قصه لاغری 22 کیلویی سیمین قدس زاده یکی از نمونه های موفق لیمومی

نمونه رژیم موفق لیمومی

فهرست مطالب

آدم یکهو به خودش می‌آید و می‌بیند در کنار تمام بی‌انگیزگی‌ها، حتی حالا دیگر انگیزه و انرژی سابق برای حضور در جمع را ندارد. از طرفی، طوری شده که دیگر نمی‌تواند به‌خاطر کمردرد یا پادرد، معمولی‌ترین امور روزانه‌اش را انجام بدهد. در چنین روزهای نارضایتی از خود و ناخوشحالی از شرایط موجود است که می‌رود جلوی آینه و با خودش زمزمه می‌کند «واقعا می‌خواهم همین‌طور ادامه بدهم؟!»

بعد، همان صدا جواب می‌دهد که «نه! باید برای تغییر آستین بالا بزنم.» چراکه اضافه‌وزن، فقط اضافه‌وزن نیست که خلاصه شود در اعداد روی ترازو. بلکه اضافه‌وزن می‌تواند سلامت جسمی و روحی‌ات را زیر سوال ببرد و تمام بخش‌های مختلف زندگی‌ فردی و اجتماعی‌ات را تحت شعاع قرار بدهد.

شروع تلاش برای تبدیل ناامیدی به امید

همه این‌ها را می‌شود از لابه‌لای صحبت‌های سیمین‌خانم فهمید که بعد از بی‌انگیزگی برای حضور در هر جمعی و نتیجه‌نگرفتن از هر رژیمی، تصمیم می‌گیرد که از رژیم لیمومی استفاده کند.

شروع رژیم لیمومی هم مثل شروع هر رژیم دیگری ممکن است همراه با ناامیدی باشد. هر کسی ممکن است در ابتدای مسیر با خودش فکر کند، نکند این یکی هم مثل بقیه باشد، ولی سیمین‌خانم از امید و احساسِ خوبی که بعد از نتیجه‌گرفتن از رژیم گرفته است، می‌گوید: «با کم‌شدن وزنم احساس می‌کنم چندسال جوون‌تر شدم.»

 

نمونه رژیم لیمومی

 

جدا از احساسِ خوبِ رضایت از خود و آشتی با تن، بسیاری از عوارض و مشکلات ناشی از اضافه‌وزن در چشم‌برهم‌زدنی هم از بین می‌روند. برای همین است که بعد از نتیجه‌بخشی رژیم، در همان قدم‌های اول، نشانه‌های سلامتی به‌خوبی خودش را نشان می‌دهد: «با کم‌شدن وزنم، کمردرد و زانودردم بهتر شد. حتی دیگه یبوست، میگرن و احوالت این‌چنینی هم ندارم.»

 

داستانی دیگر بخوانید: قصه لاغری ۲۷ کیلویی عفت بوریایی

یک رژیم همه‌چیز تمام

ولی رازِ نتیجه‌بخشی لیمومی که سیمین‌خانم از آن حرف می‌زند، دقیقا چه چیزی است؟ چه دلایلی باعث می‌شود که لیمومی رژیم سختی به‌چشم نیاید؟ «خیلی رژیم امتحان کردم، اما هیچ‌کدوم به‌اندازه لیمومی نتیجه‌بخش نبود؛ چون اون‌ها فقط براساس کالری‌شماری بود و با مزاج کاری نداشتن. برای همین هم بود که خیلی سخت کاهش وزن پیدا می‌کردم. برگشت به وزنِ سابق هم دوباره خیلی زود اتفاق می‌افتاد.»

در دوره‌ای که فرد تصمیم می‌گیرد به‌طور جدی برای کم کردن وزن آستین همت بالا بزند، لازم است رژیم به‌نوعی باشد که او را به‌سختی و دردسر نیندازد. برای همین تنوع غذایی در رژیم لیمومی و توجه به مزاجِ فرد در بالاترین اولویت است. همچنین رژیم طوری طراحی می‌شود که تمام مواد آن در دسترس باشد که افراد برای تهیه آن به زحمت نیفتند.

سیمین‌خانم هم در تجربه مثبتش از اثربخشی رژیم به همین موضوع اشاره می‌کند: «در برنامه غذایی لیمومی تنوع غذایی زیاده. همه‌چیز هم در دسترس هستش. همین باعث می‌شه که آدم از انگیزه نیفته و به‌راحتی بتونه غذاهای رژیمش رو تدارک ببینه. از طرف دیگه چون این رژیم کاملا با مزاج و و طبع شما مطابقت داره، محاله که نشه ازش نتیجه خوبی گرفت.»

 

نمونه رژیم لیمومی

راز موفقیت: مداومت داشتم!

یکی از مزایای شبکه‌های اجتماعی شاید همین باشد که ما را به حلقه افراد و دوستانی نزدیک می‌کند که آن‌ها نیز دغدغه مشابهی با ما دارند. آشنایی او با رژیم لیمومی هم از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام است: «من توی گشت‌وگذار در صفحات مختلف افراد بود که دیدم از رژیم لیمومی نتیجه خوبی گرفتن. دیدن این افراد و خوندن تجربه‌های خوب‌شون از رژیم لیمومی باعث شد که به فکر بیفتم و با خودم بگم “من چرا امتحانش نکنم”؟ برای همین هم بود که مصمم شروعش کردم.

برای موفق شدن در کاری باید پشتکار به خرج داد و ناامید هم نشد. اغراق نیست اگر بگوییم کم کردن وزن هم اندازه کارکردن در معدن‌های خیلی دور، سخت است و باید شجاعتِ و سماجت زیادی خرج کرد که به نتیجه دلخواه برسیم. یکی از دلایل موفقیت قهرمانِ این قصه، شاید همین باشد: «مداوم داشتن». سیمین‌خانم می‌گوید سی دوره است که به رژیم لیمومی پای‌بندی دارد و هنوز هم ادامه میدم.»

 

داستانی دیگر بخوانید: لاغری 20 کیلویی مرضیه فقط در 6 ماه

ناگفته نماند که در این مسیر هم افرادی هستند که هم مایه دلگرمی باشند و همه مایه دلسردی. از لابه‌لای صحبت‌های سیمین که اهل شهر تبریز است، این‌طور می‌فهمیم که افراد زیادی او را ناامید کرده‌اند که این رژیم هم مثل خیلی از رژیم‌های دیگر هیچ فایده‌ای ندارد، اما همسر و تنها دخترش، او را تشویق کرده‌اند که اگر ادامه بدهد، به‌زودی نتیجه این صبوری و جدی گرفتن برنامه رژیم را می‌بیند.

ناگفته نماند که او در زمان گرفتن برنامه رژیم کمی هم خوش‌سلیقگی و درایت از خودش نشان می‌دهد. چطور؟ از زبانِ خودِ او بخوانیم: «تنها مشکلم این بود که بعضی از غذاهای توی برنامه رژیم باب طبع خانواده من نبود. چون اون غذاها به شهرهای دیگه تعلق داشت. برای همین، من برای حل‌کردن این مشکل، موقع جواب دادن به سوالات، گزینه محل کار رو انتخاب کردم که بتونم خودم غذای دلخواهم رو بپزم.»

 

نفر بعدی این فهرست، شما باشید…

سیمین یکی از فهرست بلندبالای افرادی است که توانسته‌اند به‌اتکای نیروی درونی، شوقِ زیاد به تغییر در زندگی و نادیده‌نگرفتن رژیم در طولانی‌مدت، به مرحله‌ای برسند که همیشه بابت سلامتی و تناسب اندامی که با تلاش به دست آورده‌اند، لبخند بر لب داشته باشند.

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

4 نظر

  1. با سلام من یک دوره رژیم لیمومی رو گرفتم (البته دو هفته رعایت کردم )دو کیلو وزنم کم شد.حقیقتا یه کم شک دارم بعد از اتمام رژیم مشکلات گوارشی ووو برام بوجود نیاد

    1. سلام دوست عزیز
      از مزیت‌های رژیم لیمومی، خاصیت درمانی است و هرگونه مشکل گوارشی اگر داشته باشید به مرور از بین خواهد رفت. برای دریافت مشاوره رایگان با متخصصان لیمومی، لینک زیر را در گوگل کپی کنید و وارد صفحه شوید و درخواست مشاوره بدهید.
      https://limoo.me/blgcmnt

  2. آفرین به اراده. این. خانم. امیدوارم. من. هم بتونم. به وزن. دلخواه هم برسم

    1. سلام دوست عزیز
      حتما اگر شما هم اراده کنید و کمک مناسب داشته باشید به وزن دلخواه خود می‌رسید
      می‌تونید برای گرفتن مشاوره رایگان با متخصصان لیمومی مشورت بگیرید.
      https://limoo.me/blgcmnt
      این لینک را داخل گوگل کپی کنید و وارد سایت شوید.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.