کاهش وزن ۱۸ کیلویی زهرا امیری؛ کشف غذا‌های جدید با لیمومی!

لیمومی نمونه موفق

فهرست مطالب

«واقعا ۲۰ سالته؟! خیلی بیشتر از سن‌ و سالت به نظر می‌آی». این جمله‌ای بود که مدام در گوشم زمزمه می‌شد. غریبه و آشنا نداشت. هرکسی از من می‌پرسید چند ساله‌ای و می‌گفتم ۲۰ ساله‌، جوابش همین جمله بود. بدون اینکه یک لحظه خودشان را جای من بگذارند و تصور کنند از شنیدن این حرف چقدر ناراحت می‌شوم.

تازه ازدواج کرده بودم و برای یک نوعروس پوشیدن لباس‌های رنگارنگ، اتفاق خوشایند و مبارکی است؛ اما به شرطی که مجبور نباشی از این مغازه به آن مغازه بگردی تا لباس‌های سایز بزرگ پیدا کنی. تازه آن هم لباس‌هایی که طراحی مدل و پارچه‌شان برای یک دختر جوان مناسب باشد، نَه یک میانسال ۶۰ ساله!

خسته شده بودم از اینکه لباس‌های موردعلاقه‌ام اندازه من نبود و باید به سراغ چیزی می‌رفتم که دوستش نداشتم. همیشه پرانرژی و بلندپرواز بودم، اما حالا فصل جدید زندگی‌ام را همراه با باری بزرگ روی دوشم شروع کرده بودم که سنگینانه بر روی اعتماد به نفسم اثر می‌گذاشت.

نمونه رژیم لیمومی

عاجز شدن و تغییر مسیر با لیمومی

انتقادات مداومی که از هیکل و تپلی‌ام می‌شد حسابی کفر من را درآورده بود تا اینکه تصمیم گرفتم جلوی همه حرف‌ها بایستم و یکبار برای همیشه لاغر کنم. به‌ دنبال رژیم‌های مختلف، سایت‌های گوگل را می‌گشتم و از هرکسی که می‌شناختم پرس‌وجو کردم. بالاخره دختردایی‌ام راه‌حلی پیش پایم گذاشت که خودش هم قبل از من از آن استفاده کرده بود و به نتیجه دلخواهش رسیده بود.

اولین‌بار لیمومی را از دهان او شنیدم و بعد که درباره‌اش تحقیق کردم فهمیدم که کارشان فقط دادن رژیم به افراد چاق نیست، بلکه می‌خواهند سبک زندگی سالم را به آدم‌ها معرفی کنند. همین موضوع من را ترغیب کرد به سوالات اولیه دریافت رژیم جواب بدهم. البته، لاغر شدن دختردایی هم مهر تاییدی شد بر اینکه حتما از لیمومی رژیم بگیرم.

بیشتر بخوانید: قصه لاغری ۲۴ کیلویی محمد لطفی 

هیچ تصوری از اینکه قرار است چه برنامه غذایی داشته باشم و در ماه چند کالری مصرف کنم و چه چیزهایی نخورم، نداشتم. منتظر نشستم تا اینکه رژیم من فعال شد و نوبت به سوزاندن چربی‌ها رسید. باورم نمی‌شد تمام غذاهای موردعلاقه‌ام داخل برنامه بود و حتی می‌توانستم برای وعده آزاد هرچیزی که هوس کرده‌ام را بخورم. اما مثل اینکه همه رژیم‌ها سخت نیست و می‌شود به راحتی هم وزن کم کرد.

تبدیل خشم به انگیزه

اوایل دوران رژیم، همان‌هایی که مدام من را به خاطر اضافه وزنم مسخره می‌کردند، سر و کله‌شان پیدا شد؛ اما اینبار جنس حرف‌هایشان سخت‌تر شده بود. قبلا اگر سنگ می‌زدند، حالا نیزه به سمتم پرتاب می‌کردند که: «تو نمی‌تونی!»، «اگه ندیدی دوباره چاق بشی»، «رژیم واسه تو جواب نمی‌ده… اگه ندیدی ولش کنی و تپل‌تر از قبلت بشی».

حرف‌هایشان مثل بنزین روی آتش خشمم بود. اگر قبلا فقط ناراحت می‌شدم، حالا از دستشان عصبانی هم بودم؛ اما چاره‌ای نداشتم جز اینکه به همه ثابت کنم اشتباه می‌کنند، پس کفش آهنین به پا کردم و در مسیر رژیم گرفتن و لاغر شدن، قدم برداشتم.

بیشتر بخوانید: روایتِ کیانوش شریفی از کاهش وزن

اوایل برایم سخت بود، اما این سختی به خاطر تحمل گرسنگی نبود! جالب‌ترین نکته درباره رژیم لیمومی که توجهم را جلب کرد، همین بود که می‌توانستم در طول روز وعده‌های مختلفی از غذا، میوه، لبنیات و سبزیجات را بخورم و این کار باعث می‌شد اصلا در طول روز گرسنه نمانم. توصیه دکترهای لیمومی به‌گونه‌ای بود که هم سیر باشم و هم به‌اندازه‌ای بخورم که لاغر شوم.

اما از این نکته جالب‌تر، تنوع منوی غذایی برنامه رژیمم بود. من به واسطه لیمومی با غذاهایی آشنا شدم که تا قبل از آن حتی اسمشان را هم نشنیده بودم و برای اولین بار با دستورپخت‌های ساده لیمومی آن‌ها را درست می‌کردم. این تنوع غذایی نَه فقط من، حتی شوهر و خانواده‌هایمان را هم مجذوب خودش کرده بود و شده بودم سرآشپز ماهری که دستپختش حرف نداشت.

نمونه رژیم لیمومی

چشیدن طعم پیروزی 

حالا بعد از ۱۵ دوره رژیم با لیمومی، وزنم از ۸۰ کیلوگرم رسیده به ۶۲ کیلوگرم و من خوشحال‌تر از زمان دیگری به مسیرم تا رسیدن به وزن ایده‌آل و رژیم تثبیت وزن ادامه می‌دهم. من به تمام انرژی‌های منفی پشت کردم و به همه افرادی که می‌خواهند رژیم بگیرند توصیه می‌کنم اصلا به حرف‌های منفی اطرافیانشان توجه نکنند.

همه ما باید متوجه این مساله باشیم که سلامت روح و جسم هیچکس بازیچه حرف‌های دیگران نیست. حتی اگر چاق‌ترین آدم کره زمین هستیم، باز هم نباید امیدمان را به کاهش وزن و داشتن اندامی زیبا و سالم از دست بدهیم. اگر من توانستم، حتما شما هم می‌توانید.

از زبان لیمومی

زهرا به‌عنوان یکی از نمونه‌های موفق رژیم لیمومی، توانست در  طول ۱۵ دوره رژیم، ۱۸ کیلوگرم وزن کم کند. توصیه‌های متخصصان لیمومی به این دختر جوان کمک کرد که الگویی مناسب حال و شرایط زندگی خودش پیدا کند و در مسیر درست سلامتی قدم بگذارد. حالا زهرا برای ما نمونه‌ای است از اراده، خواستن و توانستن.

اگر شما هم می‌خواهید از تجربیات و قصه لاغری سایر نمونه‌های موفق لیمومی بیشتر بدانید، سری مصاحبه‌های کوتاه ما با این افراد را دنبال کنید. شاید نفر بعدی خود شما باشید.

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

2 نظر

  1. ممن رژیم گرعتم ولی هیچ نتیجه ای از لیموویی نگرفتم ومنصرف شدم

    1. دوست عزیز
      متاسفیم که از رژیمتون راضی نبودید
      اگه تمایل داشتید، وارد لینک زیر بشید تا از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.
      https://limoo.me/blgcmnt

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.