داستان لاغری نرگس مهرپیوند

نمونه موفق لیمومی

فهرست مطالب

تا حالا چیزی درباره «اثر پروانه‌ای» شنیده‌اید؟ این نظریه به معنای این است که یک پروانه در گوشه‌ای از دنیا بال می‌زند و در سمت دیگر دنیا، طوفان به پا می‌شود. پشت آن هم کلی دلیل علمی آورده‌اند که طبق آن در شرایطی که اوضاع کلی آشوب و نابسامان باشد، کوچک‌ترین چیزها می‌تواند بزرگ‌ترین اتفاقات را رقم بزند.

راستش را بخواهید من کاری به بحث‌های علمی و غیرعلمی پشت سر این نظریه ندارم، اما به وفور در طول این 50 سال زندگی اثر پروانه‌ای را در زندگی شخصی خودم دیده‌ام. ساده‌ترین مثال اثر پروانه‌ای را می‌توانم اینگونه توصیف کنم که هرچه بخوری، چاق می‌شوی!

البته این مصداق فقط برای کسانی صادق است که معتقدند با نفس ‌کشیدن و آب خوردن هم چاق می‌شوند. اجازه بدهید با یک روایت شخصی به شما ثابت کنم که تغییر زاویه دیدتان به کوچک‌ترین چیزهایی که اصلا به آن اهمیت نمی‌دهید، چگونه می‌تواند زندگی‌تان را زیرورو کند.

من 54 ساله‌ام. 3 فرزند دارم و وزنم عدد 100 کیلو را رد کرده بود که دیگر از دست خودم عاصی شدم. خجالت می‌کشیدن در کنار همسرم راه بروم. و تقریبا در هیچ عکس خانوادگی و دسته‌جمعی حضور نداشتم؛ چون با نگاه کردن به آن عکس خاطره‌انگیز، چیزی جز یک زن چاق و بدهیکل نمی‌دیدم.

اما زجرآورترین قسمت زندگی‌ام فقط همین ماجرا نبود. نمی‌توانستم لباس موردعلاقه‌ام را بخرم. شب‌ها در خواب دستم گزگز می‌کرد و بی‌حس می‌شد. کمردرد امانم را بریده بود و انواع و اقسام دردهای ریز و درشت، زندگی را برای من مختل کرده بود.

 

اوایل نمی‌دانستم علت تمام این مرض‌ها، اضافه وزنم است. این را وقتی فهمیدم که تصمیم گرفتم رژیم بگیرم و طبق توصیه پزشکان، برنامه غذایی و سبک زندگی‌ام را تغییر دادم. شاید با خودتان بگویید زنی به سن‌وسال من را چه به رژیم و باید حواسم به چکاپ ماهانه قند و چربی‌ام باشد؛ اما این تو بمیری، از آن تو بمیری‌ها نبود و تصمیم خودم را گرفته بودم.

لیمومی؛ معجزه زندگی است!

ماجرا از آنجا شروع شد که پس از مدت‌ها دوستم را در یکی از مهمانی‌های خانوادگی دیدم و تمام تن و روحم به یکباره فروریخت! مدام با خودم می‌گفتم «این همون دختره؟!»، «چه‌جوری انقدر لاغر شده؟!»، «یعنی رژیم گرفته؟! یا شاید باشگاهش رو عوض کرده؟!».

رفتم جلو تا از راز لاغری‌اش سر در بیاورم که خودش پیش‌قدم شد و در یک کلام گفت: «لیمومی!». برایم تعریف کرد که رژیم جدیدش اصلا سخت نیست و هیچ محدودیتی در خوراکی‌ها ندارد. حتی خبری از غذاهای سانتال‌مانتال با مواد اولیه گران‌قیمت هم نیست.

تا قبل از آن من هیچوقت سمت رژیم غذایی نرفته بودم. همیشه با خودم فکر می‌کردم رژیم یعنی خوردن سختی کشیدن. تصورم این بود که همیشه باید پروتئین و سبزیجات بخورم و دیگر نمی‌توانم به سراغ خیلی از خوراکی‌ها بروم؛ اما با صحبت‌های دوستم متقاعد شدم که در لیمومی هیچ ممنوعیتی برای خوردن غذاها و میان‌وعده‌ها وجود ندارد.

همانجا بود که زندگی من به کلی وارونه شد. آدرس پیج اینستاگرام لیمومی را گرفتم و فردای مهمانی، در سایتشان ثبت‌نام کردم. بعد از چند روز که برنامه غذایی‌ام آماده شد، در کمال تعجب دیدم که همه حرف‌های دوستم درست بوده و هیچ چیز متفاوت و خاصی در برنامه‌ام نیست.

برای نهار و شام، همه اعضای خانواده دور یک سفره می‌نشستیم. همه همان چیزی را می‌خوردیم که در لیمومی گفته بودند. برای میان‌وعده‌ها هم متناسب با وضعیت جسمانی و سلامتی‌ام، مقدار مشخصی میوه و مغزیجات داشتم.

کاهش وزن 2 کیلویی
بیشتر بخوانید:

کاهش وزن 25 کیلویی

روزهای اول اصلا باورم نمی‌شد که در هیچ موقع از شبانه‌روز احساس گرسنگی نمی‌کنم. با اینکه حجم غذاهایم نسبت به قبل کمتر شده بود، اما سیر بودم و احساس سبکی داشتم. برنامه زندگی‌ام تحت‌الشعاع لیمومی قرار گرفته بود و از هر ثانیه آن لذت می‌بردم.

بعد از دوره 21 روزه اول، روی ترازو رفتم و دیدم یک کیلو و 500 گرم وزن کم کرده‌ام. همان لحظه از شوق بال درآوردم چون سال‌ها بود انواع ورزش‌ها را امتحان می‌کردم و هیچوقت نتوانسته بودم طعم کاهش وزن را بچشم. همیشه به من می‌گفتند چون تیرویید کم‌کار دارم، کاهش وزن برایم خیلی سخت خواهد بود. اما من بدون هیچ سختی توانستم در طی 4 دوره رژیم، 25 کیلوگرم از چربی‌هایم را بسوزانم.

روزی که در لیمومی ثبت‌نام کردم، 105 کیلوگرم بودم. اکنون بعد از یک سال که داستان لاغری‌ام را برای شما تعریف می‌کنم به وزن 80 رسیده‌ام. هنوز تا وزن ایده‌آۀم فاصله دارم، اما ذره ذره تلاشم را می‌کنم تا اندامی زیبا و سالم برسم.

کاهش وزن 25 کیلوگرمی

طعم‌هایی برای زندگی، آن هم برای اولین بار!

یکی دیگر از خوبی‌های لیمومی این است که رژیم شما براساس اصلاح مزاجی طراحی شده‌ است. این را وقتی فهمیدم که دیگر از آن دردهای شبانه موقع خواب خبری نبود. تیروییدم بهتر شده بود. حتی با خوراکی‌های مختلف آشنا شده‌ بودم و برای اولین‌بار طعم گردو و ترکیب بی‌نظیر ارده و شیره را چشیدم.

یکی از غذاهای موردعلاقه‌ام در رژیم، واویشکاست که بسیار راحت درست می‌شود. اگر با لیمومی آشنا نشده بودم، احتمالا هیچوقت اسم این غذا را نمی‌شنیدم. شاید بتوانم یکی دیگر از معجزه‌های برنامه غذایی لیمومی را این بگذارم که دیگر از همسر و بچه‌هایم نمی‌پرسم غذا چه چیزی می‌خورید.

تمامی غذاها‌یی که در رژیم لیمومی هست غذاهایی است که همه خانواده‌ها آن را می‌خورند و غیر قابل دسترس نیست. به راحتی می‌توانید تمام مواد اولیه‌اش را از سوپری سر کوچه‌تان تهیه کنید و با کمترین قیمت یک غذای خوشمزه بپزید.

نمونه موفق رژیم لیمومی
بیشتر بخوانید:

از این به بعد دغدغه باشگاه ندارم!

مهاجرت از این باشگاه با آن یکی، تغییر ورزش‌ها و مربی، به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی‌ام تبدیل شده بود. همیشه ناامید از اینکه این ورزش و مربی هم نتوانست لاغرم کند، باشگاهم را عوض می‌کردم و خبر نداشتم که ورزش به‌تنهایی کافی نیست.

اصلا نمی‌دانستم که نیازی به باشگاه رفتن هم نیست. تا قبل از آشنایی با لیمومی همیشه فکر می‌کردم که چگونه هر روز به باشگاه بروم. می‌دانستم که بالخره یک روز خسته می‌شوم و تمام ورزش و باشگاه را کنار می‌گذارم.

این مورد همیشه من را می‌ترساند چون تنها امیدم برای لاغر شدن بود. تا اینکه با لیمومی آشنا شدم و دیدم که در برنامه‌ام هیچ ورزشی نیست. فقط باید روزانه 30 الی 45 دقیقه پیاده‌روی می‌کردم. لیمومی مثل یک کیمیاگر این بار روانی را از روی دوش من برداشت و نشان داد هم‌قدم خوبی برای مسیر زندگی به سمت سلامتی است.

جالب‌تر اینکه قبل از این یکسال همراهی با لیمومی، آخر ماه‌ رمضان‌ هر سال من حدود 3 کیلوگرم وزن اضافه می‌کردم، اما رمضان امسال برایم حال و هوای دیگری داشت. هم گرسنگی نداشتم. هم انرژی کافی برای عبادت و رسیدگی به کارهایم را داشتم. و هم در آخر ماه فهمیدم که وزن کم کرده‌ام. آن لحظه برای من چیزی شبیه به معجزه و از بهترین لحظه‌های دوران رژیمم بود.

با رژیم لیمومی کاهش وزن

لیمومی و اذیت؟! کاملا راحت باشید…

اگر شما هم مثل من اولین بار است که می‌خواهید رژیم بگیرید یا شاید قبلا هم رژیم گرفته باشید اما نتیجه‌ای از آن ندیدید، این توصیه برای شماست. خواهشا به خودتان لطف کنید و اولین دوره لیمومی را بگیرید. خودتان به خوبی متوجه خواهید شد که چقدر ساده می‌شود وزن کم کرد.

لیمومی هیچ سختی‌ اضافه‌ای به شما نمی‌دهد. اصلا سختی‌ای نمی‌دهد که بخواهد اضافه یا کم باشد! می‌توانید مثل همه آدم‌های لاغر و خوشحال به زندگی‌تان ادامه بدهید. مسافرت بروید. شیرینی بخورید. تنقلات را مزه کنید. غذای جدید امتحان کنید. فقط باید بدانید چه چیزی را چه قدر و همراه چه چیزی بخورید تا لاغر شوید.

حتما شما هم وقتی مسافرت می‌روید شیطنت به سراغتان می‌آید و تک‌تک شیرینی‌ها و غذاهای شهر مقصد را امتحان می‌کنید. من هم همینطور بودم و در طول سفر رعایتم کمتر می‌شد. اما وقتی به خانه بازمی‌گشتیم سفت به رژیمم می‌چسبدیم و از آن لذت می‌بردم.

اضافه وزن با من کاری کرده بود که افسردگی گرفتم و هیچ نشاطی در خودم نمی‌دیدم. اما حالا مثل یک دختر 20 ساله دلم شاد است و جسمم جوان. حالا من به شما می‌گویم: «پشتیبان و دکترهای لیمومی همیشه هوای شما را دارند؛ چرا خودتان به فکر سلامتی‌تان نیستید؟!».

قبل و بعد لاغری
بیشتر بخوانید:

از زبان لیمومی

نرگس مهرپیوند الوندی مادری است که از همدان با لیمومی همراه شده است. او برنامه رژیم خود را با 105 کیلوگرم وزن آغاز کرد و پس از گذراندن 4 دوره رژیم توانسته به وزن 80 کیلوگرم برسد. البته این عدد پایان برنامه‌های نرگس نیست و این زن پرانگیزه قرار است تا رسیدن به وزن ایده آلش همراه سلامتی شود. اگر شما هم می‌خواهید در این مسیر قدم بگذارید، کافیست یکبار لیمومی را امتحان کنید و بعد از دیدن نتیجه تصمیم نهایی‌تان را بگیرید.

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

16 نظر

  1. سلام من بارهارژیم گرفتم وحتی یه بار۳۰ کیلو وزن کم کردم ولی الان ۱۳ کیلوش برگشته والان ۸۶ کیلوم وازاین قضیه ناراحتم میشه راهنماییم کنید ممنون

    1. سلام فاطمه جان
      ممنون از اینکه دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید
      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      با مشاوره از متخصصان لیمومی و رژیم شخصی سازی شده
      شما هم برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

  2. سلام. من. هم. رژیم. لیمومی رو. میکیرم. هر دوره. 21. روزه. نزدی. 3 کیلو. بعضی. دوره. 2 کیلو. کم. میکنم. چطوری. دوست. عزیز. تو. 4. دوره 27 کیلو. کم کرده؟

    1. سلام دوست عزیز
      بدن و متابولیسم هر فردی متفاوت است و میزان پیاده روی و رژیم هر فرد متناسب با بدن شما طراحی می‌شود

  3. من مرضیه سوری هستم واقعا دوست دارم رژیم بگیرم۲۱/۱۰/۱۴۰۲

    1. سلام مرضیه عزیز
      ممنون از اینکه دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید
      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

  4. منم رژیم لینوکس گرفتم خیلی از دردهایی که داشتم خوب شد خیلی رژیم عالی هست از این بابت مطمئنم باشید وبه لیمومی شک نکنید

    1. سلام دوست عزیز
      مرسی از توجه خوب شما
      ممنون که تجربتونو با ما به اشتراک گذاشتید

  5. سلام من ۳۷سال سن دارم
    باوزن ۱۰۰کیلو لطفا من را رهنمایی
    کنید

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون از اینکه دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید
      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

    1. سلام زهرا جان

      ممنون از اینکه دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید
      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.