طرز تهیه ناگت مرغ خانگی ساده و خوشمزه در ۵ مرحله

طرز تهیه ناگت مرغ

فهرست مطالب

ناگت مرغ یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع ناگت است که گزینه پررنگی برای وقت‌هایی است که زمان کافی برای طبخ غذا را نداریم.

به نظر شما آیا می‌توان به ناگت مرغ صنعتی برچسب تماماً سالم و رژیمی زد؟ ممکن است که ناگت مرغ نوعی غذای رژیمی محسوب شود؛ اما بسته به نحوه تهیه و مواد اولیه به‌کاررفته در آن این غذا می‌تواند یک گزینه کم‌کالری و پروتئینی برای رژیم باشد.

اگر شما بتوانید ناگت مرغ را در خانه با گوشت مرغ کم‌چرب و بدون پوست تهیه و در روغن گیاهی کم سرخ کنید یک غذای رژیمی خواهید داشت. به همین دلیل ما تصمیم داریم که در این قسمت از مجله سلامتی لیمومی طرز تهیه ناگت مرغ مرحله‌به‌مرحله با تمامی فوت و فن‌های مربوط به آن را بررسی کنیم.

سوالات متداول

بهترین ادویه برای خوشمزه شدن ناگت مرغ خانگی چیست؟
یکی از رازهای خوشمزه بودن ناگت‌های بازاری به‌کارگیری ادویه‌هایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. افزودن مقداری پودر سیر و پودر پیاز، پاپریکا، فلفل سیاه، زیره، گلپر، کمون، پودر خردل، زردچوبه و گلپر برای تقویت عطروطعم و رنگ ناگت‌ها بسیار مؤثر خواهند بود.
طرز تهیه ناگت مرغ رژیمی به چه صورت است؟
برای تهیه ناگت مرغ رژیمی کافی است که حدود ۲۵۰ گرم از گوشت مرغ بدون چربی را با ۱ عدد پیاز متوسط، ۱ عدد تخم‌مرغ کوچک، ۱ قاشق غذاخوری آرد نخودچی و ۱ قاشق غذاخوری ادویه مخصوص مزه‌دار کنید. سپس ناگت‌های فرم گرفته را در پودر سوخاری غلتانده و با مقدار کمی روغن زیتون سرخ کنید.
مقدار کالری ناگت مرغ خانگی ساده چقدر است؟
مقدار کالری ناگت مرغ به‌اندازه، نوع مواد اولیه و روش پخت آن بستگی دارد. بااین‌حال یک ناگت مرغ خانگی ساده که در روغن کم سرخ شده یا در فر پخته شده باشد حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ کالری دارد. همین مقدار ناگت مرغ خانگی پنیری حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ کالری انرژی دارد.
بهترین روغن برای سرخ کردن ناگت مرغ خانگی ساده چیست؟
روغنی برای سرخ کردن ناگت مرغ خانگی ساده مناسب است که از نظر پراکندگی حرارت، طعم و نقطه دود زنی در برابر حرارت مقاوم باشد. مانند: روغن کنجد، روغن زیتون، روغن آفتاب‌گردان، کره گیاهی و روغن دانه سویا.

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی ساده

برخلاف تصور افراد زیادی تهیه ناگت مرغ در خانه کار دشواری نیست. کافی است که مقدار مواد اولیه زیر را تهیه کرده و طبق دستور پیش بروید. رعایت نکات جای‌داده شده در طرز تهیه ناگت مرغ خانگی مرحله‌به‌مرحله به شما این فرصت را می‌دهد که یک غذای سالم و کم‌کالری خانگی را با طعمی بازاری و حرفه‌ای بچشید:

طرز تهیه ناگت مرغ

مواد لازم برای طرز تهیه ناگت مرغ خانگی ساده

  • مخلوط گوشت سینه و ران مرغ: ۲۵۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • سیر: ۱ حبه
  • تخم‌مرغ: ۱ عدد
  • شیر: ۱.۲ فنجان
  • پودر نان خشک: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر سوخاری مخصوص: به مقدار لازم
  • ادویه مخصوص: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک: به مقدار لازم
  • روغن‌مایع: به مقدار لازم

رژیم‌های مخصوص کاهش و افزایش وزن لیمومی

بدون استپ وزنی

بدون گرسنگی

هماهنگ با داروهای مصرفی

متناسب با مزاج

مناسب محل کار

غذاهای ساده و در دسترس

درخواست مشاوره رایگان

مرحله اول

در این مرحله باید گوشت مرغ را که بدون چربی و بدون پوست است را به قطعات کوچک خرد کرده و داخل دستگاه خردکن یا غذاساز بریزید. چند پالس بزنید تا گوشت مرغ کمی خرد شود. سپس پیاز خرد شده و سیر له شده را به گوشت مرغ اضافه کرده و مجدداً دستگاه را روشن کنید تا به یک خمیر منسجم برسید.

مرحله دوم

حالا باید پودر سوخاری یا نان تست خشک شده را داخل مخلوط‌کن بریزید. زرده و سفیده تخم‌مرغ را جدا کنید. زرده را به همراه نمک، نان خشک و ادویه داخل خمیر مرغ ریخته و سفیده را کنار بگذارید. زمانی که خمیر ناگت کاملاً منسجم شد، دستگاه را خاموش کرده و با دست یا با قالب از خمیر مرغ برداشته و به آن فرم دهید.

طرز تهیه ناگت مرغ

مرحله سوم

ناگت مرغ را داخل یک سینی بچینید و برای ۳۰ دقیقه در فریزر گذاشته تا کمی خود را بگیرد. این کار به شما کمک می‌کند که ناگت مرغ را راحت‌تر در پودر سوخاری مزه‌دار کرده و کار کردن با آن برایتان راحت‌تر باشد.

مرحله چهارم

سفیده تخم‌مرغ و شیر را با هم مخلوط کنید. آن‌قدر این ترکیب را بزنید که به یک مایه کرمی و کش‌دار برسید. ناگت‌های مرغ را داخل این مخلوط انداخته و جوری بچرخانید که تمامی قسمت‌های ناگت به این مایع آغشته شود. سپس آن را داخل ظرف پودر سوخاری بیندازید. ناگت‌ها را از داخل ظرف پودر سوخاری خارج کرده و داخل سینی بچینید.

مرحله پنجم

مجدداً سینی را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فریزر بگذارید تا ناگت مرغ به‌خوبی مزه‌دار شود. شما می‌توانید ناگت مرغ خانگی ساده را در یک تابه نچسب و با مقدار کمی روغن سرخ کنید یا ناگت‌ها را روی سینی فر چیده و روی آن‌ها را با اسپری روغن چرب کرده و در فر قرار دهید.

اگر ناگت مرغ را در روغن و تابه می‌پزید، کافی است که هر طرف را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه با حرارت ملایم سرخ کنید. درصورتی‌که قصد دارید که ناگت‌ها را در فر برشته کنید، آن‌ها را به مدت 7 دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد در طبقه وسط قرار دهید. نوش جان.

ناگت‌هایی که به کمک طرز تهیه ناگت خانگی ساده آماده شده‌اند را می‌توانید به‌تنهایی یا با سس‌های مختلفی همچون: کچاپ، مایونز، دیپ پنیر، سس قارچ یا سس باربیکیو سرو کنید.

طرز تهیه ناگت مرغ

نکات مهم مربوط به مرحله چهارم

برای اینکه پودر سوخاری به ناگت مرغ بچسبد و باعث شود که پوشش خارجی ناگت خوشمزه و خوش‌رنگ شود، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  • پس از فرم دهی به خمیر ناگت حتماً آن را حداقل برای ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا ناگت‌ها کاملاً شکل بگیرند.
  • شیر و سفیده تخم‌مرغ را به‌خوبی مخلوط کرده و سعی کنید که مایع نسبتاً خنک باشد. شما می‌توانید مقدار کمی نمک، گلپر، پاپریکا و فلفل داخل ترکیب شیر و سفیده تخم‌مرغ بریزید تا مزه و عطر ناگت تقویت پیدا کند.
  • مایع تخم‌مرغی را به همه قسمت‌های ناگت آغشته کنید تا پودر سوخاری به‌صورت یکنواخت و یک‌دست به ناگت بچسبد.
  • شما می‌توانید بسته به ذائقه از پودر سوخاری معمولی، پودر سوخاری مخصوص فر، پودر سوخاری خمیری، پودر سوخاری مناسب گریل، پودر سوخاری مکزیکی یا ایتالیایی در این مرحله استفاده کنید. هر یک از این پودرهای سوخاری طعم و رنگی متفاوت داشته و بسته به نوع طبخ قابل‌استفاده هستند.
  • قرار دادن ناگت‌های آماده در فریزر برای ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت در نهایت یک ناگت خوش‌عطر و طعم با ظاهری بسیار ایده‌آل به شما خواهد داد.
  • طرز تهیه ناگت مرغ

رازهای خوشمزه شدن ناگت مرغ بازاری

چگونه ناگت مرغ خانگی را با طعم بازاری تهیه کنیم؟ اگر این مبحث سؤال شما نیز هست به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. برای کاهش مقدار کالری دریافتی و افزایش کیفیت ناگت مرغ خانگی از افزودن پوست و گوشت دارای چربی خودداری کنید.
  2. درصورتی‌که موقع فرم دهی ناگت مرغ دچار مشکل شدید و خمیر ناگت به دستان چسبید، کمی دستان خود را مرطوب کرده و از افزودن آرد یا پودر نان خشک اضافی پرهیز کنید. زیرا ناگت پس از پختن خشک و سفت خواهد شد.
  3. روغن‌مایع مخصوص سرخ کردن، روغن زیتون، کنجد، آفتاب‌گردان و سویا بهترین انتخاب برای سرخ کردن ناگت است. زیرا بر عطروطعم و رنگ ناگت تأثیر نمی‌گذارد.
  4. اگر تمایل دارید که ناگت مرغ پنیری تهیه کنید، ۱ فنجان پنیر پیتزا و ۱.۲ فنجان پنیر پارمیسان را به خمیر ناگت مرغ ساده اضافه کنید.
  5. ترکیب سینه و ران مرغ باعث می‌شود که بافت ناگت شما ترد شود. استفاده از گوشت سینه به‌تنهایی موجب خشک شدن بافت ناگت شده و ران مرغ به‌تنهایی کیفیت خوبی به ناگت نخواهد داد.

روش نگهداری ناگت خانگی ساده

مدت‌زمان نگهداری ناگت مرغ بستگی به شرایط نگهداری و نحوه آماده‌سازی آن دارد. به‌طورکلی، می‌توانید به دو روش ناگت مرغ خانگی ساده را نگهداری کنید:

نگهداری در یخچال: اگر ناگت مرغ را در یخچال نگهداری کنید، می‌توانید آن را به مدت ۲ تا ۳ روز درون ظرفی دربسته قرار دهید.

نگهداری در فریزر: مدت‌زمان نگه‌داری ناگت مرغ خانگی در فریزر بسیار بیشتر از یخچال است. اگر به مقدار زیاد ناگت مرغ تهیه می‌کنید آن را درون کیسه‌فریزر یا ظرفی دربسته قرار داده و در فریزر بگذارید. در این صورت، ناگت مرغ تا ۴۵ روز در فریزر به طور تازه خواهند ماند.

طرز تهیه ناگت مرغ

کلام آخر

ناگت مرغ از جمله غذاهای آماده پرطرف‌دار است که نمونه بازاری آن به دلیل داشتن ادویه، مواد نگهدارنده، افزودن گوشت با پوست و چربی به‌اندازه کافی سالم نبوده و برای همه مناسب نیست. اگر به دنبال مصرف غذای سالم، باکیفیت و رژیمی هستید می‌توانید با کمک طرز تهیه ناگت مرغ خانگی ساده این خوراک را به‌راحتی در منزل تهیه و نوش جان کنید.

مصرف غذاهای رژیمی و سالم شما در راه رسیدن به تناسب اندام موفق می‌گردانند. البته که توصیه می‌شود که پیش از منع یا مصرف هر نوع ماده غذایی با متخصصین تغذیه مشورت کنید. کارشناسان لیمومی بهترین رژیم‌های لاغری را بسته به شرایط فیزیکی و اهدافتان مانند: رژیم مزوبولیک به شما معرفی خواهند کرد.

مخاطب عزیز! این مطلب جنبه آموزشی و اطلاعات عمومی دارد. همچنین بر اساس علم روز دنیا نوشته شده است. با این حال اگر مشکل و یا بیماری جسمی دارید، برای اجرای آن فقط با پزشک متخصص مشورت کنید.

منابع

Bbcgoodfood

inspiredtaste

‫4.7/5 ‏‫(3 نظر)‬

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

یک نظر

  1. سلام ازمطلب خوبتان بسیارممنونم من خودم ناگت درست میکنم ولی بازهم ازتجربه دیگران دیگران استفاده میکنم نکات خوبی راگفتید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب