داستان کاهش وزن ۱۳ کیلویی مهدی برزگر در ۷۰ روز

داستان لاغری مهدی برزگر

فهرست مطالب

شما چند نفر آدم را می‌شناسید که روزانه مجبور باشند حداقل ۸ ساعت یکجا بنشینند و کار کنند؟ کافیست یک نگاه به اطرافتان بیندازید تا نمونه‌ها یکی یکی از جلوی چشمتان رد شوند. من مهدی برزگر مقدم هستم. به‌عنوان کارشناس رادیولوژی در یکی از بیمارستان‌های شهر زابل مشغول به کار هستم. 34 ساله‌ام و همراه با همسر و فرزند ۹ ساله‌ام زندگی می‌کنم. به خاطر نوع کارم، بیشتر وقتم را به نشستن و کار با تجهیزات پزشکی می‌گذرانم.

هرچند گاهی از روی صندلی بلند می‌شوم و قدم می‌زنم؛ اما یکجانشینی عادت هر روزه‌ام شده بود. این نوع زندگی باعث شد تا پس از سال‌ها کار کردن، حالا عواقبی مثل چاقی و جمع شدن چربی‌ها در تمام قسمت‌های بدنم گریبانگیرم شود.

کم کم علاوه‌بر بی‌تحرکی، ریزه‌خواری هم به روتینم اضافه شد و وزنم را به 100 کیلوگرم رساند. مشکل اضافه وزنی که پیدا کرده بودم نه‌تنها بر سلامت جسمی من تاثیر منفی گذاشته بود بلکه اعتماد به نفس من را هم از بین برده بود.

وقتی برای بیرون رفتن به سراغ کمدم می‌رفتم، لباسی وجود نداشت که اندازه‌ام باشد. موقع خرید هم باید حسابی مغازه‌ها را زیر و رو می‌کردم تا بتوانم لباس مناسبی پیدا کنم. إحساس سنگینی می‌کردم و این حس هم به خاطر اضافه وزنم بود و هم به خاطر نگاه اطرافیانم که مدام بهم می‌گفتند چقدر چاق شدی!

ادامه داستان از زبان مهدی برزگر جالب‌تر هم می‌شود

ورزش اشتباهی که من را از پا انداخت!

مشکلات جسمی هم کم کم به مشکلات روحی و افسردگی‌ام اضافه شد. زانوهایم درد می‌کردند و احساس می‌کردم دیگر خوشتیپ نیست. قبلا هم یکبار دیگر چاق شده بودم و توانستم لاغر کنم اما چون برنامه غذایی درستی نداشتم، دوباره بعد از سه سال چاق شدم!

قبل‌ترها بیشتر برای خودم وقت می‌گذاشتم و ورزش می‌کردم. دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، طناب‌زنی و غیره. حتی در کنار ورزش، از انواع قرص گیاهی لاغری  هم استفاده می‌کردم تا بتوانم زودتر خودم را از شر لباس‌های پلاس سایز رها کنم؛ اما فایده‌ای نداشت.

به دلیل اشتباه در انجام تمرینات ورزشی و طناب زدن‌های بیش از حد، به کمر درد دچار شدم و برای شش ماه درگیر آن بودم تا بتوانم دردم را کمتر کنم. همین شد که تصمیم گرفتم به جای انجام ورزش‌های سر خود و مصرف انواع دارو و گرفتن رژیم‌های بی‌فایده، به سراغ یک منبع معتبر بروم.

داستان لاغری مهدی برزگر

لیمومی را با همکارانم شناختم

یک روز که در بیمارستان مشغول به کار بودم، از چند نفر از همکارانم شنیدن که درباره یک رژیم خاص صحبت می‌کنند. راستش آن‌ها هم در زمره افراد چاق محسوب می‌شدند که در عرض چند ماه توانستند مقدار بسیار زیادی وزن کم کنند و لاغر شوند.

وارد بحثشان شدم و درباره لیمومی گپ زدیم. بعدازظهر همان روز رفتم خانه و درباره لیمومی جست‌وجو کردم. از آنجایی که نتیجه‌اش را از نزدیک دیده بودم و در توضیحاتشان هم خبری از ورزش‌های سنگین و عادت‌های سخت غذایی نبود تصمیم گرفتم امتحانش کنم.

از همان روز بود که زندگی‌ام به کلی تغییر کرد. آشنایی من با لیمومی نقطه عطفی در زندگی‌ام شد که این بار به طور جدی و با یک برنامه‌ مشخص به هدف خودم برسم و لاغر کنم.

کاهش وزن ۱۳ کلیویی در ۷۰ روز

باورکردنی نبود. من توانستم طی ۴ دوره‌ رژیم لیمومی، در مدت 70 روز 13 کیلوگرم وزن کم کنم و به وزن 87 کیلوگرم برسم. این موفقیت بزرگ برای من معنای زیادی داشت. طعم شیرین پیروزی و غلبه بر چربی‌های اضافه بدنم بسیار لذت‌بخش بود.

قبل از اینکه رژیم بگیرم همیشه عادت داشتم شیرینی‌جات و آجیل بخورم. لیمومی عادت‌های بد غذایی‌ام را از بین برد و من را به سمت سالم‌خوری هدایت کرد. اوایل کار کمی بهم سخت می‌گذشت؛ اما بعد از گذشت ۱۰ روز، حس‌ام نسبت به این خوراکی‌ها تغییر کرد و دیگر تمایلی به آن‌ها نداشتم.

بزرگ‌ترین مزیت لیمومی برای من این بود که در این رژیم غذایی  أصلا إحساس گرسنگی نمی‌کشیدم و همه چیز اصولی رعایت می‌شد. برای هر ساعتی از روز یک خوراکی مخصوص کنار گذاشته بودند تا هم انرژی‌ام تامین شود و هم سیر بمانم و نخواهم ریزه‌خواری کنم.

داستان لاغری مهدی برزگر

ترک عادت با لیمومی موجب سلامتی است!

خدا را شکر در طول این مدت که رژیم گرفتم بدنم هیچ ماده‌ غذایی ضروری را از دست نداد و با عادت‌های سالمی که به سبک زندگی‌ام اضافه شده بود، سلامتی و نشاطم روز به روز بیشتر می شد.

پیاده‌روی‌های روزانه و تغییر در عادات غذایی، روحیه‌ من را بهتر و بهتر می‌کرد. همراه با کاهش وزنی که داشتم انگیزه بیشتری برای زندگی‌ام پیدا می‌کردم و هدف‌هایم بیشتر شده بود. بعد از چند وقت اطرافیانم هم کاملا متوجه تغییرات فیزیکی و روحی‌ام شده بودند و من را تشویق می‌کردند که از مسیر جدیدم خارج نشوم.

اراده‌ شخصی و پیروی از تمام دستورات رژیم لیمومی دو عامل اصلی موفقیت من در مسیر کاهش وزنم بودند. همیشه به هر کسی که درباره‌ لیمومی از من سوال می‌پرسد، توضیح می‌دهم که این رژیم باعث نمی‌شود احساس گرسنگی کنید و همه‌ مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

خبری از ورزش‌های سنگین نیست و با پیاده‌روی هم می‌توانید لاغر کنید؛ البته به شرطی مه تغذیه درستی داشته باشید و با نکات مربوط به پیاده‌روی صحیح را هم رعایت کنید.

گرفتن رژیم؛ سرآغاز یک زندگی جدید

بعد از این ۷۰ روز حالا با روحیه‌ای بهتر و اعتمادی به نفس بیشتر، زندگی روزمره‌‌ام را ادامه می‌دهم. این تغییرات نه‌تنها به سلامت جسمی من کمک کرد بلکه بر روابط اجتماعی و خانوادگی‌ام هم تاثیر مثبت گذاشته‌اند.

همه این تغییرات مثبت باعث شده به دیگران هم لیمومی را پیشنهاد کنم. فرقی نمی‌کند چند سالتان باشد، زن هستید یا مرد، شغلتان چیست یا هرچیز دیگری، اگر مشکل شما هم اضافه وزن است در اولین فرصت لیمومی را امتحان کنید تا برای همیشه زندگی‌تان را تغییر دهد.

از زبان لیمومی

داستان مهدی برزگر مقدم نمونه‌ای از تلاش و اراده‌ی قوی برای رسیدن به هدفی بزرگ است. او با استفاده از رژیم لیمومی توانست در ۷۰ روز با ۴ دوره رژیم لیمومی ۱۳ کیلوگرم وزن کم کند. تجربه‌ مهدی الهام‌بخش بسیاری از افرادی است که با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر شما هم وضعیت مشابهی دارید به تجربه‌اش اعتماد و یکبار لیمومی را تجربه کنید.

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

4 نظر

    1. سلام وقت بخیر. بله اراده بالایی داشتن. ممنون از همراهیتون با این مظلب لیمومی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.