طرز تهیه چیز کیک یخچالی؛ خوشمزه و رژیمی!

چیز کیک یخچالی

فهرست مطالب

دسر، خوشمزه‌ترین خوراکی دنیاست. و البته در بعضی از کشورها مثل ایتالیا و فرانسه بیشتر از هرکجای دیگر محبوب و خواستنی است. ما ایرانیان هم از قدیم به خاطر دسرهای شیرین‌مان معروف بودیم و همچنان ازجمله طرفداران پروپا قرص شیرینی‌جات هستیم.

در میان دسرهای مختلف همیشه کیک، هواداران بیشتری دارد. چراکه هم ساده‌ درست می‌شود، هم تنوع طعم‌هایش زیاد است و هم می‌شود در چند ساعت آن‌ها را درست کرد و بهترین مزه کیک خانگی را چشید.

 

حتما شما هم موافقید که طعم کیک‌های مامان‌پز و خانگی چیز دیگری است. در این مقاله از «مجله سلامتی لیمومی» برای شما دستور پخت یک چیزکیک خوشمزه را آماده‌ کرده‌ایم تا اگر رژیم غذایی گرفته‌اید، بتوانید با ساده‌ترین مواد اولیه خودتان را به یک میان‌وعده سالم و رژیمی دعوت کنید.

سوالات متداول

آیا چیزکیک چاق‌کننده است؟
بله. این دسر به خاطر داشتن خامه و شکر جزء خوراکی‌های پرکالری و چرب است. با این وجود می‌توانید با استفاده از مواداولیه جایگزین، کالری آن را کمتر کنید.
کالری چیزکیک چقدر است؟
هر برش از چیزکیک معمولی معادل 321 کیلو کالری دارد. اگر چیزکیک شما طعم متفاوتی داشته باشد به نسبت مواداولیه آن کالری بیشتری خواهد داشت؛ برای مثال کالری چیزکیک شکلاتی بیشتر است.
برای تهیه چیزکیک رژیمی به چه مواد اولیه‌ای نیاز است؟
برای تهیه چیزکیک رژیمی به پنیر ماسکار پونه یا خامه‌ای، ماست ایسلندی یا پروتئینی، شکر قهوه‌ای یا شیره انگور، تخم مرغ، بیسکوییت رژیمی، کره و بیکینگ پودر نیاز است.
آیا می‌توان در دوران رژیم چیزکیک یخچالی خورد؟
بله. اگر شما مطابق برنامه رژیمتان عمل کنید می‌توانید به مقدار کمی چیزکیک رژیمی را نوش جان کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک رژیمی

برای درست کردن چیز کیک یخچالی که رژیمی هم باشد به مواد زیادی نیاز ندارید. کافیست چند مواداولیه ساده را آماده کنید و به سراغ درست کردن آن بروید. در ادامه طرز تهیه چیز کیک یخچالی با طم گردو را به شما آموزش می‌دهید.

مواد لازم

مقدار لازم

بیسکوییت رژیمی

200 گرم

تخم مرغ

2 عدد

بیکینگ پودر

نصف قاشق چایخوری

شیره انگور یا شکر رژیمی

2 قاشق غذاخوری

ماست ایسلندی

1 استکان

پنیر خامه‌ای یا ماسکار پونه

نصف استکان

طعم‌دهنده دلخواه مثل وانیل، کاکائو، پوست لیمو و …

نصف قاشق چای‌خوری

کره

20 گرم

طرز تهیه چیزکیک یخچالی

حالا که مواد اولیه آماده شده است، باید به سراغ مراحل تهیه چیزکیک برویم. برای اینکه یک دسر خوشمزه داشته باشد در دو قسمت باید مواد روی چیزکیک و لایه زیرین را آماده کنید.

  • بیسکوییت‌ها را داخل آسیاب بریزید و حسابی پودرشان کنید.
  • بعد از اینکه بیسکوییت‌ها پودر شدند به آن کره آب شده، بیکینگ پودر و کمی شکر رژیمی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شما یکدست شود.
  • وقت آن رسیده که این مخلوط خمیری را در کف قالب پهن کنید. بهتر است ارتفاع آن بیشتر از 3 یا 4 سانتی‌متر نباشد. سپس قالب را به مدت 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید و به سراغ تهیه مواد روی آن بروید.

مواد لازم چیز کیک

طرز تهیه مواد پنیری چیز کیک رژیمی

  • پنیر ماسکار پونه یا پنیر خامه‌ای را با دور تند همزن خوب بزنید تا کاملا یکدست و نرم شود.
  • حالا نوبت به مابقی شکر یا شیره انگور رسیده است. آن را به پنیر اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود.
  • در این مرحله باید تخم مرغ‌ها را جداگانه به مواد اضافه کنید و تقریبا به مدت یک دقیقه هم بزنید.
  • مقداری کره نرم، ماست و عصاره یا پودر وانیل یا هر طعم‌دهنده دیگری که دلتان خواست را به مواد اضافه کرده و با همزن بزنید تا مواد صاف و یکدست شود.
  • اگر دلتان خواست می‌توانید گردو، پسته، سایر مغزیجات یا تکه‌ها شکلات تلخ را خرد کرده و به مواد اضافه کنید.
  • بیسکوییت را از یخچال خارج کنید. مواد را روی آن بریزید و برای حداقل 2 ساعت آن را داخل یخچال بگذارید تا مواد خودش را بگیرد و سفت شود.
  • برای تزیین روی چیزکیک هم می‌توانید به سراغ میوه‌های مختلف، مربا، پودر کاکائو یا ژله بروید و آن را زیبا و خوش‌طعم کنید.

تهیه چیز کیک رژیمی

مقدار کالری چیزکیک

احتمالا قبل از اینکه هر اقدامی برای تهیه چیزکیک انجام دهید، این سوال در ذهنتان بالا و پایین می‌پرد؛ چیز کیک چقدر کالری دارد؟

خوب است بدانید که چیزکیک جزء دسرهای نسبتا پرکالری قرار دارد؛ اما این به معنای مضر بودن چیزکیک نیست. اگر شما چیز کیک رژیمی درست کنید موادی مثل خامه و شکر مصنوعی را از آن حذف می‌کنید. همین موارد باعث می‌شود از مواد جایگزین مفیدتر مثل ماست پروتئینی استفاده کنید.

طرز تهیه ی پنکیک
بیشتر بخوانید:

یک برش چیز کیک یخچالی (معادل 100 گرم) حدود 321 کیلوکالری دارد. این عدد برای افرادی که در رژیمشان کالری شماری می‌کنند نسبتا زیاد محسوب می‌شود. با این وجود در چیزکیک کربوهیدرات، پروتئین و چربی هم وجود دارد.

چربی

22.5 گرم

پروتئین

5.5 گرم

کربوهیدرات

25.5 گرم

آشنایی با جدول ارزش غذایی چیزکیک به شما کمک می‌کند این دسر را به مقدار مناسب میل کنید. اگر هم می‌خواهید با عذاب‌وجدان بعد از خوردن چیز کیک مبارزه کنید می‌توانید 70 دقیقه پیاده‌روی یا 40 دقیقه دوچرخه‌سواری کنید. 20 دقیقه شنا یا 30 دقیقه دویدن آرام هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

چیز کیک

جمع بندی

چیز کیک یخچالی یک دسر ساده و خوشمزه برای مواقعی است که هوس شیرینی کرده‌اید. اگر برنامه غذایی شما درست باشد می‌توانید حتی در دوران رژیم هم از دسرهای شیرین و خوشمزه بخورید؛ البته به شرط آنکه زیاده‌روی نکنید.

در این مقاله طرزتهیه چیز کیک رژیمی را برایتان توضیح دادیم. هر برش از چیز کیک حاوی بیش از 300 کیلوکالری است، پس حواستان باشد که زیاد این دسر را نخورید. البته حدود 1 ساعت پیاده‌روی می‌تواند به شما کمک کند کالری دریافتی از چیز کیک را بسوزانید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و لیمومی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد. برای استفاده و اجرای آن، لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منبع:

healthline

 

 

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب