طرز تهیه اسموتی رژیمی و کم‌کالری ساده به 11 شکل مختلف

طرز تهیه اسموتی رژیمی

فهرست مطالب

اسموتی‌های رژیمی به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا و فیبر رژیمی یک انتخاب فوق‌العاده و همه‌جانبه برای همه افراد است. شما این فرصت را دارید که با مطالعه این قسمت از مجله سلامتی لیمومی با کمک طرز تهیه اسموتی رژیمی و کم‌کالری یک میان‌وعده سالم برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.

سوالات متداول

خوردن اسموتی رژیمی چه فایده دارد؟
مصرف اسموتی‌های رژیمی به دلیل داشتن محتویات غذایی ارزشمند همچون فیبر، آنتی‌اکسیدان، ویتامین و مواد مغذی باعث کاهش وزن، پاک‌سازی و سم‌زدایی بدن، بهبود عملکرد سیستم گوارش، تقویت استخوان‌ها و تنظیم کلسترول خواهد شد.
چه کسانی از خوردن اسموتی رژیمی سود می‌برند؟
مصرف اسموتی‌های رژیمی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن، بهبود سلامتی، تقویت سیستم گوارش و رفع مشکلات گوارشی همچون یبوست هستند، بسیار مؤثر خواهد بود. چراکه این نوشیدنی‌ها سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان است.
آیا مصرف اسموتی رژیمی باعث لاغری می‌شود؟
بله اسموتی‌های رژیمی می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند؛ اما این موضوع کاملاً به محتویات نوشیدنی شما بستگی دارد. بااین‌حال مصرف اسموتی‌های رژیمی به دلیل داشتن محتویات فیبر رژیمی، کم‌کالری بودن، ایجاد احساس سیری طولانی‌مدت و داشتن ترکیبات سالم می‌تواند منجر به کاهش وزن و تناسب‌اندام شود.
بهترین مواد اولیه برای تهیه اسموتی رژیمی کدام است؟
اگر اسموتی را با هدف لاغری و تناسب‌اندام می‌نوشید از میوه و سبزیجاتی همچون آووکادو، آناناس، گریپ‌فروت، کیوی، اسفناج، لیموترش و دانه چیا برای ساخت آن استفاده کنید. زیرا این ترکیبات در عین کم‌کالری بودن ارزش غذایی بالایی دارند.

طرز تهیه بهترین اسموتی‌های کم کالری

در ادامه به طرز تهیه 17 اسموتی رژیمی اشاره می‌کنیم.

1. طرز تهیه اسموتی رژیمی کره بادام‌زمینی

روش اول: برای شروع نصف یک موز، ۲ قاشق چای‌خوری پودر کاکائو، ۶ قاشق غذاخوری ماست کم‌چرب و ۱ لیوان شیر را در مخلوط‌کن ریخته و اجازه دهید تا به‌صورت کامل با هم مخلوط شوند.

سپس ۱ قاشق چای‌خوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی را به آن اضافه کرده و مجدداً دستگاه را روشن کنید تا یک‌دست شوند. در آخر مقداری جو دوسر روی اسموتی رژیمی خود بریزید و نوش جان کنید.

روش دوم: شما ممکن است که این اسموتی رژیمی را با نام اسموتی موز و کره بادام‌زمینی نیز بشناسید. برای ساخت این اسموتی باید ۱ عدد موز، ا لیوان شیر کم‌چرب یا گیاهی و ۲ قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی را در مخلوط‌کن بریزید و چند پالس بزنید.

زمانی که ترکیب شما یکنواخت شد باید مقداری جو دوسر و یخ داخل مخلوط قبلی ریخته و دوباره دستگاه را روشن کنید تا یخ به‌خوبی در اسموتی خرد شود. حالا اسموتی را داخل لیوان مخصوص ریخته و مقداری پودر دارچین روی آن بپاشید.

طرز تهیه اسموتی رژیمی

2. طرز تهیه اسموتی رژیمی لیموترش

اسموتی لیموترش یکی از انواع اسموتی کم‌کالری است که به شما این فرصت را می‌دهد که به ۲ روش مختلف و متفاوت اسموتی لیموترش رژیمی درست کنید:

روش اول: ۱ قاشق غذاخوری عسل گرم شده را با ۱ فنجان آب لیموترش، ۱ فنجان آب‌خنک، ا فنجان یخ و ۱ فنجان برگ نعناع تازه را با هم داخل مخلوط‌کن بریزید و ترکیب کنید تا یک‌دست شود. اسموتی کم‌کالری لیموترش و نعناع شما آماده است.

روش دوم: اسموتی لیموترش و دانه چیا است. قبل از تهیه اسموتی رژیمی دانه‌های چیا را تمیز کرده، بشویید و خیس دهید تا لعاب بیندازد. ۲ عدد لیموترش تازه را آب بگیرید و با ۱ فنجان آب ترکیب کنید. حالا باید مخلوط لیموترش، ۱ قاشق چای‌خوری شکر و ۱ فنجان نعناع تازه را داخل مخلوط‌کن بریزید. چند پالس بزنید تا ترکیب شوند.

حالا باید به مقدار دلخواه یخ داخل اسموتی ریخته و دستگاه را دوباره روشن کنید تا اسموتی شما بافت پودر پیدا کند. حالا باید نیمی از لیوان را با اسموتی لیموترش بریزید و نیم دیگر را با دانه چیا پر کنید. با یک قاشق دو ترکیب را باهم مخلوط کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه اسموی رژیمی

3. طرز تهیه اسموتی رژیمی اسفناج و آووکادو

یکی از نوشیدنی‌های سبز رژیمی که در عین مقوی بودن مقدار کمی کالری دارد، همین اسموتی است. اسفناج و آووکادو به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر و آنتی‌اکسیدان رژیم غذایی شما را به سمت کیفیت بالا ارتقا می‌دهد.

نصف یک آووکادو خرد شده را با ۱ لیوان اسفناج خرد شده، ۱ فنجان شیر کم‌چرب یا گیاهی و ۱ قاشق غذاخوری عسل را درون مخزن مخلوط‌کن بریزید. تا یک‌دست شدن نوشیدنی‌تان به مخلوط کردن ادامه دهید. سپس ۱ فنجان یخ بریزید تا کاملاً پودر شود. اسموتی سبز شما آماده است.

4. طرز تهیه اسموتی آناناس و اسفناج

آناناس یک منبع مغذی عالی است که به سم‌زدایی بدن و تأمین آهن موردنیاز آن کمک می‌کند. اگر شما یک گیاه‌خوار هستید پیشنهاد می‌کنیم که از این خاصیت اسموتی آناناس و اسفناج بهره بگیرید. البته که این اسموتی کم‌کالری می‌تواند به‌منظور لاغری نیز استفاده شود.

۲ فنجان آناناس خرد شده، ۱ فنجان اسفناج خرد شده، ۱ فنجان شیر نارگیل، ۱ قاشق غذاخوری عسل و چند برگ نعناع تازه را با هم درون دستگاه مخلوط‌کن ریخته و دستگاه را روشن کنید. زمانی که بافت اسموتی شما صاف و خامه‌ای شد، چندتکه یخ داخل آن بریزد و به ترکیب کردن مواد ادامه دهید تا اسموتی شما حاضر شود.

5. طرز تهیه اسموتی رژیمی سیب و انبه

اگر به دنبال یک اسموتی مقوی و محبوب هستید که برای ایام گرم سال قابل‌استفاده باشد، اسموتی سیب و انبه درست کنید. این نوشیدنی سرشار از مواد مغذی، ویتامین و آنتی‌اکسیدان که می‌توان آن را به دو روش زیر آماده کرد.

روش اول: ۱ عدد سیب خرد شده را با ۲ برش کمپوت انبه، ۱ عدد لیموترش تازه و مقداری یخ مخلوط کرده و پس از یک‌دست شدن مواد ۱ فنجان یخ خرد شده به اسموتی خود اضافه کنید تا به بافت نهایی برسید. کار تمام است. نوش جان. در صورت غلیظ بودن اسموتی کمی آب به ترکیب بیفزایید.

روش دوم: ۱ عدد سیب خرده شده، ۱ عدد انبه خرد شده، ۱ قاشق غذاخوری آب لیموترش، ۱ فنجان یخ خرد شده و ۱ قاشق غذاخوری شکر را باهم داخل مخزن مخلوط‌کن ریخته و آنقدر ترکیب کنید تا به بافت نهایی برسید.

طرز تهیه اسموتی رژیمی

6. طرز تهیه اسموتی رژیمی شکلات تلخ

اسموتی رژیمی شکلات تلخ یک گزینه خوب برای یک رژیم غذایی مناسب است. این نوشیدنی بسته به ترکیبات آن می‌تواند موجب کاهش یا افزایش وزن شود.

روش اول: اسموتی شکلاتی با موز و گردو یک نوشیدنی مقوی است که کالری نسبتاً بالایی دارد؛ بنابراین مصرف آن در رژیم غذایی افزایش وزن بسیار مؤثر خواهد بود. این نوشیدنی را با ۲ عدد موز خرد شده، ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو، ۱ قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی، ۱ لیوان شیر، ۵ عدد گردو و ۱ فنجان یخ خرد شده آماده کنید.

همه این مواد را با کمک مخلوط‌کن ترکیب کرده و در آخر با مقداری شکلات تلخ رنده شده نوش جان کنید. برای داشتن یک اسموتی خوش بافت توصیه می‌شود که پس از خرد کردن موز، آن را داخل فریزر قرار دهید تا منجمد شود.

روش دوم: اگر به دنبال نسخه قابل‌استفاده این اسموتی برای کاهش وزن هستید، این‌گونه اسموتی کم‌کالری شکلات تلخ تهیه کنید: ۲ قاشق غذاخوری شکلات تلخ رنده شده، ۱ قاشق چای‌خوری پودر کاکائو، ۱ قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی، ۱ فنجان یخ خرد شده و ۱ فنجان شیر سویا را در دستگاه مخلوط‌کن بریزید. هم بزنید تا بافت اسموتی تشکیل شود. به همین سادگی. نوش جان.

طرز تهیه اسموتی رژیمی

7. طرز تهیه اسموتی رژیمی وگان

این دستور تهیه به شما می‌آموزد که چگونه در خانه یک لیوان اسموتی گیاهی و سالم داشته باشید.

۱.۲ فنجان توت‌فرنگی یخ زده، نصف یک انبه متوسط، ۱ عدد موز خرد شده منجمد، ۱ فنجان شیر نارگیل، ۱ قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی و ۱ قاشق غذاخوری دانه چیا را با هم ترکیب کنید. مواد را تا زمانی که کاملاً ترکیب نشده‌اند مخلوط کرده و نوش جان کنید. اگر اسموتی شما خیلی غلیظ بود مقداری شیر نارگیل به آن اضافه کنید.

8. طرز تهیه اسموتی رژیمی چغندر

چغندر سرشار از بلاتین است به همین دلیل می‌تواند اهداف تناسب‌اندام شما را به‌خوبی عملی کند. ترکیبات اسموتی چغندر از این نوشیدنی یک خوراک همه‌چیزتمام می‌سازد. برای تهیه این اسموتی مطابق دستور پیش بروید:

نصف یک موز یخ زده، ۱.۲ فنجان توت، ۱ فنجان اسفناج خرد شده، ۱ لیوان آب‌پرتقال، ۱ فنجان چغندر خرد شده و چندتکه یخ را داخل مخلوط‌کن بریزد. به هم‌زدن تا جایی ادامه دهید که به یک بافت مناسب برسید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری آب به نوشیدنی‌تان اضافه کنید تا اسموتی‌تان رقیق‌تر شود.

9. طرز تهیه اسموتی انگور

از محبوب‌ترین اسموتی‌های رژیمی فصل تابستان اسموتی انگور است که علاوه بر فیبر بالا دارای مقدار زیادی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان نیز هست. برای تهیه این نوع نوشیدنی می‌توانید به ۲ روش عمل کنید.

روش اول: ۱ لیوان حبه انگور بدون هسته، ۱ لیوان شیر گیاهی یا کم‌چرب، ۱ لیوان ماست، ۱.۴ قاشق چای‌خوری وانیل و ۱ فنجان یخ خرد شده را با هم در مخلوط‌کن بریزید. چند پالس بزنید تا بافت اسموتی تشکیل شود. نوش جان.

روش دوم: 2 لیوان حبه انگور سبز منجمد را با ۱ فنجان آب و ۱ قاشق غذاخوری شکر را در دستگاه مخلوط‌کن ریخته و ترکیب کنید. تمام.

طرز تهیه اسموی رژیمی

10. طرز تهیه اسموتی رژیمی بادام درختی و توت

این اسموتی را می‌توانید با کمک انواع بادام و توت تهیه کنید؛ اما در این دستور ما طرز تهیه اسموتی رژیمی بادام درختی و توت‌فرنگی را بررسی می‌کنیم.

۱ لیوان توت‌فرنگی منجمد را با ۱.۲ لیوان بادام خرد شده، ۱ لیوان شیر و چندتکه یخ مخلوط کرده تا این اسموتی را در کمتر از ۲ دقیقه آماده کنید. انواع شیر گیاهی و شیر کم‌چرب برای تهیه این نوشیدنی مناسب هستند.

11. طرز تهیه اسموتی رژیمی دانه چیا

همان‌طور که می‌دانید دانه چیا یک منبع غذایی حاوی فیبر، پروتئین، اسیدهای چرب امگا-۳، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. در این دستور شما ۲ طرز تهیه اسموتی کم‌کالری و رژیمی با دانه چیا را خواهید آموخت.

روش اول: ۱ فنجان شیر گیاهی، ۱ عدد موز خرد شده منجمد، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری دانه چیا و ۱ فنجان یخ را با هم مخلوط کنید. اسموتی شما حاضر است.

روش دوم: ۱ فنجان توت‌فرنگی منجمد، ۱ قاشق غذاخوری دانه چیا، ۱ قاشق چای‌خوری عسل، ۱ عدد موز خرد شده منجمد و ۱ فنجان یخ را داخل مخزن مخلوط‌کن ریخته و ترکیب کنید. این کار را تا یک‌دست شدن مواد ادامه دهید.

      طرز تهیه اسموتی رژیمی

کلام آخر

شما در طرز تهیه اسموتی رژیمی موادی همچون: میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌ها، و مواد مغذی را می‌بینید. این اسموتی‌ها سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. از این رو در عین کم‌کالری بودن این نوشیدنی‌ها، شما می‌توانید احساس سیری طولانی‌مدت داشته باشید. این نوشیدنی‌ها یک انتخاب خوب برای رسیدن به تناسب‌اندام هستند.

رژیم مزوبولیک یکی از بهترین رژیم‌های روز دنیا است که بسته به شرایط جسمی، ظاهر و اهداف تناسب‌اندام شما طراحی می‌شود. متخصصین لیمومی می‌توانند در طی یک جلسه مشاوره رایگان به شما برای رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک کنند.

مخاطب عزیز! این مطلب جنبه آموزشی و اطلاعات عمومی دارد. همچنین بر اساس علم روز دنیا نوشته شده است. با این حال اگر مشکل و یا بیماری جسمی دارید، برای اجرای آن فقط با پزشک متخصص مشورت کنید.

منابع

healthline

hopkinsmedicine

eatthis

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب