برای لاغری صورت چه کنیم؟ راهکارهای لاغر کردن صورت

برای لاغری صورت چه کنیم؟

فهرست مطالب

زمانی که داشتم عکس سوگلی‌های ناصرالدین‌شاه را با عکس سوپر مدل‌های امروزی مقایسه می‌کردم، متوجه شدم که برعکس سوگلی‌های تپل و صورت گرد آن زمان، مدل‌های امروزی صورت‌های استخوانی دارند.

به نظر من صورت هرکسی منحصربه‌فرد و زیباست و همین تنوع چهره‌هاست که دنیا را قشنگ کرده است؛ اما شاید سؤال شما هم باشد که «برای لاغری صورت چه کنیم؟» برای رسیدن به پاسخ این سؤال تا انتهای این وبلاگ از مجله سلامتی لیمومی با ما همراه باشید.

 

سوالات متداول

چگونه می‌توانم در یک هفته چربی صورتم را کم کنم؟
اگر دلیل چاقی صورتتان چربی انباشته زیر پوست باشد؛ لاغری موضعی امکان‌پذیر نیست و باید یک برنامه غذایی همراه با ورزش برای کاهش وزن کلی انتخاب کنید. این روش نیاز به مدت‌زمان بیشتری دارد.
چه غذاهایی صورت را چاق می‌کند؟
هیچ غذای خاصی وجود ندارد که بتواند فقط چربی صورت را افزایش دهد. مصرف کالری بیشتر از مقدار مصرف روزانه یک فرد باعث افزایش وزن و به‌مرورزمان منجر به افزایش چربی صورت می‌شود.
برای لاغری صورت چه کنیم؟ چرا صورتم چاق می‌شود اما بدنم چاق نمی‌شود؟
افزایش چربی صورت معمولاً به دلیل افزایش وزن است. همچنین ممکن است در نتیجه احتباس آب باشد که می‌تواند صورت را پف‌کرده یا متورم نشان دهد. ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی افراد می‌تواند به مدیریت وزن کمک کند و از چربی اضافی صورت جلوگیری کند.
آیا لاغری به تنهایی چاقی صورت را کاهش می‌دهد؟
لاغری کلی بدن می‌تواند به تدریج به کاهش چاقی صورت منجر شود. اما تمرینات و مراقبت‌های مخصوص به منظور تقویت عضلات صورت و مراقبت از پوست نیز می‌تواند موثر باشد.

ورزش‌های هوازی انجام دهید

لاغری کل بدن، باعث لاغری صورت هم می‌شود. با داشتن یک برنامه غذایی اصولی و انجام ورزش‌های هوازی در مدت‌زمان مناسبی می‌توانید بدن و صورت خود را لاغر کنید.

می‌توانید تمرینات هوازی را با شدت کم، متوسط یا زیاد انجام دهند. شدت تمرینات هوازی تأثیر مشابهی بر کاهش چربی بدن دارد؛ اما هرچه این ورزش‌ها را با شدت بیشتری انجام دهید سریع‌تر به نتیجه خواهید رسید.

تمرینات هوازی برای لاغری صورت

از مصرف الکل خودداری کنید

مصرف بیش از حد الکل منجر به جمع‌شدن آب در بدن و تورم و پف صورت می‌شود. الکل، می‌تواند عوارض جانبی مانند توسعه عروق کوچک در صورت ایجاد کند و باعث نفخ و پف شدن صورت شود.

همچنین الکل به دلیل داشتن کالری بالا و نداشتن ارزش تغذیه‌ای باعث افزایش وزن و چاقی بدن و صورت می‌شود. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که الکل با سرکوب هورمون‌های سیری در بدن، باعث می‌شود که فرد کالری بیشتری مصرف کند.  

آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب کافی علاوه بر کمک به سلامت عمومی بدن به ازبین‌بردن چربی‌های صورت هم کمک می‌کند. نوشیدن آب قبل از غذا باعث احساس سیری بیشتر می‌شود و به طور قابل‌توجهی کالری مصرف شده در طول وعده‌غذایی را کاهش می‌دهد.

 مصرف آب همچنین فرایند تجزیه چربی را به اسیدهای چرب سرعت می‌بخشد. استفاده از این ذخایر چربی کلید کاهش وزن است.

خواب کافی داشته باشید

کمبود خواب بر سطوح هورمون‌های خاصی که مسئول احساس گرسنگی و سیری هستند، تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش وزن می‌شود. هورمون گرلین که به هورمون گرسنگی معروف است باعث ایجاد حس گرسنگی و هورمون لپتین باعث ایجاد حس سیری در فرد می‌شود.

سطح گرلین عمدتاً در پاسخ به بی‌خوابی، افزایش و سطح لپتین با بی‌خوابی مزمن کاهش می‌یابد. در نتیجه، فردی که دچار کم‌خوابی است ممکن است بیشتر غذا بخورد و به غذاهای پر کالری روی بیاورد.

خواب کافی می‌تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند. این به نوبه خود‌ به کاهش میزان چربی ذخیره شده در صورت کمک می‌کند.

خواب کافی برای لاغری صورت

رژیم غذایی سالم را انتخاب کنید

مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده منجر به افزایش وزن و چاق شدن صورت می‌شوند. کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند پاستا، برنج سفید و نان سفید ارزش غذایی کمتری نسبت به غلات کامل دارند.

این کربوهیدرات‌ها مقدار زیادی از سبوس و فیبر خود را در فرایند تصفیه از دست می‌دهند و مدت‌زمان کمتری شما را سیر نگه می‌دارند.

می‌گوید اگر در جستجوی پاسخ سؤال برای لاغری صورت چه کنیم؟ هستید به جای کربوهیدرات‌های تصفیه شده از غلات کامل و سبوس استفاده کنید.

همچنین مصرف غذاهای حاوی شکر زیاد و تنقلات را به حداقل برسانید و از میوه‌جات و سبزیجات حاوی فیبر استفاده کنید تا برای مدت‌زمان بیشتری سیر بمانید.

ترکیب یک رژیم غذایی سالم و متعادل با یک برنامه منظم ورزشی شما را به هدفتان یعنی کاهش وزن و متعاقباً کاهش چربی صورت می‌رساند.

بیشتر بخوانید: ۹ ماده غذایی‌ که باعث رفع چین و چروک صورت می‌شوند
 

مصرف نمک را کاهش دهید

رژیم های غذایی سرشار از نمک باعث می شوند که بدن آب را در خود نگه دارد. احتباس آب، باعث تورم و پف در قسمت های مختلف بدن از جمله صورت می شود. این تورم و پف، صورت شما راچاقتر از آنچه که هست نشان میدهد.

برای رفع این مشکل، مصرف نمک روزانه خود را محدود کنید؛ درست‌کردن وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها در منزل، به شما کمک می‌کند که روی مقدار نمک مصرفی‌تان کنترل بیشتری داشته باشید.

به برچسب غذایی مواد خوراکی که می‌خرید دقت کنید و غذاهایی که نمک بالایی دارند را با مواد غذایی سالم‌تر جایگزین کنید.

کاهش مصرف نمک برای لاغری صورت

تمرینات صورت را انجام دهید

برای کاهش چربی شکم چه کنیم؟ چگونه سینه‌های بزرگ‌تری داشته باشیم؟ برای لاغری صورت چه کنیم؟ و… اینها جزو پرتکرارترین سوالاتی هستند که از مربیان ورزشی و کارشناسان تغذیه پرسیده میشود.

علی‌رغم میل باطنی ما چیزی به اسم لاغری موضعی امکان‌پذیر نیست. اگر چاق شوید این تأثیر در همه جای بدن از جمله صورت ظاهر می‌شود. انجام برخی از تمرینات صورت به شما کمک می‌کند؛ اما برای دریافت نتیجه تضمینی برای لاغرشدن صورت باید وزن کلی خود را کاهش دهید.

مطالعات نشان می‌دهد که انجام تمرینات صورت دو بار در روز به مدت ۸ هفته به تقویت ماهیچه‌های صورت و زاویه‌دار شدن صورت کمک می‌کند.

در ادامه تعدادی از این تمرینات صورت را توضیح می‌دهیم.

  1. گونه‌های خود را پر از هوا کنید، هوا را از این طرف به سمت دیگر حرکت دهید تا عضلاتتان کشیده شود.
  2. لب‌های خود را از وسط جمع یا به اصلاح غنچه کنید و سپس به طور متناوب از یک سمت به سمت دیگر تکان دهید.
  3. درحالی‌که دندان‌های خود را به هم فشار می‌دهید، به پهنای صورت لبخند بزنید.
  4. زبان خود را به سقف دهان خود فشار دهید و گردنتان را بکشید. این کار باعث کشیدگی عضلات زیر چانه شما می‌شود.

ورزش برای لاغر کردن صورت

می‌توانید جراحی انجام دهید

برای داشتن صورت لاغرتر می‌توانید از روش‌های غیرتهاجمی مانند تزریق بوتاکس، تزریق کیبلا یا عمل‌های جراحی مانند لیپوساکشن استفاده کنید. این کارها باید زیر نظر پزشک متخصص و با تحقیق از زیاد انجام شود.

مدل موی مناسب صورت گرد و چاق را انتخاب کنید

انتخاب مدل موی مناسب به لاغرتر دیده‌شدن صورت شما کمک می‌کند؛ مدل موی چتری با فرق متمایل به یک طرف، مدل موهای خورد با قد متوسط و مدل موهای فرق باز که کناره‌های صورت را می‌پوشانند، مدل‌های مناسبی برای صورت‌های گرد و پر هستند.

صورت چاق را لاغر کنیم

آرایش مناسب صورت‌های چاق و گرد را انجام دهید

 با ایجاد نواحی تیره و روشن در قسمت‌های خاصی از صورت یا به‌اصطلاح کانتورکردن صورت می‌توانید صورت خود را لاغرتر نشان دهید.

قسمت‌های اطراف چانه به سمت پایین، زیر استخوان گونه و زیر خط فک را تیره کنید. در صورت انجام درست این تیرگی‌ها و ترکیب آن با روشنی‌ها صورت شما لاغرتر به نظر خواهد رسید.

لاغر کردن صورت

کلام آخر

هدف ما از نوشتن این متن پاسخ‌دادن به سؤال «برای لاغری صورت چه کنیم؟» بود. اکنون می‌دانیم که روش خاصی برای لاغری موضعی صورت وجود ندارد و برای لاغرشدن صورت باید بر لاغری کل بدن تمرکز کنیم. داشتن تغذیه سالم و انجام ورزش‌های هوازی به ما در رسیدن به وزن ایده‌آل کمک می‌کند.

اگر چاقی صورت ناشی از احتباس آب در بدن باشد می‌توانیم با مصرف آب کافی و کاهش مصرف الکل تورم صورت را کمتر کنیم.

رسیدن به یک صورت لاغر و زاویه دارد نیاز به صبر و ممارست در انجام نکات ذکر شده دارد. سعی کنید جراحی آخرین گزینه برای لاغری صورت برای شما باشد.

برای دریافت برنامه غذایی اصولی و سالم برای لاغرشدن بدن و صورت می‌توانید از متخصصان تیم لیمومی کمک بگیرید.

نکته 1: این مطلب برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

نکته 2اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام توصیه‌های لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

منابع:

medicalnewstoday

webmd

realsimple

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب