خواص جالب لاغری با اسپند!

اسپند برای لاغری

فهرست مطالب

امروزه روش‌های متنوعی برای کاهش وزن و لاغری از جمله استفاده از خواص گیاهان وجود دارد. برخی معتقدند اسپند از جمله گیاهانی است که می‌تواند در کاهش وزن و لاغری موثر باشد. لاغری با اسپند می‌تواند علاوه بر کاهش وزن به تحریک قوای جنسی، درمان یبوست، کاهش استرس، افزایش شیر مادران، بهبود حساسیت‌های پوستی، کنترل بی‌اختیاری ادرار و… نیز کمک کند.

به همین منظور در ادامه این مطلب در مجله سلامتی لیمومی قصد داریم شما را با خواص لاغری با اسپند به‌طور کامل آشنا کنیم.

خواص لاغری با اسپند

لاغری با اسپند از روش‌هایی است که بسیاری از متخصصان تغذیه تأثیرگذاری آن بر کاهش وزن را ثابت کرده‌اند. از طرفی اسپند می‌تواند علاوه بر لاغری خواص درمانی دیگری هم برای بدن داشته باشد. از مهم‌ترین خواص لاغری با اسپند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلاح طبع می‌تواند یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌های کاهش وزن باشد. از طرفی اسپند می‌تواند با طبع گرمی که دارد، به تنظیم مزاج بلغمی و سوداوی کمک کند.
  • این گیاه به گرم نگه‌داشتن مغز و حفظ سلامتی و شادابی آن کمک می‌کند.
  • زدودن میکروب‌های بدن از دیگر خواص اسپند است.
  • همچنین اسپند می‌تواند به کاهش چربی‌های موضعی در قسمت‌های شکم و پهلو کمک کند.
  • 40 روز مصرف آن – زیر نظر متخصص – می‌تواند تا حدی زیادی شما را به اندام دلخواهتان نزدیک کند.

لاغری با اسپند

نحوه استفاده از اسپند برای لاغری

برای لاغری با اسپند بهتر است در ابتدا اسپند را شستشو دهید. برای این کار نیاز است تا اسپند را داخل یک سبد بریزید. حدود هفت بار آن را با استفاده از آب سرد آبکشی کنید و در نهایت آن را مقابل نور خورشید قرار دهید. زمانی که اسپند کامل خشک شد، تمامی مضرات آن از بین رفته و می‌توانید از آن استفاده کنید.

اما برای لاغری با اسپند چگونه باید از آن استفاده کرد؟ اگر می‌خواهید چربی‌های اضافی بدن خود را از بین ببرید، بهتر است پیش از شروع فصل تابستان شروع به مصرف اسپند کنید.

با توجه به بررسی‌های انجام شده روی این گیاه، مشخص‌شده که با مصرف 40 روزه تاثیر قابل‌توجهی بر کاهش وزن دارد. البته پیاده‌روی و استفاده از رژیم غذایی سالم نیز در کنار اسپند می‌تواند به کاهش وزن بهتر و مناسب‌تر شما کمک کند.

برای لاغری با اسپند در ابتدا به یاد داشته باشید که زمان مشخصی را برای مصرف اسپند در نظر بگیرید و این زمان را عقب و جلو نکنید. بهترین زمان برای مصرف اسپند، صبح و به‌صورت ناشتا است. البته فراموش نکنید که حتماً اسپند خوراکی باکیفیت و مرغوب تهیه کنید.

بهترین زمان برای تهیه اسپند مرغوب، اردیبهشت‌ماه است. پس از تهیه اسپند باکیفیت می‌توانید مصرف ۴۰ روزه آن را شروع کنید. البته شستن اسپند را پیش از مصرف فراموش نکنید.

هر روز چهار عدد اسپند را به‌صورت سالم یا پودر شده به همراه یک لیوان آب میل کنید. بهتر است دانه‌های اسپند را استفاده کنید. زیرا پودر آن می‌تواند بسیار تلخ باشد و طعم بدی در گلوی شما ایجاد کند.

 

توصیه‌های قابل‌توجه برای لاغری با اسپند

اگر می‌خواهید لاغری با اسپند را امتحان کنید، بهتر است پیش از شروع به توصیه‌های زیر توجه کنید تا از بروز عوارض و مضرات احتمالی این روش در امان بمانید. از مهم‌ترین توصیه‌هایی که باید پیش از لاغری با اسپند از آن‌ها مطلع شوید:

  1. ازآنجایی‌که اسپند بسیار گرم است، گرم‌مزاجان بهتر است حتماً در کنار آن از میوه‌های ترش و خوراکی‌هایی با طبع سرد استفاده کنند؛ زیرا مصرف اسپند به‌تنهایی می‌تواند منجر به ایجاد تهوع و دل‌درد آن‌ها شود.
  2. از مصرف بیش‌ازاندازه اسپند به‌طورجدی خودداری کنید. حداکثر اسپندی که در طول روز می‌توانید استفاده نمایید، ۵ تا ۱۰ گرم است. فراموش نکنید که مصرف بیش‌ازاندازه اسپند می‌تواند حاوی مواد سمی و برای سلامتی خطرناک باشد.
  3. یکی از سؤالاتی که هنگام استفاده از روش لاغری با اسپند برای افراد ایجاد می‌شود، این است که اسپند را چگونه مصرف کنیم؟ آیا بهتر است آن را مانند قرص بخوریم یا اینکه دانه‌های اسپند را بجویم؟ در جواب باید گفت که به‌هیچ‌عنوان دانه‌های اسفند را نجوید. این کار می‌تواند موجب فعال‌سازی مواد سمی موجود در اسفند شود.
  4. حتماً از اسپندهایی استفاده کنید که دانه‌های سیاه‌رنگی دارند.
  5. پیش از مصرف اسپند با مضرات آن به‌خوبی آشنایی پیدا کنید. از مهم‌ترین مضرات این گیاه می‌توان به مسمومیت، تشنج، سکسکه، اختلال در سیستم عصبی و حالت تهوع اشاره کرد. البته این مضرات معمولاً در صورت استفاده بیش‌ازاندازه اسپند بروز پیدا می‌کنند.
  6. فراموش نکنید که دوره لاغری با اسپند ۴۰ روز مشخص‌شده است. بنابراین هرگز برای کاهش وزن بیشتر، مصرف اسپند را بیش از ۴۰ روز ادامه ندهید. این کار ممکن است احتمال بروز مضرات اسپند را افزایش دهد.
  7. استفاده خودسرانه از اسپند برای بانوان باردار و افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند، به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.
  8. نکته آخر اینکه با توجه به عوارضی که مصرف ناآگاهانه اسپند برای سلامتی دارد، به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم بدون مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه به‌صورت خودسرانه از اسپند برای کاهش وزن و لاغری استفاده کنید.
سخن پایانی 

درنظر داشته باشید که استفاده نادرست از اسفند ممکن است منجر به عوارضی از جمله تشنج، تهوع، سرگیجه، ترشح بیش از حد بزاق، و اختلالات در سیستم عصبی مرکزی شود. در گذشته، برای کاهش میزان سمی بودن این گیاه، معمولاً آن را در آب چندین بار خیس می‌کردند.

 

نکته 1: این مقاله برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و لیمومی در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

نکته 2: اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام موادغذایی لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

52 نظر

  1. سلام وقتتون بخیر
    اسپند رو بشوری خشک نشه بخوری ضرر داره
    بعد اسپند خوراکی با غیر خوراکی فرق داره

  2. سلام من تحت نظر پزشک طب سنتی ویاخوردن اسفند30کیلوتوپنج ماه وزن کم کردم خدایاااشکرت

    1. سلام چه تعداد میخوردی اسپند منم میخام شروع کنم ممنونم از راهنماییتون

  3. سلام ببخشید طرز استفاده کاملشو میگین که اسپندو اول باید شست و خشک کنی بعد استفاده کنی روزی چند عدد ناشتا یا بعد غذا میشه توضیه کاملشو بگین خیلی ممنون

  4. سلام منظورتون از دوسه دونه اسپند چیه یک قاشق مربا خوری زیاده دکتر خیر اندیش گفتن شب یک قاشق مربا خوری

  5. باسلام ازعوارضش نوشتین تشنج من خودم سابقه تشنج دارم نمیتونم استفاده کنم

      1. سلام ببخشید من کبد چرب دارم میتونم برای چربی سوزی از اسپند استفاده کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

      2. سلام وقت بخیر. گاهی اوقات برای کمک به کبد در طب سنتی اسپند توصیه شده، اما به این نکته توجه کنید که درمان کبد چرب حتما و حتما باید زیر نظر پزشک باشه تا تشخیص بدن چه داروهایی رو استفاده کنید. در واقع اگر شرایط کبد شما نرمال نباشه باید حتما دارو مصرف کنید و در کنارش از تغذیه و رژیم غذایی مناسب هم کمک بگیرید.

  6. سلام ممنونم از اطلاعاتی که در اختیار گذاشتید
    من چی بخورم که بدنم گرم بشه البته اسپند مصرف کردم
    متشکرم

    1. سلام دوست عزیز
      باید رژیم غذایی مناسب داشته باشید
      برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید وارد این لینک https://limoo.me/blgcmnt2 شوید و با پزشکان متخصص لیمومی مشورت کنید و رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

      1. ببخشیداسپندکامل بایدخوردیافقط دانه های سیاه داخل اسپند؟

  7. سلام من ۴۰ روز که نه ۲۰ روز استفاده کردم طبعم هم سوداوی هست شکمم جمع شده وزنم پایین اومده ممنون عاایییی🤗خدا قوت

    1. سلام عاطفه جان
      مرسی از اینکه تجربتونو با ما به اشتراک گذاشتید

  8. با سلام
    من ی خانم ۴۰ ساله هستم
    من ی غده خوش خیم پهلوی سمت راستم خیلی وقت هست در اومده ولی مثل اینکه داره بزرگتر میشه دکتر گفته که باید با جراحی در بیاری، درد هم ندارم
    آیا با اسفند میشه اونو آب کرد؟؟؟؟
    ممنون از پاسخ گویی شما

    1. سلام دوست عزیز
      خیر، اسپند برای درمان غده نیست، لطفا به توصیه‌های پزشک توجه کنید

    1. سلام دوست عزیز
      لطفا بدون مشورت پزشک هیچ گونه مصرفی نداشته باشید

  9. سلام
    احتراما مطابق بررسی های آزمایشگاهی در آمریکا اسپند حاوی مواد سمی فراوانی است و هرگز نباید آن را مصرف و حتی دود کرد ، لطفا اطلاعات غلط به مردم ندهید ، میتوانید با رژیم غذایی مناسب و فعالیت فیزیکی و هوازی به وزن دلخواهتان رسید
    با تشکر

    1. سلام،ولی من مصرف کردم هیچ عارضه ای نداشت خیلیم جواب گرفتم،شما خیلی به آمریکا اعتمانکن

      1. سلام من ۳۲ سالم و ۹۰کیلو وزن دارم چقدر استفاده کنم

      2. سلام منم وزنم زیاده وشکم پهلودارم توروخدامنم راهنمایی کنین ممنونم

      3. سلام وقت بخیر. ممنون از اینکه دغدغه‌تون رو با ما به اشتراک گذاشتید. می‌تونید از رژیم لیمومی کمک بگیرید. رژیم لیمومی رژیم مزوبولیک هست که در اون با توجه به طبع، ژنتیک و ویژگی‌های جسمی و سلامتی شما برنامه غذایی تنظیم میشه. برای مشاوره رایگان و دریافت رژیم می‌تونید از این لینک اقدام کنید: https://limoo.me/blgcmnt2

    2. سلام من سنگ صفرا دارم وکبدم گرید یک هست میتونم از اسپند استفاده کنم برای لاغری؟اونجوری که من تو طب سنتی خوندم زمان مصرفش فقط شبانه هست واینکه نباید توآب خیسانده بشه چون سمی میشه شستنش به حالت آب پاشی روی دست هست.

    3. این کشورچه چیزدرست به مادادن؟ طب سنتی مار واستفاده میکنن ودرموردش به خودمون بدمبگن

  10. سلام خسته نباشید در سال چند با می‌شود اسپند خورد منظور چند چهل روز اسن

    1. سلام آدرینا جان
      در سال یک بار به مدت چهل روز می‌توان مقدار کمی اسپند خورد.

  11. باسلام یکسال بیشترناشتایه قاشق چایخوری هروزخوردم اصلاوزن کم نکردم

    1. سلام دوست عزیز
      مصرف هرگونه ماده ای بدون داشتن فعالیت ورزشی و رژیم غذایی مناسب تاثیری در لاغری ندارد.

  12. سلام خیلی خوب بود تی ۴۵روز ۱۰کیلو کم کردم وفشارخون هم پاین امد

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون که تجربیاتت رو با ما در میان گذاشتی

  13. باسلام
    خیلی ممنون از راهنمایی جهت مصرف و طرز استفاده از اسپند

    1. سلام من الان حدود۲هفته ازاسپندبرالاغری استفاده میکنم البته شب موقعه خواب میخورم اماهیچ تغیری نکرده دلیلش چیه؟؟

      1. دوست عزیز
        در صورت نداشتن رژیم غذایی سالم و فعالیت مناسب تاثیری مشاهده نخواهید کرد

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید