7 دمنوش گیاهی برای قطع خونریزی قاعدگی

دمنوش برای پریود

فهرست مطالب

یکی از تجربیات تلخی که هر زنی ممکن است تجربه کند، خونریزی‌های شدید در در دوره قاعدگی است. چند تکنیک وجود دارد که می‌توانید برای توقف خون‌ریزی قاعدگی خود امتحان کنید. بعضی از آن‌ها امن هستند و می‌توانید هرماه از آن‌ها استفاده کنید، اما برخی دیگر نیاز به تأیید پزشکی دارند .گاهی اوقات تعطیلات، روزمهمانی یا مناسبت خاصی با دوره‌ی قاعدگی شما همراه می‌شود.

به‌جای اینکه این موضوع برنامه‌های شما را به هم بریزد، می‌توانید فرایند قاعدگی را به راحتی به پایان برسانید و روزهای دوره‌ خود را با آرامش سپری کنید. اما اگر شما به‌طور منظم دوره‌های طولانی یا نامنظم دارید، بهتر است با پزشک خود درباره‌ راهکارهای بلندمدت صحبت کنید. در این مقاله از وبلاگ سلامتی لیمومی چند دمنوش گیاهی برای قطع خونریزی قاعدگی را معرفی خواهیم کرد

سوالات متداول

آیا می‌توان خونریزی دوره‌ قاعدگی را کنترل کرد؟
هرچند که روش‌هایی وجود دارد که ممکن است به کاهش خونریزی دوره‌ قاعدگی کمک کنند، اما در بسیاری از موارد این یک‌ راه حل سریع نیست. شما ممکن است با استفاده از کنترل تولید هورمون، یا روش‌های طبیعی مانند گیاهان دارویی و ویتامین‌ها، در برخی موارد بتوانید خونریزی را کاهش دهید.
آیا آب نوشیدن می‌تواند خونریزی قاعدگی را کاهش دهد؟
یک مطالعه در سال 2021 نشان می‌دهد که نوشیدن آب ممکن است به کاهش خونریزی دوره‌ قاعدگی کمک کند. بااین‌حال، برای تأیید این یافته‌ها نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد. حفظ آب در بدن در طول دوره نیز مهم است، زیرا خونریزی شدید می‌تواند باعث خشکی بدن و علائمی مانند ضعف یا خستگی شود.
بهترین دمنوش‌های گیاهی برای کنترل خونریزی قاعدگی چیست؟
گیاهانی مانند دارچین، زنجبیل، رازیانه، بابونه، گل صد تومانی و… می‌توانند به شما در درمان این عارضه کمک کنند. البته اگر این مشکل بیش از حد بود بهتر است هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.
آیا کمبود آهن می‌تواند باعث افزایش خونریزی قاعدگی شود؟
بله کمبود آهن خونریزی را بیشتر می‌کند. غذاهای غنی از آهن مانند زردآلو، کشمش، تخم‌مرغ، لوبیا، اسفناج پخته، گوشت چرخ‌کرده و مرغ باید در برنامه غذایی روزانه گنجانده شوند. به‌خصوص زمانی که از دست دادن خون زیاد است و به‌صورت ماهانه ادامه دارد.

دوره‌ قاعدگی معمولاً چقدر طول می‌کشد؟

طول قاعدگی از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و تحت تأثیر چیزهای زیادی است، ازجمله استرس، شاخص توده بدنی و هورمون‌ها. یک دوره‌ متوسط ممکن است از 3 تا 10 روز طول بکشد، اگرچه برخی افراد دوره‌های بلندتری تجربه می‌کنند. همچنین ممکن است با افزایش سن، دوره‌ شما به‌صورت طبیعی کوتاه‌تر شود. اگر قرص ضدبارداری مصرف می‌کنید، دوره‌ شما ممکن است به‌طور متناوب کوتاه‌تر و با رنگ روشن‌تر باشد. در ادامه با ۷ دمنوش برای قطع خونریزی قاعدگی آشنا شوید که می‌توانید در مواقع اضطراری از آن‌ها کمک بگیرید.

دمنوش برای قطع قاعدگی

 1. تخم گشنیز

تخم گشنیز تقریباً در هر خانواده هندی مصرف می‌شود و به دلیل فواید بسیاری ازجمله کنترل خونریزی قاعدگی شناخته‌ شده است. این داروی گیاهی، می‌تواند بر هورمون زنانه و عملکرد رحم در دوران قاعدگی تأثیر بگذارد و درنتیجه به کاهش خونریزی شدید و درد شکم کمک می‌کند.

برای کسب بهترین نتیجه از این دمنوش، 1 قاشق چای‌خوری دانه گشنیز را در 2 فنجان آب بجوشانید و به نصف کاهش دهید .بعد از صاف کردن آن در فنجان یا لیوان، مقداری عسل اضافه کنید. دو یا سه بار در روز آن را گرم بنوشید.

تنبلی تخمدان
بیشتر بخوانید:

2. دارچین

یکی دیگر از ادویه‌های آشپزخانه که به دلیل فواید متعدد برای سلامتی، بیشتر در مورد آن صحبت می‌شود، دارچین است. دارچین در کاهش جریان شدید ماهانه ناشی از فیبروم رحم، آندومیوز و آندومتریوز بسیار کارآمد است. این گیاه با کاهش خونرسانی به ناحیه رحم، جریان خون را کاهش می‌دهد که منجر به کاهش جریان قاعدگی می‌شود. علاوه بر این، اثرات ضدالتهابی و ضد اسپاسم آن به تسکین گرفتگی عضلات کمک می‌کند.

برای تهیه چای دارچین، یک فنجان آب جوش بردارید و تقریباً 1 قاشق چای‌خوری پودر دارچین به آن اضافه کنید و آن را چند دقیقه بجوشانید. حالا عسل را اضافه کنید. این نوشیدنی را دو بار در روز مصرف کنید.

چای زنجبیلی برای قاعدگی

3. چای زنجبیلی

چای زنجبیل باعث کاهش خونریزی بیش از حد در دوران قاعدگی می‌شود. آب زنجبیل پرکاربردترین درمان خانگی برای خونریزی بیش از حد قاعدگی است. می‌توانید چای زنجبیل بنوشید یا به‌صورت خام آن را مصرف کنید.

4. چای رازیانه

یک قاشق چای‌خوری دانه رازیانه پودر‌شده و یک چهارم قاشق چای‌خوری برگ چای را به یک فنجان آب اضافه کنید و این مخلوط را بجوشانید. بگذارید هشت تا 10 دقیقه دم بکشد. می‌توانید آب را با شیر جایگزین کنید. علاوه بر این، اگر به چای پررنگ علاقه ندارید، می‌توانید استفاده از برگ‌های چای را فاکتور بگیرید.

5. چای بابونه

برای تهیه این چای معطر، دو تا سه قاشق چای‌خوری بابونه را به دو فنجان آب جوش اضافه کنید. بسته به اینکه چقدر می‌خواهید غلیظ باشد، بگذارید پنج تا هشت دقیقه دم بکشد. برای شیرین شدن آن می‌توانید مقداری عسل نیز به این چای اضافه کنید.

دمنوش بابونه
بیشتر بخوانید:

6. دمنوش گل صدتومانی سفید

یکی دیگر از گیاهان اصلی برای کمک به زنان در دوره قاعدگی، گل صدتومانی سفید است که خونساز است و کبد را نرم می‌کند. در طب چینی این بدان معناست که می‌تواند به ساخت خون در بدن و همچنین حفظ عملکرد روان کبد کمک کند و برای متابولیسم استروژن و پریودهای عادی ضروری است.

قرص متفورمین
بیشتر بخوانید:

یکی از اثرات جالب گل صدتومانی سفید توانایی آن در آرام کردن اسپاسم عضلانی است. دمنوش این گیاه اغلب برای دردهای عضلانی و تاندون ناشی از اسپاسم استفاده می‌شود. رحم نیز یک عضله است و به همین ترتیب می‌تواند به آرامش رحم در هنگام اسپاسم در دوران قاعدگی کمک کند.

سایر اثرات دارویی گل صدتومانی سفید عبارتند از:

  • برای کمک به کنترل درد، التهاب را کاهش می‌دهد.
  • دارای اثر ضد پلاکتی است، به این معنی که از رکود خون جلوگیری می‌کند.
  • یک سرکوب‌کننده سیستم عصبی مرکزی است که باعث آرامش بدن و خواب بهتر می‌شود.

دمنوش گل صد تومانی

7. دمنوش گیاه بومادران

یکی از خواص بومادران، کاهش خونریزی شدید قاعدگی است. بنابراین می‌تواند در دوران پیش از یائسگی و زمانی که خونریزی بیش از حد است و شما را از انجام کارهای روزانه ناتوان می‌کند، بسیار مفید باشد. بومادران، حاوی ترکیباتی است که به انقباض عروق خونی کمک می‌کند، باعث غلظت خون و کاهش خونریزی بیش از حد می‌شود. بومادران با سفت کردن رگ‌های خونی در ناحیه لگن، به تنظیم جریان خون کمک می‌کند و ناراحتی ناشی از پریودهای سنگین را کاهش می‌دهد.

طرز تهیه دمنوش بومادران: برای هر فنجان آب جوش 1-2 قاشق گیاه بومادران استفاده کنید و به مدت 5-10 دقیقه بگذارید تا متناسب باسلیقه شما آماده شود. به‌صورت دلخواه می‌توانید به این دمنوش عسل اضافه کنید.

جمع‌بندی

پریودهای طولانی یا خون‌ریزی‌های شدید، مشکل رایجی است که برای بسیاری از زنان آزاردهنده است. این دوره ممکن است بیش از هفت روز طول بکشد و با جریان خون شدید همراه باشد که مانع از انجام فعالیت‌های عادی روزانه فرد می‌شود. زنان ممکن است درد در ناحیه شکم، احساس خستگی، تنگی نفس و غیره را تجربه کنند. گاهی اوقات جریان خون آن‌قدر سنگین است که ممکن است نیاز به تعویض پد یا تامپون در هر ساعت داشته باشد.

همچنین احتمال ترشح لخته‌های خونی به‌اندازه یک سکه یا بزرگ‌تر وجود دارد. علل مختلفی برای طولانی شدن قاعدگی وجود دارد که شامل عدم تعادل هورمونی، سرطان، رشد غدد غیر سرطانی، عفونت، شرایط مرتبط با بارداری مانند سزارین، سقط‌ جنین و غیره می‌شود. برای رهایی از این مشکل، ویتامین‌های مختلف (مانند ویتامین A، ویتامین B کمپلکس و ویتامین C)، آهن، پروتئین سویا و دانه کتان را در رژیم غذایی خود مصرف کنید و از نقش دمنوش‌ها در کنترل این عارضه غافل نشوید.

نکته 1: این مقاله برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و لیمومی در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

نکته 2: اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام موادغذایی لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

منابع:

avogel

healthline

medicinenet

healthline

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

226 نظر

  1. سلام من ۲ روز هست که پریود شدم و در روز سوم میخوام برم استخر نمیشه یه راه کاری بگید خیلی زود قطع بشه ۱۲سالم هست

    1. سلام وقت بخیر من ۱۲ سالم هست ۲ روز میشه که پریود شدم روز سوم می خوام برم استخر خونریزی هم خیلی کم شده می‌شه تاروت سوم کامل قطع بشه

    2. سلام.۳۵ ساله هستم
      دو ماه هست که یه هفته پریودم و یک هفته پاک
      سونوی رحم دادم.همه چیز طبیعیه

      1. سلام وقت بخیر. به جز سونو باید پیش پزشک زنان و غدد هم برید تا دلیلش مشخص بشه. فقط به دادن سونوگرافی اکتفا نکنید.

  2. سلام من 13ساله‌ام تا حالا 3بار پریود شدم یکدفعه 34روزه ویک دفعه 25روزه و ده روزه هم پاک می شم وبعدا که تمیز هستم خیلی لکه می بینم

    1. سلام وقت بخیر. اوایل دوران بلوغ طبیعیه که چندبار پریود شما نامنظم باشه. اگر این روند دوباره تکرار شد پیش پزشک متخصص زنان برید تا مشکل مشخص بشه. به هیچ عنوان نگران نباش، چون پزشک معاینه می‌کنه روند پریود رو برات توضیح میده. اگر لازم شد یه مفدار دارو تجویز می‌کنه و بعد زمان کوتاهی مشکلت برطرف میشه فقط حواست باشه که همیشه تاریخ پریود شدنت رو ثبت کنی.

    2. سلام
      من همیشه ۷ روز پاک میشدم
      اما حدود یک سال هست که ۱۰ روز میکشه تا پاک بشم
      دلیلش چیه ؟

      1. سلاو وقت بخیر. گاهی اوقات سیگل پریود هر چند سال یکبار عوض میشه ولی برای احتیاط هم که شده یکبار پیش پزشک زنان برید و این موضوع رو مطرح کنید. شاید بهتون بگن گه ویتامین یا ماده معدنی خاضی در بدنتون کم شده باید مکمل مصرف کنید یا اینکه بگن با توجه به شرایطی که دارید این مسئله طبیعیه. بعد از 25 سالگی بهتره هر سال یکبار به پزشک زنان مراجعه کنید.

  3. سلام خسته نباشید ۱۵ سالمه و سه ماه پریود نشدم الان که شروع شده خیلی زیاده و قطع نمیشه میشه بگید چیکار کنم ؟

    1. سلام وقتتون بخیر. ببینید 3 ماه پریود نشدن اصلا نرمال نیست. به پزشک زنان مراجعه کنید تا دلیلش مشخص بشه. حتما حواستون به روند پریود باشه و اگر از این به بعد بی‌نظمی دیدید مراجعه به پزشک رو دست کم نگیرید.

  4. سلام من ۱۸ سالمه سه چهار ماه یبار پریود میشم هر بارم بیشتر از ده روز طول میکشه باید چیکار کنم

    1. سلام وقت بخیر. شرایطی که می‌گید طبیعی نیست و حتما باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک آزمایش لازم رو میده، سونوگرافی و قرص تجویز میکنه و مشکلتون درمان و یا تا حد زیادی کنترل میشه ولی لطفا به هیچ عنوان مراجعه به پزشک رو پشت گوش نندازید.

  5. سلام من هنوز پریود نمیشم من با انگشت خود ارضایی کردم بعد چند روز خونریزیم کردم الآنم بند نمیاد میشه بگین چیکار کنم و علتش چیه😰😢

    1. سلام وقتتون بخیر. پیشنهاد می‌کنم بهتون در اینترنت سرچ کنید پزشک آنلاین زنان و یک نوبت اینترنتی بگیرید و مشکلتوت رو فقط با پزشکتون درمیون بگذارید تا راهنمایی لازم رو در اختیارتون بگذاره. جدای از ویزیت حتما از پزشکتون درخواست کنید موارد احتیاطی و آموزش مراقبت جنسی رو در حد سن خودتون براتون توضیح بده.

      1. سلام وقت بخیر ۲۳سالمه متاهلم ،کیست هم دارم ،بعد از چهار ماه پریود شدم ،خونریزیم خیلی کم بود الان ده روز گذشته کلا لکه قهوای میاد ،دکتر هم ال دی داذه نمیخوام قرص بخورم لطفا یه درمان گیاهی برای قطع لکه بگید

      2. سلام وقت بخیر. برای کیست باید طبق نظر پزشکتون پیش برید چون درمان‌های گیاهی لزوما کیست رو از بین نمی‌برند.

      3. سلام خسته نباشید من با تجویز دکتر برای چربی پوستم قرص نورم اسکین ۲۰ یا راکوتان مصرف کردم این ماه بدون اینکه بدونم روز اول قاعدگی مصرف کردم الان دو هفته بیشتره که خونریزیم ادامه داره و قطع نمیشه کلا قرص رو قطع کردم چی بخورم که قطع بشه دکتر نمیتونم برم چون مسافرت هستم شرایطش نیست

      4. سلام. وقت بخیر. اول از همه اینکه قرص تجویز شده رو به هیچ عنوان یکهو قطع نکنید. شرایط شما رو متوجه هستم اما بهترین کار اینه از اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی که پزشک آنلاین دارن کمک بگیرید تا مشکلتون حل بشه. این تعداد روز برای خونریزی طبیعی نیست. بسیاری از پزشکان الان به صورت آنلاین هم ویزیت می‌کنن. کافیه در اینترنت سرچ کنید ویزیت آنلاین پزشک زنان.

      5. سلام وقت بخیر من همیشه پریودم ۵روز بودش ولی الان این ماه ۳روراول خونریزی تیره داشتم والان ۲روزخیلی شدیدشده و رنگشم قرمز

      6. سلام وقت بخیر نگران نباشید. اگر در 2-3 ماه آینده باز هم احساس غیر طبیعی بودن داشتید به پزشک مراجعه کنید.

      7. سلام من فردا می‌خوام برم استخر امروز لکه لکه پریود شدم ۳تا قرص مارولین خوردم بند میاد که بتونم فردا برم استخر

      8. سلام وقت بخیر.
        به خاطر استخر رفتن لطفا سلامتی رحم خودتون رو به خطر نندازید!

  6. سلام وقتتون بخیر برای اینکه دیگه پریود نشیم باید چیکار کنیم؟ من یک بار شدم بعد ۲ سال دیگه نشدم ولی الان پریودم ۱۳ سالم هست

    1. سلام وقت بخیر. شما در سن بلوغ هستید و نباید بدون مشورت پزشک روند بلوغ رو عقب بندازید. حتما با والدینتون به پزشک زنان مراجعه کنید و اگر مشکلی دارید فقط و فقط و فقط با پزشک مطرح کنید.

      1. سلام 50 سال دارم حدودا یک سالونیمقبل آزمایش دادم دکتر گفت دارم یاعسه میشم یکسال بود پریود نشده بودم الان پریود شدم 13 روز پریودم خونریزی کمتر شده ولی همچنان پریودم باید چکارکنم آیا نرمال 13روز پریودم لطفا سوالمو جواب بدید

      2. سلام وقتتون بخیر. ببینید پریود نامنظم در زمان یائسگی نرمال هست. چند روز صبر کنید و ببینید قطع میشه یا نه اگر این روال ادامه پیدا کرد باید دوباره چکاپ بشید. کلا در این سن به دردهاتون مخصوصا در ناحیه سینه و رحم توجه کنید. الان توصیه پزشکان اینه که از 30 -40 سال به بعد هرسال یکبار چکاپ هورمونی و سونوگرافی سینه و رحم رو داشته باشید. جزو واجبات سلامتی زنان هست. برای هر دوش هم بیمه وجود داره و فرآیند سختی نداره.

      3. سلام دخترم ۱۳ سالشه از دوسال قبل پریود میشه تا ۱۴ فرودین امسال مشکلی نداشت الان از روز ۱۴ فرودین تا امروز که ۹ اردیبهشت هست پریود به دکتر زنان هم مراجع کرده وقرص ال دی ومفنامیک اسید براش تجویز کردن مصرف میکنه ولی خونریزی قطع نشده لطفا راهنمایی کنید

      4. سلام وقت بخیر. حتما به پزشک غدد هم مراجعه کنید تا دلیل اصلیش مشخص بشه. گاهی اوقات مشکل از رحم نیست ولی غددی مثل هیپوفیز و تیروئید روی این روند تاثیر می‌گذارن.

    2. سلام من دختر ۳۳ ساله هستم که بهمن ماه پریود شدم دیگه اسفند فروردین هنوز پریود نشدم علت چیه

      1. سلام وقت بخیر. پریود نشدن در سن شما اون هم سه ماه اصلا طبیعی نیست. باید علائمی مثل مشکلات هورمونی، بارداری و… چک بشن. در نتیجه حتما این آزمایش‌ها رو بدید تا علت اصلی پریود نشدن مشخص بشه و در صورت نیاز درمان بشید.

  7. سلام و خسته نباشید من خونریزیم شدی هست و دوسه هفته پریود هستم و قطع نمیشه لطفا راهنمایم کنید چکار کنیم پریودیم درست بشه

    1. سلام وقت بخیر. حتما به پزشک مراجعه کنید تا دلیل این خونریزی طولانی مدت مشخص بشه.

      1. سلا م صبح تون بخیر من یک دختر ۱۳ ساله هستم وقتی پرید میشم خیلی خون زیادی هست و از درد دل درد نمی تونم زنده بمونم

      2. سلام عزیزم. زیاد از حد بودن خونریزی و دل‌درد در زمان پریود علت‌های مختلفی می‌تونه داشته باشه. حتما و حتما به مادر یا پدر عزیزت بگو که یکبار از مشورت پزشک زنان برای مشکلی که داری کمک بگیرن. دکتر بیشتر راهنماییت می‌کنه و بهت می‌گه که آیا این حد از خونریزی و دل‌درد برات طبیعی هست یا نه. اگر لازم بود برات دارو و یا آزمایش تجویز می‌کنه که مشکلت حل بشه.

      3. سلام وقتتون بخیر ببخشید من در ماه رمضان پریود شدم دختر ۱۳ ساله هستم و نمیتونم قرص بخورم که تموم شه اگه بتونید کمکم کنید ممنون میشم

      4. سلام وقت بخیر. لطفا روند منظم پریود خودتون رو به هم نزنید و اگر دغدغه دارید، قضای روزه رو در روزهای دیگری از سال بگیرید.

      5. سلام خسته نباشید من ۱۳ سالمه و دوبار پریود شدم چیکار کنم دیگه پریود نشم چی بخورم !؟
        چون خیلی سخته دوران پریود شدن میشه که دیگه پریود نشم ؟

      6. سلام عزیزم وقتت بخیر. پریود شدن برای زنان یه امر طبیعیه و نشانه بلوغ جسمیه. بنابراین نمیتونی انتظار داشته باشی که پریود نشی و همین که پریود میشی نشون میده بدنت سالم داره کار می‌کنه و این خیلی خوبه :). برای درد پریودت از کمپرس آب گرم کمک بگیر. ورزش رو فراموش نکن.

      7. سلام عزیزم خسته نباشید.
        من 9/2عادت شدم تا 16/2الان دوباره بعد 11روز دوباره عادت شدم
        الان سه روزه خون ریزی دارم
        دکترم رفتم گفت عفونت داری کیست داری، و تنبلی تخم دان
        18سالمه به نظر شما مال چی میتونه باشه…

      8. سلام وقت بخیر. به تشخیص پزشک اعتماد کنید لطفا. درمان رو پیگیری کنید و عقب نندازید.

    2. سلام عدس خام را آسیاب کنید یک قاشق غذاخوری از آن را داخل یک لیوان آب جوش بریزید وبا عسل شیرین کنید روزی دو الی سه مرتبه نوش جان نمایید خیلی سریع به نتیجه بسیار مطلوب می رسید.

      1. سلام وقت بخیر،دختر چهارده ساله ای دارم،الان حدود دوماه است که پریودش خیلی طولانی شده،ماه فروردین حدود ۱۶ روز پریود بود،الان هم ۱۷ روزه ولی هنوز خوب نشده،انگار تازه روز اولشه،سونو هم بردمش گفت مشکلی نداره،آزمایشم اسفند براش دادم چکاب کامل خدا رو شکر مشکل نداشت،تو رو خدا راهنماییم کنید چکار کنم

      2. سلام وقت بخیر. اگر پیش پزشک بردید و سونو هم مشکلی رو نشون نداده، پس نگران نباشید. در سن بلوغ مخصوصا اوایل پریود این نامنظم بودن میتونه طبیعی باشه. ولی اگر ماه‌های بعدی هم ادامه‌دار شد دوباره پیش پزشک برید. ممکنه برای فرزندتون قرص و داروی تنظیم‌کننده تجویز کنن، مدتی مصرف می‌کنه و مشکل برطرف میشه. فقط حواستون باشه که میزان آهن و ویتامین‌های بدن فرزندتون کم نشه. از مکمل آهن و مواد پروتئینی استفاده بکنید.

    3. سلام سویق عدس بهترین چیزی هست که خونریزی وخیلی کم کرده ودوسه روزه قطع میکنه مقداری عدس روخیس کنیدیکساعت کافیه بعدشستشو بزاریدابش بره نیمه خشک بشه کاملا اسیاب کنیدوپودرانرا کمی تفت بدهید وروزی دوسه قاشق غذاخوری بخورید.صددرصدجواب میگیرید.من فقط بااین روش نتیجه گرفتم .

    4. دمنوشهایی که پریود و زیاد میکنه رو نخور ببین چه غذاهایی خوردی که پریود زیاد شده زعفران زیاد میکنه پریود رو نخور
      دمنوش زنجبیل یا دارچین یا آویشن بابونه
      ببین ویتامین کم نیست که مثل ویتامین آ، ب، سی یا آهن مخصوصا آهن که کم باشه خونریزی زیاد میشه

      1. بازه‌ی طبیعی برای دوره‌های پریود بین زنان متفاوت است و ممکن است از یک زن به زن دیگر متغیر باشد. میانگین طول یک دوره پریود حدود 28 روز است، اما ممکن است بین 21 تا 35 روز متغیر باشد و همچنین مدت دوره پریود هر زن ممکن است در طول عمرش تغییر کند. بنابراین اگر بازه شما هر 22-23 روز یکبار باشه طبیعیه. با این حال یادتون باشه که به صورت سالانه یا هر دو سال چکاپ مخصوص زنان مثل آزمایش خون و سونوگرافی رو داشته باشید. این آزمایشات برای تمام زنان بعد 25 سالگی واجبه

  8. سلام خسته نباشید من الان سه هفته هست است خونریزی دارم و قطع نشده باید چیکار کنم

    1. سلام وقت بخیر حتما و حتما به پزشک مراجعه کنید. این تعداد روز برای قاعدگی طبیعی نیست.

      1. سلام وقت بخیر ،این ماه پریودی من ۹روز طول کشید و بعد از این پاک شدم ۲روز بعد دوباره پریود شدم ،علت چی می‌تونه باشه وچیکار کنم؟

      2. سلام وقت بخیر. دلایل زیادی برای به هم خوردن نظم پریود وجود داره. از جمله دلایل هورمونی، بارداری، استرس و… بهترین راه اینه که اگر این الگوی بی‌نظمی تکرار شد به پزشک زنان مراجعه کنید تا با یک سونوگرافی و آزمایش ساده مشکل شمارو برطرف کنن.

      3. سلام من قرص دوفامد برا ضخامت آندومتر مصرف کردم الان خونریزی شدید دارم ممکنه از قرص باشه؟

      4. حتما از پزشکتون این مسئله رو بپرسید چون گاهی اوقات قرص‌هایی که برای ضخامت آندومتر تجویز میشه ممکنه در شدت پریود تاثیر داشته باشه، ولی لزوما نه. حتما از علائم خودتون رو از پزشک بپرسید.

  9. سلام وقت بخیر من قرص cyproterone compound مصرف میکنم بعد از شروع بسته دوم دیگه خونریزی ام قطع نمیشه و من کیست تخمدان هم دارم دختر۱۷ ساله ام بعد دکتر گفت مفنامیک اسید بخور بازم بند نمیام چکار کنم الان حدود ۱۵ روزه پریودم

  10. ببخشید من ۱۵ سالمه همیشه پریودم منظم بود الان۱۶ روزه که تموم نشدم به کمرم ضربه خورد چیکار کنم که زود تموم شم هر کاریم میکنم تمومی نداره اولا ۷ روز لکه شدم الان خونریزی زیاد دارم میشه کمکم کنید

    1. سلام من همیشه تاریخ پریودیم نامنظمه فردا مراسم عروسی بنده است و من امروز پریود شدم همراه با درد بسیار چگونه می‌توانم تا فردا جلوی این خونریزی رو بگیرم

      1. سلام من ۳۹سال دارم پریود شدم ۷روز طول کشید پاک شدم دوباره ۹روز بعدش پریود شدم دو روز اول پریود بودم حالا همش لکه میبینم علتش چیه

      2. سلام وقت بخیر. ممکنه هورمون‌هاتون به دلایل مختلف به هم ریخته باشه. چند روز صبر کنید و ماه بعد روز هم در نظر بگیرید. اگر دوباره این بی‌نظمی رو دیدید به پزشک مراجعه کنید تا براتون آزمایش لازم و سونوگرافی رو تجویز کنن. مهم اینه حواستون باشه که روند پریود بی‌نظم نشه.

      1. هر سوالی راجب قط خونریزی پرسیده میشه فقط میفرمایید به پزشک مراجعه کنید خوب دوستان راهنمایی میخان موقتا برای کنترل خونریزی شدید وگرنم ک میدونیم باید به پزشک مراجعه کرد چون بنده هم مشکل خونریزی طولانی مدت دارم

      2. سلام وقت بخیر دوست عزیز. ببینید اصولا مشکل خونریزی شدید و یا نامنظم بودن پریون ممکن دلایل جدی داشته باشن که باید پیگیری بشن (دلایل هورمونی، استرس، کیست، سرطان و…) . اگر ما به شما راه حل موقت رو معرفی کنیم و خدایی نکرده مشکل جدی باشه، اونوقت چی؟ به خاطر همین پیشنهاد ما در اینجور مواقع این هست که به هر شکلی (حضوری یا آنلاین) از پزشک مشورت بگیرید تا سلامتیتون به خطر نیفته به خاطر راه‌های موقتی یک مشکل کوچیک به یک مشکل بزرگ غیر قابل حل تبدیل نشه.

  11. سلام و عرض ادب من ۴۵سالمه ولی تا ماه گذشته هیچ مشکلی نداشتم دوران قاعدگیم سر موعد خودش بود ولی الان یک ماه میشه ک اول لک بینی دارم چن روز بعدش خونریزی دارم ولی شده یک ماهون سال پیش هم همین مشکل برام پیش اومد ولی خوب شدم

    1. سلام خانم ملکی عزیز
      برای بررسی بهتر، لطفا به پزشک زنان مراجعه کنید

      1. سلام منم پریود بودم ولی یک روز بعدش مجبور شدم قرص اورژانسی بخورم والان دوباره بعد سه روز دوباره پریود شدم خانم دکتر کمکم کنید چکار کنم بند بیاد

      2. سلام همراه خوب
        من پزشک نیستم اما قرص اورژانسی برای قطع پریود نیست

      3. سلام شما هی میگید ب دکتر مراجعه کنید خودتون نظری ندارید اگه قرار باشه بریم دکتر ک مشکلمونو اینجا مطرح نمیکردیم

      4. دوست عزیزم شرایط بدنی هر کس متفاوته ما یک سری کلیات رو خدمت شما عرض می کنیم منتهی ما به پرونده پزشکی و شرایط بدنی شما اشراف نداریم و بهترین کار برای تجویز قطعی و درست مراجعه به پزشک متخصص است

  12. سلام.دخترم 18سالشه دوبار به فاصله 10روز پریودشده با خونریزی تفچق یبا زیاد چکار باید کنم؟؟

      1. سلام من 18 سالمه و ازدواج کردم و از قرص ال دی استفاده میکردم الان 9 روزه که تموم نشده پریودم چیکار کنم

      2. حتما در صورت ادامه‌دار بودن این روند به پزشک مراجعه کنید. مصرف قرص ال دی به صورت سرخود ضررهای زیادی دارد. مراجعه به پزشک زنان را فراموش نکنید.

  13. سلام.دخترم 18سالشه دوبار به فاصله 10روز پریودشده با خونریزی تفچق یبا زیاد چکار باید کنم؟؟

    1. سلام من یکسال بودپریودیم قطع شده بوددکتررفتم گفت دیگه پریودنخواهی شدچون ازدواج هم نکردم گفتم میخوام پریودشم برام قرص مدروکسی پرژسترون دادچون قرص تشنج هم میخورم ترسیدم نخوردم بهم گفته بودن قرص ضدبارداری هم برای پریودشدن خوبه چهارتاازقرص روکین استفاده کردم کاغذشوخوندم ترسیدم ترکش کردم بعددوهفته دچارلکه بینی شدم بنظرتون چکارکنم؟ایادوباره قرص روکین روبخورم یانه؟

      1. سلام وقت بخیر دوست عزیز. ببینید مسائل مربوط به بیماری زنان، حتما باید زیر نظر پزشک بررسی بشه. در نتیجه نباید به هیچ عنوان خودتون بدون تجویز قرصی رو مصرف کنید یا مصرفش رو قطع کنید. باز هم به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید و مشکلتون رو مطرح کنید.

      2. با سلام وخسته نباشید
        ببخشید ۴۹ سالمه الان دو ماه پریود شدم قطع نمیشه خیلی شدید هر دکتر ی هم میرم خوب نمیشه؟

      3. سلام وقت بخیر. حتما به جز دکتر زنان به دکتر غدد هم مراجعه کنید. به هر حال باید دلیل اصلی این خونریزی طولانی مشخص بشه.

  14. ۲۰ روز خیلی زیاده حتما برو دکتر یا ماما مرکز بهداشتم ماما دارن

  15. سلام.من ۱۹ سالمه و پریودیم منظم نیست.
    و هر وقت که پریود میشم درد ندارم ولی خیلی سخت بهم میگذره باید چیکار کنم.راه کاری هست که بشه سه روزه کردش؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای تنظیم پریود بهتر است به پزشک ماما بروید و در صورت نداشتن کیست تخمدان با رژیم غذایی و ورزش می‌توانید منظم کنید و باید بگذارید زمان طبیعی پریود بگذرد

  16. سلام و وقت بخیر اگر کسی از روز ۵ شروع کند و قرص بخورد از روز ۵ الی ۸ روز باز لکه بینی خواهد داشت وبعد پاک خواهد شد ؟

  17. خانم دکترشمابه مه میگیدباپزشک مشورت کن .پس نظرخودتون چیه درمورده بیماریها

    1. دوست عزیز
      باید پزشک مستقیما با شما صحبت کند
      می‌توانید با پزشکان لیمومی مستقیم ارتباط برقرار کنید

      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

    2. سلام خانم دکتر من ۱۴ سالمه و تا دوروز دیگه یه مراسم داریم که میخوام پریود تا اون موقع تموم شه
      پریود من هفت روز طول می کشه ولی این بار میخوام پنج روز طول بکشه و امروز سومین روز پریودمه

      1. سلام عزیزم وقت بخیر
        هیچ راهی برای این وجود نداره که مدت زمان پریود شما از 7 روز یکباره به 5 روز تغییر پیدا کنه. پیشنهاد می‌کنم مطالب مرتبط با نحوه پریود، علت پریود و سیکل‌های عادی پریود رو از سایت‌های معتبر مطالعه کنید. تا دانشتون راجع به این اتفاقی که هر ماه برای بدنتون میفته بیشتر بشه. همیشه سلامت باشید.

  18. سلام من 15 سالمه و 20روزه پریودم کم خون هم هسم چکار کنم الان پریودم بند بیاد

    1. سلام دوست عزیز
      برای معاینه و تشخیص دقیق به پزشک زنان مراجعه کنید

    2. چه خبره ۲۰ روز.حتما برو دکتر زنان یا ماما
      مرکز بهداشتم داره ماما

      ۲۰ روز خیلی زیاده. همونه کم خون هستی

  19. سلام من ۴۰ سالمه پریودیم همیشه سر موقع و منظم بوده اما دو ماهه ک زودتر از موعود پریود میشم و شدید خونریزی دارم طوری ک العان ۹ روزه پریودم چکار کنم ک قط بشه خسته شدم

    1. سلام دوست عزیز
      احتمالا تغییری در رژیم و شرایط بدنی شما رخ داده اگر این موضوع بسیار تکرار شد با پزشک زنان مشورت کنید

  20. سلام وقت بخیر
    من کمبود پلاکت دارم و پلاکتم در حد ۸۰۰۰۰ هست و psod هم دارم که متفورمین میخورم حدود ۲ ماهه.
    همیشه خونریزی منظم و اندازه داشتم اما این سری به شدت خونریزی دارم با ترنگزنیک و مفنامیک اسید هم کنترل نشد اصلا ه کار باید بکنم؟۱۸ سالمه

    1. سلام یاسمن عزیز
      برای بررسی وضعیتت حتما به پزشک زنان مراجعه کن تا نظر تخصصی داده بشه

    2. سلام وقت بخیر من ۱۲ سالم هست و ۲ روز هست که پریود شدم ، روز سوم هم می خوام اسخر بدم خونریزیم خیلی کم شد میشه تا روز سوم قطع بشه

      1. سلام وقت بخیر عزیزم. متاسفانه باید حتما پریودت تمون بشه و بعد استخر بری. بذار پریودت روند طبیعی خودش رو طی کنه و به هیچ عنوان جلوی پریودت رو نگیر.

  21. سلام، من ۲۴ سالمه و‌متاهلم، همیشه پریود منظم داشتم درد هم نداشتم، اینبار قرص اورژانسی یک و‌نیم مصرف کردم. ۱۰ روز زودتر از موعد پریود شدم و الان پریودم برای اولین بار ۱۰ روز طول کشیده و لخته قهوه ای پررنگ میبینم فقط، شدید هم نیست.چیکار کنم تموم بشه؟ ایا ربطی به قرص داره و طبیعیه؟

    1. سلام دوست عزیز
      قرص اورژانسی باعث تغییراتی در هورمون‌های بدن می‌شود، پس اگر ادامه دار شده است به پزشک زنان مراجعه کنید

      1. سلام من ۳ماه میشه که آمپول جلوگیری زدم اما همش خونریزی دارم میشه راهنماییم کنیم

      2. سلام ساناز عزیز
        باید برای معاینه به پزشک زنان مراجعه کنید

      3. سلام ببخشید من ۱۳سالمه الان ۱۲ روز هست که پریود هستم باید چه بخورم تا پریودیم قطع بشه

      4. سلام دوست عزیزم
        حتما حتما به یک پزشک زنان متخصص مراجعه کنید
        خدا نکرده مشکل جدی ای وجود نداشته باشه

  22. سلام من ۱۴ سالمع برج ۵ پریود شدم و بعد از ۵ ماه دوباره پریود شدم الان ۵ روزه ک پریودم ی روز کاملا لک ببنی بود ولی الان دوباره خونریزی دارم لطف راهنمایی کنید

  23. سلام من تقریبا دوسال بود پریود نمی‌شدم الان یک ماهه که خونریزی شدید دارم همراه درد شدید زیر شکم سونی واژینال انجام دادم گفتن دیواره رحمت زخیم شده چیکار باید بکنم ممنون

      1. سلام من یک ماهه ludگذاشتم ماه اول پریود کاملا طبیعی بودامااین با خیلی شدیدوقطع هم نمیشه چیکار کنم.

      2. در رابطه با شرایط این چنینی حتما باید با پزشک مشورت کنید، به این دلیل که رحم عضو حساسی از بدن زن‌ها است و برای همه یک تجویز وجود ندارد.

  24. سلام خانم دکتر من ۲۰ روزه خونریزی دارم امروزم ی لخته خیلی بزرگ ازم اومد میشه بگید از چیه

    1. ۲۰ روز خیلی زیاده حتما برو دکتر یا ماما مرکز بهداشتم ماما دارن

  25. سلام من امشب باید برم اعتکاف راهی داره تا خونریزیم قطع بشه؟ و اینکه 14 سالمه

    1. سلام دوست عزیز
      باید بگذارید که سیکل طبیعی پریود شما بگذرد و اگر اقدامی انجام ندهید، بهتر است

  26. سلام خانوم دکتر خسته نباشید من همیشه منظم هست پریودیم در عرض پنج روز هم تموم میشه اما این ماه سه روز فقط پریود بودم سه روز هست لک میبینم لکی که کاملا لباس زیرمو کثیف می‌کنه آیا جای نگرانی دارد ؟ یا طبیعیه ؟

    1. سلام هانیه جان
      چون پریود شما از هفت روز زودتر تموم میشه لکه بینی ریز طبیعی است
      درصورت ادامه دار شدن به پزشک زنان مراجعه کنید

      1. سلام من یک روزه پریود شدم ۱۴ سالم هست برای ماه رمضان میخوام پریودیم کم ثه پریودیم ۱۰ روزه هست چه کنم ۵ روزه شه و قور هم نمی خوام

      2. سلام عزیزم. هیچ راهی برای کم شدن یکباره تعداد روزهای پریود شما وجود نداره. بگذارید سیکل طبیعی پریودتان طی شود و بعدا روزه‌های نگرفته‌تان را جبران کنید.

    2. سلام خانم دکتر خوبین من هر دفعه ۶روز پریود میشدم اما الان ۱۳روز پریودم دلیلش چیه

      1. سلام یاسمن جان
        تغییر در روزهای پریود بستگی زیادی به بدن و شرایط روحی و جسمی شما دارد

  27. سلام خسته نباشید من قرص ضد بارداری مصرف میکنم با این حال دوروزه خون ریزی دارم بنظرتون چیکار کنم 18سالمه

      1. سلام بنده دوره پریودیم تمام شده چند روز لکه بینی داشتم و تمام شد الان بعد چهار روز دوباره لکه بیبی دارم آیا باید به پزشک مراجعه کنم

      2. سلام فاطمه جان
        بله بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا معاینه شوید

  28. عزیزم اصلا نترس برای هرکسی چنین چیزی پیش میاد.به مامان بگو تاباهم برید دکتر وبهت قرص میده که زمان یا مقدارپریودیت کمتربشه.همین اصلا جای ترس نداره

    1. سلام من دوسال امپول ضد با داری مصرف میکردم پریود نمیشدم الان ک قطع کردم امپول رو بیست روزه پریودم چکارکنم ؟

  29. سلام شب بخیر
    من چند ماه دوره پریودی نامنظم دارم و خون کم میاد بقیش هم ترشح و لکه بینی …اما این دفعه مثل شیر آب خون میادو هم لخته …خیلی بد جور هست درد دارم به ناچار مفنامیک دوتاخوردم.
    ۴۹ سالم هست ۱هست سونو ی جدید نشو داد پولیپ و کیست دارم

    1. سلام دوست عزیز
      حتما برای درمان پولیپ و کیست خود درمان را آغاز کنید

      1. ترنم
        سلام ۴۸ سالمه ۳ هفته ست خونریزی شدید دارم
        دکتر رفتم گفته قرص مفنامیک اسید بخور الان ۵ روزه میخورم تا قطع بشه برم سونو گرافی ولی قطع نشدم
        به نظرتون چکار کنم

      2. سلام ترنم عزیز
        حتما به پزشک خودتون دوباره مراجعه کنید تا بررسی بشه
        مرسی از همراهیتون

      3. سلام من الان ب جای 7روز قاعدگی 9روزه وبند نمیاد چیکار کنم

      4. سلام دوست عزیز
        لطفا به پزشک زنان مراجعه کنید

    1. سلام زهرای عزیز
      میزان شدت پریود طبیعی است و هر دوره ممکن است کم یا زیاد شود

  30. سلام خسته نباشید من الان ۱۳ سالمه و الآنم ۱۲روز یعنی دو هفتست که پریودم و هنوز هم خون میاد به همراه لخته های تکه ای چکار باید بکنم خیلی میترسم 😭

    1. سلام دوست عزیز
      بهتر است با پزشک زنان مشورت کنید اما احتمال اینکه بدن شما طبیعی باشد وجود دارد

    2. برو مرکز بهداشت ماما داره راهنماییت میکنن یا با مادر برو دکتر زنان یا تامین اجتماعی فرقی نداره همشون دکتر زنان وماما دارن

  31. سلام خسته نباشین .من کیست داشتم و علائم تنبلی تخمدان پریودمم نامنظم بود وپریودم منظم شد و دکترم بهم گفت ک باشگاه برم
    من دوماه میرم باشگاه هم ماه پیش ۱۰ ۱۲روز پریودم کشید تموم شه و با قرص اسید مفنامیک قطع شد هم این ماه ک پریود شدم ۸ روزه ک پریودم بنظرتون از باشگاهه ؟قرص بخورم ضرر داره؟

    1. سلام باران عزیز
      ورزش تنها باعث آرام شدن درد پریود و فراهم کردن شرایطی برای پریود راحت است.
      بنظر می‌توانید با پزشک مشورت کنید.

      1. سلام خسته نباشید من ۱۴روزپیش پاک شدم والان دوباره پریود شدم وسومین روزم هست امروز خیلی خون ریزیم زیاده باید چکار کنم میشه راهنماییم کنیدلطفا

      2. سلام سمیه عزیز
        حتما به پزشک مراجعه کنید تا مسئله بررسی شود

  32. سلام خسته نباشید ۳۲ سالمه و من مدام لکه بینی دارم دکتر رفتم ،قرص ضدبارداری هم استفاده کردم تا پریودم مرتب بشه ،اما تاثیری نداشت ،میشه راهنمایی کنید ،آیا خطرنا‌ک هستش

    1. سلام زینب عزیز
      شما حتما به دکتر بروید و سونوگرافی بدهید و در صورت طبیعی بودن نگران نباشید

    1. سلام همراه عزیز
      تاخیر 3 تا 4 روز طبیعی است اما بهتر است با دکتر مشورت کنید در صورت بیشتر شدن تعداد تاخیرها
      ممنون که با ما در میان گذاشتید

      1. سلام من این ۳ساله که پریودیم شدید شده بحدی که دو روز اول نمیتونم تکون بخورم چی بخورم که کمتر بشه

      2. سلام دوست عزیز
        دمنوش‌هایی مثل بابونه و زنجبیل برای کاهش درد بسیار موثر هستند و چای کوهی هم مصرف کنید

      3. سلام من باردارم 8 هفتمه دوقلو باردارم ۶روزه لکه دارم شیاف پروژسترون ۴۰۰ هم مصرف کردم امروزم آمپولشو زدم ولی لکم شدید شده چیکار کنم توروخدا راهنمایی کنید

      4. سلام دوست عزیز
        باید معاینه شوید و به پزشک زنان مراجعه کنید

    2. سلام خانم دکتر 15روز پریودعقب افتاده قبل ازمایش خون 3امپول زدم ازمایش خون داذم منفی بود عادت نشدم بومادران بخورم پریود بشم

  33. سلام من 18 سالمه و الان دو هفته یا بیشتر هم هست که پریودم و قبلا دکتر رفتم یه عالمه سونو و فلان اخرشم گفتن چیزی نیست قرص ویتامینی دادن الان از دوباره همین اتفاق که پریودم طول کشیده افتاده خواهش میکنم بگین چیکار کنم
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      بدن و شرایط جسمی هرکسی متفاوت است
      سعی کنید خود را در شرایط روانی آرام قرار دهید و اگر پزشکان معتقدند چیزی نیست با بدن خود همراه شوید

      1. سلام خسته نباشیدمن دوهفته هست افتادم رولکه بینی قرص منفامیک اسیدهم خوردم جواب نمیده چیکارکنم ک زودخوب بشم دکترم رفتم قرص ال دی بهم داده ولی رومن سازگارنیست چیکارکنم

      2. سلام نازنین عزیز
        از مطالب مقاله استفاده کنید اما با پزشک متخصص هم مشورت کنید

      1. به همونیکه که گفتی چاپلوس جوابت رو داد؟متاسفم برات با ۵۰ سال سن آنقدر بی ادبی

  34. سلام من 50 سالمه، یه چند ماهی هست پریود که میشم 10،12 روزی طول میکشه، خونریزی شدید با لخته های تکه ای، دیگه واقعا بریدم، همش اطرافیان میگن دچار کم خونی میشی ناگهانی میری کما، ترسیدم،این دوران یائسگی هم معضلی شده برا خانم ها.

    1. سلام دوست عزیز
      حتما به پزشک زنان مراجعه کنید و تا علت یابی دقیق بررسی شود.

      1. سلام خسته نباشید من تازه پریود شده بودم بعدیه هفته دوباره پریود شدم میشه بفرمایین از چی می تونه باشه؟؟همیشه پریودم منظم بوده این بار اول هست اینجوری شدم!

      2. سلام معصومه عزیز
        بعضی از افراد به دلیل قرار گرفتن در شرایط متفاوت جسمی و روحی تغییراتی در بدن خود احساس می‌کنند اگر این مسئله تکرار شد با پزشک زنان مشورت کنید

      3. سلام ۲۱ سالمه ماه قبل پریود شدم و خونریزی طبیعی داشتم تو ماهی که گذشت هم بعد از پریود رابطه محافظت نشده داشتم
        موعد پریود لکه بینی قهوه ای دارم بعضی وقتاام خونریزی ولی خیلی خیلی کم قطع نمیشه چیکار باید بکنم
        ممکنه حامله باشم؟

      4. سلام وقت بخیر. حتما آزمایش بدید. می‌تونید از تست‌های سریع بارداری استفاده کنید. لکه‌بینی لزوما علامت بارداری نیست ولی در مواقعی ممکنه جزو نشانه‌هاش باشه. بهتره رابطه محافظت شده داشته باشید و فقط زیر نظر پزشک قرص ضد بارداری مصرف کنید.

  35. سلام من دختر 14 ساله دارم شدت پریودش خیلی زیاده چیکار کنم

    1. سلام فاطمه جان
      بدن هر کس پاسخ متفاوتی به دوران پریود می‌دهد
      بگذارید بدن روند طبیعی را طی کند و در صورت غیرطبیعی بودن با پزشک زنان مشورت کنید

  36. سلام وقتتون بخیر ببخشید من ۱۸ سالمه و نامنظم پریود میشم کم خونی شدیدم دارم و الان دو روزه ک پریود شدم ولی هیچی نمیبینم فقط در لک حتی کمتر لکم نمیشه گفت تخم گشنیز خوبه بخورم برا اومدن خون قاعدگی در دوران قاعدگی؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای تنظیم پریود خود می‌توانی عرق رازیانه در دورانی که پریود نیستید روزی یک لیوان میل کن
      حتما با پزشک متخصص هم مشورت کن تا علت دقیق بررسی بشه

  37. برای خون ریزی دوره یایسگی چ کنم خون ریزیم قطع نمیشه لطفا راهنمایی کنید خسته شدم. ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      برای خون ریزی یائسگی حتما به پزشک مراجعه کنید تا بررسی شود.

  38. سلام من بیست سال هست پریود میشم هرزمان شدیددد شدید به این معنا که پوشک بچه سایز بزرگ طی هفت رو دوبسته و همیشه کم خونی شدید دارم و وپلاکت خونم پایینه گاهی خونریزی به حدی هست که از بدنم خارج میشه از پوشک خارج میشه و روی زمین میریزه خیلی مراجعه کردم پزشک نتیجع نگرفتم فقط منتظرم که یائسه بشم

    1. سلام فریده جان
      متاسفانه که وضعیت بدنی هر زنی در زمان پریود باهم متفاوت است
      ممنون که تجربه خودتونو با ما در میان گذاشتید

    2. سلام
      بنده هم خونریزی شدید داشتم
      با هیچ دارویی خوب نمی شد
      آخرین بار دکتر برام قرص ناپروکسن نوشت خونریزی کمتر شد
      البته بابونه هم دم کردم خوردم.
      ولی خونریزی نسبت به سالهای قبل خیلی کمتر شده

    3. دمنوش زنجبیل یا دارچین یا زعفران و…بخور برای کم شدن پریود هست

      1. سلام وقت بخیر من میخوام یک هفته پریودم عقب بیفته چون عروسی داریم چه قرصی مصرف کنم

      2. سلام وقت بخیر. حتما از پزشکتون بپرسید یا اگر وقت مراجعه به پزشک رو ندارید از سایت‌هایی که مشاوره پزشکی آنلاین میدن کمک بگیرید، تا داروی مناسب رو تجویز کنن.

  39. سلام وقت بخیر من قبل بشم ‌‌‌سه روز قبل دل درد شدید میگیرم وقتی میشم خون اگر زیاد باشه دل درد ندارم ولی اگر زیاد باشه غلیض باشه درد ندارم این دلیل واسه چیه

    1. سلام زهرا جان
      اسپاسم موقع پریود طبیعی است و می‌توانید از دمنوش‌های گیاهی برای کاهش درد استفاده کنید.اما توصیه می‌کنیم به پزشک زنان هم حتما مراجعه کنید.

  40. سلام من الان دوهفته هست ک رو خون ریزی هستم باید چیکار کرد

  41. سلام من ۱۰ روز پریود بودم بعد فقط یک بار قرص ال دی خوردم الان بعد یک هفته دوباره پریود شدم چیکار کنم قط شه؟

    1. سلام نسترن جان
      بگذارید که دوره سیر طبیعی خود را پیش ببرد

      1. سلام من 16 سالمه الان 2 ماه خون ریزی شدید داررم لکه های خیلی بزرگ میاد وه خودم وحشت میکنم ازش میشه یه رای حلی بهم بدین🤦🏿‍♀️🖤

      2. سلام همراه عزیز
        ما نمی‌تونیم توصیه تخصصی بکنیم، باید حتما به پزشک زنان مراجعه کنی

      3. سلام خانم دكتر وقت بخير
        بنده 18سالمه مجردم
        الان ك ﭘريود شدم تقريبا 16 روز شد برام وتا الان ﭘريوديم تموم نشد البته ﭘريوده عادي نيس خونريزي بنظرت ﭼكار كنم؟

      4. سلام عزیزم
        برای معاینه به پزشک زنان مراجعه کنید

  42. رازیانه رو که تجربه نشان داده خونریزی رو افزایش میده ولی بقیه مناسب هستن

    1. سلام اعظم جان
      ممنون از نظری که دادی
      عملکرد هر داروی گیاهی روی هر بدنی متفاوت است.

      1. این کاملا درسته تاثیر گیاهان از فردی به فرد دیگر فرق داره ولی زنجفیل وگل بابونه، وبومادران خود قاعده آور هستن چطور دراین مقاله گفته شده که خونریزی کنترل میکنند؟؟؟؟؟

      2. سلام مجدد
        دوست عزیز مقالات ما براساس مقالات معتبر خارجی نوشته می‌شوند و متناسب با علم روز دنیا هستند برای یافتن پاسخ خود به این منابع رجوع کنید: avogel

        healthline

        medicinenet

        healthline

      3. سلام من فیبروم دارم ودکتر برام قرص چستیرون ۴۰داده میخوام خونریزیم بندبیاد خسته شدم

      4. سلام دوست عزیز
        لطفا با پزشک خود مشورت کنید

    2. سلام
      دقيقا درسته..به شدت خونريزي افزايش پيدا ميكنه.
      كلا پريود عقب ميوفته از رازيانه استفاده ميكنم سري هم جواب ميده

  43. رازیانه خونریزی رو زیاد میکنه و در زمان پریود نباید مصرف بشه

    1. سلام دوست عزیز
      اثرات رازیانه روی هر بدن متفاوت است و می توان از این داروی گیاهی در افراد با خونریزی متوسط جهت تسکین درد قاعدگی متوسط تا شدید بهره گرفت.

  44. سلام ، من گاهی دوماه پریود نمیشم وگاهی در یکماه دومرتبه باخونریزی سنگین مواجه میشم سونوگرافی گفت کیست دارم وچسبندگی لوله .ولی معمولا تا ده روز پاک میشم ولی بعصی وقتا بیشترطول میکشه

  45. سلام ممنونم بابت مطالب مفید تون …من طبق تاریخ هرماه پریود شدم و بعد یک هفته تموم شد ولی بعد ۴روز دوباره پریود شدم و خون سیاه هست و قطع نمیشه چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. فاطمه جان سلام
      اختلالی که برای شما پیش آمده، نیاز است که به دکتر مراجعه کنید و علت دقیق آن بررسی شود.

      1. سلام خسته نباشید ببخشید من پریودم نا
        منظمه ۳ماه ۴ ماه نمیشم شکم دردم دارم با بااینکه پریودم نیستم الان من پریودشدم نزدیکه یه ماه تموم نمیشم لطفاً راهنمایی کنید چکارکنم

      2. همراه عزیز
        ممنون که دغدغه‌ات را با ما درمیان گذاشتی
        توصیه می‌کنیم به پزشک زنان مراجعه کنید.

    2. سلام دوستان بدن خودش سیستم بشدت هوشمند ه درصورت نداشتن دردوضعف بزارید سیکل طبیعی خودش رو طی کنه

  46. من خیلی به کرات خوندم و شنیدم که دارچین و زنجبیل قاعده آور هستند چطور ممکنه باعث کنترل خونریزی بشن ؟؟؟!!!

    1. سلام دوست عزیز
      دارچین و زنجبیل برای کنترل اسپاسم های دوران پریود مناسب است و می‌تواند حجم خون ریزی را کنترل کند.
      ممنون که نظرتونو با ما در میان گذاشتید

  47. خیلی خوب بود، حتما اجرا میکنم وبه دوستانم توصیه میکنم که اونها هم انجام بدن چون خیلی مفیده کلا جالب بود من همیشه با خوردن مسکن دم نوش آروم میشدم اما این راهکار عالیه

    1. سلام خدمت همه دوستان دختر من هم ۱۶ سالشه همینطوره بعداز پریودی باز به صورت لکه سیاه رنگ ادامه میابد وخوب نمیشه دکترهم میبرم باخوردن دارو به خونریزی میفته دو
      ستان لطفا راهنمایی کنید

  48. خیلی خوب بود، حتما اجرا میکنم وبه دوستانم توصیه میکنم که اونها هم انجام بدن چون خیلی مفیده

      1. سلام من 17 سالمه ازدواج کردم الان 1 الی 2ماه که پریودی هام 10روزه و بعدش لک بینی هم دارم یک ماه درست بودن دوباره این ماه 10روزه چکار کنم آیا از کم خونی یا نه

    1. سلام من ۱۰ روز پریود بودم و فقط یک بار قرص ال دی خوردم بعد الان بعد یک هفته دوباره پریود شدم چیکار کنم؟

      1. سلام من 53سالمه سه سالشدید خونریزی دارم هنوز یایسه نشدم کرتاژ کردمخوب نشدم چکار کنم

      2. سلام خسته نباشید ببخشید من 48سالم همیشه پریدم منظم بود ولی الان 3ماه هست که نامنظم شده این سری 23روز طول کشیده وبیشتر لخته میاد مشکلی نیست که دارچین و زنجبیل بخورم میشه لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم از لطف شما

      3. سلام مریم عزیز
        زنجبیل و دارچین، کاهنده درد هستند. مشکلی برای مصرف وجود ندارد

      4. سلام وقت بخیر من 15 سالمه بعد ازینکه پریود میشم سر هفت روز پریودم تموم میشه ولی
        بمدت دوماه که یه هفت هشت روز به وقت پریودم میمونه لک کم رنگ میبینم و تا سه چهار روز ادامه پیدا می‌کنه هیچ دردی هم ندارم لطفاراهنماییم کنید ممنون

      5. سلام فاطیما جان
        به پزشک زنان مراجعه کنید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب