فروشگاهی که از آن خریداری می‌کنید را بررسی کرده تا از اصل بودن کالای خریداری‌شده، مطمئن باشید.
خواص بلوبری برای لاغری چیست؟
بلوبری به‌واسطه آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات بسیار زیادی که دارد، چربی‌سوزی را تسریع می‌بخشد و اشتها را کنترل می‌کند. به‌عنوان مثال،‌ ویتامین C  و فتوکمیکال‌های موجود در این میوه، ذخایر چربی بدن را کاهش می‌دهند و با کنترل قند خون، به کاهش وزن کمک می‌کنند.
عوارض قرص بلوبری چیست؟
مصرف این قرص در طولانی‌مدت می‌تواند مشکلات گوارشی مثل اسهال و استفراغ را برای شخص به‌همراه داشته باشد. جدا از این، از آن‌جایی که بلوبری سطح قند خون را کاهش می‌دهد،‌ علائم دیابت را برای بیماران افزایش می‌دهد و می‌تواند سردرد و سرگیجه‌های متداومی را به وجود آورد.

قرص بلوبری چیست؟

قرص بلوبری از انواع قرص گیاهی لاغری  از عصاره میوه بلوبری تشکیل شده که تا با بالا بردن دمای بدن، چربی‌سوزی را افزایش دهد و اشتهای فرد را کنترل کند. این قرص همچنین در ترکیبات خود از مواد Adaptogens برخوردار است که به بهبود عضله‌سازی در بدن کمک می‌کند و کاهش ذخایر چربی بدن هم نقش دارد.

این قرص که از شکل کپسولی‌مانندی برخوردار است، عموماً برای افرادی که دچار استپ وزنی شده‌اند، پیشنهاد می‌شود. طبق گزارشات، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قرص بلوبری، نحوه ذخیره قند در بدن را تغییر ‌می‌دهد و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را کم‌تر می‌کند.

با وجود این‌که روش‌های سالم‌تر بسیار زیادی برای گذراندن دوره استپ وزنی وجود دارد، بسیاری از افراد در ایران به‌سراغ قرص بلوبری می‌روند و آن را تأثیرگذار می‌دانند.

خواص میوه بلوبری برای لاغری چیست؟

تحقیقات حیوانی انجام‌شده در چند دهه اخیر نشان می‌دهد که بلوبری خواص بسیار زیادی برای سلامتی و  کاهش وزن دارد و می‌تواند با کاهش چربی و سطح قند خون، خبر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را کاهش دهد. در ادامه بیش‌تر به خواص بلوبری برای لاغری اشاره می‌کنیم:

خواص آنتی‌اکسیدانی

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بلوبری به واسطه انتوسیانینی که در این میوه وجود دارد، به کاهش چربی شکم و چربی‌های اطراف اندام بدن کمک بسیار زیادی می‌کنند.

کاهش فشار خون

فلاونوئیدهای موجود در بلوبری فشار خون را کاهش می‌دهند و اعصاب را آرام‌تر می‌کنند. همین موضوع جریان خون روان‌تر را به همراه خواهد داشت که نه‌تنها باعث کاهش چربی می‌شود، بلکه با پایین آمدن سطح قند خون، متابولیسم را بیش‌تر می‌کند.

قرص لاغری بلوبری

ویتامین C و فیتوکمیکال‌ها

فیتوکمیکال‌های موجود در بلوبری که رنگ آبی‌ به این میوه می‌بخشند، تقویت‌کننده‌های بسیار قدرتمندی هستند که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهند و به حفظ وزن کمک می‌کنند.

جدا از این موضوع، بلوبری ویتامین C بسیار بالایی دارد که به خودی خود، فرایند از دست دادن سلول‌های چربی را تسریع می‌بخشد.

دمنوش بلوبری

مصرف بلوبری به‌شکل دمنوش و چای هم تأثیرات بسیار زیادی روی کاهش وزن دارد. این نوشیدنی به‌واسطه آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهای بسیار زیادش، متابولیسم سلول‌های چربی را بیش‌تر می‌کند.

عوارض قرص بلوبری چیست؟

قرص‌های لاغری راه‌حل جادویی و حتی سالمی نیستند که بخواهید به سراغ‌شان بروید و تنها تحت نظارت و با تجویز پزشک یا متخصص تغذیه باید مصرف شوند. درست مثل هر داروی لاغری دیگری، مصرف قرص لاغری بلوبری هم عوارضی را به همراه دارد که در ادامه بیش‌تر به آن اشاره می‌کنیم:

مشکلات گوارشی

قرص بلوبری با واسطه فیبر بالا و آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد، می‌تواند مشکلات گوارشی مثل اسهال، یبوست، درد معده و حالت تهوع را به‌همراه داشته باشد و دستگاه گوارش را تحریک کند.

قرص لاغری بلوبری

افت قند خون

در افراد مبتلا به دیابت، مصرف قرص لاغری بلوبری قند خون را به میزان خطرناکی پایین می‌آورد. این میوه به طور طبیعی سطح قند خون را کاهش می‌دهد و ترکیب آن با داروهای دیابتی عوارض خطرناکی را برای بیمار به‌همراه خواهد داشت.

مشکلات کبدی

در برخی موارد مصرف‌کنندگان گزارش‌هایی درباره مشکلات کبدی حاصل از مصرف این دارو را منتشر کرده‌اند. هنوز دلیل مشخصی برای این موضوع وجود ندارد اما احتمال می‌رود که تداخلات دارویی باعث ایجاد این عارضه باشد.

واکنش‌های آلرژیک

افرادی که به خانواده توت‌ها حساسیت دارند، ممکن است بعد از مصرف قرص بلوبری واکنش‌های آلرژیکی مثل کهیر، خارش، تورم و تنگی نفس را تجربه کنند.

سردرد و سرگیجه

از آن‌جایی که قرص بلوبری قند خون را کاهش می‌دهد، مصرف طولانی‌مدت آن علائمی مثل سردرد و سرگیجه مداوم را برای فرد به همراه دارد.

چه افرادی نباید قرص بلوبری را مصرف کنند؟

اگر در گروه‌های زیر قرار می‌گیرید، نباید به سراغ قرص بلوبری بروید یا در بهترین حالت، باید تحت نظارت پزشک این قرص لاغری را مصرف کنید:

  • افرادی که بیماری‌های قلبی ریوی دارند
  • افرادی که به سیروز کبدی مبتلا هستند
  • افرادی که نارسایی کلیه یا ریه دارند
  • افرادی که به افسردگی مبتلا هستند
  • زنان باردار
  • زنان شیرده
  • افرادی که با بیماری‌های زمینه‌ای جدی مواجه‌اند

قرص لاغری بلوبری

قرص بلوبری با چه داروهایی تداخل دارد؟

قرص‌های لاغری مثل بلوبری به‌واسطه ترکیبات تشکیل‌دهنده‌شان تداخلات دارویی را هم به همراه خواهند داشت و می‌توانند عوارض خطرناکی را برای افراد ایجاد کنند. در صورتی که داروهای زیر را مصرف می‌کنید، بهتر است حتماً با تجویز پزشک به سراغ قرص لاغری بلوبری بروید:

  • داروهای رقیق‌کننده خون: مصرف هم‌زمان قرص بلوبری و داروهایی مثل وارفارین خطر خون‌ریزی را بیش‌تر می‌کند.
  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی: ایبوپروفن و ناپروکسن در کنار قرص بلوبری می‌تواند خطر خون‌ریزی معده را بیش‌تر و آسیب جدی به بخش‌های مختلف بدن وارد کند.
  • داروهای شیمی‌درمانی: بلوبری ممکن است با داروهای شیمی‌درمانی تداخل داشته باشد و اثربخشی‌شان را کاهش دهد.

آیا قرص بلوبری نیاز به نسخه دارد؟

برای خرید قرص لاغری بلوبری نیازی به نسخه دکتر ندارید. با این حال، بهترین راه برای استفاده از قرص‌های لاغری مشابه بلوبری این است که با مشورت و تجویز پزشک مصرف شود چون گزینه سالمی برای لاغری نیست و روش‌های بهتر و بدون عارضه‌ای برای کاهش وزن وجود دارد.

قیمت این قرص در داروخانه‌های مختلف کشور متغیر است، اما رقمی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان را به خود اختصاص می‌دهد. حتماً پیش از خرید این دارو به تاریخ انقضا و اطلاعات آن هم دقت داشته باشید چون بسیاری از گزینه‌های موجود در بازار، از تاریخ گذشته‌اند یا تقلبی هستند.

رژیم‌های مخصوص کاهش و افزایش وزن لیمومی

بدون استپ وزنی

بدون گرسنگی

هماهنگ با داروهای مصرفی

متناسب با مزاج

مناسب محل کار

غذاهای ساده و در دسترس

درخواست مشاوره رایگان

سخن پایانی: آیا لیمومی قرص بلوبری را پیشنهاد می‌کند؟

قرص بلوبری به واسطه ترکیبات تشکیل‌دهنده‌اش ممکن است فرایند چربی‌سوزی شما را تسریع‌ ببخشد و اشتها را کنترل کند. با این حال،‌ روشی علمی و سالم برای کاهش وزن نیست و عوارض زیادی را در شرایط مختلف برای افراد به همراه خواهد داشت.

ما در لیمومی با استفاده از نیازهای هر شخص، برنامه غذایی را در اختیارشان قرار می‌دهیم که بدون نیاز به تمرینات ورزشی و از طریق تقسیم‌بندی درست، همه گروه‌های غذایی را در یک رژیم برای شما در نظر می‌گیریم تا بتوانید به راحت‌ترین و سالم‌ترین شکل ممکن، لاغر شوید.

مخاطب عزیز! این مطلب جنبه آموزشی و اطلاعات عمومی دارد. همچنین بر اساس علم روز دنیا نوشته شده است. با این حال اگر مشکل و یا بیماری جسمی دارید، برای اجرای آن فقط با پزشک متخصص مشورت کنید.

منابع:

BetterMe

Noble

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب