۸ تا از بهترین حرکات ورزشی برای داشتن سیکس پک

سیکس پک در سه ماه

فهرست مطالب

برای این‌که ماهیچه‌های شکم‌تان را تقویت کنید و به اصطلاح، به شکم شش‌تکه‌ای برسید، یاد تمرینات منظمی را به شکل روزانه انجام دهید و رژیم غذایی خوبی داشته باشید. مردان برای رسیدن به این هدف باید درصد چربی کم‌تر از ۱۰ تا ۱۴ درصد داشته باشند و زنان باید این رقم را بین ۱۵ تا ۱۹ درصد برسانند.

جدا از رژیم غذایی و درصد چربی، انجام تمرینات و حرکات ورزشی به شکل مداوم تأثیر بسیار زیادی در رسیدن به یک شکم خوش‌فرم و شش‌تکه در کوتاه مدت دارد. در این مطلب از مجله سلامتی لیمومی قرار است راه رسیدن به سیکس پک در سه ماه را آموزش دهیم و بهترین حرکات برای داشتن سیکس پک را معرفی کنیم.

سوالات متداول

آیا فقط با ورزش می‌توان سیکس پک داشت؟
خیر؛ جدا از تمرینات ورزشی و حرکاتی که به شکل روزانه باید انجام دهید، رعایت یک رژیم غذایی متعادل، پایین نگه داشتن درصد چربی بدن‌تان و داشتن خواب کافی روزانه، تأثیر بسیار زیادی در نحوه و زمان شکل‌گیری سیکس‌پک‌های شما خواهد داشت.
بهترین حرکات برای داشتن سیکس پک در مردان چیست؟
مردان برای رسیدن به سیکس پک در سریع‌ترین زمان ممکن، باید مصرف پروتئین‌شان را افزایش دهند، کربوهیدرات تصفیه‌شده کم‌تری مصرف کنند و هیدراته بمانند. جدا از این، تمریناتی مثل حرکت Hollow Holds، حرکت Crunch، حرکت Russian Twist و حرکت Toe Reach برای درست شدن سیکس‌پک در مردان بسیار اثرگذار هستند.
چگونه درصد چربی بدن را کم‌تر کنیم؟
بهترین راه برای این‌که درصد چربی بدن‌تان را کاهش دهید این است که تمرینات ورزشی مداومی داشته باشید، به سراغ رژیم غذایی با پروتئین بالا بروید، خواب کافی داشته باشید، چربی‌های سالم مصرف کنید، فیبر زیادی در رژیم غذایی‌تان بگنجانید و تمرینات کاردیو را در برنامه خود در نظر بگیرید.
آیا رسیدن به سیکس پک در سه ماه امکان‌پذیر است؟
بسته‌به سطح تناسب اندام و درصد چربی که بدن‌تان به خود اختصاص می‌دهد، ممکن است بتوانید با یک برنامه تمرینی و ورزشی که فقط برای شکم‌تان طراحی شده، در ۳ ماه سیکس‌پک داشته باشید. با این حال، معمولاً پروسه ایجاد تکه‌های شکم بین ۶ ماه تا ۱ سال به‌طول می‌انجامد.

بهترین حرکات برای داشتن سیکس پک

برای این‌که بتوانید به شکم تختی برسید که تکه‌های برجسته‌ای برای نمایان شدن داشته باشد، باید قسمت‌های مختلفی از عضلات راست شکمی تا عضلات میانه و عضلات سمت چپ را تقویت کنید. انجام تمریناتی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌تواند روی یک قسمت خاص تمرکز کند یا فشار لازم را در تمامی عضلات به‌همراه داشته باشد:‌

حرکت Flat Bench Leg Raise

بلند این حرکت، تمرینی عالی برای کار کردن روی تمامی قسمت‌های شکم است که در آن، عضلات هسته‌تان باید برای بالا بردن پاها و مقاومت در برابر جاذبه تلاش کند و با کاهش سرعت پایین آوردن پاهای خود، فشار لازم را در شکم‌تان ایجاد کنید.

برای انجام این تمرین باید مراحل زیر را پیش بگیرید:

  • روی یک نیمکت یا تخت صاف دراز بکشید و دو گوشه آن را برای داشتن تعادل بگیرید.
  • در حالی که پاهای خود را بالا می‌آورید نفسی عمیق بکشید و بازدم کنید.
  • به بالا بردن پاهای خود ادامه دهید تا زمانی که در زاویه ۹۰ درجه از زمین قرار بگیرند.
  • سپس به آرامی پاهای خود را پایین بیاورید و این حرکت را مجدداً تکرار کنید.

انجام این حرکت در ۲ یا ۳ ست ۱۰ الی ۲۰ تایی توصیه می‌شود که بسته‌به نیاز و میلی که دارید، می‌توانین آن را کم یا زیاد کنید.

سیکس پک در سه ماه

حرکت Flutter Kicks

ضربات فلاتر یک تمرین عالی برای هدف قرار دادن عضلات راست شکم‌تان است که روی ران‌های شما هم کار کرده و عضلات این قسمت از بدن را نیز تقویت می‌کند. برای انجام این حرکت باید مراحل زیر را پیش بگیرید:

  • روی یک سطح صاف دراز بکشید و دستان خود را زیر باسن‌تان قرار دهید.
  • پاهای خود را مستقیماً تا حدود ۳۰ درجه بالا بیاورید
  • سپس با بالا بردن یک پا و پایین انداختن پای دیگر، آن‌ها را تکان دهید

می‌توانید این حرکت را در ۲ یا ۳ ست ۱۵ تایی انجام دهید.

سیکس پک در سه ماه

حرکت Toe Reach

این حرکت تشابه بسیار زیادی با تمرین کرانچ دارد، با این تفاوت که شکم شما نیز وظیفه نگه داشتن پاهایتان روی هوا را برعهده می‌گیرد و به همین دلیل، فشار لازم به قسمت‌های مختلف آن وارد می‌شود. برای انجام این تمرین اقدامات زیر را اجرا کنید:

  • روی یک سطح صاف دراز بکشید و بازوها پا هاهای خود را به شکل عمودی صاف کنید.
  • بالاتنه خود را منقبض کرده و سعی کنید خودتان را به انگشتان پا برسانید
  • وقتی دست هایتان به انگشتان پا رسید، تا جایی که می‌توانید، مکث کنید و سپس به حالت اولیه برگردید

انجام این حرکت در ۲ یا ۳ ست ۱۰ تایی توصیه می‌شود.

سیکس پک در سه ماه

حرکت Reverse Crunch

کرانچ معکوس نوعی تمرین است که در آن، زانوهای شما باید به سینه‌هایتان برسد و عضلات شکم‌تان با تحمل فشار، این فرایند را انجام می‌دهند. کاهش سرعت تمرین یکی از راه‌هایی است که می‌تواند فشار لازم به عضلات شکم‌تان را افزایش دهد.

برای انجام کرانچ معکوس، باید مراحل زیر را پیش بگیرید:‌

  • دراز بکشید و پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهید و زانوهایتان را ۹۰ درجه خم کنید. برای حفظ تعادل، دستان‌تان را با به سمت پایین در امتداد پهلوها قرار دهید
  • در حالی که زانوهای خود را به سمت قفسه سینه‌تان بالا می‌آورید، شکم‌تان را محکم کرده و نفس‌تان را بازدم کنید. سعی کنید در طول این تمرین، خود را در حالت ۹۰ درجه نگه دارید.
  • وقتی باسن تان از زمین جدا شد اما قسمت میانی پشت‌تان هنوز با زمين تماس دارد، کرانچ را متوقف کنید
  • لحظه‌ای مکث کنید و سپس به موقعیت اول‌ برگردید.

انجام این تمرین در ۲ یا ۳ ست ۱۰ الی ۲۰ تایی توصیه می شود.

سیکس پک در سه ماه

حرکت Bicycle Crunch

کرانچ دوچرخه یکی از بهترین تمرینات برای عضلات راست شکم و کناره‌های هسته است. برای انجام این حرکت اقدامات زیر را اجرا کنید:

  • روی یک سطح دراز بکشید و دستان خود را پشت سرتان قرار دهید و زانوهای خود را ۹۰ درجه خم کرده و روی باسن بگذارید.
  • شانه‌های خود را از روی زمین بلند کنید و یکی از آرنج‌ها را به سمت زانوی مقابل بچرخانید و پای دیگر را حدود ۴۵ درجه به سمت بیرون بکشید
  • در حالی که به چرخاندن آرنج مخالف به سمت زانوی خم شده ادامه می‌دهید، وضعیت پاهای خود را تغییر دهید و سعی کنید زانوی خم‌شده را به حالت اولیه باز گردانید و این حرکت را با پا و دست دیگر اجرا کنید.

انجام این تمرین در ۲ یا ۳ ست ۱۰ تایی توصیه می‌شود؛ در صورتی که چالش زیادی احساس نمی‌کنید، می‌توانید این تعداد را به ۲۰ تا در یک ست برسانید.

سیکس پک در سه ماه

حرکت Russian Twist

این حرکت برای تقویت عضلات و ماهیچه‌های مورب در دو طرف شکم بسیار مناسب هستند و می‌توانید با یک وزنه یا جسم سنگین، اجرای آن را چالش‌برانگیزتر کنید. برای انجام این حرکت مراحل زیر را پیش بگیرید:‌

  • روی زمین بنشینید و پاهای خود را از زمین بلند کنید و برای تعادل به عقب تکیه دهید.
  • دستان‌تان را روی سینه خود بگذارید و تا جایی که راحت هستید، به سمت راست بروید.
  • چند لحظه مکث کنید و حال به سمت چپ بروید

این حرکت ممکن است فشار زیادی روی بدن‌تان وارد کند و در صورتی که درست اجرا نشود، می‌تواند به پا و گردن‌تان آسیب برساند. به همین سبب، پیشنهاد می‌کنیم که از ۲ ست ۱۰ تایی شروع کنید.

سیکس پک در سه ماه

حرکت Cocoon

یکی از بهترین حرکات برای داشتن سیکس پک، Cocoon است که به‌خوبی روی عضلات میانی شکم‌تان فشار می‌آورد. برای انجام این حرکت چالش‌برانگیز باید مراحل زیر را پیش بگیرید:

  • صاف به پشت دراز بکشید و بازوهای خود را در پشت سرتان دراز کنید، به گونه‌ای که پاهایتان کمی از زمین بلند باشد
  • زانوهای خود را به سمت قفسه سینه‌تان بکشید، پشت خود را از روی زمین بلند کنید و در حالی که کرانچ را انجام می‌دهید، بازهای خود را بالای سر خود ببرید

انجام این حرکت در ۲ ست ۱۰ تایی توصیه می‌شود.

سیکس پک در سه ماه

حرکت Hollow Holds

این حرکت با تمرکز روی تمامی عضلات شکم‌تان، می‌تواند یکی از بهترین تمرینات ورزش برای سیکس پک به‌شمار بیاید. برای انجام این حرکت، باید مراحل زیر را پیش بگیرید:‌

  • در حالی که دست‌های خود را روی زمین دراز کرده‌اید و پاها را صاف روی زمین قرار داده‌اید، به پشت دراز بکشید
  • در همین زمان و با کنترل، دست‌ها، سر، شانه‌ها و پاهای خود را به شکل هم‌زمان از روی زمین بلند کنید و چندین ثانیه در همین حالت بمانید.

انجام این تمرین در ۲ ست ۲۰ تا ۳۰ ثانیه‌ای توصیه می‌شود.

سیکس پک در سه ماه

بهترین حرکات برای داشتن سیکس پک در مردان چیست؟

برخی از بهترین حرکات برای داشتن سیکس‌ پک در مردان که می‌تواند تمامی عضلات را پوشش دهد، عبارت‌اند از:

  • حرکت Hollow Holds
  • حرکت Crunch
  • حرکت Russian Twist
  • حرکت Toe Reach
  • حرکت Reverse Crunch
  • حرکت Flutter Kicks

بهترین حرکات برای داشتن سیکس پک در زنان چیست؟

برخی از بهترین حرکات ورزش برای سیکس پک زنان که می‌تواند عضلات میانی و کناره‌ها را درگیر کند، عبارت‌اند از:

  • حرکت Bicycle Crunch
  • حرکت Dead Bug
  • حرکت Forearm Plank
  • حرکت Side Plank
  • حرکت Marching Bridges
  • حرکت Quadruped knee taps

رژیم‌های مخصوص کاهش و افزایش وزن لیمومی

بدون استپ وزنی

بدون گرسنگی

هماهنگ با داروهای مصرفی

متناسب با مزاج

مناسب محل کار

غذاهای ساده و در دسترس

درخواست مشاوره رایگان

سخن پایانی

برای داشتن یک شکم تخت و شش‌تکه، باید‌ به‌طور منظم عضلات راست شکمی‌تان را در کنار عضلات دیگر، تقویت کنید و به شکلی درست به اجرای تمرینات ذکر شده در این مطلب بپردازید. جدا از این موضوع، پایین آوردن و نگه داشتن درصد چربی بدن یکی از مهم‌ترین نکات است که می‌تواند نقش مکمل را برای تمرینات ورزشی ایفا کند.

رژیم غذایی عامل اصلی تنظیم درصد چربی بدن است و وجود مواد غذایی متنوع و دور از چربی، راهی است که می‌توانید این اعداد را در بازه سالم‌شان نگه دارید. ما در لیمومی با ارائه رژیم مزوبولیک به شکل علمی و در سریع‌ترین زمان ممکن، می‌توانیم شما را به وزن ایده‌آل‌تان برسانیم تا بدون تجربه استپ و برگشت وزن، در طولانی‌مدت این وزن را نگه دارید و سبک زندگی سالم‌تری داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

منابع:

Healthline

Business Insider

AthleanX

Men’s Health

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب