علت خواب زیاد چیست و چرا احساس خواب‌آلودگی داریم؟ 

علت خواب زیاد

فهرست مطالب

من خودم از آن دست اشخاص هستم که زمان درستی برای خوابیدن ندارم؛ چه زیاد بخوابم و چه کم بخوابم، در طول روز احساس خستگی بسیار زیادی دارم و نمی‌توانم آن‌طور که باید، پر انرژی باشم. اگر مثل من باشید، همواره این سوال برای شما نیز مطرح می‌شود که علت خواب زیاد چیست؟

براساس نظرات هر شخصی، ممکن است روش‌های بسیار متفاوتی را امتحان کنید تا بتوانید خواب‌آلودگی روزانه خود را درمان کنید اما هر کدام به نحوی شما را ناامید می‌کند. رفته‌رفته خوابِ زیاد کیفیت روزهای شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بعد از نقطه‌ای با یک انسان عصبی و خسته در آینه مواجه می‌شوید که نمی‌داند چرا حس خوبی در طول روز ندارد. 

برای این‌که بتوانید این مشکل را درمان کنید، ابتدا باید به علت خواب زیاد خود پی ببرید  و در مرحله بعد، باید ببینید که برای درمان این مشکل باید چه کاری انجام دهید. در این مطلب از مجله سلامتی لیمومی قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و شما را در طول این مسیرِ سخت پر از خستگی همراهی کنیم. 

درمان خواب آلودگی

علت خواب زیاد چیست؟ 

هر شرایطی که شما را از داشتن کمی و کیفی خواب خوب در شب باز دارد، می‌تواند باعث خواب‌آلودگی بیش از حد در طول روز شود. صرف نظر از علت خواب‌آلودگی، موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که وضعیت خواب خود را ارزیابی کنید تا بدانید که علت خواب زیاد و احساس خستگی‌تان در طول روز چیست؟ 

از شایع‌ترین علل خواب‌آلودگی مفرط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

آپنه خواب

آپنه خواب (Sleep Apnea) یک شرایط بالقوه و جدی است که در آن، شخص به‌طور مکرر در طول شب نفس‌اش بند می‌آید. این مشکل می‌تواند خواب شما را با مشکلات زیادی مواجه کند و در نهایت، احساس خوب‌آلودگی در طول روز را به همراه داشته باشد. 

علت خواب آلودگی

از علائم آپنه خواب می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: 

  • بلند خروپف کردن و نفس‌نفس زدن هنگام خواب
  • گلو درد و سردرد پس از بیدار شدن از خواب 

آپنه خواب حتی می‌تواند اثرات منفی بسیار زیادی را روی فشار خون بالا، مشکلات قلبی و دیابت نوع ۲ و چاقی به همراه داشته باشد.  

سندرم پای بی‌قرار

خیلی از ما با کلمه «سندرم پای بی‌قرار» (Restless Leg Syndrome) آشنا هستیم و در جمع و به‌شوخی به دوستان‌مان رد‌ و بدل کرده‌ایم اما اشخاصی که با این سندرم دست‌وپنجه نرم می‌کنند، از مشکلات جدی‌ای در خواب رنج می‌برند. 

به‌سبب این سندرم، ممکن است زمانی که دراز کشیده‌اید، احساس تپش یا خارش بسیار زیادی در پای خود داشته باشید که با بلند شدن و راه رفتن، رفع می‌شود. علائم این سندرم به خودی خود نشان می‌دهد که در طول یک خواب چندین ساعته، چند بار این احتمال وجود دارد که از خواب بلند شوید و شروع به راه رفتن کنید. 

سندرم پای بی قرار

علت اصلی بروز این سندرم مشخص نیست و عموماً آن را به عنوان یک مشکل ژنتیکی می‌شناسند؛ با این حال، برخی تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که آهن پایین نیز می‌تواند در تشدید شدن سندرم پای بی‌قرار و علائم آن نیز مؤثر باشد. 

حمله خواب

حمله خواب یا نارکولپسی (Narcolepsy)، یکی از شایع‌ترین مشکلات خواب است که در آن، مغز چرخه خواب و بیداری را به شکل درستی تنظیم نمی‌کند. افراد مبتلا، در طول شب چندین بار از خواب بیدار می‌شوند و در طول روز به سبب خستگی، احساس خواب‌آلودگی بسیار زیادی دارند. 

موردهای بسیار زیادی وجود داشته که اشخاص مبتلا به نارکولپسی حین غذا خوردن به خواب رفته‌اند. 

علت خواب آلودگی

افسردگی

تغییرات قابل‌توجه در برنامه‌های خواب، یکی از شایع‌ترین علائم افسردگی به‌شمار می‌آید. وقتی دچار افسردگی می‌شوید، ممکن است خیلی بیش‌تر یا کم‌تر از حالت عادی بخوابید. به عنوان مثال، اگر شب‌ها خوب نمی‌خوابید، احتمالاً در طول روز احساس خستگی مفرطی می‌کنید. 

علت بروز افسردگی، عموماً شخصی است اما از علل علمی آن می‌توان به ترشح سطوح غیرعادی از مواد شیمیایی مغز، مشکلات مرتبط با مناطقی از مغز که خلق‌وخو را مدیریت می‌کند و رویدادهای آسیب‌زا در زندگی اشخاص اشاره کرد. 

درمان خواب آلودگی

مصرف الکل و مواد مخدر

نوشیدن الکل زیاد یا مصرف مواد مخدر، خوابِ حرکت چشم تند (Rapid Eye Movement Sleep یا به‌اختصار REM Sleep) را مسدود می‌کند.

خواب حرکت چشم تند شامل حرکات سریع چشم در فواصل ۱۰ تا ۲۰ ثانیه است که در آن، ضربان قلب افزایش پیدا می‌کند و میزان سوخت و ساز بدن به حد زمان بیداری می‌رسد. در این شکل از خواب، بدن به‌شکل کامل فلج می‌شود و تنها مغز، دیافراگم و ماهیچه‌های چشم سالم می‌مانند.

مسدود سازی این خواب می‌تواند کمبودِ خواب عمیق را در اشخاص به‌همراه داشته باشد و همین موضوع در کیفیت خواب تأثیر می‌گذارد.

درمان خواب آلودگی

مصرف دارو

کافئین، قرص‌های خواب‌آور و آنتی‌هیستامین‌ها می‌توانند الگوهای خواب را مختلف کنند. به‌عنوان مثال، کافئین گیرنده‌های مغز را از جذب آدنوزین، ماده‌ای در بدن که خواب را تسهیل می‌کند، مسدود می‌سازد. 

عوامل محیطی

تشکی که برای شما ناراحت‌کننده باشد، گرما یا سرمای زیاد یا سر و صدا، همگی عواملی هستند که می‌توانند روی کیفیت خواب ما تأثیر بگذارند. 

سالخوردگی

مطالعات مختلفی نشان داده که افراد مسن، بیش‌ترین زمان را در رخت‌خواب می‌گذرانند اما کم‌ترین کیفیت خواب را در میان گروه‌های سنی دارند. بدین ترتیب، کیفیت خواب در بزرگ‌سالان و با افزایش سن، کاهش می‌یابد. 

علت خواب زیاد

پرخوابی ایدیوپاتیک

اگر نمی‌توانید علت خواب زیاد خود را تشخیص دهید، این امکان وجود دارد که پرخوابی ایدیوپاتیک (Idiopathic Hypersomnia) داشته باشید؛ اختلال مزمنی که با وجود خواب کافی، احساس خستگی مفرط و نیاز به خواب را در افراد ایجاد می‌کند. 

واژه Idopathic در واقع به معنای علتی ناشناخته است چراکه علت بروز این اختلال مشخص نیست. افراد مبتلا به پرخوابی ایدیوپاتیک با وجود چندین آلارم، ممکن است نتوانند از خواب بیدار شوند و همواره با بیرون آمدن از رخت‌خواب، مشکل دارند. 

علت خواب زیاد

چطور خواب‌آلودگی را درمان کنیم؟

تا به این‌جا درباره چندین علت خواب زیاد صحبت کردیم و حال به یک سوال اصلی می‌رسیم: چگونه می‌توانیم خواب‌آلودگی را درمان کنیم؟ برای این‌که بتوان مشکلات مرتبط با خواب را درمان کرد، در ابتدا باید علت آن را تشخیص دهیم چراکه بسته‌به علت، گزینه‌های درمانی متفاوتی روی کار می‌آید: 

درمان آپنه انسدادی خواب

یکی از رایج‌ترین درمان‌های آپنه خواب، فشار مداوم راه هوایی (Continuous Positive Airway Pressure یا به‌اختصار CPAP) است که در آن، یک دستگاه کوچک در کنار تخت، هوا را از طریق یک شیلنگ انعطاف‌پذیر به ماسکی که روی بینی و دهان شما را می‌پوشاند، پمپاژ می‌کند. 

نسخه‌های جدیدتر دستگاه‌های CPAP ماسک‌های کوچک‌تر و راحت‌تری هستند که در خواب نیز اشخاص را اذیت نمی‌کند. 

آپنه خواب

درمان سندرم پاهای بی‌قرار

در برخی موارد، این سندرم را می‌توان با تغییرات سبک در زندگی کنترل کند. به عنوان مثال، ماساژ پا یا حمام آب گرم پیش از خوابیدن می‌تواند تا میزان زیادی از بروز علائم این سندرم جلوگیری کند. جدا از آن، اگر باور دارید که آهن بدن‌تان پایین است، می‌توانید از مکمل‌های آهن برای حل این مشکل استفاده کنید. 

درمان حمله خواب

علائم حمله خواب ممکن است با برخی تغییرات در سبک زندگی، درمان شود. چرت‌های کوتاه‌مدت و برنامه‌ریزی‌شده یکی از روش‌های درمانی نارکولپسی است. جدا از آن، می‌توانید از روش‌های زیر برای درمان این مشکل استفاده کنید: 

  • انجام ورزش‌های روزانه 
  • اجتناب از مصرف کافئین یا الکل پیش از خواب 
  • ترک سیگار 
  • استراحت قبل از خواب 

مقاله پیشنهادی: 10 راه برای داشتن سبک زندگی سالم

درمان افسردگی

افسردگی را می‌توان با ترکیبی از تمرینات، داروها و تغییر در سبک زندگی درمان کرد. بسیاری از افراد به روش‌های دارویی روی می‌آورند درحالی که همیشه هم نیازی به داروهای ضدافسردگی نیست. 

علت خواب زیاد

می‌توانید از طریق گفتار درمانی و ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی خود مثل ورزش بیش‌تر، محدود کردن الکل و داشتن یک رژیم غذایی خوب، افسردگی‌تان را کاهش دهید. 

درمان مشکلات مرتبط با سن 

افراد مسن نیز می‌توانند با تغییر در سبک زندگی خود، مشکلات مرتبط با خواب را درمان کنند. با این حال، اگر می‌بینید که با افزایش سن، نمی‌توانید به‌درستی بخوابید و تغییرات ایجاد شده هم نتیجه‌ای ندارد، با پزشک خود صحبت کنید تا با تجویز داروهایی، کیفیت خواب شما را بهبود ببخشد. 

سخن پایانی

به‌طور کلی، خواب یک بخش مهم از روزمره هر انسانی است و زمانی که مشکلی در برنامه خواب شما به‌وجود می‌آید، بهتر است به‌جای نادیده گرفتن، به رفع آن بپردازید. اگر بتوانید علت خواب زیاد خود را شناسایی کنید و تحت درمان قرار بگیرید، در طول روز انرژی بیش‌تری دارید و می‌توانید تمرکز بیش‌تری برای انجام کارهای مختلف داشته باشید. 

برای دریافت رژیم لیمومی، کلیک کنید.

منابع:

Healthline

Sleep Centers

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

137 نظر

  1. سلام
    ببخشید من یه یک سالی هست که خیلی پر خواب شدم و اصلا نمیتونم کنترلش کنم سر این قضیه همش خانوادم باهام دعوا میکنن و فک میکنن دروغ میگم که نمیتونم خوابمو کنترل کنم ، اصن جوری شدید خوابم میگیره که صداهارو هم نمی‌شنوم همش احساس خستگی دارم و سرگیجه ، این خواب انقدر زیاد شده که حتی نمیتونم به کارام برسم در طول روز.. قبلا افسردگی داشتم و الانم که پیش روان پزشک رفتم گفت هنوز افسردگی داری اما مث قبلا حاد نیست.
    من باید چیکار کنم بنظرتون ؟

    1. سلام وقت بخیر دوست عزیز. به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت اصلی پرخوابی مشخص بشه (معمولا با چند آزمایش ساده معلوم میشه نیازی نیست بنرسید). دلایلی مثل تغییرات هورمونی، استرس، کم شدن ویتامین و… ممکنه باعث پرخوابی بشه. علاوه بر اون رژیم غذایی هم می‌تونه روی سرحال‌تر شدن تاثیر بذاره. پس اول به پزشک مراجعه کنید تا ریشه پزخوابی مشخص بشه و درمان دارویی اگر نیازه انجام بشه و بعد در کنار اون می‌تونید از رژیم‌های ما هم برای داشتن انرژی بیشتر کمک بگیرید.

  2. سلام خانوم دکتر تورو خدا کمکم کنید دیگ خسته شدم از این زندگی
    خوایم ب قدری زیاد و سنگینه که وقتی میخوابم در کمترین حالت ۱۵ ساعت میخوابم که اگ بمب هم کنارم بترکه نمی‌فهمم. کسی هم جرعت نداره بیدارم کنه چون بیدار نمیشم .راستش تریاک هم مصرف میکنم .پارسال فکر میکردم بخاطر اونه بلد ترک فقط تا یک ماه خوابم ب ۸ ساعت رسید . ولی باز دوباره شد همون ۱۵ ساعت …الان دوباره مصرف میکنم میدونم ربطی ب اون نداره .ن ساعت خواب درستی دارم ن خواب .‌‌.دیروز ۸ صب خوابیدم تا ۴ صب فرداش .ینی بیست ساعت .
    یجا دکتر رفتم گفت برو آزمایش تیروئید بده ولی فک نکنم تاثیر بذاره لطفا اگ میدونیدکمک کنید

    1. سلام وقت بخیر. اول از همه اینکه حتما به پزشک مربوطه برای ترک اعتیاد به تریاک مراجعه کنید چون همین الان هم اثرش رو روی سلامتیتون گذاشته. به هیچ عنوان حرف پزشکی که بهتون گفته آزمایش بدیدرو نادیده نگیرید و آزمایش‌ها رو بدید تا دلیل اصلی پرخوابی مشخص بشه. در کنار اون می‌تونید از رژیم غذایی مناسب هم کمک بگیرید .لی در حال حاضر ترک اعتیاد و انجام آزمایش‌هایی که پزشک میگه رو اولویت قرار بدید.

  3. سلام من فردی ۴۲ ساله هستممشکلم این است شبها زود خوابم میبرد وموقع خواب با هیچ صدای بلند نمیشوم حتی روزهای بیکاری ساعت ۶ که شد بیدار میشوم رنج میبرم لطفا راهنمای کنید

    1. سلام وقت بخیر دوست عزیز. به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت اصلی پرخوابی مشخص بشه. دلایلی مثل تغییرات هورمونی، استرس، کم شدن ویتامین و… ممکنه باعث پرخوابی بشه. علاوه بر اون رژیم غذایی هم می‌تونه روی سرحال‌تر شدن تاثیر بذاره. پس اول به پزشک مراجعه کنید تا ریشه پرخوابی مشخص بشه و درمان دارویی اگر نیازه انجام بشه و بعد در کنار اون می‌تونید از رژیم‌های ما هم برای داشتن انرژی بیشتر کمک بگیرید.

  4. سلام خسته نباشید
    20 سالمه و دو سه روزه که دچار پر خوابی شدم
    دیشب حوالی ساعت12 شب خوابیدم ساعت8 صبح بیدار شدم از 8 صبح تا 12 ظهر بیشتر نتونستم مقاومت کنم و باز خوابیدم تا ساعت4 بعد از ظهر وقتیم که از خواب بیدار میشم دچار سرگیجه شدید و بدن درد و سردرد میشم علتش چیه؟

    1. سلام دوست عزیز. در صورت ادامه‌دار بودن حالتی که گفتید به پزشک مراجعه کنید.

  5. سلام وقت بخیر ببخشیدبابت طولانی بودن مطلب.
    بنده ۲۰سالمه در دوران دبیرستان خواب تقریبا منظمی داشتم اما از سال کنکورم بخاطر اینکه بتونم زیاد درس بخونم در کل شبانه روز ۵الی ۶ساعت میخوابیدم و با قهوه خوردن زیاد خودم رو سرحال نگه می‌داشتم البته توی همون دوران روزایی بود که با مصرف قهوه و یا هر نوع نوشیدنی انرژی زا فقط خوابم میومدو نصف روز رو میخوابیدم الآن که دانشگاه میرم باز به همین صورته مجبورم ۶ صبح بیدار بشم اما سرظهر و عصر حتما قهوه میخورم وباز روزهایی هست که اصلا نمیتونم چشمامو باز نگه دارم مثل امروز بخاطر عادتم زود از خواب بیدار شدم بعد نیم‌ساعت چشمام سوزش خیلی شدید داشتن ودوباره خوابیدم و تا ۱۲ظهر خواب بودم مشکل اینجاست که بنده در رشته پزشکی تحصیل میکنم رشته ای که سخت و سنگینه و باید شیف های زیادی رو شب بیدار بود و صبحش هم همینطور فقط چند ساعت خواب با این روندی که من پیش میرم همش از درسام عقب میوفتم و این باعث عصبانیت و نگرانی از آینده شده

    1. سلام وقت بخیر. ممنون از اینکه مشکلتون رو به اشتراک گذاشتید. اول از همه اینکه حتما و حتما به پزشک (مثل پزشک اعصاب، روانپزشک و یا روانکاو) مراجعه کنید تا علت اصلی پرخوابی شما مشخص بشه. ثانیا با اصلاح سبک تغذیه می‌تونید به این مشکلتون کمک کنید. پیشنهاد می‌کنیم از رژیم لیمومی کمک بگیرید. رژیم لیمومی رژیم مزوبولیک هست که در اون با توجه به ژنتیک و ویژگی‌های جسمی و سلامتی شما برنامه غذایی تنظیم میشه. برای مشاوره رایگان و دریافت رژیم می‌تونید از این لینک اقدام کنید: https://limoo.me/blgcmnt2

    2. سلام
      راستش من اصلا نمیتونم بیدار بمونم هرچقدر بخوابم بازم خوابم میاد و من چیزی مصرف نمیکنم
      این دو روزه که هرچقدر میخوابم بازم خوابم میاد
      من واقعا نمیدونم چمه ممنون میشم اگه کمکم کنید

      1. سلام و وقت بخیر. پیشنهاد می‌کنیم حتما به یک پزشک متخصص مثل پزشک مغر و اعصاب مراجعه کنید تا علت اصلی پرخوابی شما مشخص بشه. در ادامه می‌تونید از رژیم غذایی مناسب که شما رو سرحال‌تر کنه هم مثل رژیم لیمومی کمک بگیرید. رژیم لیمومی رژیم مزوبولیک هست که در اون با توجه به طبع، ژنتیک و ویژگی‌های جسمی و سلامتی شما برنامه غذایی تنظیم میشه. برای مشاوره رایگان و دریافت رژیم می‌تونید از این لینک اقدام کنید: https://limoo.me/blgcmnt2

      2. سلام شوهرم خیلی می‌خوابه اگه باهاش کارنداشته باشی تا غروب می‌خوابه بعدش غذا میخوره باز دوباره بعد ازچند ساعتی بیداری دوباره می‌خوابه وترک کرده ومتادون مصرف میکنه.واقعا کلافه شدم از خوابیدناش.وصبح ها بیدارش میکنم پیشه حالم خوب نیست دهنم خشکه .واقعا دست میزنم لب ودهنش خشکه ومیگه خسته ام .وایام کرونا دوبار سکته قلبی ویهبار سکته مغزی کرده ولی همه اش توخواب بود.هرچی میگم نخواب فک میکنه نمیفهمم مریضه.ولی من معتقدم خواب بدترش میکنه نظر شما چیه؟لطفاراهنمایی کنید

      3. سلام وقت بخیر. با توضیحاتی که دادید حتما و حتما با همسرتون به پزشک و یا روانپزشک مراجعه کنید تا علت اصلی پرخوابی همسرتون مشخص بشه. دلایلی مثل تغییرات هورمونی، استرس، کم شدن ویتامین و… ممکنه باعث پرخوابی بشه. علاوه بر اون رژیم غذایی هم می‌تونه روی سرحال‌تر شدن همسرتون تاثیر بذاره. پس اول به پزشک مراجعه کنید تا ریشه پزخوابی مشخص بشه و درمان دارویی اگر نیازه انجام بشه و بعد در کنار اون می‌تونید از رژیم‌های ما هم برای داشتن انرژی بیشتر کمک بگیرید.

    3. دوست عزیز جسارت نباشه ولی ب نظر من شما حجامت انجام بده رگ هارو باز میکنه خوابت کم تر میشه

  6. سلام خانوم دکتر سال نو شما مبارک ایشالا پر از آرامش در کنار بهترین آدمای زندگیتون
    اگه تازم پیامم و ببینین متوجه میشین ساعت ۶.۲۰ دقیقه صبحه و من هنوز نخوابیدم.جسارتن من مشکل خیلی هاده شاید پر حرفی باشه ولی چند سال قبل به دلایل خواص افتادم توی مصرف مواد صنعتی و قرص متادون.با عذاب و رفتن اجباری و زوری به کمپ تو سه مرحله و اونم بخاطر دکان بازارشون مدت طولانی منو نگه داشتن.خدارو شکر الان دیگه لب به اون ماده ها نمیزنم ولی روزی سه چهارم از قرص ۲۰ متادون رو استفاده میکنم.و تو تایمای خواص الکلم به مقدار کم استفاده میکنم که خدارو شکر قدرت نخوردنش و دارم به جز قرص.اکثر روزا تا قبل مصرف الکل افسردگی شدید دارم.شبا یا بزور میخابم اونم دیر یا همش کابوسای تکراری که روحمو جسممو خسته کرده.اکثرا چشمم از ساعت ۸ بیداره ولی مغضم خستست تا پاشم ۱:۰۰ ظهر میشه بعضی وقتا دو روز مداوم جز یه لحظه هایی کوتاهی چشام باز تو رختخواب خوابم و تمایل برای شنیدن صداهو قر زدنای هیچکی رو ندارم و همه چی حالمو بد میکنه که با گرفتن گوشامو چشام بزور با درد و بی قراری کمر و پا میخوابم.طولانی شد ببخشید گفت بدون خجالت و سانسور بگم کامل شاید شما یا دکتر مخصوص این بیماری رو معرفی کنین یا اگه توی بدنم چیزی مشکل داره یا به خون ربط داره آزمایش یا هر چی نظر شماست بگین.خیلی حالم بده واقعا ببخشید اشک رو چشامه دارم مینویسم کلافم😞😞😞😞😭😭😭با ۳۸ سال سن همه کارام و هر روز به فردا و از فردا به روز بعد میندازم همش هیچ به هیچ.چی کنم کمکم کنین خواهش میکنم.جبران میکنم

    1. سلام وقت بخیر. ممنون از اینکه دغدغه‌تون رو با ما به اشتراک گذاشتید. ببینید. اول از همه شما باید زیر نظر پزشک به شکل اصولس مصرف مواد رو کنار بگذارید. ثانیا اینکه باید حتما به روانگاو و یا روانپزشک هم مراجعه کنید. در آخر بهتره از رژیم غذایی مناسب هم کمک بگیرید. روی این لینک کلیک کنید تا مشاورین ما رژیم غذایی مناسب رو بهتون پیشنهاد بدن: https://limoo.me/blgcmnt2 . یادتون نره درمان شما در گرو درمان جسمی و درمان ذهنی و روانی در کنار همه.

      1. باسلام خانم دکتر.بنده همش بدنم خسته اس اصلا حس وحال هیچی رو ندارم دوس دارم همش بخوابم از خواب سیر نمیشم

      2. سلام وقت بخیر. اول از همه باید به پزشک مراجعه کنید تا دلیل اصلی خواب‌آلودگی شما مشخص بشه. معمولا با آزمایش‌های ساده معلوم میشه. گاهی اوقات ممکنه مشکل از به هم ریختن هورمون‌ها باشه، گاهی کمبود ویتامین، گاهی رژیم غذایی و… رژیم لیمومی می‌تونه بهتون کمک بکنه. رژیم لیمومی، رژیم مزوبولیک هست که در اون با توجه به طبع، ژنتیک و ویژگی‌های جسمی و سلامتی شما برنامه غذایی تنظیم میشه. برای مشاوره رایگان و دریافت رژیم می‌تونید از این لینک اقدام کنید: https://limoo.me/blgcmnt2

    2. سلام وقت به خیر
      پزشک نیستم اما به نظرم دو تا مشکل اساسی دارین۱- وابستگی به قرص متادون ۲- افسردگی
      برای رفع هر دو به پزشک مغز و اعصاب و روانپزشک مراجعه کنید .

  7. سلام
    من ۱۷ سالمه و بشدت به خواب وابسته ام
    یعنی طوریه که تو مدرسه خوابم میاد خونه خوابم میاد
    وقتی شب میشه انرژیم میره بالا تا ساعت ۲.۳ صبح انرژیم بالاست و بعدش باز احساس خواب آلودگی بهم دست میده و میخوابم
    واقعا خسته شدم
    هیچکاری نمیتونم بکنم
    بنظرتون چه مشکلی ممکنه داشته باشم

    1. سلام وقت بخیر. در این سنی که شما هستید دلایل مختلفی میتونه باعث ایجاد کم خوابی بشه از جمله دلایل هورمونی، استرس‌های معمول و… پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز حتما به پزشک مراجعه کنید و شرایط خودتون رو توضیح بدید. اگر لازم باشه براتون آزمایش و دارو تجویز می‌کنن. یک نکته دیگر هم هست سعی کنید در این سن حتما ورزش کنید تا انرژیتون تخلیه بشه و خواب بهتری رو تجربه کنید. از مدیتیشن هم غافل نشید.

    2. سلام من یه روز بامعده خالی یه تیکه کیک خامه ای خوردم حالم بدشدسردردسرم گیج میره قلبم دردمیکنه بعداون روزبیشترمیخوابم بنظرتون مشکلم چیه

  8. سلام خسته نباشید
    ۱۷سالمه و حدودا بیشتر از یکسال هست که خیلی پرخوابم و اکثر روزها فقط ۱۰ ساعت بیدارم با اسنکه کلی درس و کارای روزانه دارم اما نمیتونم هیچکاری کنم یه مدت مصرف قهوه داشتم اما توی کارام تمرکز نداشتم و هیچ چیزی رو نمیفهمیدم و قابل درک نبود چیزی برام ….
    خلاصه واقعا نگرانم
    از تختم جدا نمیشم دلم نمیخواد کاری کنم
    باید چیکار کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون که دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید
      بهتر است اول با پزشک عمومی و سپس با پزشک اختلال خواب مشورت کنید
      البته برخی از افراد به خواب تا 10 ساعت در طول شبانه روز نیاز دارند

      1. سلام من ۲۴ سالمه خونه دارم من خیلی احساس بدن دردخستگی بدن میکنم تاساعت ۱۱ ۱۲ میخابم پامیشم کلایکی دوساعت انرژی دارم ساعت ۱ ۲ ظهرک میشه بازخابم میاداحساس خستگی میکنم

      2. سلام وقت بخیر بهتره حتما به پزشک مراجعه کنید و در کنارش رژیم غذایی مناسب رو هم دریافت کنید.

    2. سلام وقتتون بخیر
      من ی چند روزی میشه ک خوابم حدود 7 تا 8 ساعته و وقتی بیدار میشم بشدت بدن درد دارم و دلم میخواد بخوابم اما مجبورم پاشم بخاطر کارهام
      الان حدود سه روز میشه بعد دو ساعت از زمان خوابم چشام انقد سنگین میشن ک اصلا نمیتونم هیچ جوره طاقت بیارم و بیدار بمونم
      قبلا اصلا در این حد نیست
      راه حلتون چیه

      1. سلام مهدیه عزیز در حال حاضر یک نوع ویروسی هست که از علایم همین پرخوابی و بی حالی و ممکنه درگیر این شده باشین منتهی نیازه یک چکاب کامل انجام بدید تا پزشک متخصص مشکل شما رو بررسی کنند

    3. سلام روزتان بخیر
      بهتر هستش محل کار و درس خود را از محل خواب خود جدا کنیدو به بیرون بروید و تا پایان کار خود به محلی که در ان میخوابید بر نگردید

  9. سلام
    من دانشجو ام شبا دیر میخوابم و صبحها هم خیلی دیر بیدار میشم و همیشه خسته ام و چون در طول خواب همش دارم خواب میبینم انگار با اینکه خواب بودم کلی کار انجام دادم و کلی باز بدن درد دارم و بدنم خستس انگاری کلی کار انجام دارم
    سیگار هم میکشم ولی روزی ۲ الی ۳ نخ نه زیاد البته قبلا که سیگار نمیکشیدمم همینجوری بودم
    کلا همش به تختم چسبیدم
    لاغر هم هستم
    تازه اصلا تو خواب گشنم که نمیشه هیچ بیدار هم که میشم بازم گشنم نیست ☹️

    1. سلام نگین عزیز
      باید شما آزمایش چک آپ بدهید تا دقیقا علت یابی شود
      ممنون که تجربتونو با ما به اشتراک گذاشتید
      اگر رژیم غذایی سالم داشته باشید هم می‌تواند تا حدود خوبی حال شمارو بهتر کنه
      https://limoo.me/blgcmnt2

  10. سلام من 14 سالمه آزمایش خون هم دادم و دکتر هم گفت سالمه سالمی اما من اگه بخوابم و کسی بیدارم نکنه فرداش بیدار میشم اصلا هم صدای آلارم را نمیفهمم و چند وقتیه صدام هم که میزنن بدون اینکه از روی آگاهی باشه جوابشون را میدم و مثلا میگم بیدارم با این حال که وقتی برام تعریف میکنن اصلا یادم نمیاد و روی آوردم به شب بیدار بودن تا به کارام برسم که این هم درست نیست و سعی هم کردم که درستش کنم اما نمیشه که نمیشه لطفا کمکم کنید

  11. سلام من ۱۸ سالمه و دخترم
    من تو طول روز خیلی‌ خواب آلودگی دارم مخصوصا اگه درس بخونم کلا خمیازه میکشم وقتی کمی نسکافه یا قهوه بخورم واسه چند ساعت خوابم نمیاد اما باز شروع میشه خمیازه هام شبا ساعت ۱۲ و نیم می‌خوابم صبح به زور ۱۰ بیدار شم اونم با کلی آلارم در طول روز هم شدیداً خمیازه میکشم طوری که معلم منو از کلاس بیرون می‌کنه چیکار کنم 😭

    1. سلام کانی جان
      لطفا آزمایش خون دهید و میزان آهن بدن تان را چک کنید و با پزشک هم مشورت کنید

    2. سلام من ۱۲ سالمه شب ساعت ۸ رو مبل خوابم میبره ۱۲ شب بیدار میشم تا از مبل بیام پایین دوباره به راحتی میخوابم تا ۸ صبح بعدش بعد ناهار دوباره میگیرم ۳ یا ۴ ساعتی میخوابم
      به طوری که دارم با دوستام چت میکنم وسطش خوابم میبره بعد اونا با من قهر میکنن
      بعد با دوستام هن مشورت کردم میگن
      ۱۵ یا ۱۶ ساعت خواب در روز طبیعی نیست
      میشه کمکم کنید

  12. سلام
    بنده تا ساعت ۱۱ صبح خوابم ،بلند میشم صبحانه میخورم دوباره میخوابم تا پنج عصر ،دوباره ده شب میخوابم ،عملا تو طول روز هیچکاری نمی کنم فقط خواب ،کم خونی هم دارم و جدیدا قرص آهن سیدرال فورت میخورم بازم تاثیر نداشته

    1. سلام دوست عزیز
      اگر کم خونی دارید لطفا برای درمان کم خونی خود اقداماتی انجام دهید

      1. سلام من ۲۱ سالمه و دخترم شبا از یک یا یک و نیم اصلا نمیتونم زودتر بخوابم و روزا از ده صبح نمیتونم زودتر بیدار بشم و روزا بعد از ناهار خیلی زود خوابم میگیره و نمیتونم مقاومت کنم و میخوابم تا ساعت های ۶ یا ۶ونیم بعداز ظهر

      2. سلام زهرای عزیز
        آزمایش خون بدهید و با پزشک عمومی مشورت کنید

    2. سلام من شبها زود هم بخوابم صبح نمیتونم بلند شم از خواب ک برم سرکار بیدارمیشم دوباره گیجم میخوابم. خیلی خواب الودم سرصبح😴😴

  13. سلام
    من شب ها پشت پاهام ازشدت سرمازیاد احساس میکنم میسوزه ولی درواقع گرمه پاهام و این باعث میشه شبا تادیر وقت نتونم بخوابم چیکار کنم
    ممنون

    1. سلام فاطمه جان
      مطالب ما تنها جهت آگاهی و اطلاع رسانی هستند

  14. سلام من آرشام ام 14 سالمه شب ها چه کم بخوابم چه زیا وقتی ساعت 1 از مدرسه برمیگردم اگر کسی بیدارم نکنه تا 8 شب میخوابم و وقتی بیدار میشم نمیتونم درس بخونم و هیکدوم از درس هام نمیرسم

    1. سلام آرشام عزیز
      به دکتر اختلال خواب مراجعه کن و آزمایش خون هم طبق نظر دکتر بدهید

      1. سلام وقت بخیراین جانب امین دریکوندهست ۵۰سال سن دارم
        دیابت دارم ویک سرهه خوابم میاد علت چیست

      2. سلام جناب دریکوند
        بهتر است با پزشک عمومی مشورت کنید

  15. سلام من ۱۶ سالمه ، یک ماهی میشه که بیش از اندازه میخوابم ، که ۲۴ ساعت کامل بخوابم و بعد از بیدار شدن بازم احساس خواب آلودگی کنم و دوباره بازم بخوابم ، یعنی درس اصل فقط دارم میخوابم و خیلی کلافم می‌کنه این موضوع باید چیکار کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای بررسی و درمان وضعیت خود باید متخصص اختلال خواب مراجعه کنید

  16. سلام دخترم 13سالش هست و دوماهی هست که خوابش به شکل غیر عادی زیاد شده و میگه وقتی میخندم چشمام سیاهی میره و گردنم شل میشه و به تازگی اینجور شد باید به چه دکتری مراجعه کنم

    1. سلام مریم عزیز
      ممنون از همراهیتون
      به متخصص اختلال خواب کودکان مراجعه کنید
      داخل اینترنت می‌توانید لیست پزشکان متخصص این حوزه را پیدا کنید

      1. سلام خانم یلفانی خوب هستید خانم یلفانی سه چهار زوزی هست چشمام خیلی سنگین شدن مدادم تو چرتم اصلان کاری نمیتونم بکنم جای میشنم بی هوا میرم تو چرت علتش چی میتونه باشه بعدش من شربت متادون استفاد میکنم میشه راهنمایم کنید ممنون میشم

      2. سلام دوست عزیز
        علت خوابالودگی شما مصرف شربت متادون است

  17. با عرض سلام و وقت بخیر
    مشکل خواب آلودگی برای بیشتر قشر جامعه وجود داشته و یکی از مهمترین دلایل آن را میتواند به خستگی ذهن ارتباط داشته باشد. اگر دقت داشته باشید هرچه قدر زندگی انسان ها درگیر با مسائل و معماهای ذهنی شود ، افکار و ذهن فرد بیشتر درگیر شده و این موضوع باعث خستگی در روان و ذهن فرد شده و در نتیجه بدن احتیاج به استراحت خواهد داشت و مغز انسان ناخود آگاه جهت بازیابی فرآیند نیروی از دست رفته ، آلارم استراحت را به سیستم عصبی میدهد . به همین منظور ، مشکل کم خوابی پیش آمده و همیشه احساس خستگی به انسان دست میدهد و فرد همیشه خسته خواهد بود .
    در ضمن بنده در جواب اکثر کامنت ها دیدم که مشکل عنوان شده را فقط ، مراجعه به پزشک عنوان کرده اید . پیشنهاد میکنم در جواب صحیح افرادی که مشکلاتشان را با شما عنوان میکنند لااقل اشاره بفرمائید که به چه نوع تخصصی از پزشکی مراجعه نمایند و معمولا چه نوع از فاکتور های آزمایشی در این خصوص جوابگو خواهد بود. با تشکر

    1. سلام جناب نجفی عزیز
      ممنون از پیام خوب شما
      درست می‌فرمایید
      از این به بعد اشاره می‌کنیم سراغ چه متخصصی بروند.
      ممنون از همراهی خوب شما

  18. سلام
    من 18 سالمه خوابم بیش از حد زیاده طوری که در روز 13 ساعت مبخوابم
    و اگر خودمو رها کنم بیشترم میخوابم
    لطف کنید راهنماییم کنید که چیکار کنم من به خواب 8ساعت در روز هم راضیم ولی بیشتر راضی نیستم.

    1. سلام دوست عزیز
      حتما به پزشک مراجعه و آزمایش‌های لازم را بدهید تا علت پرخوابی مشخص شود
      ممنون از همراهی خوبتون

      1. سلام
        من آزمایش انجام دادم فقط غلظت خونم بالا بود

      2. سلام محمد عزیز
        افزایش حس خواب‌آلودگی و کاهش تمرکز در افراد مبتلا به غلظت خون غلظت خون بالا ممکن است باعث افزایش خواب‌آلودگی و کاهش تمرکز شود. این احساس به‌دلیل کمبود اکسیژن در سلول‌های

  19. سلام خستنه باشید من ابراهیم جعفری هستم ۲۱سالمه ازپچگی این مشکل خواب داشتم شباساعت۱۰میخابم صیح ساعت۶بلند میشم میرم سرکار وبازهم همش سرکار خوابم میاد دکتر چندتا متخصص رفتم یکی میگفت تیروئت داری یکیش مگفت تیروئت نداری یکیش متخصص خون بود یکیش متخصص تیروئت بود من نمیدونم چی کار کنم هرکجا برم نمیتونم زیاد بیدار بشینم موقع که زیاد ذوق یک چیزرو که داشته باشم یا ترس زیاد خوابم نمیگیره حتی که بعدکه طعطیل میشم هی دوقدم راه میرم سرم گیج میره وهرموقع که میخندم برای یک ثانیه بدنم فلج میشه گلن از زندیگی خستم کرده نمیدونم چیکار کنم

    1. سلام ابراهیم جان
      حتما به پزشک بروید و آزمایش بدهید تا علت پرخوابی مشخص شود

      1. عرض ادب خدمت شما ،سرکار خانم جواب شما برای همه اینکه به پزشک مراجعه کنید،ممنون از شما و اطلاعاتی که در اختیار دیگران قرار دادید

      2. سلام وقت شما بخیر
        دوست عزیز بدن هر شخصی متفاوته و هر مورد نیاز به پزشک متخصص داره تا بررسی بشه
        ما یک سری نکات کلی رو به اشتراک گذاشتیم اما وقتی تخصصی میشه نیاز به نظر پزشک است

  20. سلام خانم یلفانی
    من ۱۴ سالمه وقتی می خوابم دیگه کسی نمیتونه بیدارم کنه
    خواب بسیار سنگینی دارم هیمن باعث مشگل شده برام ،سابقه کم خونی هم دارم،دلیلش میتونه کم خونی باشه!؟

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال اینکه از کم خونی باشه بسیار است حتما با مشورت پزشک قرص آهن مصرف کنید

    2. سلام‌خانم‌یلفانی‌من‌همش‌چشام‌خسته‌سرم‌دردمیکنه‌وخواب‌الوهیتم‌انگار‌ولی‌یه‌روز‌‌حالم‌خوبمیشع‌‌یروز‌میبینی‌باز‌حالم‌خوب‌نیس‌چیکار‌کنم

      1. سلام دوست عزیز
        باید آزمایش بدهید و ویتامین‌های بدن خودتان را چک کنید و رژیم غذایی مناسب طبع خود مصرف کنید

  21. نمیدونم چجوری بگم ولی من یه نوجوان 17 ساله ام من اکثرا موقع ها خوابم میاد و مقاومت میکنم ولی گاهی حسن درس خوندن تو مهمونی حتی موقع ناهار یا گاهی حتی تو دستشویی و حمام میخوابن شبا خوابم نمیاد حتی اگه بخوابم خواب خیلی بی قراری دارم ولی در طول روز همیشه خواب آلود خسته ام و سطح هوشیاری کمی دارم اون بار 23 ساعت از روز رو خواب بود از 24 ساعت و حتی گاهی آنقدر خواب آلودم که انگار نصفه خوابم چون کلمات واسم نامفهوم هستن و دیدم محدود میشه نمیتونم درک کنم کجام یا چی کار میکنم و هیچ درکی ندارم و همینطور صب با سر درد شدیدی بیدار میشم و طول روز شدید تر میشه آنقدر که چند باری خواستم از درد خودمو بکشم انگار مغزم قراره زیر فشار بترکه آزمایش خون دادم ولی هیچ چیزی هم نداشتم حتی یه چیز غیر نرمال هم نبود فشار خونم زیاد بالا پایین میشه و مشکلات تنفسی هم دارم

    1. سلام دوست عزیز
      برای بهبود حال خود حتما با پزشک متخصص مشورت کنید

  22. من سال دوازدهم هستم ،شبا ساعت ۱۰ میخوابم روزا ساعت ۷ بیدار میشم کل روزم خوابم میاد توی تحصیلم خیلی تاثیر منفی گذاشته هرچی قهوه و چای هم میخورم اصلا فایده نداره باید چیکار کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      حتما به پزشک مراجعه کنید و آزمایش دهید تا علت مشخص شود
      ممنون که همراه ما هستید

    2. سلام وقت بخیر
      من در طول شب 10 ساعت میخوابم
      و اگه بخام روزا هم دوس دارم بخوابم
      اگ ساعت 12 شب بخابم و کسی بلندم نکنه تا 12 ظهر خوابم هستم و وقتی بلند میشم بازم میخام بخابم
      واقعن نمیدونم جیکار کنم خسته شدم

      1. سلام وقت بخیر تمایل به خواب زیاد عوامل زیادی مثل عوامل ذهنی، روانی، جسمی تغذیه‌ای داره. حتما به پزشک مراجعه کنید تا با منشاء تمایلتون به خواب زیاد مشخص بشه. علاوه بر اون می‌تونید از رژیم‌های لیمومی هم کمک بکیرید تا اگر مشکل خوابتون به دلیل تغذیه نامناسبه برطرف بشه. رژیم لیمومی رژیم مزوبولیک هست که در اون با توجه به طبع، ژنتیک و ویژگی‌های جسمی و سلامتی شما برنامه غذایی تنظیم میشه. برای مشاوره رایگان و دریافت رژیم می‌تونید از این لینک اقدام کنید: https://limoo.me/blgcmnt2

  23. سلام من یک نوه 12 ساله دارم و همش خوابش میاد
    یعنی اگه ولش کنی دوروز میخوابه
    چکارش کنم؟
    از زندگی افتاده هرجا میره خوابش میبره معلما از دستش شاکین
    نکنه مریض شده؟

    1. سلام نسرین عزیز
      ممنون که دغدغتونو با ما به اشتراک گذاشتید
      بهتره با پزشک مشورت کنید و چکاپ از وضعیت آهن بدنش بدهد اما پرخوابی در سن نوجوانی مقداری طبیعی است

      1. سلام وقت بخیر
        من از 1سالگی دیابت گرفتم والعان 17سالم هست انسولین میزنم دیابتم نوع1هست
        درطول روز خیلی زیاد خواب میاددحتی اگه شب قبل.ساعت 9خوابیده باشم
        اگه میشه علتشو بهم بگید ممنون🙏🏻🌹

      2. سلام صادق عزیز
        بهتر است با متخصص اختلال خواب مشورت کنید

  24. سلام و عرض ادب خدمت دوستان محترم ،بنده شب ساعت 10میخوابم و صبح ساعت 6/5بیدار میشم خودم معلم هستم بعد که میخواهم برم مدرسه همش خوابم میاد لطفاً راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      توصیه می‌کنیم برای چکاپ از وضعیت جسمی خود به پزشک مراجعه کنید

      1. سلام وقت خوش
        من دوست دارم مدام بخوابم وقتیم بزور از رخت خواب جدا میشم احساس گیجی و سنگینی سر دارم و اصلا نمیتونم کارای روز مره رو انجام بدم
        با سپاس

      2. سلام دوست عزیز
        حتما چک اپ انجام بدید تا علت خستگی و خواب آلودگی را بدانید
        ممنون

    2. سلام وقت بخیر من کنکوریم شب ها اصلا به زور میخوابم ولی وقتی بخوابم دنیا به زمین بیاد بیدار نمیشم و همیشه خسته ام نمیدونم مشکلم کجاست …..کل برنامه روزانم بهم ریخته

  25. سلام من ۴۱ سالم هست و ۴ سال هست که همش احساس خواب دارم هیچ‌وقت نمیتونم یک فیلم تا آخر ببینم و در جلسات مهم خوابم میبره پشت فرمان ماشین خیلی شدید احساس خواب دارم آزمایش هم دادم کمی کبدم چرب هست و کمی هم غظلت خون دارم پیش چه پزشکی باید برم ممنون

    1. سلام محسن عزیز
      حتما پیگیر حال خودتان باشید که این میزان خواب آلودگی می‌تواند در شرایطی خطرناک باشد.
      ممنون که با ما در میان گذاشتید

      1. سلام خانم دکتر
        من ۵۰ سالم هست و دوسالی هست که بازنشسته شدم
        قبلا بنا به اقتضای شغلم حتی روزهای تعطیل خاص مثلا عید نوروز سال تحویل یا عاشورا ساعت ۵ صبح بیدار میشدم و تا ساعت ۷شب سرکار بودم و ساعت ۱۱شب مرتب میخوابیدم اما الان بسیار پرخوابی و بی حال شدم و از این بابت ناراحتم
        من چه کاری باید انجام بدم؟

      2. سلام دوست عزیز
        فعالیت بدنی را وارد زندگی کنید و پیاده روی می‌تواند شروع خوبی باشد

      1. سلام من ۳۷ سال دارم ومشکل اصیلی من خواب بیشتر و کم اشتهایی کلا سیستم بدنم ضعیف شده خیلی اشفته زندگی میکنم کلا از
        کارو زندگی افتادم

      2. سلام دوست عزیز
        بهتر است که با متخصصان لیمومی مشورت بگیرید
        ممنون از اینکه دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید
        برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

  26. سلام من صبح تا ساعت ۱۰ ۱۱ میخوابم بعد که بیدار شدم صبحانه خوردم بازم خوابم میاد و شب هم خیلی خوابم میاد فقط دوست دارم بخوابم آزمایش قند دادم ندارم فقط و زنم ۸۸ کیلو وسنم ۳۵ ساله چکارکنم خیلی خیلی خوابم میاد

  27. به نظرم دلیل اصلی پرخوابی ژنتیکی و عادت هست
    من خودم دکتر رفتم و هیچ مشکلی ندارم اما روحم پرمیزنه برای رخت خواب چون مادرم همینطوره
    اما هروقت اراده کنم میتونم شبانه روز چهارساعت بیشتر نخوابم و خیلی خیلی سرحال ترم
    البته که ساعت خواب طلایی یعنی ۱۰شب تا 2بامداد برای رفع کسلی خیلی خوبه

    1. سلام زهرا جان
      ممنون از اینکه نظرتونو با ما اشتراک گذاشتید

      1. سلام خوب هستین من سعیدم و 24 سالمه بازاریابم و بخاطر شغلم مسافت زیادی رو با پای پیاده طی میکنم ولی هیچ وقت خسته نمیشدم ولی ی مدت هستش که دچار حمله خواب و ایدیوپاتیک شدم و از خواب بیدار شدن برام شده عذاب نمیدونم چیکارم کنم چجوری درمان کنم میشه کمکم کنین

      2. سلام سعید عزیز
        بهتر است که آزمایش خون بدهید و وضعیت جسمی خود را چک کنید
        انشالله بهبود حاصل شود

  28. سلام من سعیدکرمی هستم 39سال دارم شبهاساعت اامیخوابم ولی روزها ساعت 10یا11بیدارمیشم هی دوستدارم بخوابم ازخوابیدن سیرنمیشم نمیدانم چکارکنم میشه منو راهنمایی بدین ممنون میشم

      1. درود بر شما.. من اگه بزارن تا عصر میخوابم و صبح ها بیدار میشم و گوشی خاموش میکنم میگیرم میخوابم شبها چندین بتر هم بیدار میشم و صبحها هیچ انگیزه ای ندارم و همه اش در طول روز احساس خستگی دارم و خواب. ممنون میشم راهنمایی کنیم به چه پزشک یمراجعه کنم

      2. سلام دوست عزیز
        بهتر است که با پزشک عمومی و سپس با روانپزشک مشورت داشته باشید

  29. سلام وقت بخیر، من اصولا زیاد نمی خوابم هر موقعه از شب بخوابم به خاطر شرایط کارم صب زود بیدار میشم ولی در طول روز چرت های زیاد و کوتاه مدت میزنم ، انگار که هیچ کنترلی روی اینکار ندارم و نمیشه ازش فرار کرد ؟؟

    1. سلام وریا جان
      استراحت کافی داشتن برای انجام کارهای روزانه بسیار مهم است.

  30. سلام من ۱۵ سالمه و ب خاطر خاب های غیر عادیم مجبور شدم ترک تحصیل کنم!من ساعت ۱۲ شب میخابم بازساعت ۸ ۹ شب بیدار میشم و وقتی میخابم هرچقدر خانوادم بیدارم میکنن متوجه نمیشم. اطرافیانم بهم گفتن ک افسردگی گرفتی و مشکل داری ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

    1. سلام نازنین جان
      توصیه می‌کنیم حتما به پزشک مراجعه کنید و کمک و مشورت بگیرید.

    2. ادم میترسه بره ازمایش بده بیایین از همینجا برا هم دعا کنیم این همه خواب از بدنمون بره و حالمون خوب بشه من که خداییی پ..اره شدم از این حال 🤦🤦🤦

  31. سلام من مدرسه میرفتم ب خاطر خابای غیر عادی و زیاد مجبور شدم ترک تحصیل کنم و بهم گفتن که افسردگی گرفتی.من شب ساعت ۹ ۱۰ هم میخابم باز ساعت ۷ و۸ شب بیدار میشم وقتی هم بیدار میشم پکرم و خستم میشه کمکم کنید من ۱۵ ساله !

    1. سلام نازنین جان
      لطفا با پزشک مشورت کنید و آزمایش های لازم برای کم خونی را بدهید و مسئله خود را حل کنید
      مرسی که دغدغه‌ات رو با ما درمیان گذاشتی

  32. سلام عرض ادب خدمت شما دوست عزیز
    من 14سالمه و اینکه کلاس هشتم هستم صبح ها ساعت 6بیدار میشم تا 1/5که میام خونه بعد تا ناهار میخورم میشه 2/5 دیگه می‌خوابم تا 10الی11 شب بیدار میشم شام میخورم باز می‌خوابم تا 6 همشم خسته هستم باید چیکار کنم
    ممنون میشم یک راهنمایی بکنید

    1. سلام متین جان
      ممنون که با ما دغدغه‌ات را در میان گذاشتی
      برای جل این مسئله حتما به پزشک مراجعه کن و مشورت بگیر و همچنین از میزان آهن بدن خودت هم مطلع بشو

      1. سلام روز بخیر من خیلی میخوابم و همچنین در طول روز سردد هایی هم دارم دلیلش چی میتونه لاشه؟

      2. سلام دوست عزیز
        کم خونی و کم آبی می‌تواند یکی از دلایل باشد، لطفا با پزشک متخصص مشورت کنید

  33. جدیدا صبح که میخوام بیدارشم امانمیتونم یااگه بیدارشم بیست دقیقه دیگ میگم بخوام باز بیدارمیشم بازدوباره میخوابم تا اینکه دیروقته نزدیک ظهره دیگ بیدارمیشم .اینکه بینش بیدارمیشم ازترس واسترس هم هستش.

    1. سلام دوست عزیز
      برای علت یابی دقیق حتما آزمایش دهید و به پزشک مراجعه کنید.

  34. مدرسه میرم خیلی میخوابم یعنی وقتی از مدرسه میام ی ۲ تا ۳ ساعت شاید بیشتر شاید یخورده کم تر بعد شب هنوز ساعت ۹ یا ۱۰ نشده دوباره خیلی خوابم میاد درحالی که من ظهر میخوابم که شب برای درس خوندن انرژی داشتم باشم ولی فایده نداره مثلا ساعت ۳ خوابیدم ۷ بیدار شدم و بعد اصلا پرانرژی نبودم و بازم خوابم میومد باید چیکار کنم ؟؟

    1. سلام دوست عزیز

      توصیه می‌کنیم به پزشک مراجعه کنید و آزمایشی برای کم خونی بدهید.
      امیدواریم که این مسئله حل شود
      ما را در جریان بگذارید.

      1. سلام من سال آخرم و برای درس خواندن کمتر باید بخوابم
        ولی بیشتر اوقات بیشتر از ده ساعت می‌خوابم
        حتی بعد از بیدار شدن نهایتش یک ساعت بعد دوباره خواهم میاد

      2. سلام دوست عزیز
        توصیه می‌کنیم برای مشورت به پزشک مراجعه کنید، البته نیاز به خواب در سنین نوجوانی کاملا طبیعی است.

    2. منم همین جورم تا ۵ یا ۶ میخوابم بعد مدرسه بعد دوباره ک میخام بخونم خوابم میگیره خیلی سخته برام اینجوری

    3. شما ب احتمال زیاد سردی بدنتون بالا رفته ب همین خاطر کسل و پرخواب شدین
      مصرف سردیهارو کمتر کنید مهصوصا درشب

      1. سلام من سعیدکرمی هستم 39سال دارم شبهاساعت اامیخوابم ولی روزها ساعت 10یا11بیدارمیشم هی دوستدارم بخوابم ازخوابیدن سیرنمیشم نمیدانم چکارکنم میشه منو راهنمایی بدین ممنون میشم

    1. سلام امیر علی عزیز

      حتما برای آزمایش و چک آپ همسر خود را به دکتر ببرید اما در نظر داشته باشید که خانم‌ها برخلاف آقایان روزانه به ۹ تا ۱۰ ساعت خواب نیاز دارند.

      1. سلام خانم یلفانی من ۱۸ سالمه‌ پسرم من در حالت عادی مشکل خواب آلودگی‌ ندارم اما وقتی میخوام کارهایی که تمرکز زیاد لازم داره مثل درس خواندن انجام بدم خواب آلودگی‌ دارم چیکار کنم؟

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید