داستان ماندانا بابعلی و کاهش وزن ۴۷ کیلویی‌اش در ۶۰ سالگی

کاهش وزن 47 کیلویی ماندانا بابعلی

فهرست مطالب

اگر بهانه شما برای رژیم نگرفتن عدد سن‌تان است، پس شاید بهتر باشد تجدید نظر کنید. این را ما نمی‌گوییم. ادامه ماجرا را از زبان ماندانا بابعلی بشنوید تا شما هم ایمان بیاورید.

کاهش وزن 47 کیلویی، آن هم در 60 سالگی!

از قدیم می‌گفتند هرچه عددهای سن‌ات بیشتر شود، توان بدنت هم از بین می‌رود. بعضی‌ها هم کهنسالی را دقیقا معادل نوزادی می‌گذارند؛ البته با این تفاوت که جسمت بزرگ‌تر است و انرژی و توانایی‌ات کمتر.

من هم مثل خیلی از خانم‌های دیگر با ورود به دوران کهنسالی ناگزیر درگیر دردهای جسمانی شدم. زانو دردی که غیرممکن است با پیر شدن به آن مبتلا نشوید و کم‌کم باید به حضورش مثل یکی از اعضای بدنت عادت کنی.

آخرهای دهه ۵۰ زندگی‌ام بود که با زانو درد دست‌وپنجه نرم می‌کردم. دیگر توانی برای راه رفتن نداشتم و نشستن و بلند شدن برایم سخت شده بود. از مطب این پزشک متخصص به فیزیوتراپی آن یکی ارتوپد می‌رفتم و عکس و آزمایش‌های پشت سر هم بود که رهایم نمی‌کرد.

دکتر برای کمتر شدن دردهایم مسکن می‌نوشت، اما چندان فایده‌ای نداشت تا اینکه یک‌ روزم به من گفت که اگر قرار باشد با همین وضعیت و اضافه وزنم به زندگی ادامه دهم، قطعا زمین‌گیر خواهم شد و باید تا آخر عمر درد وحشتناک زانوهایم را تحمل کنم.

کاهش وزن 47 کیلویی ماندانا بابعلی

یک تلنگر کافی بود تا رژیم بگیرم!

روزی که در مطب دکتر نشسته بودم و سرش را از روی جواب‌های آزمایش بلند کرد و با لحنی کاملا جدی به من تذکر داد که وزنم را پایین بیاورم، ۱۲۰ کیلوگرم بودم. قطعا برای پیرزنی مثل من این عدد خیلی بیشتر از حد طبیعی است و تبعاتی هم به دنبال دارد.

همانجا بود که تصمیم گرفتم لاغر کنم. شاید با خودتان فکر کنید دیگر آخرهای عمرم بوده و من را چه به این کارها؛ اما باید بگویم دوست داشتن خودت سن و سال نمی‌شناسد. تو در هر سنی که هستی اگر مراقب خودت نباشی، یعنی هیچ علاقه‌ای به خودت نداری و در حق خودت کم لطفی کرده‌ای.

تصمیم گرفتم خودم را بیشتر دوست داشته باشم و به خاطر سلامتی‌ام وزنم را کم کنم تا این درد از من دور شود و دیگر مجبور نباشم آن را تحمل کنم. به دنبال انواع رژیم غذایی گشتم تا با لیمومی آشنا شدم. برنامه‌هایی که متناسب با سن و سبک زندگی‌ات آماده می‌شد من را ترغیب کرد که از آن‌ها یک دوره رژیم لاغری تهیه کنم.

کاهش وزن ۴۷ کیلویی در ۶۰ سالگی؛ مگر می‌شود؟

اوایل دوره که اطرافیانم می‌شنیدند رژیم گرفته‌ام، چندان روی خوشی نشان نمی‌‌دادند. حق هم داشتند آخر سن ۵۹ سالگی برای گرفتن رژیم و فکر رسیدن به تناسب اندام کمی دیر است، اما مگر این ضرب‌المثل را نداریم که می‌گوید ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است؟

من هم در آستانه ۶۰ سالگی با برنامه‌های رژيم لیمومی شروع کردم. خوشبختانه من به جز زانو درد و تیروئید کم‌کار، مشکل دیگری نداشتم و کاهش وزنم به مرور باعث شد حتی بیماری‌هایم وضعیت بهتری پیدا کند.

به خاطر اینکه تیروئید داشتم برنامه رژیم من ویژه طراحی شده بود. باورم نمی‌شد که بتوانم با این سن و رعایت همین نکات ساده‌ای که در رژیمم آمده است، وزن کنم. اما دقیقا مطابق قولی که به من داده بودند ماهانه بین ۱ کیلوگرم تا ۱ کیلو و ۵۰۰ گرم وزن کم می‌کردم.

رژیم را با وزن ۱۲۰ کیلو گرم شروع کردم و بعد از ۲ سال اکنون با وزن ۷۳ کیلوگرم به زندگی‌ام ادامه می‌دهم. روزهایی که با درد از خواب بیدار می‌شدم و حتی درد اجازه نمی‌داد بخوابم، کاملا خوب یادم است؛ اما خوشحالم که این تصمیم را گرفتم.

کاهش وزن ماندانا بابعلی

عاشق سلامتی خودت باش

مسیرم آهسته اما پیوسته طی می‌شد و خوشبختانه در تمام آزمایش‌های دوره‌ای که هر شش ماه انجام می‌دادم همه‌چیز خوب بود و به جز تیروئیدم، هیچ مشکلی سلامتی‌ام را تهدید نمی‌کرد. زانو دردم بهتر شد و هربار که گرمی از وزنم کم می‌شد، متوجه تاثیر آن در شادابی و نشاط روحیه‌ام می‌شدم.

لیمومی به من کمک کرد سلامتی‌ام را به دست بیاورم و مطمئنم هرکس دیگری در هر سنی که باشد اگر با لیمومی همراه شود، تغییر بزرگی در زندگی‌اش اتفاق خواهد افتاد. برنامه غذایی لیمومی فقط شما را لاغر نمی‌کند، بلکه از ابتدا شما را به سمت سلامتی هدایت می‌کند.

اگر من توانستم در دوران کهنسالی با لیمومی هم لاغر شوم و هم سلامتی‌ام را تضمین کنم، حتما شما هم می‌توانید. کافیست خودتان را بیشتر دوست داشته باشید و یک قدم هم برای نشان دادن این علاقه به خودتان بردارید.

از زبان لیمومی

ماندانا بابعلی، نمونه موفق و خوش‌ذوق ۶۱ ساله ماست که توانسته طی ۲ سال همراهی با برنامه غذایی‌های لیمومی کاهش وزن ۴۷ کیلویی را تجربه کند. او که به خاطر درد شدید زانو تصمیم گرفت وزن کم کند و با 120 کیلوگرم وزن از ما رژیم گرفت و اکنون به وزن ۷۳ کیلوگرم رسیده است.

این مادربزرگ زیبا راز سلامتی‌اش را در علاقه به خودش می‌داند و توصیه‌اش برای همه ما این است که خودمان را بیشتر دوست داشته باشیم. اگر شما هم حالتان با بدنتان خوب نیست، یکبار برنامه رژیم لیمومی را امتحان کنید تا معجزه عشق را در زندگی‌تان بچشید.

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

45 نظر

  1. درود‌برشما، این‌روش‌زندگی‌تون‌بسیااار‌عاالیه، اما اینکه‌کلمه پیرزن‌رو‌خودتون‌گذاشتین اصلا‌خوشایند‌نیس،پیر‌کسی‌که‌هیچ‌توانایی‌جسمی‌وحرکتی‌نمیتونه اشته باشه

    1. سلام خانم باباعلی جان.
      توی سن 59 و 60 سالگی اصلا پیرزن نیستین. تازه 75 سال به بالا، اونم شاید بشه گفت پیر. ولی اصلا توی این سن پیر نیستین. و خواهشا دیگه از کلمه پیرزن استفاده نکنید. ماشاالله با این تیپ خیلی هم جوان و زیبا هستین.

      1. من مادر شوهرم ۹۰ سالشه میگه مگه چند سالمه دست و پاهام درد میکنه

    1. سلام وقت بخیر رژیم لیمومی رژیم مزوبولیک هست که در اون با توجه به طبع، ژنتیک و ویژگی‌های جسمی و سلامتی شما برنامه غذایی تنظیم میشه. برای مشاوره رایگان و دریافت رژیم می‌تونید از این لینک اقدام کنید: https://limoo.me/blgcmnt2

    2. سلام منم می‌خوام لاغر بشم 64سال دارم 85کیاو هستم درد پا دارم لطفاً برای لاغر شدن تا مرز70کیلو راهنماییم کنید ممنون

      1. سلام وقت بخیر رژیم لیمومی رژیم مزوبولیک هست که در اون با توجه به طبع، ژنتیک و ویژگی‌های جسمی و سلامتی شما برنامه غذایی تنظیم میشه. برای مشاوره رایگان و دریافت رژیم می‌تونید از این لینک اقدام کنید: https://limoo.me/blgcmnt2

  2. والا اینقد گفت دوران کهنسالی ودوران پیری در۶۰ سالگی که ما فاتحه ی خودمون را در۶۰ سالگیمون خوندیم در ضمن ۶۰ سال هم سن زیادی نیست

    1. حق با شماست و 60 سال اصلا سن زیادی نیست. این داستان از زبان خود خانم بابعلی گفته شده . طبق صحبت ایشون اطرافیان این احساس رو بهشون میدادن که 60 سال سن بالاییه و رسیدن به وزن ایده‌آل در اون امکان نداره. خود خانم بابعلی با اراده‌ای که داشتن حلاف این گفته رو ثابت کردن.

  3. سلام. تبریک به خانم بزرگوار. بیش از اینکه کم کردن وزن مهمترین فاکتور باشد کمی احترام به نفس نیاز بود. نه آمدن ما دست خودمان بوده است و نه رفتن ما پس لازم است در باره سن عزیزانشان فرهنگ سازی کنیم و تا زمانی که انسان نفس می‌کشد شخصیت او قابل احترام است حتی اگر در سنین نود سالگی باشد. کم کردن وزن بالا هنر نیست هنز این است که کیفیت زندگیمان را بالا ببریم و بیش از هر چیز یک آدم رو با همان مشخصه ها بپذیریم چه دختر پانزده ساله باشد چه خانم نودساله و به نظر شما نویسنده محترم ننه جون.

    1. حق با شماست و 60 سال اصلا سن زیادی نیست. این داستان از زبان خود خانم بابعلی گفته شده . طبق صحبت ایشون اطرافیان این احساس رو بهشون میدادن که 60 سال سن بالاییه و رسیدن به وزن ایده‌آل در اون امکان نداره. خود خانم بابعلی با اراده‌ای که داشتن خلاف این گفته رو ثابت کردن. به اضافه اینکه به هر حال کم کردن وزن بیش از حد برای به دست اوردن سلامتی دوباره و بهبود کیفیت زندگی اصلا موضوع ناپسندی نیست و به اراده بالایی نیاز داره.

  4. سلام من همه برنامه ای گرفتم دروغه یه مدت لاغر میشدم دوباره چاق الان کاری که میکنم اینه با اندامم کنار اومدم و مشکلی هم ندارم دیگران هم برام مهم نیست

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر. گاهی اوقات بالا بودن وزن باعث آسیب به سلامتی میشه در این صورت بهتره تلاش کنیم تا با رسیدن به وزن مناسب کیفیت زندگی رو بهببود ببخشیم. در این بین قطعا سلامتی اولویت بسیار بالاتری نسبت به نظر دیگران داره. کم کردن وزن فقط و فقط باید جنبه سلامتی داشته باشه و به هیچ عنوان نباید نظر دیگران رو در رابطه با ظاهر ملاک قرار داد.

  5. باسلام ، لطفاً ۶۰ سالگی را کهنسالی نگویید دراین صورت به ۸۰ساله ها باید بگویید قاچاقی زنده و به ۹۰ ساله بگویید مرده ی متحرک

    1. حق با شماست و 60 سال اصلا سن زیادی نیست. این داستان از زبان خود خانم بابعلی گفته شده . طبق صحبت ایشون اطرافیان این احساس رو بهشون میدادن که 60 سال سن بالاییه و رسیدن به وزن ایده‌آل در اون امکان نداره. خود خانم بابعلی با اراده‌ای که داشتن خلاف این گفته رو ثابت کردن.

  6. سلام امیدوارم ک جناب دکتر و همکاران خوب لیمومی خوب باشین سال نو همگی مبارک. من صدیقه میلانی هستم ۵۷سالدارم تقریبا زندگی من شبیه خانم بابعلی می باشد من هم از زانو درد شدید. تصمیم به گرفتن رژیم لیمومی شدم از ۷۶کیلو الان ب ۶۳کیلو رسیدم و خدارو شکر بسیار زانوهایم بهتر شدن و خیلی راضی هستم از این رژیم ممنونم .

  7. سلام من برنامه شمارودیدم از چه طریق میتونم باشما تماس بگیرم ر

    1. سلام وقت بخیر رژیم لیمومی رژیم مزوبولیک هست که در اون با توجه به طبع، ژنتیک و ویژگی‌های جسمی و سلامتی شما برنامه غذایی تنظیم میشه. برای مشاوره رایگان و دریافت رژیم می‌تونید از این لینک اقدام کنید: https://limoo.me/blgcmnt2

      1. سلام وقتتون بخیر من اضافه وزن میخوام از ۸۵ وزنمو بیارم رو ۷۸ فرم رو پر کردم رژیم لاغری رو انتخاب کردم ولی من بیشتر چاقی تو شکم و بازوم هست .نمیخوام جایی دیگم خیلی لاغر بشه بخوام با دستگاه لاغر بشم چطوریه تاثیرش چند جلسه هست و تاثیرش بدون بازگشت چند درصده عزیزم ؟

      2. سلام وقت بخیر رژیم لیمومی رژیم مزوبولیک هست که در اون با توجه به طبع، ژنتیک و ویژگی‌های جسمی و سلامتی شما برنامه غذایی تنظیم میشه. برای مشاوره رایگان و دریافت رژیم می‌تونید از این لینک اقدام کنید: https://limoo.me/blgcmnt2

  8. سلام عزیزهای دست اندکاران من خانمی هستم که میخواهم رژیم بگیرم از چه طریق میتونم باشما تماس بگیرم

    1. سلام وقت بخیر رژیم لیمومی رژیم مزوبولیک هست که در اون با توجه به طبع، ژنتیک و ویژگی‌های جسمی و سلامتی شما برنامه غذایی تنظیم میشه. برای مشاوره رایگان و دریافت رژیم می‌تونید از این لینک اقدام کنید: https://limoo.me/blgcmnt2

    1. سلام وقت بخیر حتما رژیم لیمومی رو هم امتحان کنید. رژیم لیمومی رژیم مزوبولیک هست که در اون با توجه به طبع، ژنتیک و ویژگی‌های جسمی و سلامتی شما برنامه غذایی تنظیم میشه. برای مشاوره رایگان و دریافت رژیم می‌تونید از این لینک اقدام کنید: https://limoo.me/blgcmnt2

    1. سلام وقت بخیر می‌تونید از رژیم لیمومی کمک بگیرید. رژیم لیمومی رژیم مزوبولیک هست که در اون با توجه به طبع، ژنتیک و ویژگی‌های جسمی و سلامتی شما برنامه غذایی تنظیم میشه. برای مشاوره رایگان و دریافت رژیم می‌تونید از این لینک اقدام کنید: https://limoo.me/blgcmnt2

    1. سلام وقت شما بخیر. حتما از بخش پشتیبانی سایت لیمومی پیگیری کنید تا مشکلتون بررسی بشه شماره در صفحه تماس با ما موجود هست. باز اگر مشکل برطرف نشد همینجا کامنت بگذارید تا پیگیری کنیم.

      1. سلام خسته نباشید من تلاش کردم ولی سایت برام باز نشد میشه راهنمایی کنید

      2. سلام وقت بخیر دوست عزیز. از این لینک برای مشاوره رایگان کمک بگیرید. باز اگر مشکل داشتید همین‌جا کامنت بگذارید تا پیگیری کنیم. https://limoo.me/blgcmnt2

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.