قصه لاغری ۲۴ کیلویی محمد لطفی در چهار دوره لیمومی

داستان لاغری

فهرست مطالب

زادهٔ شهرِ دل‌انگیز شیراز است و در یکی از شهرهای گرم، یعنی بندرعباس مشغول به‌کار است. در نگاه اول شاید به‌نظر نرسد که وزن چقدر می‌تواند در موفقیت شغلی و مسیری که در آن قرار داریم، مهم باشد. اما شغل‌های زیادی وجود دارد که نیازمند چابکی هستند و این چابکی و سرعت عمل چیزی است که درصورت اضافه‌وزن تحقق نمی‌یاید.

برای سلامت، موفقیت و احساس خوب همیشگی

محمد لطفی ۲۹ ساله که تکنسین هواپیماست، در همان روزهایی که می‌بیند زانوهایش دیگر قوت سابق را ندارد و حتی چهارزانو نشستن برایش کاری سخت و غیرمعمول شده، آستین بالا می‌زند تا عادت پرخوری را به عادت سالم‌خوری تغییر بدهد. خودش درباره شروع رژیم این‌طور می‌گوید: «قبل از رژیم، به پرخوری عادت کرده بودم و تحرک چندانی هم نداشتم. همین‌طور رفته‌رفته وزنم به ۱۰۵ کیلو رسید.
من در راه رفتن مشکل داشتم و حتی نمی‌تونستم که به‌راحتی چهار زانو بشینم. اون‌موقع انجام کوچک‌ترین فعالیت روزمره هم برام سخت بود.»

 

نمونه موفق لیمومی

پشتکار داشتن در مسیر با تشویق اطرافیان

اقدام برای انجام و‌ شروع هر کار مهمی همیشه در‌ گوشهٔ ذهن همگی ما وجود دارد، ولی‌ گاهی لازم است کسی ما را به شروع دعوت کند و راهکاری پیشِ روی ما بگذارد. تشویق‌ها و توصیه‌های بیرونی و شنیدن آن از آدم‌های اطراف و عزیزان‌مان به ما کمک می‌کند تا با انگیزه بیشتری قدم در مسیری بگذاریم که برایمان سخت است.‌

محمد لطفی هم از طریق پیشنهاد و توصیه دوستانش با رژیم لیمومی آشنا می‌شود. خودش می‌گوید که اولش فکر نمی‌کرده این رژیم تاثیر چندانی روی کاهش وزن او داشته باشد اما حالا با حالِ خوب و رضایت درونی از رژیم و دوره کاهش وزنش یاد می‌کند: «از طریق دوستانم با لیمومی آشنا شدم. اولش فکر نمی‌کردم تا این حد تاثیر داشته داشته!
من چهار مرحله، این رژیم رو‌ گرفتم. در مرحله اول، حدودا هفت کیلو کاهش وزن داشتم. جالب این بود که راحت گذشت و سختی‌ای نکشیدم. این‌قدر رژیم دقیق و خوب بود که خیلی زیاد احساس گرسنگی نداشتم.»

 

نمونه داستان لاغری: روایتِ کیانوش شریفی از کاهش وزن 57 کیلویی

داشتن برنامه‌های منظم برای رسیدن به نتیجه

رژیم به‌تنهایی کافی نیست! این را نه فقط محمد لطفی، بلکه بقیه افراد موفق در تجربه کاهش وزن چشمگیر‌ هم به‌ شکل‌های مختلفی گفته‌اند. محمد لطفی در اینجا به پیاده‌روی در رژیم و تأثیر آن اشاره می‌کند:  «مهم‌تر از همه پیاده‌روی بود که در برنامه رژیم در نظر گرفته شده بود. از نظر من عالی بود. خیلی عالی. من توصیه می‌کنم هم‌زمان با رژیم حتما پیاده‌روی کنید. حتما باید پیاده‌روی انجام بشه تا بتونید تأثیرش رو ببینید.»

نمونه موفق لیمومی

تماشای خود در آینه: مصمم برای ادامه

دیدن نتیجه‌های کوچک بعد از قدم گذاشتن در مسیر به ما کمک می‌کند تا با انگیزهٔ بیشتری ادامه بدهیم و ناامید نشویم.‌

محمد لطفی درباره این می‌گوید که چطور، انگیزه و شوق زیادی برای پای‌بندی به رژیم پیدا کرده است: «فقط کافیه رژیم رو شروع کنی، دیگه نمی‌تونی نادیده‌ش بگیری. من وقتی وقتی تاثیر رژیم لیمومی رو در مرحله اول دیدم، واقعا شگفت‌زده و مشتاق‌تر شدم برا رسیدن به مرحله دوم رژیم. نمی‌دونید کاهش وزن چه حس قشنگ وشیرینیه برای کسی که سال‌های سال از اضافه‌وزن و چاقی رنج می‌برده. فقط کافیه تصمیم به تغییر بگیریم و فقط شروعش کنیم.»

 

بیشتر بخوانید: داستان لاغری بقیه نمونه‌های موفق لیمومی را اینجا بخوانید.

 

دیدن نتیجه‌های کوچک برای برداشتن قدم‌های بلندتر

تماشای تغییر و تاثیرگذاری تلاش‌ها و عمل به یک رژیم، نه‌تنها مدت‌زمان خاصی ندارد. بلکه ادامه‌دار است. تمام نمی‌شود و فرد را مصمم می‌کند تا همچنان در این مسیر بماند تا از دیدن نتایج تلاش‌ها و پشتکارش در عمل به یک رژیم، احساس خوبی نسبت به خود و بدنش داشته باشد.

محمد لطفی از مسیر ادامه‌داری می‌گوید که برای خودش درنظر گرفته است: «من توی چهار مرحله به این رژیم عمل کردم که مرحله چهارم رژیم امروز تموم شد. حالا من رسیدم به وزن ۸۱ کیلوگرم اما می‌خوام رژیم دوره تثبیت رو شروع کنم.
واقعا الان حس میکنم سبک‌تر، و از لحاظ ظاهری هم خیلی بهتر شدم. حس فوق‌العاده و اعتمادبه‌نفسم اون‌قدر زیاده شده که بارها و بارها دوستان و آشنایان و اطرافیانم بهش اشاره کردند.
برنامه لیمومی واقعا جادویی بود! واقعا برای من شگفت‌انگیز بود!»

 

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.