چگونه با تردمیل برای لاغری شکم کار کنیم؟

تردمیل برای لاغری شکم

فهرست مطالب

در عصر مدرن به دلیل نداشتن تحرک کافی و رژیم غذایی نامناسب، اضافه‌ وزن و چاقی بسیار شایع شده است. اضافه‌ وزن نه‌ تنها سلامتی را به خطر می‌اندازد؛ بلکه زیبایی و تناسب‌اندام را از بین می‌برد.

همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر تلاش برای لاغری و تناسب‌اندام دغدغه بسیاری از زنان و مردان است. این عده همواره دنبال راهی برای کاهش وزن و لاغری سریع هستند. یکی از بهترین روش‌های مفید برای ازبین ‌بردن چربی و اضافه ‌وزن، پیاده‌روی و دویدن است.

 

 اما گاهی بیرون رفتن از خانه و رفتن به باشگاه به دلیل نداشتن وقت و مشکلات دیگر میسر نمی‌شود. دستگاه تردمیل این مشکل را حل کرده و می‌توان گفت تردمیل دروازه‌ای برای دستیابی به‌سلامتی، کاهش وزن و تناسب‌اندام است. در این مقاله از مجله سلامتی لیمومی قرار است درمورد تاثیر تردمیل برای لاغری شکم صحبت کنیم.

سوالات متداول

تمرین با تردمیل کدام قسمت از بدن را لاغر می‌کند؟
تمرین و ورزش با تردمیل، شکم، ران و باسن و به طور کلی تمام بدن را لاغر می‌کند.
آیا برای لاغری با تردمیل به زمان‌بندی نیاز داریم؟
بله برای دستیابی به نتیجه‌ای موثر و دقیق، لازم است به مدت زمان کار با تردمیل توجه داشته باشیم.
برای لاغری در ناحیه شکم باید چند دقیقه به روش اینتروال بدویم؟
برای لاغری و افزایش سوخت‌وساز بدن باید بین 20 تا 30 دقیقه روی تردمیل به روش اینتروال بدوید.
آیا استفاده از تردمیل برای لاغری شکم بدون رعایت رژیم غذایی موثر است؟
خیر برای کم کردن وزن علاوه بر دویدن روی تردمیل، به رعایت رژیم غذایی سالم نیز احتیاج دارید.

آیا لاغری با تردمیل امکان‌پذیر است؟

تردمیل یک وسیله ورزشی هوازی عالی برای پیاده‌روی و دویدن در محیط‌های بسته است و در میان انبوه وسایل ورزشی که برای کاهش وزن تولید می‌شود. همچنین یکی از ساده‌ترین و دردسترس‌ترین وسایل ورزشی است که در کمترین زمان، بیشترین تاثیر را روی کاهش وزن دارد.

 پیاده‌روی و دویدن با سرعت و شیب مناسب، انجام برنامه‌های هوازی و تمرینات با تردمیل، روی چربی‌های زیر پوستی  تأثیر می‌گذارد و منجر به تنظیم سوخت‌وساز بدن می‌شود .

 همچنین تردمیل، سیستم قلبی و عروقی را فعال می‌کند و به دلیل فعالیت صحیح بدن، کالری بیشتری سوزانده می‌شود. در نتیجه فرد بعد از مدتی وزن کم می‌کند. بهترین روش برای لاغری با این دستگاه، انجام تمرینات اینتروال و متناوب، با شدت و سرعت بالا است که بیشترین بازدهی را برای لاغری دارد.

راهکارهای لاغری شکم
بیشتر بخوانید:

تردمیل کدام قسمت بدن را لاغر می‌کند؟

دویدن با شیب روی تردمیل برای لاغری شکم وران و باسن بسیار تاثیر گذار است. متخصصان و پزشکان روی ورزش پیاده‌روی و دویدن برای کاهش وزن تأکید بسیاری دارند؛ چراکه این ورزش سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد و روی تمام بدن تأثیرمستقیم دارد. همچنین کالری بیشتری می‌سوزاند و باعث کاهش وزن می‌شود.

پیاده روی برای کاهش وزن
بیشتر بخوانید:

مزایای استفاده از تردمیل چیست؟

تردمیل نه ‌تنها روی لاغری و کاهش وزن تأثیر دارد، بلکه روی تمام سیستم بدن نیز اثرات مثبتی می‌گذارد. در ادامه به مزایای تردمیل برای سلامتی اشاره می‌کنیم:

  • سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد.
  • فشارخون را تنظیم می‌کند.
  • سیستم قلب و عروقی را بهبود می‌بخشد.
  • اکسیژن‌رسانی به خون را بالا می‌برد.
  • کلسترول را کاهش می‌دهد.
  • قدرت عضلات را بالا می‌برد.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
  • حرکات مفاصل را بهبود می‌بخشد.
  • چربی‌سوزی بدن را سرعت می‌بخشد.
  • عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد.

تاثیر تردمیل برای لاغری شکم چیست؟

تحقیقات نشان دادند که استفاده از تردمیل بیشتر عضلات بدن را درگیر می‌کند. بنابراین همین فعالیت بدنی باعث چربی‌سوزی شکم و پهلو و ران و باسن می‌شود. به خصوص افرادی که با مشکل تجمع چربی در شکم دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند با استفاده از تردمیل و تمرینات منظم و همراه با برنامه مشخص، چربی‌های شکم خود را کاهش دهند.

 دویدن با سرعت و شیب بالا روی تردمیل، یک فعالیت عالی برای چربی‌سوزی است. این تمرین هوازی با شدت زیاد، ضربان قلب را بالا می‌برد و بدن را به مرحله چربی‌سوزی می‌رساند و به‌طور موثر چربی‌های جمع شده در بدن و شکم را هدف قرار می‌دهد.

برای ازبین‌ بردن چربی شکم، بهینه‌سازی تمرینات روی تردمیل بسیار مهم است. همچنین باید به ‌تدریج، شدت و مدت‌ زمان تمرین را افزایش دهید تا متابولیسم بدن افزایش یابد.

 دویدن روزانه روی دستگاه با تنظیم شیب و مدت ‌زمان و سرعت مناسب با وزن فرد، می‌تواند منجر به ازدست ‌دادن چربی‌های اضافه شکم شود. به‌خصوص زمانی که با رعایت رژیم غذایی همراه باشد و هنگام تمرین، تمرکز سوخت‌وساز بدن بیشتر روی لاغری شکم قرار بگیرد.

تردمیل لاغر می‌کند

چگونه با تردمیل برای لاغری شکم کار کنیم؟

تمرین با تردمیل یک روش مؤثر برای چربی‌سوزی شکم و کاهش وزن است. اما میزان کاهش چربی بستگی به نوع تمرینات، زمان، سرعت و همچنین بدن هر فرد دارد.

ابتدا باید منطقه چربی‌سوزی روی بدن را پیدا کنید. همچنین باید حداکثر ضربان قلب را حساب کنید. این عدد بیشترین تعدادی است که قلب در یک دقیقه ورزش می‌تواند داشته باشد. تمرینات زیر در کنار برنامه غذایی مناسب و استمرار در تمرین روی کاهش وزن و لاغری شکم تأثیر زیادی  دارند.

تمرین 30 ـ 3 ـ 12

یکی از بهترین تمرینات برای چربی‌سوزی با استفاده از تردمیل تمرین 30 ـ 3 ـ 12 است. به این صورت که دستگاه تردمیل روی شیب 12 تنظیم می‌شود و باید با سرعت 3 کیلومتر در ساعت و هر روز یا یک روز درمیان، به‌طور منظم 30 دقیقه روی دستگاه، پیاده‌روی تند یا دویدن را انجام ‌دهید.

این تمرین کمک می‌کند کالری‌سوزی بیشتری انجام شود و هر نقطه‌ای که در آن چربی بیشتر تجمع شده باشد، همان قسمت را هدف قرار می‌دهد.

تمرین با شدت کم  Liss

این تمرین برای افراد مبتدی و افرادی که آسیب‌ دیدگی مفصلی یا کمردرد دارند، مناسب است. همچنین استقامت و سلامت قلب را بالا می‌برد و کالری را بدون فشار زیادی به بدن می‌سوزاند. این تمرین به این صورت انجام می‌شود:

  • 5 دقیقه گرم کردن بدن به وسیله راه رفتن با سرعت متوسط روی تردمیل با سطح صاف
  • دویدن با سرعت ثابت به مدت 20 دقیقه روی شیب ملایم
  • پیاده‌روی آهسته برای خنک‌شدن بدن
  • تکرار هر روز تمرین

تردمیل و لاغری

تمرین با شدت بالا (HllT)

این تمرین برای افراد حرفه‌ای و کسانی که نیاز به چربی‌سوزی بیشتری دارند، مناسب است. چراکه متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد تا با سرعت بیشتر و کارآمدتر، چربی‌سوزی انجام ‌شود. تمرینات کوتاه و هوازی با شدت بالا مناسب برای لاغری و چربی‌سوزی در زمان کمتر است. این تمرینات به‌صورت زیر انجام می‌شود:

  • ابتدا روی سطح صاف تردمیل با سرعت 3 کیلومتر در ساعت به مدت 5 دقیقه برای گرم کردن بدن پیاده‌روی انجام دهید.
  • بعد با سرعت 16 کیلومتر در ساعت به مدت 30 دقیقه دویدن با حداکثر سرعت را انجام دهید.
  • به مدت 60 ثانیه با سرعت 5 کیلومتر پیاده‌روی کنید.
  • پیاده‌روی با سرعت 3 کیلومتر در ساعت به مدت 5 دقیقه برای خنک شدن بدن
رژیم لاغری شکم
بیشتر بخوانید:

نکاتی که باید در تمرین با تردمیل رعایت کنید

نکاتی که لازم است در هنگام تمرین به آن توجه داشته باشید، عبارتند از:

  • اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، قبل از شروع تمرینات با پزشک خود مشورت کنید.
  • آهسته و با زمان کوتاه شروع کنید.
  • به واکنش بدن خود دقت کرده و براساس آن سرعت تردمیل را تنظیم کنید.
  • ضربان قلب را در نظر داشته باشید و براساس آن فعالیت کنید.
  • به‌صورت تدریجی تمرینات و شیب و سرعت را تغییر دهید.
  • در تمرینات ثبات داشته باشید.
  • به رژیم غذایی خود دقت کنید.
  • میزان کالری مصرفی را در نظر داشته باشید.
  • آب فراوان بنوشید.
  • پیشرفت خود و نتیجه را بررسی و ثبت کنید.

تمرین با تردمیل

چربی سوزی با پیاده‌روی شیب‌دار تردمیل

پیاده‌روی روی سطح شیب‌دار تردمیل، به‌صورت منظم و با یک برنامه دقیق می‌تواند به شکلی موثر چربی‌ها را بسوزاند. شیب تردمیل شدت تمرین را افزایش می‌دهد و منجر به مصرف کالری بیشتر و پاسخ درست به متابولیک بدن می‌شود.

این شکل از ورزش نه ‌تنها عضلات بدن را مورد هدف قرار می‌دهد، بلکه باعث افزایش چربی‌سوزی می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند. پیاده‌روی مداوم با شیب، همراه با یک رژیم غذایی متعادل، می‌تواند نتایج قابل ‌توجهی در کاهش چربی داشته باشد.

کلام پایانی

اثربخشی تردمیل روی کاهش وزن و لاغری مانند دیگر روش‌های لاغری نیاز به استمرار و مداومت بر تمرینات دارد. در کنار این تمرینات، رعایت رژیم مناسب غذایی و خواب کافی نیز کمک قابل‌ توجهی به کاهش وزن می‌کند.

اگر تمرینات قدرتی مداوم، همراه با یک رژیم غذایی کم‌ کالری و تمرینات هوازی مانند تمرینات تردمیل را ادامه دهید، در کمترین زمان چربی شکم و دیگر نقاط بدن را می‌سوزانید.

تأثیر تردمیل بر کاهش وزن و چربی‌سوزی ثابت شده و همین موضوع این دستگاه را به محبوب‌ترین وسیله برای افراد مبتدی و حرفه‌ای تبدیل کرده است. شما می‌توانید با انتخاب یک تردمیل مناسب و خرید آن به کاهش وزن و سلامتی خود کمک کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد. برای استفاده و اجرای آن، لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منابع

treadmill

fitnessdy

boxlifemagazine

healthline

today

jtxfitness

 

 

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

4 نظر

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب