چگونه با رژیم سیب لاغر شویم؟ 

رژیم سیب

فهرست مطالب

به مهمانی آخر هفته‌ای دعوت شده‌اید اما چند کیلو اضافه وزن دارید و نمی‌توانید لباس دلخواه‌تان را بپوشید؟ همه کسانی که اضافه وزن دارند، چنین مشکلی را پشت سر گذاشته‌اند. خوشبختانه می‌توانیم با یک برنامه غذایی به نام رژیم سیب، در سریع‌ترین زمان ممکن بیش‌ترین نتیجه را به‌دست آوریم. 

همان‌طور که می‌دانیم، سیب یک میوه کامل است: شما با این میوه وزن کم می‌کنید، از دیابت نوع ۲ در امانید، خطر ابتلا به سرطان را از بین می‌برید و از تشکیل سنگ در کیسه صفرا جلوگیری می‌کنید. در نتیجه، یک رژیم ۵ روزه با مصرف سیب نه‌تنها می‌تواند به کاهش وزن‌تان کمک کند، بلکه سلامت کلی بدن‌تان را هم ممکن سازد. 

در این مطلب از مجله سلامتی لیمومی قصد داریم بیش‌تر درباره این رژیم غذایی و مزایا و معایب آن صحبت کنیم. 

رژیم سیب چیست

رژیم غذایی سیب چیست؟

رژیم سیب (Apple Diet) برنامه غذایی‌‌ای ۵ روزه است که در آن، بخش عمده وعده‌های غذایی شما را سیب تشکیل می‌دهد. در روز اولِ این رژیم، شما برای صبحانه و ناهار و شام، سیب مصرف می‌کنید. در روز دوم، می‌توانید برای ناهار، در کنار سیب از سبزیجات تازه استفاده کنید. بین روزهای سوم تا پنجم هم مجاز به خوردن میوه، آب‌ میوه تازه، اسموتی سبزیجات، پروتئین و لبنیات در کنار سیب هستید.

 شاید برای شما جالب باشد که بدانید کریستین بیل برای بازی در فیلم Mechanist، روزی یک سیب و یک قوطی تن ماهی می‌خورد و در نهایت، ۶۳ پوند وزن کم کرد و خواکین فینیکس هم برای بازی در فیلم جوکر، در طول روز تنها سیب کاهو و لوبیا سبز بخارپز را مصرف می‌کرد تا بتواند ۲۳ کیلوگرم وزن کم کند. 

بیشتر بخوانید: معرفی انواع رژیم غذایی برای لاغری؛ 23 رژیم لاغری برتر دنیا کدامند؟

این رژیم چگونه کار می‌کند؟ 

سیب سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیبر است و کالری آن بسته‌به اندازه میوه، بین ۸۰ تا ۱۰۰ کالری است. زمانی که سیب می‌خورید، فیبر موجود در آن به مولکول‌های چربی متصل می‌شود و از جذب چربی اضافه در بدن جلوگیری می‌کند. 

جدا از آن، این اتصال باعث می‌شود تا چربی‌های اندک جذب‌شده هم به مستقیماً از بدن دفع شود. اگر هم از آن دست افرادی هستید که مدام احساس گشنگی می‌کنید و همواره سراغ یخچال خانه‌تان می‌روید، باید بگوییم که خوردن سیب احساس سیری بیش‌تری در شما ایجاد می‌کند.

البته تحقیقات نشان داده که مصرف سیب مستقیماً نمی‌تواند باعث کاهش وزن شود و به‌سبب فیبری که در خودش دارد، می‌تواند احساس گشنگی را در شما کم‌تر کند، متابولیسم بدن‌تان را کاهش دهد و فرایند چربی‌سوزی را سریع‌تر کند.

لاغری با سیب

رژیم سیب چه مزایایی دارد؟

از قدیم گفته‌اند که سیب خاصیت‌های زیادی دارد‌؛ حتی اگر خانه مادربزرگ بروید، به‌زور هم که شده یک سیب به شما می‌دهند تا بخورید. همه ما حتی اگر به‌شکل علمی درباره خواص سیب اطلاعاتی نداشته باشیم، می‌دانیم که سیب خوب است. حالا رژیمی که در آن سیب نقش اساسی‌ای دارد، قطعاً فواید زیادی هم به همراه خواهد داشت. در ادامه بیش‌تر درباره این فواید صحبت می‌کنیم: 

  • اگر می‌خواهید دربرابر بیماری‌هایی مثل دیابت در امان باشید، باید مواد غذایی‌ای را مصرف کنید که شاخص گلیسیمی پایینی داشته باشند. سیب از آن دست میوه‌هایی است که شاخص گلیسیمی‌اش پایین است و به شما کمک می‌کند تا قند خون‌تان را کنترل کنید و وزنی ایده‌آل برای خودتان بسازید.
  • هر آن‌چه در طول این برنامه غذایی می‌خورید، در دسترس و ارزان است؛ از سبزیجات گرفته تا لبنیات و حتی خودِ سیب. 
  • با مصرف روزانه سیب، احساس سیری بیش‌تری می‌کنید و می‌توانید گرسنگی‌تان را مدیریت کنید. 
  •  سیب از مواد مغذی بسیار زیادی تشکیل شده که می‌تواد از شما دربرابر بیماری‌های مختلفی مثل آسم، مشکلات قلبی، سرطان و دیابت محافظت کند. 
بیشتر بخوانید: ۲۴ رژیم لاغری سریع در سال ۲۰۲۳ که باید بشناسید

معایب رژیم سیب چیست؟

به هر حال هرچیزی مزایا و معایب خاص خودش را دارد و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. درست است که شما با هر روز سیب خوردن می‌توانید سلامت بدن‌تان را تضمین کنید و وزن بهتری داشته باشید، اما ممکن است آسیب‌هایی را هم متحمل شوید. در ادامه به برخی معایب رژیم سیب اشاره می‌کنیم:‌

  • اشخاصی که از سندرم روده تحریک‌پذیر رنج می‌برند، باید رژیم سیب را با احتیاط بیش‌تری دنبال کنند چراکه سیب حاوی فروکتوز است و می‌تواند باعث نفخ و ناراحتی معده شود
  • ممکن است در شروعِ کار، خلق‌وخو و رفتارتان اندکی تغییر پیدا کند و بیش‌تر عصبی باشید، چرا که قرار است در یک دوره کوتاه‌مدت، همه غذاهای ناسالم را کنار بگذارید و کالری دریافتی‌تان را به کم‌ترین حد خودش برسانید. 
  • در دو روزِ اول این رژیم، احتمالاً احساس خستگی زیادی می‌کنید چراکه برای لاغری سریع با سیب و سبزیجات در وعده‌های غذایی‌تان همراه هستید.

فواید رژیم سیب

جمع‌بندی

Pinkvilla می‌گوید که برای کاهش وزن واقعی در کنار رژیم سیب باید تمرینات ورزشی‌ای را هم ادامه دهید. شاید ورزش برایتان سخت باشد اما بهترین راه برای اثربخشی یک رژیم غذایی و لاغری با سیب، ترکیب آن با یک برنامه ورزشی است.

البته اگر نمی‌خواهید ورزش کنید و به دنبال رژیمی هستید که در کوتاه‌ترین زمان، بهترین نتایج را در اختیارتان قرار دهد و مثل رژیم سیب، همچنین سختی آن‌چنانی‌ای نداشته باشد و غذاهایی که دوست دارید را از برنامه‌تان حذف نکند، لیمومی می‌تواند به شما کمک کند. 

برنامه‌های غذایی ما شامل طیف وسیعی از مواد غذایی می‌شود و مشاوران ما هر زمان که بخواهید، کنار شما هستند تا بتوانند نیازهای شما را برطرف کرده، به سوالات‌تان پاسخ دهند و در نهایت وضعیت‌تان را در طول زمان مورد بررسی قرار دهند. 

نکته 1: این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع‌رسانی دارد و برای اجرای آن، باید با یک متخصص مشورت کنید.

نکته 2: چنانچه در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، تمام موادغذایی موردنیاز شما در برنامه ذکر شده است و باید مطابق برنامه‌تان عمل کنید.

منبع:

Stylecraze

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب