رژیم غذایی برای صفراوی مزاج ها؛ چه بخورید چه نخورید؟

رژیم غذایی برای صفراوی مزاج ها

فهرست مطالب

مزاج یا طبع هرکسی به لحاظ ژنتیک و سبک زندگی‌اش متفاوت است. در واقع انسان‌ها از مزاج‌های گوناگونی برخوردار هستند. به همین دلیل ممکن است یک نفر با خوردن مقدار بسیار کمی مواد غذایی با طبع سرد دچار مشکل گوارشی شود؛ اما فرد دیگری با خوردن چند برابر آن‌هم ناراحتی و مشکلی را احساس نکند. دلیل این موضوع تفاوت مزاج آن‌هاست. امروزه توصیه‌های غذایی بسیار متنوعی وجود دارد که به‌منظور اصلاح مزاج‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با پیروی از آن‌ها می‌توانید یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید و از مشکلات گوارشی نیز جلوگیری کنید. صفراوی مزاج‌ها نیز برای پیشگیری از بروز مشکلات گوارشی نیاز دارند تا رژیم غذایی مخصوصی را مورد استفاده قرار دهند. به همین منظور در ادامه این مطلب مجله سلامتی لیمومی قصد داریم شما را با رژیم غذایی برای صفراوی مزاج ها به‌طور کامل آشنا کنیم.

سوالات متداول

بهترین غذاها برای افراد با مزاج گرم و خشک (صفراوی) چیست؟
بهترین غذاها برای افراد با مزاج گرم و خشک شامل غذاهای خنک‌کننده و آبدار مانند خیار، هندوانه، سبزی‌های آبدار و میوه‌های تازه مانند انواع توت‌ها و پرتقال است. این غذاها به تعادل گرما و خشکی و سلامت کلی بدن کمک می‌کنند.
آیا ادویه‌های خاصی برای مصرف افراد دارای مزاج گرم وخشک (صفراوی) وجود دارد؟
بله، افراد با مزاج صفراوی می‌توانند از گنجاندن ادویه‌های خنک کننده مانند گشنیز و رازیانه در رژیم غذایی خود کمک بگیرند. این ادویه‌ها به متعادل کردن گرما و خشکی بدن کمک می‌کنند. البته برای مصرف رازیانه حتما باید نظر پزشک متخصصتان را بپرسید.
برای افرادی که مزاج گرم و خشک (صفراوی) دارند چه نوشیدنی هایی توصیه می‌شود؟
برای افراد با مزاج گرم و خشک (صفراوی) توصیه می‌شود که در طول روز آب فراوان مصرف کنند تا هیدراته بمانند. علاوه بر این، دمنوش های گیاهی مانند بابونه و نعناع می‌توانند به خنک شدن بدن و حفظ تعادل دمایی در بدن این افراد کمک کند.
غذاهای ممنوع برای افراد دارای طبع گرم و خشک (صفراوی) چیست؟
بله، افراد دارای مزاج صفراوی باید مصرف غذاهای تند، کافئین و الکل را محدود کنند، زیرا باعث تشدید گرما و خشکی بدنشان می‌شود. این افراد باید غذاهای فرآوری شده و سرخ شده نیز به حداقل برسد، زیرا تعادل بدنشان را به هم می‌ریزد.

خصوصیات صفراوی مزاج‌ها

قبل از هر چیز بد نیست بدانید لیمومی تنها موسسه‌ای است که به‌طور اختصاصی رژیم‌هایی که ارائه می‌کند که بر پایه مزاج‌شناسی است. مجموعه لیمومی با تلفیق علم مزاج شناسی و رژیم درمانی نوین یعنی توجه به متابولیسم، رژیم‌هایی را ارائه می‌کند که در عین سادگی ظاهری، عملیات پیچیده‌ای را در بدن فرد ایجاد می‌کنند که باعث تعادل مزاج و حرکت بدن به سمت کاهش وزن شده در نتیجه اغلب اوقات در کمال ناباوری افراد، بسیار نتیجه‌بخش هستند.

صفراوی مزاج‌ها معمولاً طبع گرم و خشکی دارند. به همین دلیل پوست اکثر آن‌ها نیز تیره و گندمی است. این افراد با وجود استخوان‌بندی‌های درشت، لاغر هستند و بدن برجسته‌ای دارند. تمایل سفیدی چشم و پوست آن‌ها به زردی از دیگر خصوصیات صفراوی مزاج‌ها است. همچنین این افراد معمولاً موهای مشکی و مجعدی دارند، اما مستعد کچل شدن و طاسی نیز هستند. از طرفی گرمایی بودن بیش‌ازاندازه این افراد موجب می‌شود تا در فصل تابستان بسیار اذیت شوند.

ویژگی صفراوی ها

خصوصیات تغذیه‌ای صفراوی مزاج‌ها

از خصوصیات تغذیه‌ای افرادی که مزاج صفراوی دارند نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس عطش فراوان و تمایل شدید به نوشیدن آب به‌خصوص در فصل تابستان
  • کهیر زدن و خارش در صورت استفاده از مواد غذایی با طبع گرم
  • عدم تمایل به مصرف شیرینی‌ها
  • تمایل شدید به مصرف خوراکی‌های سرد مانند خیار، هندوانه، کاهو و…
  • تمایل فراوان به خوردن‌ترشی‌ها مانند لواشک، سرکه، آلوچه و‌…
  • تکرار مشکلات مربوط به یبوست

خصوصیات جسمی و روحی صفراوی مزاج‌ها

از خصوصیات جسمی و روحی آن‌ها نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: (توجه داشته باشید موارد زیر برای همه افراد صدق نمی‌کند!)

  • داشتن عروق برجسته؛
  • نبض پر و قوی؛
  • زود عصبانی شده و زود آرام می‌شوند؛
  • پرتحرک، زیرک و باهوش؛
  • سریع و چالاک با قدرت بدنی فوق‌العاده؛
  • عجول و معمولاً تیزبین؛
  • خواب سبکی دارند؛
  • روابط اجتماعی خوبی دارند؛
  • میل جنسی زیاد؛
  • حافظه خوبی دارند.

غذاهای مناسب افراد صفراوی

رژیم غذایی مفید برای صفراوی مزاج ها

با شناخت خصوصیات صفراوی مزاج‌ها به‌راحتی می‌توانید تشخیص دهید که آیا شما نیز جزو این افراد هستید یا خیر؟ درصورتی‌که شما نیز صفراوی مزاج هستید، بهتر است با مواد غذایی مفید این گروه آشنایی پیدا کنید و از آن‌ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید. به‌طور کلی رژیم غذایی برای صفراوی مزاج ها شامل موارد زیر می‌شود.

  • استفاده از غذاهای خنک به این افراد توصیه می‌شود.
  • عرق شاه‌تره و عرق کاسنی نوشیدنی‌های گیاهی مناسب این افراد است.
  • استفاده از آش جو، نان جو، پرتقال، لیموترش، تمر هندی دم‌کرده، اسفناج، آلوبخارا و زرشک در رژیم غذایی این افراد بسیار مناسب است.
  • هندوانه، کدو خورشتی، گرمک، هویج، سبزی‌ها، روغن‌زیتون و گشنیز از دیگر مواد خوراکی مناسب افراد صفراوی مزاج است.
  • از دیگر مواد غذایی مناسب افراد صفراوی مزاج نیز می‌توان به ماش، عدس، بادام تازه، برگه زردآلو، برنج سفید، نخود فرنگی، سیب‌زمینی بخارپز، بامیه، قارچ و پیاز اشاره کرد.

صفراوی برنامه غذایی

مواد غذایی مضر برای صفراوی مزاج‌ها

از مواد خوراکی مضر برای صفراوی مزاج‌ها نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذاهای فریز شده یا سرخ‌شده برای این افراد مناسب نیست.
  • همچنین این افراد بهتر است از مصرف نوشیدنی‌هایی که طبع گرم دارند، اجتناب کنند؛ زیرا این نوشیدنی‌ها می‌توانند تعادل مزاجی آن‌ها را بهم بریزند.
  • مصرف میوه‌هایی که طبع گرم دارند، مانند خربزه، موز، طالبی و آناناس برای این افراد ممنوع است.
  • مصرف غذاهای چرب مانند ماکارونی، تخم‌مرغ، لبنیات، چای، قهوه، نسکافه، سس، رب و سیر نیز برای افرادی که مزاج صفراوی دارند، زیان‌آور است.
  • همچنین این افراد بهتر است از خوردن نوشیدنی‌های گازدار، آب یخ، غذاهای تند، آجیل شور، شیرینی‌های آماده، گوشت قرمز و تند غذا خوردن نیز پرهیز کنند.

بیماری‌های احتمالی صفراوی مزاج‌ها چیست؟

احتمال زیادی دارد که صفراوی مزاج‌ها با مشکلات با مشکلات و بیماری‌های زیر دست‌وپنجه نرم کنند

  • سردرد؛
  • میگرن؛
  • چشمان زرد؛
  • سرگیجه؛
  • طعم تلخ دهان؛
  • رفلاکس معده؛
  • تشنگی و سوزش در سمت راست قفسه سینه؛
  • دمای بدن بالا؛
  • خشکی پوست و بیماری های پوستی؛
  • خشم و اضطراب؛
  • کابوس در خواب.

توصیه‌های کاربردی برای صفراوی مزاج‌ها

به‌طورکلی برای پیشگیری از مشکلات گوارشی در افرادی که صفراوی مزاج هستند، متخصصان تغذیه و رژیم غذایی توصیه‌هایی کاربردی ارائه کرده‌اند که با پیروی از آن‌ها می‌تواند به اصلاح مزاج بپردازند. این توصیه‌ها به شرح زیر است:

  1. به‌جای استفاده از میوه و سبزی‌ها خشک، بهتر است میوه و سبزی‌ها تازه مانند اسفناج و کاهو مصرف کنید.
  2. مصرف مایعات را افزایش دهید و روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید. اگر رنگ ادرار صبحگاهی شما متمایل به زرد است، بهتر است مصرف مایعات را در طول روز افزایش دهید، تا زمانی که ادرار شما بی‌رنگ شود.
  3. دوش آب سرد در فصل تابستان می‌تواند از بروز مشکلاتی نظیر کهیر زدن پوست جلوگیری کند.
  4. بهتر است در فصل تابستان مناطق خوش آب‌وهوا و کوهستانی را برای تفریح انتخاب کنید.
  5. در طول شبانه‌روز حداقل 6 تا 7 ساعت خواب مفید داشته باشید.
  6. برای ورزش کردن صبح یا زمان‌هایی را انتخاب کنید که هوا خنک‌تر است.
  7. در فصل گرما از خوردن غذاهای گرم و خشک اجتناب کنید.
  8. از نوشیدن چای و قهوه چندین بار در روز خودداری کنید.
  9. از خوردن بیش‌ازاندازه دم‌نوش‌های گرم اجتناب کنید.
  10. برای اصلاح مزاج نیز افرادی که صفراوی مزاج هستند، بهتر است از مواد خوراکی سرد و خنک استفاده کنند. همچنین از مصرف بیش‌ازاندازه گرمی خودداری کنند. از بهترین و مناسب‌ترین مواد خوراکی برای افرادی که صفراوی مزاج هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نان جو، تمر هندی، پرتقال، گریپ‌فروت، لیموترش، آلوچه، آلوبخارا، آش جو، عسل، ترنجبین، شیرخشت، کیوی، کاهو، زرشک، نارنج، کدو، روغن‌زیتون، سبزی‌ها تازه، هندوانه، گشنیز، اسفناج، شربت آب عسل، انار، شاه‌توت، گیلاس، گلابی، گوجه‌سبز، برگه هلو، بامیه، لیموعمانی، سیب، خیار و… .

انواع سبزیجات

آیا مزاج افراد قابل تغییر است؟

در طب سنتی، هر فردی دو نوع مزاج دارد، یکی مزاج اولیه (ارثی) و دیگری ثانویه (اکتسابی). خلق ‌و‌ خوی اصلی هر فرد، خلق و خوی ذاتی اوست که از والدینش به ارث می‌برد. البته، مزاج اولیه فرد ممکن است در طول زمان به دلیل تغذیه نامناسب، شرایط آب و هوا و سبک زندگی تغییر کند، بنابراین ممکن است مزاج جدیدی به نام مزاج ثانویه ایجاد شود.

از طرف دیگر خلق و خوی انسان به شدت تغییر می‌کند، اما مزاج حیوانات و گیاهان هرگز به طور کامل تغییر نمی‌کند، بلکه شرایط آب و هوایی ممکن است روی آن کمی تاثیر بگذارد. به عنوان مثال سیر مزاج گرم دارد و در هیچ منطقه جغرافیایی که کشت می‌شود هرگز مزاج سرد پیدا نمی‌کند.

لب کلام

خب این هم از رژیم غذایی برای صفراوی مزاج ها اینکه احتیاجات مزاجتان را درک کنید و بپذیرید، تاثیر قابل توجهی بر سلامتیتان می‌گذارد. در واقع هر چه قدر بتوانید رژیم غذایی روزانه‌تان را با نوع مزاجی که داردی همسو کنید، از نظر جسمی و روحی حال بهتری خواهید داشت.

اگر شما هم می‌خواهید رژیم غذاییتان حداکثر تاثیر را بر وزن ایده‌آلی که مد نظر دارید داشته باشد، می‌توانید تمام سوالات خود را از کارشناسان ما در لیمومی بپرسید. ما اینجاییم تا با توجه به مزاج، ژنتیک و وضعیت سلامتی شما بهترین برنامه غذایی را معرفی کنیم.

نکته 1: این مقاله برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و لیمومی در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

نکته 2: اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام موادغذایی لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

منابع

Rozallin

Prophetic Medicine

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

49 نظر

  1. سلام دمتون گرم 🙏🌹
    بسیار مفید. و ابهامی که تا به الان داشتم رو برطرف کرد
    امیدوارم سلامت باشید همه…

  2. سلام وقت بخیر. طبق تستی که دادم مزاج صفراوی داشتم. ولی علاقه من به غذاهای گرم و شیرینی ها بیشتره.به صورتی که اگر چیز های سرد بخورم دچار انقباض ماهیچه و دل درد میشم. در صورتی که مزاج گرم و خشک بیشتر به ترشی ها و خوراکی های سرد علاقه دارد. به غیر از این مورد مابقی ویژگی هایم با مزاج صفراوی مطابقت دارد.
    میشه در این مورد من رو راهنمایی کنید؟

    1. سلام حدیث عزیز

      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

  3. سلام خوبیدد ببخشیدا ولی من با مشاوری حرف زدم گفت ک صفراوی هستم ولی غذاهای چرب مانند ماکارونی، تخم‌مرغ، لبنیات، چای، قهوه، نسکافه، سس، رب میخورم و همچنین از خوردن نوشیدنی‌های گازدار، آب یخ، غذاهای تند، آجیل شور، شیرینی‌های آماده و تند غذا خوردن هم خوشم میاد ومصرف میکنم.یه راه حلی پیشنهاد بدین:/

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون از اینکه دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید. برای اصلاح مزاج نیاز هست که رژیم غذایی سالم داشته باشید
      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

  4. سلام مقاله خوب بود اما یه ایرادی که داشت به رابطه ی جنسی هیچ اشاره ای نکرده بود که چقدر می‌تونه برای این افراد مفید باشه

    1. سلام دوست عزیز
      مقاله دیگری به عنوان فواید سکس داریم می‌تونید اونو مطالعه کنید

  5. سلام من بعضی از نشانه های صفراوی دارم و بوی بدنم خیلی تنده برای از بین بردنش چکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

  6. سلام . ممنون از اینکه زحمت تهیه مقاله ها رو متحمل میشین . خیلی خوب بود .
    لطفا لیست سبزیجات مضر مزاج صفراوی رو برام بفرستین تا موقع خرید دقت کنم . ممنون

    1. سلام جناب اثنی عشری
      حتما مقاله‌ای در این مورد منتشر خواهیم کرد
      ممنون از همراهی خوب شما

      1. سلام واسه اینکه بتونیم بدنموسرد کنیم وتپش قلبمونو پایین بیاریم باید چیکارکنیم

      2. سلام همراه عزیز
        باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید
        ممنون از اینکه دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید
        برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

  7. با عرض سلام من لاغر هستم و ۴۴ سال سن دارم و تعدادی از علائم صفراوی گرم و خشک را دارم ولی از گرمیجات خوشم میاد مثل شیره انگور و کشمش ولی موهای سر و ریش و ابروهام حتی سفید شده رژیم غذایی من بیشتر گرمیجات هستش پیشنهاداتون چیه
    برای رژیم غذایی سالم

    1. سلام ابراهیم عزیز
      ممنون از اینکه دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید
      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

  8. سلام خسته نباشید.والا من نمیدونم سرد مزاجم یا گرم مزاج .خیار وماست .برنج پرتقال….میخورم از دهنم اب سرازیر میشه .گرمی میخورم مثل گردو .گوشت گوسفند یاتخمه کدو .یا هر خوراکی گرم صفرا میزنه بالا همع جای بدنم میخاره صفرا میزنه به سرم و لثه هام کلی درد میکنه باز مجبور میشم ابقوره بخورم خواهشن راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون از اینکه دغدغه‌تونو با ما به اشتراک گذاشتید
      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

  9. سلام من تمام شرایط که برای صفرا مزاج گفتی ندارم اما زبان وته حلقم بیشتر اوقات تلخ است لطفا راهنمایی بفرمائید

    1. سلام دوست عزیز
      تلخ بودن حلق می‌تواند نشانه صفرا در معده باشد، برای اینکه دقیق‌تر بدانید حتما از متخصصان لیمومی مشورت بگیرید.
      برای دریافت مشاوره رایگان با متخصصان لیمومی، لینک زیر را در گوگل کپی کنید و وارد صفحه شوید و درخواست مشاوره بدهید.
      https://limoo.me/blgcmnt

  10. سلام ممنون از توضیحات خوبتون

    من بیشتر نشانه های صفراوی ها رو دارم اما تو بعضی چیزها متفاوت مثلا لاغر و قد بلند نیستم دوم اینکه علاقه به شیرینی جات هم دارم ولی غالبا بقیه نشانه ها رو دارم
    آیا ممکنه دو مزاجی باشم؟ و یا با این توضیحات بازم صفراوی هستم

    1. سلام سیدعلی عزیز
      توصیه ما این است که با پزشکان متخصص لیمومی به صورت رایگان مشورت کنید و در صورت نیاز رژیم غذایی سالم برای تعدیل مزاج خود دریافت کنید.
      د
      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید

    1. سلام رها جان
      بهتر است خورده نشود و در صورت مصرف از مسهل‌های آن استفاده کنید تا تاثیر کمتری داشته باشد.

      1. حق با شماست اشتباه تایپی شده. ممنون از اینکه گفتید.

  11. سلام من مزاج صفراوی دارم و صورتم خیلی جوش میزدند لطفا راهنمایی کنید که چکار کنم

    1. سلام میثم عزیز
      ممنون که دغدغه خود را با ما درمیان گذاشتید برای دریافت مشاوره رایگان با متخصصان لیمومی، لینک زیر را در گوگل کپی کنید و وارد صفحه شوید و درخواست مشاوره بدهید.
      https://limoo.me/blgcmnt

  12. سلام به علت صفرای زیاد چند هفته هست خارش شدید ران پا و اطراف ناف دارم البته تشخیص طب سنتی هست چی پیشنهاد میدید بخورم؟

    1. پریای عزیز
      تجویز رژیم غذایی حتما باید توسط متخصصین مجموعه ما انجام شه. برای این کار ما نیاز به مشخصات جسمی شما داریم. بنابراین توصیه میکنم از طریق لینک زیر، شماره تماستون رو وارد کنید تا مشاوران ما باهاتون تماس بگیرن.
      https://limoo.me/blgcmnt

  13. سلام ممنون از اطلاعاتتون لطفا در مورد تالاسمی با چشم و پوست زردو آهن با جذب کم و دخیره زیاد چه غذاهایی مفیده

    1. سلام سمانه عزیز
      حتما مطالبی در این مورد هم در بلاگ منتشر خواهیم کرد.

  14. سلام ممنون از مقالتون خیلی عالی بود فقط اینکه من عاشق لبنیاتم و عاشق ماست ولی مزاجم صفراویه و تو مقاله گفتین زیان آوره با وجودی که طبع لبنیات سرده حالا چه باید کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام مهدی جان
      در طب سنتی پیشنهاد می‌شود از مصلحات برای غذاهای طبع سرد استفاده کنید، مثل ادویه‌های با طبع گرم. می‌توانید نعنا یا آویشن داخل ماست بزنید یا برای شیر از شیره انگور استفاده کنید.

  15. سلام.متشکر از اینکه به فکرمون بودید.فقط محبت کنید برای افرادی که سلیاک دارند و سودای بدنشون هم بالاست و صفراوی شدند خم لیست غذایی بدید.متشکرم از زحماتتون

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون از توجهتون
      حتما مد نظر قرار میدیم

      1. سلام‌من تمام علایم رو دارم هیلی لاغرم چکار کنم

      2. دوست عزیز سلام
        ممنون که دغدغه خود را با ما درمیان گذاشتید برای دریافت مشاوره رایگان با متخصصان لیمومی، لینک زیر را در گوگل کپی کنید و وارد صفحه شوید و درخواست مشاوره بدهید.
        https://limoo.me/blgcmnt

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید