داستان کاهش وزن 30 کیلویی ریحانه جلال

داستان لاغری ریحانه جلال

فهرست مطالب

تا چند سال پیش اگر می‌گفتند قرار است یک روزی یک ویروس کشنده از راه برسد و همه جهان را درگیر کند، احتمالا فکر شما هم سمت فیلم‌های فانتزی تخیلی می‌رفت. اما همه این ماجرا برای ما تبدیل شد به بخشی از زندگی واقعی‌مان.

کرونا از راه رسید و همه انسان‌های کره زمین را خانه‌نشین کرد؛ کارمند، دانش آموز، معلم، دانشجو و... همه خانه‌دار شدند. البته این تعطیلی اجباری باعث شد تغییرات بسیار بزرگی هم در زندگی همه ما رقم بخورد. خیلی‌ها به خاطر تعطیلی باشگاه‌ها و عدم رعایت برنامه غذایی درست و نداشتن فعالیت و تحرک، روز به روز چاق‌تر شدند و برخی دیگر هم تصمیم گرفتند از این فرصت برای تغییر بزرگ خودشان به سمت لاغری استفاده کنند.

ریحانه نیز یکی در همان اوایل دوران کرونا، تصمیم گرفت با اضافه وزنش مبارزه کند. دختری که تازه دانشگاه قبول شده بود، اما قرار بود از پشت کامپیوترش در خانه پای درس استاد بنشیند؛ برای همین تصمیم گرفت تمرین خانه‌نشینی‌اش را به یک مسیر جدید تبدیل کند.

ریحانه برای ما تعریف کرد که چطور به این تصمیم رسیده است. برایمان گفت: وقتی که در مقطع کاردانی دانشگاه قبول شدم، کرونا آمد و دانشگاه مجازی شد. من هم که آن زمان اضافه وزن ناگهانی پیدا کرده بودم، با خودم فکر کردم چه زمانی بهتر از الآن که در خانه‌ام و کلاس‌هایم مجازی است.

ارائه رژیم غذایی متناسب با طبع و مزاج هر فرد

همه ما می‌دانیم که ثابت‌قدمی در مسیر لاغری سخت‌ترین بخش آن است و از آن سخت‌تر پیدا کردن برنامه غذایی درست و اصولی است که تو را گرسنه نگه ندارد! ریحانه، تجربه آشنایی‌اش با لیمومی را اینگونه تعریف کرد که: من قبلاً رژیم‌های مختلفی را امتحان کرده بودم و چندان با این فضا غریبه نبودم.

یک روز در میان پرسه‌زنی‌هایم در اینستاگرام، خیلی اتفاقی با پیجی روبه‌رو شدم که برایم جدید بود. مجله سلامتی لیمومی را دیدم و از همان ابتدا برایم جذابیت پیدا کرد و دنبالش کردم.

برایم جالب بود که بر اساس مزاج شناسی هر فرد، برنامه رژیم مخصوص به خودش را به او می‌دادند. با خودم گفتم یکبار ارزش امتحان کردن را دارد؛ برای همین وارد سایتشان شدم و سوالاتی که پرسیده بودند را جواب دادم. پس از چند روز برنامه رژیمم آماده شد و من استارت شروع لاغری‌ام را زدم.

پیاده‌روی در خانه؛ ورزش لاغری در کرونا

از همان اول تنها چیزی که برایم هیجان و جذابیت زیادی داشت این بود که فقط روزی 30 دقیقه پیاده‌روی داشتم. برای خودم یک مثلث بزرگ در اتاق خانه کشیده بودم و روزانه به مدت نیم ساعت درو این مسیر مشخص با سرعتی که برایم تعیین شده بود، راه می‌رفتم.

ماه اول رژیمم تمام شد و من درحالیکه اصلا فکرش را نمی‌کردم که تغییر زیادی کرده باشم، روی ترازو رفتم و متوجه شدم که 3 کیلوگرم از وزنم را کم کرده‌ام. همانجا از شدت تعجب شاخ در‌آوردم و با خودم گفتم حالا که در 21 روز چنین جوابی داده است، دوره بعدی را هم می‌گیرم تا بیشتر لاغر کنم. و به همین منوال هر ماه، برنامه جدید لیمومی را می‌گرفتم.

درحالیکه بیشتر آدم‌ها گله می‌کردند که چرا باشگاه‌ها تعطیل است، همه از همدیگر دوری می‌کردند و گله داشتند که نمی‌توانند ورزش کنند، حتی کرونا هم نتوانست جلوی من را بگیرد. البته این موضوع را مدیون برنامه ورزشی سبک لیمومی هستم. داستان کاهش وزن 30 کیلویی ریحانه جباری شگفت‌انگیز است، نه؟

کاهش وزن 30 کیلویی ریحانه جباری

کاهش وزن 30 کیلویی!

خوب است بدانید که تحقیقات پزشکی زیادی ارتباط بین تغذیه و سلامت جسمی و روحی ما را ثابت‌ می‌کند. این را ریحانه هم تایید می‌کند و می‌گوید: من سردردهای مقطعی زیادی داشتم، اما با دستورهایی که در رژیم لیمومی داده بودند سردردهایم کاملاخوب شد.

به علاوه، ریزش موهایم بسیار کمتر شده بود و سردی دست و پاهایم هم برطرف شد. به نظر من این موضوع بسیار شگفت‌انگیز بود که تمام این نتیجه‌ها را در یک دوره برنامه غذایی به من نشان داد.

کم‌کم اطرافیانم هم متوجه کاهش وزنم شدند و برای من انگیزه مضاعفی شد که به خاطر واکنش‌های مثبت آن‌ها با روحیه بیشتری دوره بعدی رژیم را دریافت کنم. با تشویق دوستان و خانواده‌ام، روزبه‌روز انگیزه بیشتری پیدا می‌کردم تا اینکه در طول 1 سال و نیم، نزدیک به 30 کیلو گرم کاهش وزن داشتم.

البته به جز انگیزه و تشویق اطرافیان، بیشتر این کاهش وزن را مدیون خودم هستم؛ چون بسیار سفت و سخت برنامه‌ام را رعایت می‌کردم تا به نتیحه مطلوبم برسم. اکنون حدود دو سال از زمان شروع رژیمم گذشته و بعد از آن کاهش وزن زیادم، دیگر رژیم را ادامه ندادم، اما با این وجود اصلا وزنم به حالت سابق بازنگشت.

بعد از لیمومی، بقیه رژیم‌ها را می‌ریزید دور!

من در طول این دو سالی که رژیم نداشتم فقط به صورت تفریحی باشگاه می‌رفتم، اما به خوبی لاغر ماندم. هرچند امتحانی در طول این مدت به سراغ انواع رژیم غذایی هم رفتم و آن‌ها را امتحان کردم اما به هیچ‌عنوان با لیمومی قابل مقایسه نبودند و از برنامه و نتیجه آن‌ها بسیار ناراضی بودم.

احساس سیری و گرسنه نماندن در طول روز، بزرگ‌ترین لطفی که با گرفتن رژیم‌های لیمومی به خودتان می‌کنید، چونکه در بقیه رژیم‌ها اصلا خبری از این ماجراها نیست و شما مدام احساس گرسنگی و ضعف دارید. این را از کسی بشنوید که خودش بارها تجربه کرده است!

من اصلا نمی‌توانستم گرسنگی سایر رژیم‌ها را تحمل کنم، برای همین بعد از مدت کوتاهی آن را کنار می‌گذاشتم و دیگر به سراغش نمی‌رفتم. در حال حاضر بعد از دو سال دوباره به سراغ لیمومی آمده‌ام و رژیم را شروع کرده‌ام.

کاهش وزن 30 کیلویی

با برنامه‌های لیمومی، لاغر می‌مانید!

مهر 98 با وزن 90 کیلوگرم برنامه رژیم را شروع کردم و تا سال 1400 به 65 کیلوگرم رسیدم. اکنون که در سال 1402 هستیم، دوباره می‌خواهم رژیم بگیرم و جالب است بدانید که اینبار با همان وزن 65 کلیوگرم برنامه‌ام را شروع می‌کنم.

اگر برایتان جالب شده است که بدانید چگونه بعد از گذشت این مدت و بدون رژیم و باشگاه، همچنان وزنم تغییری نکرد و دوباره به دوران چاقی‌ام بازنگشتم، باید بگویم که تاثیر اراده خودم و درستی رژیم لیمومی بود که در طول این مدت، وزن من فقط در حد یک یا دو کیلوگرم بیشتر و کمتر می‌شد.

قبل از اینکه برای گرفتن رژیم اقدام کنم، دیگر از گشتن برای پیدا کردن لباس سایز بزرگ خسته شده بودم و هربار که برای خرید به بازار می‌رفتم و لباس دوست داشتنی‌ام را پیدا نمی‌کردم، کلافه به خانه برمی‌گشتم. اما حالا به راحتی هرچه بخواهم پیدا می‌کنم؛ از زیباترین طرح‌ها تا چشمگیرترین رنگ‌ها.

کاهش وزن 30 کیلویی؛ هیچوقت بیخیال رژیم نشدم!

 اگر کسی از من آدرس لاغری‌ام را بپرسد، مستقیم او را به سمت لیمومی هدایت می‌کنم. من معتقدم که کاهش وزن و ثابت ماندنم در طول این سال‌ها، فقط تاثیر اراده خودم و معجزه لیمومی بوده است.

جالب است بدانید که گاهی پیش می‌آمد در برنامه‌ام، غذاهایی وجود داشته باشد که من اصلا آن‌ها را دوست نداشتم و موردپسندم نبود؛ به خاطر همین خودجوش آن‌ها را با وعده‌هایی که دوست داشتم جایگزین می‌کردم. هرچند می‌دانم که این کارم اشتباه بوده، اما بهتر از این بود که به‌طور کلی بیخیال رژیم آن روز بشوم.

از این نکته جالب‌تر هم اینکه در طول دوران رژیم شما اصلا احساس گرسنگی نخواهید داشت. اگر تجربه رژیم داشته باشید، این موضوع حتما برایتان بسیار عجیب و جالب خواهد بود. حتی در دوره‌های اول، ممکن است تصور کنید که بیشتر از اندازه معمول هم غذا می‌خورید و با این وجود لاغر هم می‌شوید.

کاهش وزن 30 کیلویی ریحانه جلال از زبان لیمومی

ریحانه جلال، دختر 23 ساله اهل تهران است که امروز به یکی از نمونه‌های موفق ما تبدیل شده و برایمان از تجربه کاهش وزنش با رژیم‌های لیمومی گفت. او توانست در طول یک سال و نیم، 30 کیلوگرم از وزن خود را کم کند؛ آن هم در دوران کرونا که همیشه باید در خانه می‌نشست و همانجا ورزش می‌کرد.

اگر شما هم می‌خواهید لاغر کنید، بهتان پیشنهاد می‌کنیم که یک دوره رژیم لاغری لیمومی را تست کنید و با دیدن نتیجه دوره 21 روزه، خودتان تصمیم بگیرید که به کدام سمت حرکت کنید؛ سلامتی و تناسب اندام یا ماندن در اسارت چربی‌های اضافه!

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

6 نظر

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.